Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Barn til Danmark
|
|
styx32 |
Lagt på d. 10/08-2010 09:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Min kone får sin søn til Danmark her den 10 oktober. Vi skal selvfølgelig på folkeregisteret og timelde ham så snart han står i Aalborg. Men hvordan får man ham tilmeldt til skole osv ? Har hørt at børn bliver fragtet i Taxa til skolen er der nogen der kan bekræfte den teori ? /Styx |
|
|
Gert |
Lagt på d. 10/08-2010 10:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Du kan allerede nu gå på kommunen , og snakke med dem om skolen. Hvis det er børnehave skal du udfylde ansøgningspapier på kommunen nu (kan være ventetid) Taxakørsel (kommer an på afstanden fra bopæl, og hvilken skole integrationsklasserne ligger i.) |
|
|
L |
Lagt på d. 10/08-2010 10:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Det du foreslår prøvede jeg/vi faktisk netop for at være på forkant. MEN de ville ikke skrive ham op til børnehave før han havde et person nummer. Og han kan IKKE få person nummer og ej heller komme i kø til et sådant før han står der fysisk på kommunen og de altså kan se at han er i DK. Så vi mister desværre en hel del vigtig skoletid til min kone, da vi altså ikke kan gøre noget på forhånd, men pænt må vente først på personnummer og dernæst på børnehave. Redigeret af L d. 10/08-2010 10:48 |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 10/08-2010 10:54
|
I Aalborg kan de lave et fiktivt CPR nr til børn så vi kan gøre det når vi har ansøgt om CPR nr. Jeg havde fat i Skole afdelingen og ikke selve kommunen de kunne fuske et fiktivt CPRnr. når man havde udfyldt ansøgningskemaet på skolen. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 10/08-2010 11:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Aha Styx, først mopset over at du føler skolen skal bestemme hvornår du skal holde ferie, velkommen i klubben iøvrigt, vi er nok en hel del forældre med skolesøgende børn som har samme problem. Det glæder mig dog at se at din harme ikke er større end at du nu er på banen og skal have stillet taxa til rådighed for dit kommende stedbarn. Hvorfor er din kone og du nu forhindret i at bringe ligesom en meget meget stor del af os andre skal? går din kone da ikke kun i sprogskole? så kan det ikke implemteres i hendes hverdag? Ufatteligt ikke engang kommet til landet og krævehånden er allerede godt fremme. Undskyld mit sure opstød, der er sikkert en god grund, jeg er nok bare gammel og sur og betaler for meget skat, og ligger og henter og bringer børn i skole hverdag Vh. Niels Redigeret af latour82 d. 10/08-2010 11:14 |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 10/08-2010 11:35
|
Hej Vedr Taxa så kommer det helt an på hvor knægten skal gå i skole for hvis det er lige i nærheden er der ingen problem med at bringe og hente ham. min kone går i sprogskole om morgen fra kl 08.00 - 11.15 så hun kan ikke hente og bringe ham og jeg skal selv på arbejde fra kl 08.00 - 16.00 så jeg kan ikke hente ham. og sende en knægt med bus alene når han kun er 9 år det går jeg alså ikke ind for. latour82 skrev: Aha Styx, først mopset over at du føler skolen skal bestemme hvornår du skal holde ferie, velkommen i klubben iøvrigt, vi er nok en hel del forældre med skolesøgende børn som har samme problem. Det glæder mig dog at se at din harme ikke er større end at du nu er på banen og skal have stillet taxa til rådighed for dit kommende stedbarn. Hvorfor er din kone og du nu forhindret i at bringe ligesom en meget meget stor del af os andre skal? går din kone da ikke kun i sprogskole? så kan det ikke implemteres i hendes hverdag? Ufatteligt ikke engang kommet til landet og krævehånden er allerede godt fremme. Undskyld mit sure opstød, der er sikkert en god grund, jeg er nok bare gammel og sur og betaler for meget skat, og ligger og henter og bringer børn i skole hverdag Vh. Niels |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 10/08-2010 11:51
|
Tja min kone og jeg kunne altså få det til at gå op i en højre enhed ved at få ændret arb.tider, de fleste arb. givere er altså ganske lydhøre. Ellers må du da ty til intigrationsafd. i din kommune og få indflettet i hendes intigrationsplan at hun skal hente og bringe barn, min kone kunne da problemløst få indflettet at hun havde job også, såååå. Niels |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 10/08-2010 11:55
|
Problemet er også at de skoler der tager imod nyankommende børn i Aalborg ligger langt fra hvor vi bor (ude i den anden ende af byen) og hvis min kone skal med bus frem og tilbage så ender det med at hun ikke når og komme i skole. min kone har fuldtidsarbejde om aften så hun kan ikke flytte sin skole. og jeg har en 80 timers arbejdsuge. så mit program er booked helt op. så taxa må være løsningen jeg har betalt skat i rigtig mange år når andre kan få så kan vi vel også. Redigeret af styx32 d. 10/08-2010 11:56 |
|
|
Mikael |
Lagt på d. 10/08-2010 12:56
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
din kommune skal skal tilbude buskort eller taxa, til og fra skole til barnet... |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 10/08-2010 13:02
|
Hvad med at tørre øjnene og tage ansvar for det du har rodet dig ud i stedet for at lægge det offentlige til last, eller når du arbejder 80 timer om ugen, så må du da have penge til at betale taxaen selv eller at få en anden til at hente og bringe dit barn. Du må da have vejet for eller imod inden du tog din kone til Danmark at du en dag ville stå i en situation hvor du skulle spendere nogle penge på grund af at hun har et barn med i bagagen. Gud hvor kan jeg da krølle tæer når jeg læser du og en del andre sidder og jamrer over at skulle betale lidt hid og did, det er jeres eget valg at tage en viv fra et fjernt land, så hvorfor ligge de offentlige kasser til lat? der er da folk nok rundt om som vitterligt savner f.eks Danske pensionister som har betalt skat et helt liv som nu dårligt nok kan få hjælp til rengøring eller en given ting som et bad. Istedet for sidder arbejdsdygtige unge og raske borger, ovenikøbet i arbejde og beder om almisser. Ja jeg er også gift med en Thai med hvem jeg har 2 børn med, men vi klarer os selv og har aldrig bedt om noget, og det er jeg glad og har det godt med. Mvh. Niels |
|
|
Mikael |
Lagt på d. 10/08-2010 13:11
|
latour82 skrev: Hvad med at tørre øjnene og tage ansvar for det du har rodet dig ud i stedet for at lægge det offentlige til last, eller når du arbejder 80 timer om ugen, så må du da have penge til at betale taxaen selv eller at få en anden til at hente og bringe dit barn. Du må da have vejet for eller imod inden du tog din kone til Danmark at du en dag ville stå i en situation hvor du skulle spendere nogle penge på grund af at hun har et barn med i bagagen. Gud hvor kan jeg da krølle tæer når jeg læser du og en del andre sidder og jamrer over at skulle betale lidt hid og did, det er jeres eget valg at tage en viv fra et fjernt land, så hvorfor ligge de offentlige kasser til lat? der er da folk nok rundt om som vitterligt savner f.eks Danske pensionister som har betalt skat et helt liv som nu dårligt nok kan få hjælp til rengøring eller en given ting som et bad. Istedet for sidder arbejdsdygtige unge og raske borger, ovenikøbet i arbejde og beder om almisser. Ja jeg er også gift med en Thai med hvem jeg har 2 børn med, men vi klarer os selv og har aldrig bedt om noget, og det er jeg glad og har det godt med. Mvh. Niels Det er godt nok noget af det dummeste jeg har hørt.... Han skal da tage imod den hjælp han kan få. Du får vel også selv rabat på andet 2. barn daginstitution og børnepenge hver 3. mdr. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 10/08-2010 13:20
|
Hvorfor er det dumt? om jeg så frabad mig børnepengene, så ville de komme alligevel, selv Christian Kjær for børnepenge selvom han er milliardær. Jeg mener at f.eks taxakørsel bør være forbeholdt dem som vitterlig har problemer, som jeg læser det har Styx ikke et sådant problem, der er det bare et proteringsspørgsmål, da han er vel næppe tvunget til at arbejde sine 80 timer. Kender selv en mand midt i fyrrene med 2 børn og også med en 80 + timers arb. uge. Konen døde så brat og tragisk og meget uventet i en ung alder, men han klarer da stadigvæk selv at aflevere og hente sine børn, han kan naturligt nok ikke arbejde i de mængder som før, og det bør Styx vel næppe hellér hvis han skal have nogen værdi for sit stedbarn, og et 9 årigt barn der kommer fra en fremmed kultur har da i høj grad brug for støtte, men det er mpåske også det offentliges problem? Niels |
|
|
Mikael |
Lagt på d. 10/08-2010 13:42
|
Det er da flot af ham du kender, men nu er det bare så at kommunen stiller den tjenste til rådighed og så skal han da tage imod det. Der er jo ikke nogen der siger at drengen skal køre i taxa i 2 år han kan gå i modtager klasse. men bare lige til han føler sig tryk nok til at tage bussen. når han kommer i en "normal" klasse på en skole tæt ved hjemme er der jo heller ikke mulighed for at tage en taxa. Min datter tog også taxa, da hun gik i modtager klasse, de dage min kone eller jeg ikke havde mulighed for det. Det er jo ikke kun om morgen når drengen skal i skole, men også omkring kl. 13.00 når han skal fra skole til fritidshjem, og det fritidshjem skal men jo tage tæt på hjemmet at han allerede for dag et kommer til at lære dem som han senere skal gå i klasse med, når han er færdig i modtager klassen. Jeg vil ønske dig at held med din sted søn, og er der noget som jeg kan hjælpe dig med kan du altid bare skrive.... |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 10/08-2010 13:48
|
Jeg fik hvis sagt at jeg arbejder 80 timer om ugen. Det er timer mig og min kone har sammen sådan at hun kan tjene til sin permanent opholdstilladelse. Det er jo ikke os der laver de hårde regler det er regeringen. Jeg betaler selv topskat i Danmark så jeg synes jeg har lige så meget krav på en taxa som en pensionist har. De kan vel også selv betale for deres rengøring hvis vi skal være så firkantet. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 10/08-2010 13:54
|
Undskyld mig, når du (som jeg) betaler topskat, så har du altså ganske andre midler at gøre godt med enf f.eks en folkepensionist. Niels |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 10/08-2010 21:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Jeg er måske dobbeltmoralsk, men jeg synes f.eks. også det er forkasteligt dansker kan tage til Tyskland og købe kassevis af billig øl, sodavand, slik o.s.v. Den danske stat dvs. os alle mister penge på den måde og hvad med den ekstra transport der er af først vare der eksporteres til Tyskland herefter tilbage til Danmark.... Men derfor benytter jeg mig altså også af at køre til Tyskland for at købe billigt Så hvis loven er så tåbelig han kan få betalt transport for sit barn til og fra skole, ville jeg da også benytte mig af det selvom jeg selv havde penge til at betale transporten. |
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 10/08-2010 22:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Hejsa Peder har jo ret , når han skriver at hvis lovgivningen er så åndsvag , kan man da ligeså godt benytte den. Jeg håber bare at man går ind og ser på den enkelte sag og vuderer ud fra det grundlag. Niels`s holdninger kan jeg også følge,da det er "måske" misbrug af skattepenge,da jeg vil mene at en 9 årig efter kort tid sagtens kan køre med bus og forhåbentlig ikke skal fragtes med taxa i 2 år.Min søn på 7 år kan selv finde ud af at tage skolebussen. Mvh Jens Ole |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 11/08-2010 09:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
styx32 skrev: Problemet er også at de skoler der tager imod nyankommende børn i Aalborg ligger langt fra hvor vi bor (ude i den anden ende af byen) og hvis min kone skal med bus frem og tilbage så ender det med at hun ikke når og komme i skole. min kone har fuldtidsarbejde om aften så hun kan ikke flytte sin skole. og jeg har en 80 timers arbejdsuge. så mit program er booked helt op. så taxa må være løsningen jeg har betalt skat i rigtig mange år når andre kan få så kan vi vel også. 80 timers arbejdsuge, med en arbejdstid fra 8-16 i tidligere indlæg........... Kan jeg ikke regne eller der der noget der ikke passer |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 11/08-2010 11:17
|
Jeg arbejder fra 08-16 på alm arbejde om aften har mig og min kone 37 timers rengøringsjob som vi deler for at få hende til at spare så mange timer op sådan at hun kan få sin perm opholdstilladelse. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 11/08-2010 11:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
styx32 skrev: Jeg arbejder fra 08-16 på alm arbejde om aften har mig og min kone 37 timers rengøringsjob som vi deler for at få hende til at spare så mange timer op sådan at hun kan få sin perm opholdstilladelse. Det var godt nok kreativt.... smart |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |