Se indlæg
 Udskriv debat
Bomber i Bangkok
Siden den sidste terrorbombe i Bangkok i fredags, har det i pressen flittigt været debatteret om Bangkokborgerne nu skal til at leve med daglige bombetrusler, og svaret er JA.
Så længe de militante rødskjorter har økonomiske midler nok, og det har de, så længe Thaksin Shinawatra lever, kan det forventes at disse terrorister fortsætter.
Jamen hvad så efter et valg, der skal afholdes inden 15 december 2011 ?
Hvis Thaksins parti Puea Thai vinder valget, har de meddelt at deres første gerning vil være at lave love så deres kære Thaksin kan ende hjem.
Dette vil betyde mener et flertal af politiske kommentatorer, flere bomber, ikke nødvendigvis fra Gul-skjorterne, men nok snarere fra en fraktion af hæren, der er imod Thaksin vender tilbage.
Man debatterer om det vil skade Thailand med disse terrorbomber, og det mener man ikke vil være væsentlig skade for Thailand. Man henviser i debatten til at Londonborgerne i ca. 20 år levede med terrorbomber fra IRA, den irske republikanske hær, samt at turistlandet Spanien i mere end 30 år har levet med ETAs ( den bastiske frihedsbevægelse ) terrorbomber over hele Spanien.
Ikke just lyse fremtidudsigter for Bangkokborgerne.
I dagens udgave af Bangkok Post nævnes det at den thailandske efterretningstjeneste har fundet konkrete spor der viser planer on bilbomber i Silom kvarteret og/eller i hovedgaden i China Town, Yaowarat.
Ligeledes i Bangkok Post dd oplyses, at man mener at have identificeret to bombemænd ved bomben foran Big C, hvor een blev dræbt og 9 såret. Begge terrorister en spoet til at have forladt Thailand og taget til Cambodia, andsynligvis på en længere ferie.

thaikurt1
Er der bevise for at det er militante rødskjorter der stå bag terrorbombe og du mener at det er Thaksin der er med økonomiske midler støtte disse menneskerne.

Kunne det ikke lige så godt være militante Gul-skjorterne som
vil opnå at der bliver uro og usikker i Bangkok.

At efterretningstjeneste har fundet spor og derfor sætte det i forbindet med militante rødskjorter når man jo ved hvad side de stå på er det jo meget nemt at udpege bombemænd
som være militante rødskjorter
Redigeret af thaikurt1 d. 04/08-2010 09:37
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Payanak
Hvorfor diskutere hvem der gør hvad, og om det er de røde neandertaler eller de gule egoister, som har sprængt den seneste bombe???
Begger hold er helt væk i kraniet, og jeg giver Abekatten ret i hans antagelser om at Bangkok og Thailand går ind i terrorismens tidsalder.
Personligt afventer jeg situationen og tager mine overvejelser.

Kurt, kan du ikke forklare dig lidt mere præsist, der er nemlig ingen af de politiske kommentatorer, fra både den ene og den anden side, der har samme mistanke som dig.
Hvad skulle gul-skjorterne have af interesse i at skabe frygt i befolkningen nu ???

bruno
Det er ikke Kurt der har de tanker om at de bomber er hæren, der stå bag men det er også nogle medier og thai eksperter, her vesten der har de tanker, de bygger det på at gule, de vil opnå sympati i Thailand og det er granater fra militæret der brugt.
Der er nok ikke mange der tør at fremstå med de tanker i Thailand.
Redigeret af bruno d. 04/08-2010 14:24

http://gj-blog.dk/
Siden hvornår kan man opnå sympati ved at terrobombe civilbefolkningen, den må du længere ud på landet med.

bruno
For det først er det ikke mine tanker vi taler om.
Det har du ret i men, så længe at det er de røde der får skylden for det, så er det jo ikke dem sympatien er os i civilbefolkningen.
Der jo ingen medier i Thailand, der tør at tale om, at der er en mistanke om, at det er nogle gule sympatitør, der står bag, for netop at civilbefolkningen skulle tro, at det var de røde der står bager for at sætte dem dårlig lys.

PL
ABEKATTEN skrev:
Siden hvornår kan man opnå sympati ved at terrobombe civilbefolkningen, den må du længere ud på landet med.

Det kommer sgu´da an på hvilken side man er på, ikke?

Men især hvis man er ludfattig og intet har at miste, og dem er der vel nogle snese millioner af i LOS, så kan der vel opnås noget goodwill ved at gå efter nogle rige HiSo´s f.eks.

natty
PL skrev:
ABEKATTEN skrev:

Det kommer sgu´da an på hvilken side man er på, ikke?

Men især hvis man er ludfattig og intet har at miste, og dem er der vel nogle snese millioner af i LOS, så kan der vel opnås noget goodwill ved at gå efter nogle rige HiSo´s f.eks.

Så du mener at folk som står ved et busstoppested og bliver ramt af en bombe er HiSo's? Var det ikke nogle af ofrene ved en af de sidste bomber?

PL, er du ikke ved at nå bunden nu ???

Igår aftes blev to rødskjorteterrorister anholdt, man fandt granater og våben hos begge. De indrømmede begge at være i ulovlig besiddelse af våben, men ikke at de havde brugt våben, på tv blev deres våbensamling vist, se iøvrigt www.bangkokpost.com idag med artikel og foto.
Jeg ved godt at Thaikurt, PL og Bruno, tror det er gulskjorter, der har forklædt sig som rødskjorter, men den "køber" jeg ikke.
Til hest
Redigeret af d. 05/08-2010 06:34

burana
Jeg har den holdning til denne adfærd, at når du begynder at bruge den slags metoder, så har du tabt din sag på gulvet.
Dialog vil altid være vejen frem, at det så kan blive et meget langt sejt træk er så en anden sag, men der vil være noget mere respekt for din sag, end med terrorbomber der stort set altid går ud over mennesker der ikke har nogen indflydelse på tingenes tilstand, og som måske kunne have været support for sagen.
Hvem der står bag disse kujon agtige handlinger kan jeg ikke dømme om, men jeg har kun foragt over for den slags personer.
Redigeret af burana d. 05/08-2010 07:42

burana skrev:
Jeg har den holdning til denne adfærd, at når du begynder at bruge den slags metoder, så har du tabt din sag på gulvet.
Dialog vil altid være vejen frem, at det så kan blive et meget langt sejt træk er så en anden sag, men der vil være noget mere respekt for din sag, end med terrorbomber der stort set altid går ud over mennesker der ikke har nogen indflydelse på tingenes tilstand, og som måske kunne have været support for sagen.
Hvem der står bag disse kujon agtige handlinger kan jeg ikke dømme om, men jeg har kun foragt over for den slags personer.

Som jeg har læst det ligger problemet lidt i, at man nogle steder har fundet ud af at folk er bange for bomber, og at vold rent faktisk betaler sig.

men det er jo synd at situationen overhovedet kommer til det punkt.

New-Hope
Thaikurt1 skrev:
Er der bevise for at det er militante rødskjorter der stå bag terrorbombe og du mener at det er Thaksin der er med økonomiske midler støtte disse menneskerne.

Kunne det ikke lige så godt være militante Gul-skjorterne som
vil opnå at der bliver uro og usikker i Bangkok.

At efterretningstjeneste har fundet spor og derfor sætte det i forbindet med militante rødskjorter når man jo ved hvad side de stå på er det jo meget nemt at udpege bombemænd
som være militante rødskjorter

Vi er helt enige Kurt.... vel talt

Mvh - NH

thaikurt1
ABEKATTEN

Hvorfor kalde du dem rødskjorteterrorister?

I sted for bare at kalde dem rødskjorte der er blevet tage med et våben lager at der er blevet tage med våben gør dem jo ikke til terrorister.

Der er mange thai der som har våben er de så også terrorister
Redigeret af thaikurt1 d. 05/08-2010 10:48
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

natty
Nu er det vel ikke så mærkeligt at mistanken er på rødskorterne, de prøvede jo at brænde så meget af Bangkok ned som de kunne komme afsted med, da deres ledere overgav sig. Totalt planlangt. Var selv i Thailand på det tidspunkt og måtte flygte fra Sathorn for at komme i sikkehed i Pattaya af alle steder.

thaikurt1
Nu er det vel ikke så mærkeligt at mistanken er på rødskorternerødskjorte

Hvorfor kun mistænke rødskjorte pga af det der sket i Bangkok der var jo også andre der hvad indblande.

natty
Thaikurt1 skrev:
Nu er det vel ikke så mærkeligt at mistanken er på rødskorternerødskjorte

Hvorfor kun mistænke rødskjorte pga af det der sket i Bangkok der var jo også andre der hvad indblande.

Var der andre som prøvede at brænde byen ned?, de havde jo allerede truet med det inden de kom til Bangkok.
Selvom mange thaier har våben, ligger de fleste alm. borgere nok inde med granater og bomber som de sidst anholdte.
Redigeret af natty d. 05/08-2010 12:24

thaikurt1
Når regningen jo bliver ved med ikke at holde de løfter de love så sket det man har fået nok , du glemmer hvis at man skyd på for at dræbe dem.

bruno
Nu må du lige læse hvad jeg skriver Abekatten.
Jeg ved ikke hvor du har fra, at du ved hvad jeg tror.
Hvor har det fra ????
Fordi jeg kommer på banen var for nævne, at der var andre med, samme teori som Kurt, bla. En thai ekspert på dansk tv.
Der næver at, det ikke kan udelukkes, at det er nogle gule der står bag, kan du det Abekatten ?
Min personlig holdning er jeg ikke er på bestemt side, det konflikten for kompliceret til at jeg kan tage en stand punkt.
Redigeret af bruno d. 05/08-2010 13:21

Spring til debat: