Se indlæg
 Udskriv debat
klar besked
Leif B R
Jeg ville gerne have min thai kæreste herop og der er tilsyneladende ikke nogen klare råd om hvordan det sker på den bedste måde. Jeg har været igennem utallige tråde på dette forum og der er mange forklaringer, men ikke alle siger "det samme", nogle er endda direkte modsigende i forhold til andre.

vores situation er således:
jeg er i danmark og hun er i thailand, hun har aldrig været i danmark før (eller hvad jeg ved af, for den sags skyld uden for thailand).
Ingen af os er gift, eller har på noget tidspunkt været det.
Jeg har et barn, hun har ingen.
Jeg har sendt hende en invitation til at komme til Danmark (det er tilsyneladende en nødvendighed for at hun kan forlade thailand på nogen måde) og hun er ved at få en civilstatus rapport samt pas.

jeg kunne nu godt tænke mig at vide:

1. kan hun komme herop på gæstevisa i 3 måneder, hvor vi i mellemtiden gifter os, og hvad sker der derefter, får hun så permanent opholdstilladelse efter vi har giftet os eller hva ???? (jeg er klar over at der skal stilles "sikkerhed" på 60000 i banken.)

2. Er det en bedre løsning at jeg tager til thailand og gifter mig med hende dernede for så at tage tilbage til Danmark, vil det automatisk give hende opholdstilladelse ??? Eller er der så andre ting der skal tages forbehold for?

3. hvilke papirer kræver et dansk-thailansk giftemål fra min side

4. find selv på flere spørgsmål

mvh leif

hvis du har et barn som du ser få timer om ugen gælder den med 60000 i banken ikke for dig, et særbarn giver dig visse fordele, men inden du kaster dig ud i det så få hende herop og bo i 3 måneder og se om i kan sammen først, så kan du altid gite dig senere

Leif B R
Jeg har været nede og besøge hende i næsten 2 måneder, hvor jeg "boede" hos hende.
Mit barn er på fuld tid, dvs jeg har myndigheden over hende, hvilke fordele ville det være ?

det er det de kalder særbarn, du skal ikke stille garenti, ligesom der ikke er noget der hedder 24 års regl, der er massere af tråde der omhandler dette her på siden

christoffer
Hej Leif, nu er det ikke for at være ond, men det er altså ikke så svært at få styr på de papirer der skal til. Prøv nu selv inden du spørg andre, og prøver at få dem til at lave det for dig. Læs papirene og gør det der står, og så lige med hensyn til at gifte jer, så vil jeg råde dig til at din kæreste kommer her et par gange først så i ved om det er noget for hende at leve her i det kolde nord. Lad hende opleve vores vinter og efterår eller forår, for så ved hun hvad lorte vejr er, og det betyder altså meget.
Held og lykke med det hele.

Venlig hilsen

Christoffer

Spring til debat: