Se indlæg
Kong Bhumibols fødselsdag?
|
|
kisser |
Lagt på d. 27/08-2010 14:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Kan nogen fortælle mig årsagen til, at man i Danmark holder kongens 83 års fødselsdag den 11. september, næsten 3 måneder før? Så vidt jeg ved bliver han først 83 år den 5. december. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 27/08-2010 14:39
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
kisser skrev: Kan nogen fortælle mig årsagen til, at man i Danmark holder kongens 83 års fødselsdag den 11. september, næsten 3 måneder før? Så vidt jeg ved bliver han først 83 år den 5. december. A hva' ? Hmm.. måske fordi det efterhånden er gået op for folk , at han har samme profession som Osama Bin Laden. Redigeret af sabai sabai d. 27/08-2010 14:44 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 14:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 289 |
http://www.dr.dk/...163300.htm |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 27/08-2010 17:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
-- __ -- __ Undskyld mig, men hvad er relevansen7relationen mellem Censuren af diverse websider i Thailand og kongens fødselsdag. Er jeg gået glip af noget eller trænger jeg til nye briller Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 17:49
|
At sammenligne den Thailandske konge med Osama bin laden, det tror jeg ikke er velset i Thailand...og hvis du ikke ved det, saa kan DTW aabnes i Thailand....endnu....Forstaar du nu ? Jeg kunne bedre have forstaaet, hvis du ikke forstod hvorfor Bin laden skulle blandes ind i en foedselsdag ! Vi tager lige et uddrag. "Hjemmesider forbudt i Thailand 06. jan. 2009 16.48 Udland Når en thaier klikker sig rundt på internettet, så vil han hurtigt opdage, at der er mange sider, som han slet ikke kan komme ind på. De thailandske myndigheder har nemlig blokeret 2.300 hjemmesider, og yderligere 400 er udset til også at blive forbudt. Fornærmelse af kongen Hjemmesiderne har det til fælles, at de alle tangerer majestætsfornærmelse." Men man skal aabenbart ikke forlange for meget her...fair nok . Du kan saamaend godt spare lidt paa de smileys for min skyld, jeg forstaar dit indlaeg uden ! Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 18:10 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 27/08-2010 20:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Namprik skrev: .............................................................. Du kan saamaend godt spare lidt paa de smileys for min skyld, jeg forstaar dit indlaeg uden ! Og jeg ville også havde forstået dit, hvis du havde skrevet hvem du svarede eller linket til: Quote. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 27/08-2010 21:45
|
Lung Yao. Du proever at redde dit indlaeg. Smileys er i flertal, du er den eneste i denne traad der har mere end 1 smiley.... Jeg havde forventet et svar som havde noget med traaden at goere, men det var maaske for svaert.. Godt forsoegt... Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 22:11 |
|
|
Lagt på d. 28/08-2010 02:29
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det kan da kun være fordi ledelsen af DTW ønsker websiden slettet i Thailand, at de gang på gang undlader at gribe ind. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/08-2010 08:45
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
ABEKATTEN skrev: Det kan da kun være fordi ledelsen af DTW ønsker websiden slettet i Thailand, at de gang på gang undlader at gribe ind. Der skal ikke være tvivl om at vi i admin allerede har haft emnet oppe, også det noget uheldige indlæg fra Sabai Sabai og at hverken undertegnende eller andre i admin på nogen måde støtter op om eller er enige i kritikken/påstanden om Hans Majestæt. Men som enhver jura-studerene nok også hurtigt vil argumentere for, så er det en afvejning mellem dansk lovgivning og andre magters lovgivning og ønsker. Og da siden her ligger på et .dk-domain, så er tendensen altså at vi bliver nødt til i store træk at følge dansk lovgivning. Det kan man til tider være glad for og andre gange beklage. Og her bliver jeg nødt til at henlede opmærksomheden på: Grundlovens §77: "Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres." og Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, Artikel 10: Stk. 1 "Enhver har ret til ytringsfrihed. Denne ret omfatter meningsfrihed og frihed til at give eller modtage meddelelser eller tanker, uden indblanding fra offentlig myndighed og uden hensyn til grænser. Denne artikel forhindrer ikke stater i at kræve, at radio-, fjernsyns- eller filmforetagender kun må drives i henhold til bevilling." Stk. 2. "Da udøvelsen af disse frihedsrettigheder medfører pligter og ansvar, kan den underkastes sådanne formelle bestemmelser, betingelser, restriktioner eller straffebestemmelser, som er foreskrevet ved lov og er nødvendige i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed, territorial integritet eller offentlig sikkerhed, for at forebygge uorden eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden, for at beskytte andres gode navn og rygte eller rettigheder, for at forhindre udspredelse af fortrolige oplysninger, eller for at sikre domsmagtens autoritet og upartiskhed." og FN's Verdenserklæring om menneskerettigheder, artikel 19: "Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse uden indblanding og til at søge, modtage og meddele oplysning og tanker ved et hvilket som helst meddelelsesmiddel og uanset landegrænser." Men uanset hvad ret og rimelighed er, så har Namprik og Abekatten desværre ret i at sådanne indlæg som Sabai Sabai har postet forøger chancen for en blokering i Thailand af siden. Det er lidt Muhammed-tegningerne om igen. Håber og regner dog ikke med at nogen herinde sidder og spekulere i den retning når de vælger at skrive sådanne indlæg og såfremt vi i admin får et sådant indtryk, så vil vi nok også vælge at bøje nakken og indføre en bestemmelse i reglementet omkring dette. Fortsat god dag herinde. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 28/08-2010 09:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hejsa.... Nu tror jeg naeppe det er sandsynligt at "nogen" ville blokere for adgangen i Thailand til Dansk-Thai hjemmeside, uanset hvad der blev skrevet herinde - for det er vel de faerreste i den Thailandske regering der kan forstaa eller skrive DANSK !! Derudover saa findes der adskilligeligt (gratis) software til at omgaa blokering af hjemmesider, saa man stadig kan faa adgang til disse hjemmesider, uanset at man bor her i Thailand (har laest dette, ikke proevet det selv.... Google "Unblock" f.eks.). |
|
|
Namprik |
Lagt på d. 28/08-2010 09:23
|
AP7100 Nu tror jeg netop at det er sandsyneligt, Thailand er oppe paa maerkerne og er ved at ansaette 200 ekstra folk til at kontrolere net sider. Om de er skrevet paa Arabisk, Goenlandsk eller Dansk spiller vist ingen rolle i dag. Selvfoelgelig kan man komme ind paa en " lukket " side, men ville det ikke vaere en fallit erklaering hvis en side der er til for at vidregive erfaringer skulle blive blokeret i Thailand fordi en eller anden " BIP BIP BIP " absolut skal ytre sine nedladende holdninger om det land som siden omhandler ? Et par klik med musen, og jeg er ret sikker paa at der skal andre metoder i brug, hvis man stadig vil ind paa DTW fra Thailand... For at saette det hele paa spidsen, hvad mon der ville ske, hvis myndighederne i Thailand fik kenskab til at man besoegte censurerede sider ? |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 28/08-2010 09:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
kisser skrev: Kan nogen fortælle mig årsagen til, at man i Danmark holder kongens 83 års fødselsdag den 11. september, næsten 3 måneder før? Så vidt jeg ved bliver han først 83 år den 5. december. Et ganske enkelt spørgsmål fra kisser startede denne tråd, men endnu ingen svar! Jeg ved heller ikke, hvorfor man holder kongens fødselsdag den 11. september, men kunne nu godt tænke mig at vide det. . |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 28/08-2010 10:04
|
Hej igen.... Okay, jeg vidste ikke at de ogsaa har til hensigt at tjekke alle mulige andre sprog end "kun" Thai - takker for indsigten. Forresten ifoelge forsiden af Dansk-Thai saa er festen den 5. September og IKKE den 11. September, men det giver selvfoelgelig ikke svar paa hvorfor denne date og ikke korrektligt den 5. December, men jeg gaar ud fra at man kan vaelge en dato som man vil. Den 24. December er jo heller ikke den korrekte dato for Jesu foedselsdag (UDEN nogen sammenligning med kongen af Thailand iovrigt.....) men en dato som vi har valgt at holde Jul paa, mens julen holdes paa anden dato i andre lande. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/08-2010 10:15
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
AP7100 skrev: Forresten ifoelge forsiden af Dansk-Thai saa er festen den 5. September og IKKE den 11. September, men det giver selvfoelgelig ikke svar paa hvorfor denne date og ikke korrektligt den 5. December, men jeg gaar ud fra at man kan vaelge en dato som man vil. Det er denne fest der tænkes på: http://www.dansk-...dmore=1396 Hvorfor man har valgt denne dato, så lang tid før Kongens fødselsdag kan jeg ikke svare på. Det kan arrangørene nok bedre svare på. Vi bringer bare budskabet her på siden. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 28/08-2010 11:47
|
Hejsa.... UPS...der fik jeg da vist forvekslet 2 arrangementer... beklager !! Det var bestemt ikke ment fra min side som en kritik af Dansk-Thai hjemmeside, men jeg er godt klar over at I viderebringer nyheder med Thai interesse og jeg synes I goer det godt !!!! Derudover kan jeg godt undre mig over at arrangoererne har valgt en dato som denne der mere end lugter af minder om "doed, odelaeggelse og muslimer" end noget andet.... det er vel naeppe ting som oenskes forbundes med den Thailandske konge... eller er det utilsigtet..... eller maaske overfortolket....... Ikke ligefrem en positiv dato i historien : http://en.wikiped...ptember_11 http://www.thepeo...r11th.html |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 28/08-2010 14:09
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
AP7100 skrev: Hejsa.... UPS...der fik jeg da vist forvekslet 2 arrangementer... beklager !! Det var bestemt ikke ment fra min side som en kritik af Dansk-Thai hjemmeside, men jeg er godt klar over at I viderebringer nyheder med Thai interesse og jeg synes I goer det godt !!!! Derudover kan jeg godt undre mig over at arrangoererne har valgt en dato som denne der mere end lugter af minder om "doed, odelaeggelse og muslimer" end noget andet.... det er vel naeppe ting som oenskes forbundes med den Thailandske konge... eller er det utilsigtet..... eller maaske overfortolket....... Ikke ligefrem en positiv dato i historien : http://en.wikiped...ptember_11 http://www.thepeo...r11th.html Netop !! Valget af dato er højest besynderlig .. nærmest skræmmende !! Men mon ikke der skulle være et par DTW medlemmer, som har kontakt til arrangørerne, som kan fremskaffe en fornuftig forklaring ? Ps: Selv vil jeg tro at man har fået fat i gratis lokaler ( = flere penge i lommen ! ) men, mon ikke forklaringen er noget med munke , overtro , heldige dato'er og stjernestillinger osv..... Skræmmende lighed ik' ? [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Lagt på d. 28/08-2010 14:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Læg nu lige mærke til hvad der står : I anledning af kongens fødselsdag afholdes der FEST- der står jo intet om at det afholdes på hans fødselsdag, vel! |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 28/08-2010 19:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
girobank skrev: Læg nu lige mærke til hvad der står : I anledning af kongens fødselsdag afholdes der FEST- der står jo intet om at det afholdes på hans fødselsdag, vel! Nej - men det er der vel heller ingen der påstår. Det virker bare besynderligt, at der afholdes en fest ca. 3 mdr. før kongen har fødselsdag. Derfor kunne det være rart at vide - hvorfor? Måske er der en logisk forklaring. Forstår ikke din . |
|
|
kisser |
Lagt på d. 02/09-2010 08:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 170 |
Jeg er jo bare nysgerrig, hvorfor der afholdes en fest i anledning af Kongens fødselsdag den 11. september og ikke omkring den 5. december? Gad vide om ikke arrangørerne har ment den 11. december!!!! |
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 02/09-2010 11:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
festen plejer at blive holdt i November |
|
Spring til debat: |