Se indlæg
Non-Immigrant Visa (Type "O")
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 26/07-2010 22:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Hej, Jeg sidder netop og kigger på den thailandske ambassades hjemmeside og læser om Non-Immigrant Visa (Type "O" ) - det vil sige det visum med kan få udstedt hvis man er gift med en thailandsk statsborger. I listen af krævede dokumenter ved ansøgning om visum, står bl.a.: "An original letter on official letterhead certifying the purpose of travel from concerned institutes in Thailand." Er der nogen der ved hvad det drejer sig om? Mange tak! PS: Siden jeg kigger på er http://www.thaiem..._non_O.htm Vh dk_bob. Redigeret af dk_bob d. 26/07-2010 22:57 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/07-2010 05:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Et Non Immigrant O visum er visum til at besøge venner eller familie og udstedes af max 90 dage. Læs mere på http://www.thai-c...orretnings visa (dansk).
|
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/07-2010 05:34
|
Locturian skrev:
Et Non Immigrant O visum er visum til at besøge venner eller familie / ægtefæller / forretning og studier og udstedes af max 90 dage. Læs mere på http://www.thai-c...orretnings visa (dansk). |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 27/07-2010 05:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
En ting er hvad der står på hjemmesiden. En anden ting er den information man får på ambassaden. Af en eller anden grund beder de om kopi af flybillet. Det står der intet om om hjemmesiden vedr. non-immigrant visa O-type, men på ambassaden står det skrevet på tavlen og man kan også få udleveret et stykke papir med informationerne. Sidste år fik jeg samme visa og tilfældigvis så hun blandt mine papirer at jeg havde en flybillet. Hun sagde at hun skulle have en kopi af dem. Jeg havde ikke kopi men gav hende originalen. Jeg troede at det var fordi hun så det og af en eller anden grund ville have som ekstra. I år var jeg derinde igen for at få visa dagen efter jeg var kommet til Danmark så jeg havde endnu ikke søgt billet på nettet. Der gav hun mig så et papir hvor der stod det med flybillet så jeg måtte lynhurtigt drøne ind til byen for at købe en billet. Jeg var kun i Danmark i en uge så det skulle gå stærkt. Det med brev (invitation) havde jeg med første gang med det ville de ikke se. Heller ikke anden gang. Det står der heller ikke noget om på det udleverede papir med informationer om visa. Ellers afleverede jeg kopi af pas, vielsesattest og housebook, altsammen med behørige underskrifter. Jeg gider ikke det postyr mere så næste gang søger jeg permanent visa i stedet. Så behøver jeg ikke at tænke over at være i et eller andet land og vente på visa og så være bekymret om det hele nu er iorden eller om reglerne er blevet lavet om med dags varsel. Det var jeg ude for for lidt over 5 år siden da de havde indført det med underskrifter og jeg stod med samme papirer som havde været i orden sidste gang og jeg havde ikke tid til at vente på at min daværende kone tog 70 km til nærmeste fax maskine for at sende underskrifter. Redigeret af FarangDingDong d. 27/07-2010 05:38 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/07-2010 05:39
|
Rettelse til ovenstående - venner/familie er visa type B! ægtefæller/studie/forretning gælder for visum O. I dit tilfælde må det du skal dokumentere være: Udover ovennævnte generelle dokumenter vedlægges: • Kopi af gyldig vielsesattest. • Kopi af ægtefælles pas/thailandsk I.D. • Brev fra ægtefælle, som bekræfter, at ægteskabet stadig er gyldingt samt formål med besøg. Jeg anbefaler at du får lavet det hos general konsulatet i Hvide Sande. De er typisk meget mere hjælpsomme og forstående end på ambassaden i Hellerup. |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 27/07-2010 05:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Ok jeg glemte det med kopi af hendes thai ID som selvfølgelig også skal underskrives Men det med flybillet, det siger de inde på ambassaden. Og det med brevet siger de intet om. For en sikkerheds skyld skal man nok tage mere med end man regner med. Brev, flybillet etc, Redigeret af FarangDingDong d. 27/07-2010 05:48 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 27/07-2010 06:00
|
De kræver normalt ikke flybillet, en rejseplan er nok. En flybillet ville være dumt at kræve da rejse mv. kan blive rykket eller afmeldt... De gange jeg har fået visum igennem hvide sande har en rejseplan ihvertfald være nok...
|
|
|
dk_bob |
Lagt på d. 27/07-2010 13:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 103 |
Jeg synes desværre ikke jeg har fået et svar på mit spørgsmål. Måske har jeg ikke været præcis nok, så jeg prøver igen. Jeg spørger til et af de krav, som iflg. Den Thailandske Ambassades website stilles til at få udstedt et Non-Immigrant Visa (Type "O" ), altså sådan et som bruges hvis man er gift med en thailandsk statsborger. Det krav som jeg spørger til er: "An original letter on official letterhead certifying the purpose of travel from concerned institutes in Thailand." Jeg forstår ikke hvad det går ud på. Er der en af jer som kan forklare det? Det er som tidligere nævnt muligt at finde kravene til omtalte visum på http://www.thaiem..._non_O.htm Tak igen. vh dk_bob. Redigeret af dk_bob d. 27/07-2010 13:53 |
|
|
PL |
Lagt på d. 27/07-2010 14:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Hvorfor lytter du ikke til det gode råd og kontakter Konsulatet i Hvide Sande? http://www.thai-c...ageID=visa Du behøver da ikke et officielt brev fra en institution i Thailand for at få et Non-O, det må være en fejl... Hvorfor dog frivilligt lade sig udsætte for idiotisk Thai-bureaukrati på Ambassaden, når man kan få smidig vestjysk "down to earth" behandling i Hvide Sande? PL |
|
|
Lagt på d. 27/07-2010 15:23
|
|
Begynder Antal indlæg: |
PL skrev: Hvorfor lytter du ikke til det gode råd og kontakter Konsulatet i Hvide Sande? http://www.thai-c...ageID=visa Du behøver da ikke et officielt brev fra en institution i Thailand for at få et Non-O, det må være en fejl... Hvorfor dog frivilligt lade sig udsætte for idiotisk Thai-bureaukrati på Ambassaden, når man kan få smidig vestjysk "down to earth" behandling i Hvide Sande? PL Korrekt, jeg har visa-o multi 1 år men jeg har af eget initiativ leveret et dokument der bekræfter jeg arbejder i Asien, hvilket gør at jeg ønsker ophold i Thailand i korte og lange perioder. Hov jeg har også leveret kopi af leje kontrakt på vores hus som bekræfter mit opholdssted. Tjats it |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/07-2010 15:42
|
Antal indlæg: 3779 |
Locturian skrev: De kræver normalt ikke flybillet, en rejseplan er nok. En flybillet ville være dumt at kræve da rejse mv. kan blive rykket eller afmeldt... De gange jeg har fået visum igennem hvide sande har en rejseplan ihvertfald være nok... Så vidt jeg husker, krævede ambassaden i Hellerup en flybillet (de var ligeglade med rejseplanen), da jeg flyttede herude på visa O. Dengang kendte jeg ikke Hvide Sande, og DTW havde kun madopskrifter :-) Hilsen, Robert |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 27/07-2010 15:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Kontakt Konsulatet i Hvide Sande, som PL så rigtigt skriver. Hele forretningsgangen kan klares pr. brev. Ekspeditionstiden er lyn hurtig max. et par dage, og alt går let og smertefrit. Er du i tvivl om noget, så kontakter du bare Konsul Ib, han er en rar og hjælpsom mand. Jeg benytter mig altid af denne fremgangsmåde. Jeg kunne ikke drømme om at tage til Ambassaden i Hellerup, selv om jeg bor i København. . |
|
|
huratho |
Lagt på d. 27/07-2010 16:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Den sidste gang jeg var ude hos Ib var rejseplanen nok, men det er også mange år siden, måske ændret. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 27/07-2010 16:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Hugo - En kopi af rejseplanen er stadig nok dokumentation. Konsul Ib gør ikke tingene mere vanskelige end nødvendigt. |
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 28/07-2010 05:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Måske spørger jeg dumt.. men hvad er en rejseplan? Mvh - NH |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 28/07-2010 06:11
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
en rejseplan er hvis du reservere en billet. Så kan du få sådan plan her med booking numre.Du behøver ikke at have betalt rejsen for dette. Nedestående er et eksempel. KRISTENSEN/MICHAEL BIALASKA MR 15DEC SCL MAD ________________________________________ DATE 02NOVEMBER09 BOOKING REF 28M7OX KRISTENSEN/MICHAEL BIALASKA MR SERVICE FROM TO DEPART ARRIVE -------------- ------------------- --------------------- -------- ------- IBERIA - IB 6830 TUE 15DEC SANTIAGO CL MADRID ES 1315 0700 NON STOP A MERINO BENITEZ BARAJAS 16DEC EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A340 RESERVATION CONFIRMED - Q BUSINESS IBERIA - IB 3162 WED 16DEC MADRID ES LONDON GB 0845 1005 NON STOP BARAJAS HEATHROW EQUIPMENT: AIRBUS INDUSTRIE A321 RESERVATION CONFIRMED - Q BUSINESS THAI AIRWAYS INTL - TG 917 MON 16DEC LONDON GB BANGKOK TH 2130 1505 NON STOP HEATHROW SUVARNABHUMI INTL 17DEC EQUIPMENT: BOEING 747-400 RESERVATION CONFIRMED – H BUSINESS Michael B Kristensen
|
|
|
New-Hope |
Lagt på d. 28/07-2010 07:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 76 |
Tusinde tak for den forklaring.. ;-) Mvh - NH |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 28/07-2010 14:57