Se indlæg
 Udskriv debat
lebara og 0,9 kr. pr. min.
sum
Ved opkald til Thailand oplever jeg følgende:

At opkaldet står åben men uden kontakt med det kaldte nummer.

At opkaldet står åben men uden kontakt med det kaldte nummer, i ca et halvt minut, før kontakt opnåes eller at systemet afbryder opkaldet.

At kontakt opnåes, med en lydkvalitet der er så dårlig, at en samtale ikke kan gennemføres eller at opkaldet efter kort tid må afbrydes og genopkald er nødvendig.

Disse problemer opstår ved 9 ud 10 opkald. hvert opkald har en opkalds afgift, på 0,49 kr. og det bliver nemt til mange penge den at der opnået forbindelse.

Lebara´s forklaring på problemet:

"Hej

Tak for din email.
Desværre oplever vi en del problemer med opkald til Thailand for tiden som betyder at vi p.t. ikke altid kan tilbyde vores kunder opkald af den kvalitet vi gerne ville kunne yde. Vi arbejder naturligvis på at finde en løsning i samarbejde med vores thailandske partnere men for øjeblikket har vi ikke en tidshorisont for hvornår det vil blive forbedret."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil ikke tilægge lebara motiver for at de sælger et produkt, de reelt set ikke har på "hylden" og som er uden tids horisont for at blive sat på "hylden", det vil jeg lade være optil andre at gøre! Men regn på det og se hvad den reelle minut pris bliver og det er ikke 9 øre pr. minut.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.

This is the word of the good lord Buddha.

Come here sun

stone52
ja det er nogle tyveknægte bruger selv lebara kommer først igennem ved 10 opkald så et godt råd brug skype meget bedre 57 kr for 400 min. det billigt minutpris 12 øre

Lung Yao
Hvad med samtaler i DK? Havde ellers overvejet at skifte konens abonnement fra Sonofon/Telenor til Lebara, p.g.a også af opkaldsafgifter.
Sidste regning:
LIMBO:
Samtaler : 112 kr.
Opkaldsafgifter: 143 krShock Sad

Så hvis Lebara har den samme "pris politik", så kan en flytning af abonnement ikke være på tale.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

MakMak
Lebara er skod. Alt for dyr opkaldsafgift på 49 øre. Det er meget svært at komme igennem til Thailand, og forbindelsen er ren lykkehjul når man endelig kommer igennem. Så kan det godt være at minutprisen kun er 09 øre men de tjener vildt påforgæves opkald via deres opkaldsafgift.
Jeg ringede ind på et tidspunkt til deres kundeservice og fik 25kr tilbage på min konto.
Men deres problemer har varet længe nu, og det er uacceptabelt, så sløve de er med at genoprette.
Overvejer at prøve onemobile.
Redigeret af MakMak d. 27/08-2010 14:16

chris70
Ringer meget til Australien og Singapore plus Indonesien og har en god forbindelse, men det er kun når jeg ringer til Thailand at det kniber.

Er begyndt at bruge Skype til Thailand, men hvis skyld er det? Er det Lebara eller modtager i Thailand?

Tumut
Konen og jeg har haft Lebara i 5-6 år (konen i 2.5 år), vi har kun haft problemer 2 mdr, hvor opkald til Thailand ikke kom ordentlig igennem, Vi fik med det samme krediteret alle opkaldsafgifter og 1 min pr opkald, og der blev fulgt op på det. Ring til deres kundeservice.
Det der er dårligt ved Lebara nu er at det firma i England der har overtaget dem, det betyder dårligere kundeservice til dansker.
Jeg har skiftet til Call me og det gør konen også.
Ved call me er der ingen opkaldsafgift og prisen er 0.35 øre pr minut, men så ringer man også igennem rigtig net og igennem internettet. Super kvalitet. gælder både fastnet og mobil.
Forklaring på hvorfor skifte og fordel.
Konen vil gerne have ny mobil ( i dette tilfælde Nokia N8)
prisen for mobilen uden abb. 4000 kr.
ved call me 499 kr og 6 mdr binding på 499 kr om mdr, de penge kan bruges til opkald til udlandet.så får man mobilen 505 kr billigere og samtidig 8554 minutter tale til Thailand.
God fidus, det tror jeg nok det er.
Noget andet er faktisk at man kan bruge sin minimum forbrug til forbrug fra udlandet til DK også,

Peder1968
Tumut skrev:
Konen og jeg har haft Lebara i 5-6 år (konen i 2.5 år), vi har kun haft problemer 2 mdr, hvor opkald til Thailand ikke kom ordentlig igennem, Vi fik med det samme krediteret alle opkaldsafgifter og 1 min pr opkald, og der blev fulgt op på det. Ring til deres kundeservice.
Det der er dårligt ved Lebara nu er at det firma i England der har overtaget dem, det betyder dårligere kundeservice til dansker.
Ved call me er der ingen opkaldsafgift og prisen er 0.35 øre pr minut, men så ringer man også igennem rigtig net og igennem internettet. Super kvalitet. gælder både fastnet og mobil.
ved call me 499 kr og 6 mdr binding på 499 kr om mdr, de penge kan bruges til opkald til udlandet.så får man mobilen 505 kr billigere og samtidig 8554 minutter tale til Thailand.
Noget andet er faktisk at man kan bruge sin minimum forbrug til forbrug fra udlandet til DK også,

Ja god fidus, men ikke kun for dig tror jeg.
Når nu konen bliver vant til at ringe de her ca. 23 timer pr. måned til Thailand og andre veninder i DK. Hvad tror du så det vil koste dig efter de 6 måneder?
Jeg gætter på tæt på de 499 kr. pr. måned Frown
Har du husket et abonnement til mobil internet? Jeg formoder Nokia N8 er sådan en smart phone til hotmail, facebook og alm. internet surfing..

vandango
Har selv det samme problem, men kan også tilføje, at problemerne er værre når det styrtregner i Thailand.

TG950
Lung Yao skrev:
Hvad med samtaler i DK? Havde ellers overvejet at skifte konens abonnement fra Sonofon/Telenor til Lebara, p.g.a også af opkaldsafgifter.
Sidste regning:
LIMBO:
Samtaler : 112 kr.
Opkaldsafgifter: 143 krShock Sad

Så hvis Lebara har den samme "pris politik", så kan en flytning af abonnement ikke være på tale.

.

sjovt nok så oplever min kone aldrig problemer ved opkald via Lebara, måske fordi hendes samtaler er i Bkk området både fastnet & mobil.

og ydermere er samtaler mellem Lebara > Lebara gratis for max. 30 Min. af gangen, så hvis hvis de vil plappre løs så er det bare at afbryde i det 29' ende minut og så ringe op igen. ( og konen har mange venninder med Lebara Abnoment Hello.... , det er sommetider værer end en hønsegård )

Anonym Bruger
ja jeg og konen har aldrig haft nogle problemer med lebara
med at ringe til thailand.
Jeg har lige spurgt flere jeg kender som har lebara de har heller ingen problemer,vi ringer ud på landetSmile

alkenbo
Konen siger det samme her

Wilwer
Jeg bruger Lebera og ringer så godt som hver dag og det er nogle gange der er problemer gerne når det er styrtregn, men ellers synes jeg det fungerer fin, ringer til Nordøstthailand. Smile

MakMak
Tumut skrev:

Jeg har faktisk et 325 abonnem. hos Callme - var slet ikke klar over at udenlandske samtaler gik med i min forbrug.

vandango
Ok jeg har kun givet 146 kr. for min Samsung i netto. Spurgte ind til ekspedienten om hvad det var coveret til, hun kunne oplyse mig om, at det var en helt ny mobiltelefon.
Pris samtalekvalitet bla. bla. bla.

Det er måske der skoen trykker.

Men efter at puthønen i afsindigt raseri smadrede min dyre mobil i jorden, har jeg lovet mig selv, at mine fremtidige mobiler skal være så billige som muligt.

Jeg vil hellere skifte mobil end min dejlige puthøne. Wink

Natasha
Jeg bruger Onfone, hvor der er ingen opkaldsafgift, og det koster 35 øre pr. minut Smile
Redigeret af Natasha d. 27/08-2010 21:40

dim
Jeg bruger også onfone hvilket er det bedste efter min mening. onfone er stabil, og har aldrig problemer med at ringe. Priserne er de samme om du ringer i Danmark eller til et hvilket som helst andet land, og som Natasha nævner er der ingen opkaldsafgift
Jimmi Andersen

www.jalightandsound.dk
KnockKnock
....ellers prøv at kigge på vopium.dk

for 96,- pr. mnd får man 1000 minutters taletid gratis til bl.a. Thailand (både fastnet og mobil)

det eneste du så betaler er alm. tlf takst til DK for hvert minut (fordi du rent teknisk ringer til et tlf i DK, som så stiller videre via Internet til en tlf i Thailand. Det virker 85% af tiden)

Mvh
KK

Lung Yao
KnockKnock skrev:
....ellers prøv at kigge på vopium.dk

for 96,- pr. mnd får man 1000 minutters taletid gratis til bl.a. Thailand (både fastnet og mobil)

det eneste du så betaler er alm. tlf takst til DK for hvert minut (fordi du rent teknisk ringer til et tlf i DK, som så stiller videre via Internet til en tlf i Thailand. Det virker 85% af tiden)Mvh KK

Så var det måske på tid at du fik øje på denne her, som hundrevis af DTWs medlemmer har brugt i årvis.

www.voipdiscount.com

Søg ellers på diverse tråde her hvor den er omtalte.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Funnyboy
Jeg oplever samme problem som andre med Lebara. Men ringer bare op igen og så er problemet som regl løst. Ellers afsted med en besked om at genstarte telefonen i thailand. Så plejer der ikke at være nogen problemer efterfølgende.
Men ja problemet er klart større når det regner eller kort efter det har regnet.
Og er man heldig at få en forbindelse igennem når det er regnvejr lyder det nærmest som om man snakker under vand eller i et man kan høre vande der løber igennem kablerne.

Jeg har før haft Onfone men skiftede fra dem da de snyder med taletiden og prisen på deres forbrug. Og så får man jo også lige 3 gange så meget taletid ved Lebara end ved Onfone. Så jeg ved godt hvor jeg vil ha mit telefon nummer.

Tumut
Peder1968 skrev:
Tumut skrev:

Ja god fidus, men ikke kun for dig tror jeg.
Når nu konen bliver vant til at ringe de her ca. 23 timer pr. måned til Thailand og andre veninder i DK. Hvad tror du så det vil koste dig efter de 6 måneder?
Jeg gætter på tæt på de 499 kr. pr. måned Frown
Har du husket et abonnement til mobil internet? Jeg formoder Nokia N8 er sådan en smart phone til hotmail, facebook og alm. internet surfing..

Ja det er så 49 kr af beløbet, men konen ringer 3-4 gange om ugen så samlet maks 300 minutter om mdr. Hun bruger min når hun er hjemme for at bruge mit forbrug.

Spring til debat: