Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Køb af julegave til sin thailandske kæreste?
|
|
xxxx |
Lagt på d. 27/08-2010 13:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Følg guldprisen.. http://www.rantho... |
|
|
noisnabo |
Lagt på d. 27/08-2010 16:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
thailandfreak skrev: Hej DTW, Hvad synes i ville være en god julegave? Overvejer at give hende 20-30.000 THB også kan vi finde en gave sammen, eller synes i selv jeg skal købe en gave? Ved ikke helt hvad der er normalt at give i denne situation. Håber i har nogle erfaringer og gode råd. Thailændere har absolut intet forhold til JULEN, men hun kan nemt forholde sig den den gaves størelse som du overvejer. Det svarer til cirka fire mdrs arbejde i en rismark. Hvis du gør alvor af det du har i tankerne, har du lagt den første stang dynamit under jeres forhold. |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 16:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
Underlig holdning at ha' naar man ikke kender de 2. Men det er jo som altid og paa diverse side, at Thai'erne er noget afskum, har i kigget paa jer selv ? Er roennebaerene sure.?? PS. en lille procent del af Thai'erne er kristne............ Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 16:20 |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 27/08-2010 16:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Underlig holdning. Og sure rønnebær. Var det en selv biografi ? En go løn for fabriks arbejde er 6.000 thb / mdr ude i rismarken 3500 thb / mdr. På samme niveau i Danmark ca 14.000 kr / mdr / netto Hvem giver lige en Dansk kæreste 70.000 kr i jule gave. ? Ja jeg kender en del Kristne Thaier, den største forskel, de går i Kirke i stedet for tempel, ellers foregår det meste på samme måde. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/08-2010 17:43
|
Antal indlæg: 3779 |
xxxx skrev: Underlig holdning. Og sure rønnebær. Var det en selv biografi ? En go løn for fabriks arbejde er 6.000 thb / mdr ude i rismarken 3500 thb / mdr. På samme niveau i Danmark ca 14.000 kr / mdr / netto Hvem giver lige en Dansk kæreste 70.000 kr i jule gave. ? Ja jeg kender en del Kristne Thaier, den største forskel, de går i Kirke i stedet for tempel, ellers foregår det meste på samme måde. Det er også min erfaring, at kristne thaiere er ligesom buddhistiske thaiere, men blot går i kirke frem for tempel. Hilsen, Robert |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 17:57
|
Nu gik spoergsmaalet ud paa hvad man kunne give i gave, og ikke hvor meget forskellige personer syntes at gaven skulle koste, eller IKKE koste ! Hvis vekommende har lyst til at give en gave til 30 K. saa kan vi andre vel egentligt vaere ligeglade...men alle skraek-historierne de skal jo lige luftes, i maa jo have en hvis erfaring med de gysere.... Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 17:59 |
|
|
Lagt på d. 27/08-2010 18:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
thaierne kender julen fra indkøbscentrene, især i dem der bor i de store byer, hvor man nogle steder sætter plastikjuletræer op inde i storcentrene, en julegave er en kristen tradition, men en nytårsgave findes i thailand, så de ting kan jo slås sammen, da de falder med en uges mellemrum. en god og billig gaveide er nogle danske solcelle lamper, det er relativ få thaier der endnu har dem, selvom deres klima ellers er perfekt til dem, jeg har haft nogle med de sidste par gange og køber også del med næste gang. |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 18:30
|
Celle lamperne kan dog koebes i Thailand. |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 27/08-2010 23:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
OK, kan sikkert købes i Thailand, men jeg må slæbe med til alle naboer, da se ikke kan finde dem i Th!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
thailandfreak |
Lagt på d. 28/08-2010 15:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 47 |
Mange tak for jeres svar og rådgivning. Synes bare vi skal lukke den her, da debatten stortset ikke omhandler dette emne mere. |
|
|
MakMak |
Lagt på d. 28/08-2010 16:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 89 |
Julen er for alle falanger. Thaierne er hamrende ligeglad. Så du gir hende de penge, du synes hun skal ha |
|
|
kiml |
Lagt på d. 29/08-2010 07:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
[quote]thailandfreak skrev: Har ikke det store forstand på guld osv Er desværre kun 18 og stadig studerende. Hvad ville sådan et guld armbånd/halskæde koste på phuket? er lige kommet hjem fra thailand 1bat guld 19.000 bath |
|
|
Lagt på d. 29/08-2010 10:35
|
|
Begynder Antal indlæg: |
man kan følge guldprisen her: www.ranthong.com |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 29/08-2010 11:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
thailandfreak skrev: Har ikke det store forstand på guld osv Er desværre kun 18 og stadig studerende. Hvad ville sådan et guld armbånd/halskæde koste på phuket? Undskyld mig meget.. men hvor studere du når du har råd til at give julegaver til 20-30.000 bath.. (Jeg er vist i den forkerte branche ) Er du ikke bange for at hun forventer du køber et hus eller en bil når hun har fødselsdag. ? Jeg har givet julegave til min kæreste lige siden vi mødtes.. men det dyreste hun har fået tror jeg var en 18k guldring til 900.. ellers har det bare været noget tøj, makeup og andet huttelihut, og hun er var lige så glad for sit makeup som sin ring.. vores fælles årsdag er mere speciel for mig og hende, men der har hun også måtte spise sig af med en middag i byen og en stor buket blomster.. (så plejer jeg også at få en gave når vi går i seng) Namprik skrev: PS. Det staves Buddha ! Er det ikke ligegyldigt du forstod jo budskabet.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
frokjar |
Lagt på d. 29/08-2010 13:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Erfaringer er nemme at erhverve, men næsten umulig at vidergive
Diskuter aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder med deres erfaring
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |