Se indlæg
Hvad Fanden Gør Jeg
|
|
wendel |
Lagt på d. 15/08-2010 13:08
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Min kæreste har været 2 gange på besøg i Danmark på turist visum Nu skal vi have hende herop 3 gang,de 2 andre gange har jeg ikke været garent for hende så vidt jeg ved har der ikke de andre gange været noget bøvl dvs for sent hjemrejse osv 1 Skal jeg søge om turist visum eller kæreste visum? 2 Er der nogle i Bkk der kan hjælpe med papirer osv(firma eller kontor der for et beløb for udfyldt formularerne rigtigt) 3 Hun er ikke gift og vi kunne godt tænke os at blive gift i Danmark når hun kommer hvad for nogle papirer skal hun have med og hvor får man dem evt oversat til dansk/englesk Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg virkelig syntes det er noget forfærdeligt rod |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 15/08-2010 13:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
prøv at kon kon takte Ægteskab Uden Grænsers det de kan moske hjelpe dig http://www.aegtes...er.dk/home Come As You Are
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2010 13:44
|
Antal indlæg: 3779 |
wendel skrev: Min kæreste har været 2 gange på besøg i Danmark på turist visum Nu skal vi have hende herop 3 gang,de 2 andre gange har jeg ikke været garent for hende så vidt jeg ved har der ikke de andre gange været noget bøvl dvs for sent hjemrejse osv 1 Skal jeg søge om turist visum eller kæreste visum? 2 Er der nogle i Bkk der kan hjælpe med papirer osv(firma eller kontor der for et beløb for udfyldt formularerne rigtigt) 3 Hun er ikke gift og vi kunne godt tænke os at blive gift i Danmark når hun kommer hvad for nogle papirer skal hun have med og hvor får man dem evt oversat til dansk/englesk Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg virkelig syntes det er noget forfærdeligt rod Er du sikker på, at hun var i DK på turistvisum de andre gange??? Eller rettere, hvorfor gør du ikke bare, som I plejer, når det nu fungerer? I skal have lavet en ægteskabsattest i DK, som fortæller, at I begge er ugift, og hvis I har været gift, at boet er delt, men det er min erfaring, at kommunerne har forskellig praksis, så start med at spørge dit kommunekontor, hvad de kræver for at udstede dette dokument. Spørg dem samtidig, hvad de skal se af papirer på din kæreste, men det formoder jeg, at de automatisk fortæller, når du reservere tid en vielse. Hvis hun ikke har været gift før, plejer det at være endnu nemmere med den danske kommune. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 15/08-2010 14:24
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
wendel skrev: Min kæreste har været 2 gange på besøg i Danmark på turist visum Nu skal vi have hende herop 3 gang,de 2 andre gange har jeg ikke været garent for hende så vidt jeg ved har der ikke de andre gange været noget bøvl dvs for sent hjemrejse osv 1 Skal jeg søge om turist visum eller kæreste visum? 2 Er der nogle i Bkk der kan hjælpe med papirer osv(firma eller kontor der for et beløb for udfyldt formularerne rigtigt)3 Hun er ikke gift og vi kunne godt tænke os at blive gift i Danmark når hun kommer hvad for nogle papirer skal hun have med og hvor får man dem evt oversat til dansk/englesk Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg virkelig syntes det er noget forfærdeligt rod Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Thaiintergration i Bangkok. http://www.thaiin...tion.info/ Det er danskere der driver kontoret, og hjælp til ansøgning om visum er gratis. De vil også kunne hjælpe dig med diverse papirer vedr. giftemål. . |
|
|
wendel |
Lagt på d. 15/08-2010 14:38
|
jeg ved ikke om hun var på turist visum 2 gang jeg vil bare gøre det nemmeste dvs hvis et turist visum er det nemmeste så gør jeg det jeg kunne godt tænke mig til hvis vi søgte kæreste visum skulle jeg garenterer de 50000 eller hvor meget det nu er, plus svarer 117 spærgsmål om sandfærdigheden om vores forhold Jeg tror at når nu hun har været her 2 gange før(på turist visum tror jeg) frafalder de 50000 hvis jeg har forstået det rigtigt ,og hvis nu vi søger kæreste visum kan det jo godt være at hele møllen starter forfra Redigeret af wendel d. 15/08-2010 14:39 |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 15/08-2010 14:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
wendel skrev: jeg ved ikke om hun var på turist visum 2 gang jeg vil bare gøre det nemmeste dvs hvis et turist visum er det nemmeste så gør jeg det jeg kunne godt tænke mig til hvis vi søgte kæreste visum skulle jeg garenterer de 50000 eller hvor meget det nu er, plus svarer 117 spærgsmål om sandfærdigheden om vores forhold Jeg tror at når nu hun har været her 2 gange før(på turist visum tror jeg) frafalder de 50000 hvis jeg har forstået det rigtigt ,og hvis nu vi søger kæreste visum kan det jo godt være at hele møllen starter forfra Lidt over 60.000, nu.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 15/08-2010 15:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Robert Kronberg skrev: wendel skrev: Min kæreste har været 2 gange på besøg i Danmark på turist visum Nu skal vi have hende herop 3 gang,de 2 andre gange har jeg ikke været garent for hende så vidt jeg ved har der ikke de andre gange været noget bøvl dvs for sent hjemrejse osv 1 Skal jeg søge om turist visum eller kæreste visum? 2 Er der nogle i Bkk der kan hjælpe med papirer osv(firma eller kontor der for et beløb for udfyldt formularerne rigtigt) 3 Hun er ikke gift og vi kunne godt tænke os at blive gift i Danmark når hun kommer hvad for nogle papirer skal hun have med og hvor får man dem evt oversat til dansk/englesk Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig da jeg virkelig syntes det er noget forfærdeligt rod Er du sikker på, at hun var i DK på turistvisum de andre gange??? Eller rettere, hvorfor gør du ikke bare, som I plejer, når det nu fungerer? I skal have lavet en ægteskabsattest i DK, som fortæller, at I begge er ugift, og hvis I har været gift, at boet er delt, men det er min erfaring, at kommunerne har forskellig praksis, så start med at spørge dit kommunekontor, hvad de kræver for at udstede dette dokument. Spørg dem samtidig, hvad de skal se af papirer på din kæreste, men det formoder jeg, at de automatisk fortæller, når du reservere tid en vielse. Hvis hun ikke har været gift før, plejer det at være endnu nemmere med den danske kommune. Hilsen, Robert Hej Robert. Hvad er det for en ægteskabsattest du siger de skal have lavet i Danmark?. Det hun skal bruge er en civilattest fra hendes hjemkommune(ampur) der oplyser at hun er ugift. Jeg tror at det er den du mener hun skal have med. Husk at denne også skal være oversat og vertificeret med stempler fra udenrigsministeret samt den damske ambassade i Bangkok. Hvis hun har været gift før,skal hun også have sin skilsmissepapirer med,samt betingelserne ,hvis man har delt et bo. Disse skal også oversættes og vertificeres. Jeg har ladet mig fortælle at nogle kommuner også vil se hendes dåbsattes ( vi skulle ikke). Men som Robert også påpeger,så vil det være en rigtig god ide , at kontakte din kommune , for at høre hvilke dokumenter de behøver for giftemål. Med hensyn til garantistillelse,ca 60000 kr,er jeg næsten sikker på at du ikke skal stille denne,hvis hun har overholdt sine forpligtigelser for sidste besøg. Thaiintegration i Bangkok er et ganske udmærket sted at bruge for din kæreste,hvis hun behøver hjælp eller kunne tænke sig at lære lidt dansk inden hun kommer. Mvh Jens Ole |
|
|
wendel |
Lagt på d. 15/08-2010 15:38
|
jeg siger mange tak for alle de gode svar DTW er sku lidt lige som et stort opslags værk......tak |
|
|
swaddii |
Lagt på d. 15/08-2010 16:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 258 |
Jens Ole du har ret blev gift med min dejlige thaikone i 1999,hun havde to voksne børn mda hun havde været gift med thaimand før,jeg fik hjælp fra danske ambassade i Bangkok og vi fik de nødvendige papirer sent til Dk ang hun havde været gift.Det hele virkede dengang hun kom i maj måned og vi blev gift august måned en gang Isaan altid Isaan
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/08-2010 16:21
|
Antal indlæg: 3779 |
Denne famøse attest kaldes alt muligt - ambassaden kalder den fx for "prøvelsesattest": http://www.ambban...bIDanmark/ Men som sagt ring og reserve tid til en vielse, og så fortælles det, hvad du skal bruge og så tag den derfra. Hvis det er inen for samme kommune, eller et rådhusbryllup, så bruger de nok samme begreber (jeg har hørt om tilfælde, hvor man ikke forstod, hvad der mentes...). Den kaldes fx prøvelsesattest, ægteskabsattest, civilattest og hvad ved jeg, måske fordi nogle af begreberne er forældede, men det er en samme, dsv. et papir på, at I kan blive gift. For danske par skal begge underskrive, men nogle kommuner kræver ikke thaierens underskrift, hvis hun ikke har været gift før. Hvis din kommune vil have papir på hendes skilsmisse, så må du desværre gå den tunge gang forbi hendes ampør osv osv, som ambassaden skriver: ---- SPECIFIKT OM THAILANDSKE STATSBORGERES INDGÅELSE AF ÆGTESKAB I DANMARK: Ambassaden har erfaring for at de danske myndigheder kræver følgende dokumentation fra thailandske statsborgere: 1. Fødselsattest 2. Civilstatusattest, udstedt af den thailandske statsborgers hjemkommune/distriktskontor. 3. Evt. skilsmisseattest, - eller i tilfælde af tidligere ægtefælles død, dødsattest. 4. Evt. navneændringsattest, hvis relevant 5. Kopi af pas De originale dokumenter skal forinden indgåelse af ægteskab legaliseres på følgende måde: 1. Attesterne, og oversættelser af disse til engelsk *, legaliseres først i det thailandske udenrigsministeriums legaliseringsafdeling: Ministry of Foreign Affairs Department of Consular Affairs Legalisation Division 123 Chaeng Wattana Road Bangkok 10210 Tel: +66 (0) 2 503-3905 til -3907 og (0)2 575-1056 til -1059 2. Herefter legaliserer ambassaden den af Legaliseringsafdelingen påførte underskrift. *Bemærk dog, at ambassaden forbeholder sig ret til at afvise at legalisere en oversættelse, som er behæftet med fejl, trods det at den allerede måtte være legaliseret i herværende udenrigsministerium. Ambassaden kan ikke bistå med fremskaffelse af attester og legalisering af disse i det thailandske udenrigsministerium, såfremt den thailandske statsborger allerede befinder sig i Danmark, og man anbefaler derfor at vedkommende i så tilfælde får et familiemedlem til at hjælpe sig med fremskaffelse af den nødvendige dokumentation og efterfølgende legalisering. ---- Derfor, start med at reserve tid for din vielse, og så får du fakta fra din egen kommune og ikke fra andres kommuner... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
Spring til debat: |