Se indlæg
 Udskriv debat
Integration / Den første måned i DK.
keniko
Hej Alle

Så er der gået en måned siden min dejlige kone kom til Danmark.

Som en lille opsumering kan jeg fortælle at jeg blev gift i Thailand den 26 marts i år/ og indgav familiesammenføring ult. april. Den 19 juli blev vi familiesammenført.

Men hvordan er det gået på den lille måned som hun har været her.

Tjah....3 kg har hun jo taget påGrin......Hun elsker dansk mad.

Hun fik den første uge cpr-nummer. (tog 10 min. ved borgerservice). Hun modtog efter 10 dage det gule sygesikringskort. Jeg har fået hende indmeldt i sygekassen Danmark. Og hun startede i sidste uge i skole,
hvor hun går 3x6 timer ugentlig. Jeg prøver efter bedste evne at lære Thai, så min kone spørger mig på dansk og jeg prøver at give et svar på Thai, og gør omvendt til hende. Dette fungerer iøvrigt rigtigt godt.

Jeg føler og min kone giver udtryk for, at hun er superglad for at være her i DK efter den første måned.

Desuden mener jeg at integrationen er gået godt og hurtigt. Men som jeg i tidligere tråde har beskrevet, så er forarbejdet meget vigtig. Dvs. man på forhånd har sat sig ind i de forskellige regler m.m.

Omkring hendes uudnyttede personfradrag, så tog det 10 min hos told og skat at overføre HELE min kones fradrag for året 2010 (42900) til mig, selvom hun ankom til DK ULT. juli.

Jeg vil som lovet /når jeg får lidt ekstra tid. Lave en tråd omkring hvordan jeg blev gift i Thailand og en tjekliste med hvad man skal huske af dokumenter m.m. , priser , og tid der skal afsættes.

Det samme vil jeg gøre omkring vores familiesammenføring.

Men dette blot en lille hilsen fra min kone og jeg efter den første måned i Danmark.

Mvh.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Peder1968
Super fint indlæg Smile

SteenJ
Hej K
Tak for dit indlæg/opfølgelse af ovenstående. Der er mange der godt vil høre mere om når du får tid.
Hilsen
SteenJ

Mikael
jeg vil også lige sige tak for et et godt indlæg. Håber alt godt for Jer......

MM
Cheers

http://mhhm.dk/sveg
frokjar
Hammer godt indlæg K.
Hvil ikke på laurbladene.
Venter spændt på hvordan du blev gift på både Thai og Dansk den korte tid du sidst var i Thailand.

Diskuter aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder med deres erfaring

Spring til debat: