Se indlæg
 Udskriv debat
Visa til Laos.. Vientiane
New-Hope
Da jeg inden 31 August skal have et nyt turist visa, tænkte jeg på at tage til Vientiane og sådan som jeg læser Laos Ambassade i Bangkok hjemmeside, skal jeg have et visa i Bangkok på deres Ambassade?, det kan ikke laves ved grænsen?, skal have min Thai kæreste med.. er der andre ting som jeg skal være opmærksom på?

Mvh - NH

Det kan også laves ved grænsen, det er bare dyrere.

Payanak
Det koster 35$US ved grænsen og tager 10 minutter.
Man kan også betale i THB men det er lidt dyrere.

Vær opmærksom på at ambassaden lukker ved thai og laotiske helligdage.

New-Hope
ABEKATTEN skrev:
Det kan også laves ved grænsen, det er bare dyrere.

Okay, jeg skal som Dansker betale Thb. 1400.- og min Thai kæreste skal betale Thb. 600.- på Ambassaden i Bangkok..

Mvh - NH

natty
NH troede ikke thaier skulle have visum?, men der tager jeg åbenbart fejl. Jeg lavede det i sin tid på Friendshipbridge, da jeg så slap for renderiet til Ambassaden, nå ja jeg slap også for at tage ind over Bangkok. Som jeg husker det, er der en del "bureauer" deroppe på Thailand siden som tilbyder at være behjælpelig. Der er ingen grund til at bruge dem, det er lige så let selv unden mellemmand.

Robert Kronberg
Jeg synes ikke, at det giver mening at tage ind på den laotiske ambassade for at spare 100 baht i visa-gebyr (+ det der spares for en thai), hvilket end ikke kan dække taxaerne.

Desuden er det en forfærdelig ambassade.

Hvis man vil spare, så kan man betale 35 US ved grænsen frem for 1500 THB.

Ofte tager det blot 5 min at få sit visum, hvis der er ikke er mange udlændinge, men jeg mindes ikke at have ventet mere end omkring 10 min. Det er næsten altid hurtigere at komme ind i Laos, inkl. ventetid på visum, end det tager at komme ind i Thailand...

Der er forskellige systemer, hvor de lokale handlende går frem og tilbage over de forskellige grænser, men ofte skal de tage retur samme dag. Et laotisk grænsepas giver dog tre dage i Thailand. Ved små grænser kan de lokale gå over uden pas (jeg er selv gået over sådan en grænse til Cambodia uden at medbringe pas eller andet ID og uden visum) og tilbage igen.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
New-Hope
Det var nu heller ikke for at spare nogle få bath, men på Laos hjemme side står der at man skal have sit visum der!, problemet er måske hvis vi flyver dertil!?, jeg mener at jeg skal forlade Thailand med fly efter min 30 dages forlængelse af mit 2 entry turist visa, men det har jeg sikkert også misforstået.. Frown

Mvh NH

claus31130
De gange vi har været i Laos (en gang hver 5. måned) , der har jeg bare troppet op på grænsen, og fået lavet et Laos visa der.
De gange konen har været med har hun ikke skulle lave visa men kunne rejse fint nok ind på hendes pas...

Er da ganske sikker på at når du kommer tilbage via landjorden med et turistvisa, at du så får de dage, som du er berettiget til... det med 15 dage, gælder kun hvis man ikke har noget visa....

Så tag du roligt afsted...

Husk pasfoto....
Redigeret af claus31130 d. 09/08-2010 06:13

http://www.cs-web.in.th/
New-Hope
Tager til Laos, for at få nyt visa, har det nogen betydning at jeg ikke har nogen arbejdsgiver at påføre ansøgningen? Jeg har også hørt et sted at jeg SKAL flyve ud af Thailand efter opbrugt visa og 30 dages forlængelse?

Mvh NH

sabai sabai
New-Hope skrev:
Tager til Laos, for at få nyt visa, har det nogen betydning at jeg ikke har nogen arbejdsgiver at påføre ansøgningen? Jeg har også hørt et sted at jeg SKAL flyve ud af Thailand efter opbrugt visa og 30 dages forlængelse?

Mvh NH

Du er jo fuldstændig håbløs !!

Tilsyneladene opholder du dig i Thailand, men du har ikke gjort en skid for at sætte dig ind i Visa regler !!!!

NO HOPE !!!...... IDIOT !!!!! Angry Hammer Hammer Headbanger Headbanger
Redigeret af sabai sabai d. 14/08-2010 04:50
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

New-Hope
sabai sabai skrev:
New-Hope skrev:

Mvh NH

Tilsyneladene opholder du dig i Thailand, men du har ikke gjort en skid for at sætte dig ind i Visa regler !!!!

Ja ja.... vi kan jo ikke alle være så kloge som dig... men at svine mig til er vel ikke nødvendigt!?

Mvh - NH

thaikurt1
sabai sabai

Selv og jeg efterhånden har boede her i mange år er det ikke altid at jeg kan finde ud af visa reglen da de jo bliver lavet så må det også være svært for der ikke har boede så længe i thailand skulle kunne finde ud af reglen i sted for at op-følger dig som en gadedreng med det sprog du bruge så skulle du hele prøve at hjælpe.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
sabai sabai
Kurt...

Ja.. de laver ofte om på visa reglerne ! , men man har vil nogle kontakter, læser aviser , internet osv...

Jeg kan hjælpe på den måde... at det er en pligt (ikke spørge, man skal vide ! ), at være Up to Date med Visa , når man opholder sig i den fremmed mands land !!Pibe

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

ubon lynge
sabai sabai skrev:
New-Hope skrev:

Mvh NH

Man er åbenbart en idiot fordi man vil høre om noget her inde.
Det er da ikke alle der forstår de visum regler lige godt og har man så ikke lov til at skrive om det her inde uden at man bliver kaldt for en idiot.

Gud fri mig vel at svare sådan, svare du også din kone sådan hvis du da har en der kan holde det snak ud.
Ubon.

Pibe

thaikurt1
Jeg er gudlov så heldig at jeg har etårig visa og her skal de nogen gang bruge et papir det end år men hvor de så ikke vil se det næste år er nu er altid i god tid før mit visa udløber så hvis der skulle mangle noget har jeg tid til at finde det.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
John
sabai sabai skrev:
New-Hope skrev:

Mvh NH

Sabai Sabai du burde vide bedre - en rød prik

Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: