Se indlæg
 Udskriv debat
US kan godt arbejde rigtig hurtigt
jm
Det er bare en rigtig dejlig dag idag, for min hustru har netop fået opholds og arbejdstilladelse i DK, så her er en lille historie om at ting kan virkelig lade sig gøre.

Min hustru kom til DK for anden gang D.27-4-2010 Hun havde alle sine relevante papirer med sig for vi ville gerne giftes i DK. Der opstod dog hurtigt et lille problem, for hendes papirer var ikke blevet legaliseret i Thailand, men pga den ballade der var i Bangkok på det tidspunkt, fik vi oversat alle hendes dokumenter til Dansk hos Tolkegruppen i Kbh og fik alle dokumenter legaliseret i udenrigsministeriet i Kbh og derefter på den Thailandske ambassade i Hellerup. Vi blev gift D 24-6-2010 og indgav FS ansøgning D 25-6-2010. Idag ca en måned og tyve dage efter, har hun nu opholds og arbejdstilladelse i DK og jeg skal ikke stille garanti da jeg har særbørn i DK. Har også idag været på kommunen og nu har hun cpr nummer og sygesikring og jeg fik hendes personfradrag med det samme. Det er bare en rigtig god dag.

Tak til US/udenrigsministeriet/thailands ambassade

helligaben
tillykke må være en super fornemmelse når det bare køre på den måde !!!
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

hvas
Hej
jeg har også oplevet at us kan arbejde hurtig. Min kærste kom til dk 1/4 med alle papire oversat og stemplet de rigtige steder. Vi blev gift den 15/5 og ingav ansøgning om FS den 17/5. Den 16/6 fik jeg to breve fra US, den ene et standart brev hvor de skrev at jeg vil få svar senest den 17/8 ang FS. Det andet brev indeholt en svar på FS, at alle papire var iorden og at min kone villle få opholds og arbejdstilladelse, hvis jeg stille økonomisk garanti på lidt over 62000 kr. Det gjorde jeg så og den 18/7 fik hun sticker i passet hos politiet. senere fulgte så ny cpr nummer og besøg hos skat, så jeg kunne få hennes fradrag.
SÅ US Kan arbejde hurtig.
hilsen HVAS

helligaben
Fatter ikke helt systemet i at JM ikke skal stille garanti pga. noget med hans børn. men Hvas. skal

Hvad handler den garanti om i bund og grund?
Long live the king !

[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image.

pee chang
helligaben skrev:
Fatter ikke helt systemet i at JM ikke skal stille garanti pga. noget med hans børn. men Hvas. skal

Et forsøg på at holde sorte og muslimer ude af landet , Df håber de ikke har råd til at stille den

jm
helligaben skrev:

Når/hvis du har særbørn i DK fra tidligere ægteskab, og som du har fast samvær/forældremyndighed over evt. bor hos dig, ja så kan du blive fritaget for at skulle stille garanti, hvis du har husket at afkrydse feltet på FS ansøgningen om at det skal indgå i en samlet vurdering af sagen, sådan har jeg forstået det. Jeg slap ihvertfald for at stille garanti.

JM tillykke, du har været heldig.

I min egen sag tog det 7 måneder første gang for 7 år siden.

Midt i januar 2010 indleverede vi den sidste ansøgning for tidsubestemt opholdstilladelse.

Her for 2 uger siden (10.august) fik vi endelig besked, om at det var bevilget- sagsbehandlingstid 7 måneder, så ingen ros fra mig.

Spring til debat: