Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Bankoverførsel med Eik Bank til Thailand
|
|
christian-s |
Lagt på d. 10/08-2010 17:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Hej Vi har før brugt Eik Bank med stor tilfredshed da de ikke tog gebyrer, til tider havde en fin kurs og på den thailandske side tog modtagerbanken altid 200 bath. De har så lavet deres procedure og system om for nogle måneder siden og de tager nu 40 kr. i gebyr på den danske side og lader den thailandske side klare deres. Fair nok, om de tager gebyr eller indregner i kursen er lige meget, troede det ville være nogenlunde same-same. Vi har 2-3 gange sendt mindre beløb (de sidste 2 overførsler i starten af måneden) og på begge overførsler som var 3200 bath og 9200 bath er der blevet trukket 900 bath i gebyr på den thailandske side (det er i hvert fald bekræftet at de 3200 bath var blevet til 2300 bath, den anden er jeg ikke 100% sikker på). Ringede til Eik Bank og ham jeg talte med vidste ikke noget og havde ikke hørt om "problemet" før. Han mente at de overførte efter samme prinicp som før. Er der nogle af Jer der har hørt om ændringer i hvordan de thailandske banker håndterer disse overførsler? Er der nogle af Jer der benytter Eik Bank og har oplevet noget tilsvarende? Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
golfer |
Lagt på d. 10/08-2010 18:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Jeg har oprettet en konto i TH og overfører så større beløb (50.000 - 75.000 DKK) betaler gebyret de få gange. Fra kontoen i TH laver man så de mange små overførsler ofte uden gebyrer. Så går det også hurtigere med at betale. |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 10/08-2010 19:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Har kun prøvet overførsel via Eik Bank en enkelt gang for et årstid siden. I forhold til Danske Bank, som jeg normalt bruger, var kursen temmelig dårlig. Sendte en forespørgsel til Eik, og de svarede, at de ikke havde direkte aftale med BKKBK. Kalasi |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 10/08-2010 21:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Kalasi skrev: Har kun prøvet overførsel via Eik Bank en enkelt gang for et årstid siden. I forhold til Danske Bank, som jeg normalt bruger, var kursen temmelig dårlig. Sendte en forespørgsel til Eik, og de svarede, at de ikke havde direkte aftale med BKKBK. Kalasi Jeg er enig. Min normale bankforbindelse er Eik Bank, men min arbejds kollega har anbefalet mig Danske Bank ved overførsel af penge til Thailand. Jeg har lavet en sammenligning og kunne se kursen er en del bedre i Danske Bank fremfor Eik Bank. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/08-2010 23:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Har to banker hvor den ene er Eik Bank, og den anden Arbejdernes Landsbank. Plejer altid at bruge Arbejdernes Landsbank til overførsler til Thailand. Sendte penge her fredag morgen via Eik Bank, og måtte konstatere at de ikke var nået frem til Bangkok Bank tirsdag aften. Jeg har naturligvis sendt danske kroner afsted. Har oplevet et par gange med dollar og Thaibaht, at du får en meget dårlig kurs, har heldigvis kunne annullere overførslerne, og lærte her at man altid skal overføre danske kroner til Thailand. Da jeg har e-boks sender begge mine banker kvitteringer dertil. Kan se af kvitteringen, at Eik Bank ikke overfører direkte til Thailand, men sender dem videre til Den Danske Bank, som så overfører dem til Thailand. Arbejdernes Landsbank sender dem direkte til Thailand. Skal nok komme tilbage, hvis jeg mister noget ekstra, ift. når jeg sender via Arbejdernes Landsbank. Redigeret af vandango d. 10/08-2010 23:43 |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 11/08-2010 11:40
|
Hvad er overførselsgebyret i Arbejdernes Landsbank? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 11/08-2010 16:33
|
Både arbejdernes landsbank og Eik Bank tager 40 kr. Men Eik Bank blev en meget dyr fornøjelse, det er både første og sidste gang jeg bruger dem. Sendte 600 danske kroner afsted i fredags, og i dag har hun fået 2750 baht på sin konto, hvilket er 493 danske kroner. De sidste par dage er kursen steget hurtigt. Da jeg i forvejen har betalt Eik Bank 40 kr, må Den Danske Bank og Bangkok Bank have snuppet de sidste 107 kr. Her tror jeg selv at mellemleddet Den Danske Bank har været synderen, Thaibankerne er ikke så grådige. Havde jeg bare brugt Arbejdernes Landsbank, havde kursen været bedre, idet pengene var gået ind mandag eller tirsdag, og modtageren ville have haft nogle hundreder baht mere. http://www.valuta...aid=492430 Når man kigger på grafen, går kursen pænt op når man sammenligner tirsdag og onsdag. Så Eik Bank duer ikke til overførsler, de er simpelthen for dyre, godt at det ikke havde været et større beløb. Western Union havde sikkert været billigere, så havde jeg også fået kursen fra i fredags. Det kostede 147 kr. plus kurstab fra fredags at sende 493 kr. Redigeret af vandango d. 11/08-2010 16:46 |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 20/08-2010 12:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
vandango skrev: Kan se af kvitteringen, at Eik Bank ikke overfører direkte til Thailand, men sender dem videre til Den Danske Bank, som så overfører dem til Thailand. Ahh, sådan var det måske ikke før. Deraf den pludselige prisstigning. Samt medarbejdernes "vi ved intet" attitude når man ringer til Eik Bank. Så vil jeg spørge i min anden bank (Sparekassen Sjælland) eller få åbnet en Danske Bank konto. Tak for svarene ... Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
Lagt på d. 20/08-2010 12:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Til jer alle på denne tråd, se lige hvem der er blandt de 10 mest usikre banker i Danmark, Eik Bank. |
|
|
sank |
Lagt på d. 20/08-2010 19:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Hvor har ABEKATTEN dog set at Eik banken er usikker prøv at gå ind på Mybank. Men Eik er en net bank hvor du selv skal klare det meste |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 20/08-2010 19:37
|
Hvis dit indestående ikke overstiger 750.000 kr. har du intet at frygte. Har brugt EIK bank i mange år. Jeg har desværre ikke et overskud af penge, men til gengæld har jeg jo så heller ikke noget at frygte |
|
|
Lagt på d. 20/08-2010 20:58
|
|
Det har stået i alle danske aviser de seneste dage, hvilke 10 banker der var de sikreste, og hvilke 10 banker der var i farezonen. Det er rigtigt som Peder 1968 anfører, men det vil dog give lidt praktiske problemer, hvis banken ryger på røven, du skal enten selv finde en ny bank, eller banken bliver opkøbt af en anden dansk bank. |
|
|
Lagt på d. 25/08-2010 07:57
|
|
Sank, se www.tv2.dk idag, så vil du se hvilke 27 danske banker der er i risikozonen, Eik Bank er i top 3. |
|
|
Lagt på d. 25/08-2010 13:35
|
|
se også http://ekstrablad...396240.ece |
|
|
vandango |
Lagt på d. 25/08-2010 13:49
|
sank skrev: Hvor har ABEKATTEN dog set at Eik banken er usikker prøv at gå ind på Mybank. Men Eik er en net bank hvor du selv skal klare det meste Eik Bank er en hammer god bank, men lige til de overførsler, er den bare ikke god nok. Alle mine andre aktiviteter har jeg i denne bank, og den er super, jeg ønsker ingen anden bank. |
|
|
Lagt på d. 25/08-2010 15:08
|
|
Jeg ville overveje at skifte fra denne bank, hvis du har mange penge. Den specielle garanti bortfalder jo efter 30. september 2010. Eik bank er i Finanstilsynets søgelys, så vær lidt forsigtig. |
|
|
Lagt på d. 25/08-2010 15:24
|
|
Vandango, når Eik Bank er i top 3 i faregruppen, er det mest sandsynligt at du kommer til at skifte bank, hvadenten du vil det eller ej. |
|
|
Jake |
Lagt på d. 25/08-2010 15:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Der er sket en stor forskel fra tidligere hvor det næsten intet kostede at overføre fra Eik Bank. Sørg for at vælge funktionen "Afsender betaler alle gebyrer". Forsøg dernæst at sende i både DKK og THB. Så kan du sammenligne kursen og få en ide om hvad der bedst kan svare sig. Nogle påstår at de i TH giver bedre kurs fra DKK end den danske bank gør.
Redigeret af Jake d. 25/08-2010 15:47 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 25/08-2010 16:42
|
Jake skrev: Der er sket en stor forskel fra tidligere hvor det næsten intet kostede at overføre fra Eik Bank. Sørg for at vælge funktionen "Afsender betaler alle gebyrer". Forsøg dernæst at sende i både DKK og THB. Så kan du sammenligne kursen og få en ide om hvad der bedst kan svare sig. Nogle påstår at de i TH giver bedre kurs fra DKK end den danske bank gør. Jake prøv at læse mine tidligere indlæg, det er en rigtig dårlig ide at bruge Eik Bank. |
|
|
joensen |
Lagt på d. 25/08-2010 19:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 142 |
Efter finanskriser har de fleste banker i Danmark sat gebyret op, fra 20 til 40kr, hvor meget de Thailandske banker har sat sit gebyr op er jeg ikke helt klar over. Men det kan ikke betale sig at sende mindre beloeber end 5 til 10 tusind danske kroner ad gangen, hvis man ikke vil blive spist op af gebyrgribben. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |