Se indlæg
Overtro
|
|
huratho |
Lagt på d. 13/08-2010 03:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Jeg ved ikke om jeg er den eneste. I dag fredag d. 13. kommer jeg ikke udenfor en dør. Jeg er opdraget til at være overtroisk. Er jeg den eneste ? Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 13/08-2010 04:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Jeg har det på samme måde når det er d 13. Jeg sidder mig aldrig ved ved bord hvis der så¨er 13 person. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
moon |
Lagt på d. 13/08-2010 07:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Enligt meget mærkeligt Jeg har ladet mig fortælle at flere hoteller rundt omkring i verden ikke har en 13 etage og ikke har rum 13 og slet ikke har rum 1313 men i sidste uge læste jeg i en artikkel at et af de mest spillede nr i lotto både i DK og resten af verden er 13 ja sådan er livet meget mærkeligt personeligt er jeg ligeglad fredag den 13 er en dag ligesom alle andre og jeg bryder mig ikke om at blive kaldt Ludvig den 14 for at komme med ved et bord med 13 andre tosser Mvh Moon |
|
|
maik |
Lagt på d. 13/08-2010 07:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
At netop fredag den 13. skulle være særlig speciel er en Hollywood-opfindelse. |
|
|
aksmoe |
Lagt på d. 13/08-2010 07:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
maik skrev: At netop fredag den 13. skulle være særlig speciel er en Hollywood-opfindelse. Ikke ifølge: http://da.wikiped...dag_den_13 |
|
|
huratho |
Lagt på d. 13/08-2010 10:09
|
Hej Har i set filmen af Alfred Hitchcock, FREDAG d. 13. Den har jeg set 3 gange. Første, eneste og sidste. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 13/08-2010 10:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Uhhhhh..... Hugo du har ! Antal indlæg: 742..... 7+4+2 = 13 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/08-2010 10:44
|
Antal indlæg: 3779 |
Uheldstallet 13 kommer af den discipel, kaldet Judas, der forrådte Jesus (de sad 13 (mænd) til bords), og det skete om torsdagen. Derfor traditionen om, at det bringer uheld med 13 til bords, og derfor traditionen med ikke at have 13. etage i en bygning, især et hotel, eller at kalde denne etage noget andet. Samme med værelse nummer 13, eller 666 for den sags skyld. Om FREDAGEN kom Jesus op på korset. Derfor kombinationen 13 og fredag. Senere, som Wiki skriver, skete en af verdenshistoriens største retsager, der jf. traditionen skete med anholdelser fredag d. 13 af riddere fra Tempel Herrerne, der havde opnået for stor magt, således de udgjorde en trusse imod Frankrig. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 13/08-2010 10:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Jeg har tit undret mig over at der stadig i år 2010 med enorme mængder viden til rådighed, stadig er så mange der styres af overtro osv. Men såen er det nu engang. Ser vi så på vores thai koner / familie. tror jeg der er mange som slet ikke er klar over hvor meget deres liv styres af overtro, spøgelser, ånder. Det kalder de fleste vel manglende uddannelse, viden eller hvordan er det lige ? Vi kan nogen gange forklare så det nærmest er malet i billeder, men alligevel starter hun den lille mc og kører lige hen og hører den lokale mor doo hvad der er rigtigt. Direktøren i sin store Lexus stopper lige ved en af vej åndehusene på vej til arbejde for at høre hvordan han skal takle dagens problemer.. jeg talte på et tidspunkt med en, han ville starte grisefarm, men han skulle lige hen og snakke med en munk før han tog den endelige beslutning. Munken havde forklaret ham at han jo så var med til at slå dyr ihjel.. Ingen grisefarm. ( jeg vil vædde på den munk også spiser grisekød ) såen er vi forskellige, nogen er overtroiske, andre ikke. hvorfor ? jeg har ikke svaret på det. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 13/08-2010 13:44
|
Hej Så må jeg jo have et indlæg mere. Det bliver den alvorlige. Min søn, Brian, var på skitur i Østrig. Han kom frygtelig galt afsted. Han mistede 1/4 af hans hjerne, et øje og brækkede et ben. Han var indlaget 21 dage i respirator inden de turde overflytte ham til Ålborg. Han var 13 år gammel, ulykken skete d. 13. feb. på løjpe 13 kl. 13.26 I dag er han 35 år og arbejder på et beskyttet værksted. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Jay |
Lagt på d. 13/08-2010 15:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 261 |
xxxx skrev: Jeg har tit undret mig over at der stadig i år 2010 med enorme mængder viden til rådighed, stadig er så mange der styres af overtro osv. Men såen er det nu engang. Ser vi så på vores thai koner / familie. tror jeg der er mange som slet ikke er klar over hvor meget deres liv styres af overtro, spøgelser, ånder. Det kalder de fleste vel manglende uddannelse, viden eller hvordan er det lige ? Vi kan nogen gange forklare så det nærmest er malet i billeder, men alligevel starter hun den lille mc og kører lige hen og hører den lokale mor doo hvad der er rigtigt. Direktøren i sin store Lexus stopper lige ved en af vej åndehusene på vej til arbejde for at høre hvordan han skal takle dagens problemer.. jeg talte på et tidspunkt med en, han ville starte grisefarm, men han skulle lige hen og snakke med en munk før han tog den endelige beslutning. Munken havde forklaret ham at han jo så var med til at slå dyr ihjel.. Ingen grisefarm. ( jeg vil vædde på den munk også spiser grisekød ) såen er vi forskellige, nogen er overtroiske, andre ikke. hvorfor ? jeg har ikke svaret på det. svaret er simpelt....religionen buddhismen indeholder mange elementer som for os synes spooky....hungrende spøgelser osv... mht svinekød, så er der intet galt i at spise dyr, men at jage og slagte er i buddhismen rent ondskab som bliver straffet i senere "liv"... i vores del af verden er vi mere el. mindre opvokset med folk som lærte os om historien om Jesus osv...i Thailand er det buddhismen hvori spørgelser (synlige/usynlige) og er en naturlig ting...derfor den store tror herpå... |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 13/08-2010 16:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Jeg fik en p bøde idag , forbanede.............. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/08-2010 16:24
|
Antal indlæg: 3779 |
Jay skrev: xxxx skrev: Jeg har tit undret mig over at der stadig i år 2010 med enorme mængder viden til rådighed, stadig er så mange der styres af overtro osv. Men såen er det nu engang. Ser vi så på vores thai koner / familie. tror jeg der er mange som slet ikke er klar over hvor meget deres liv styres af overtro, spøgelser, ånder. Det kalder de fleste vel manglende uddannelse, viden eller hvordan er det lige ? Vi kan nogen gange forklare så det nærmest er malet i billeder, men alligevel starter hun den lille mc og kører lige hen og hører den lokale mor doo hvad der er rigtigt. Direktøren i sin store Lexus stopper lige ved en af vej åndehusene på vej til arbejde for at høre hvordan han skal takle dagens problemer.. jeg talte på et tidspunkt med en, han ville starte grisefarm, men han skulle lige hen og snakke med en munk før han tog den endelige beslutning. Munken havde forklaret ham at han jo så var med til at slå dyr ihjel.. Ingen grisefarm. ( jeg vil vædde på den munk også spiser grisekød ) såen er vi forskellige, nogen er overtroiske, andre ikke. hvorfor ? jeg har ikke svaret på det. svaret er simpelt....religionen buddhismen indeholder mange elementer som for os synes spooky....hungrende spøgelser osv... mht svinekød, så er der intet galt i at spise dyr, men at jage og slagte er i buddhismen rent ondskab som bliver straffet i senere "liv"... i vores del af verden er vi mere el. mindre opvokset med folk som lærte os om historien om Jesus osv...i Thailand er det buddhismen hvori spørgelser (synlige/usynlige) og er en naturlig ting...derfor den store tror herpå... Ja, Thai-buddhisme udelukker ikke den hinduistiske verden, eller rettere den animistiske verden, og derfor ses der ofte både et stort og et mindre åndehus ved et hus, men i al fald et åndehus. Ethvert hjem eller lejlighedsbyggeri er beskyttet af en gud, ligesom de fleste arbejdspladser er. Vor gade er beskyttet af et kinesisk åndehus, der står ved siden af vort hus, og så er der diverse ting og sager inde i huset, der er sat op på de rette vinkler, og som dagligt får noget at drikke. For et par uger uger siden var der 5 munke ude i huset og ordne deres forretninger, og selvom jeg troede, at jeg ikke skulle deltage aktivt i dette, så måtte jeg tro om, for der var visse ting, som jeg skulle gøre, fordi jeg er en mand. Men chefmunken var en klog mand og ville ikke skrive på vinduerne, så han bad mig hente en stige, så han kunne skrive over vinduerne, da han godt ved, at man skal pudse vinduer fra tid til anden. Teknisk set er det sådan, at det er ok for en thai at være i sin hjemegn eller på sin arbejdsplads, for der beskyttes de af guderne, som de kender. Det er først farligt, når man bevæger sig ud fra disse cirkler, men i disse cirkler kan man godt snyde folk lidt, for de er jo ikke beskyttet. Nuvel, hver provins har også en gud, om end Bangkoks gud både beskytter Bangkok og hele Thailand. Den er således Bangkoks og Thailands officielle midtpunkt, og den står uden for kongepaladset, og hvorfor. Jo, fordi det er umoralsk, hvis den stod inde på paladset, og hvorfor. Fordi det er en stor fallos i en vagina, men det ved de fleste thaiere ikke, for det er ikke noget, som man taler om. Animismen er en langt vigtigere del af en thais hverdag end Buddha, for som de siger, han er jo blot end mand, som fandt vejen, men det er min mor (og far), som har skabt mig, og det er guderne, der holder orden i kaos. Derfor er det væsentligt at skelne imellem (Thai-) buddhisme og animisme, når man iagtager thaierens religiøsitet. Hilsen, Robert |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 13/08-2010 20:54
|
Ja ja ok.. jeg fik selv blandet * overtro * tro,religion * sammen i samme indlæg. men det er jo i sidste ende det samme.. virkeligheds flugt. der findes ikke en eneste tro / religion hvor de forkyndende følger det de bræger... Joe jeg har læst lidt på lektion. lad os tage den med grisen... Munken siger.. du må ikke slagte den. Næh men han spiser den gladelig hvis en anden slagter den. På Buddha dag kan man ikke købe kød, næh men det hjemme i køleren spises. På buddha dag må der ikke slagtes, næh, så slagter de privat i stedet. som i øvrigt er forbudt. Hvad er det ?.. i mine øjne skruk tanke gang.. Læg ansvaret på andre. I DK er vi alle.. nej men mange ih så troende jule aften, til bryllup, begravelser.. Resten af tiden er det pisse irriterende den klokke bimler søndag morgen. Vi har fået et nyt begreb... kendisser.. bare fordi nogle tumber har været i en TV serie er de pludselig noget mange ligger på knæ for. Dybest set er der ingen forskel på det her og så det Hitler lavede... Folk så op til ham og det endte i 2. verdens krig. Hvorfor er mennesker så nemme at manipulere. ?? |
|
|
natty |
Lagt på d. 13/08-2010 21:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Er det ikke lidt voldsomt at sammenligne ovetro og kendisser med Hitler som udryddede 6 mill jøder + alle de andre, hvad kommer vi op på.? Er selv areligiøs, og er enig med Lenin som skrev at religion er opium for folket, eller noget der ligner, men at blande Hitler ind i det, nope, det kan jeg ikke følge, det var jo ondskab. Redigeret af natty d. 13/08-2010 21:14 |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 13/08-2010 21:19
|
Ja men så forstå det lige.. manipulation.. Har du evnen til det, kan du trække masserne med dig... Derfor sammenligningen. Ikke specifik det han lavede. |
|
|
natty |
Lagt på d. 13/08-2010 21:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
xxxx jeg kan stadig ikke se sammenligningen mellem af nogle dumme teenage tøser ser op til en tåbelig kendis som Sidney Lee og så at millioner blev manipuleret af Hitler. Måske manipulerer du selv lidt her |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 14/08-2010 00:23
|
Nu er det så ikke bare dumme teenage tøser. Ugeblads salget / avis salget stiger voldsomt, når der er kendisser eller kongelige på forsiden.. Er selv areligiøs, og er enig med Lenin som skrev at religion er opium for folket, Det er jo lige præcis det jeg mener er farligt. Den som er god til at manipulere, kan styre masserne. Hvordan eller hvad får folk til blindt at tro på f.eks budhismen. Når der er eksempler som den med grisen.... Det er jo bare en af mange. Tro kan være meget godt, så har folk et eller andet at holde sig til, det skal jeg slet ikke blande mig i, Jeg er bare ateist for har endnu ikke fundet en religion hvor udøverne er ærlige. Jeg efterlyste et svar på.. Hvad får mennesker til at tro på det, indrette sit liv efter det ? Når det åbenlyst er dobbelt moralsk. Og hvad får folk til at være overtroiske ? hugo har så en grund til det med datoen.. Men ellers ? Redigeret af xxxx d. 14/08-2010 00:30 |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 14/08-2010 09:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
huratho skrev: Hej Jeg ved ikke om jeg er den eneste. I dag fredag d. 13. kommer jeg ikke udenfor en dør. Jeg er opdraget til at være overtroisk. Er jeg den eneste ? Hilsen Hugo http://nyhederne....0596/?nidk . |
|
|
Fido |
Lagt på d. 14/08-2010 09:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
huratho skrev: Hej Jeg ved ikke om jeg er den eneste. I dag fredag d. 13. kommer jeg ikke udenfor en dør. Jeg er opdraget til at være overtroisk. Er jeg den eneste ? Hilsen Hugo Næ, i er ganske mange ... religion er intet andet end overtro One man's ceiling is another man's floor |
|
Spring til debat: |