Se indlæg
Pas - gyldighed 6 mdr efter ankomst
|
|
Jake |
Lagt på d. 26/07-2010 13:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Borgerservice har forlænget mit pas´ udløb med 3 mdr og det godkender de i Thailand: http://www.um.dk/...ailand.htm (provisoriske pas anerkendes). |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 26/07-2010 14:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Jake skrev: Borgerservice har forlænget mit pas´ udløb med 3 mdr og det godkender de i Thailand: http://www.um.dk/...ailand.htm (provisoriske pas anerkendes). Fint nok - Jake, så er der helt styr på det Rigtig god tur....... - |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/07-2010 15:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Bjarne skrev: Det er en imponerende portion vås, der ofte optræder her på sitet, fordi Kloge Åge absolut skal kommentere, uden at have gjort sig den ulejlighed at tjekke virkeligheden. Udenrigsministeriets hjemmeside: Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet. Sværere er det ikke. Er der nogen der har checket dette? Der er nogle klokker der ringer et eller andet sted, hvor jeg måske kunne være tilbøjelig til at give Bjarne ret? |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 26/07-2010 15:49
|
vandango skrev: Bjarne skrev: Det er en imponerende portion vås, der ofte optræder her på sitet, fordi Kloge Åge absolut skal kommentere, uden at have gjort sig den ulejlighed at tjekke virkeligheden. Udenrigsministeriets hjemmeside: Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet. Sværere er det ikke. Er der nogen der har checket dette? Der er nogle klokker der ringer et eller andet sted, hvor jeg måske kunne være tilbøjelig til at give Bjarne ret? Jamen Bjarne har ret....... Jeg har prøvet at gøre opmærksom på dette, men har åbenbart ikke været dygtig nok til at trænge igennem. Passet skal være gyldigt 6 måneder efter udrejse fra Thailand. (ikke indrejse - som mange fejlagtigt tror.) Som Bjarne skriver findes oplysningerne bl.a. på UM-hjemmeside- Vandango - jeg kan godt forstå at "nogle klokker" ringer hos dig. Vi har i en tidligere tråd debateret netop dette emne. Du deltog også, men det har du nok glemt. Tror du måske tænker lidt for meget på kæresten, så det er måske "bryllupsklokker" du hører ringe. . |
|
|
vandango |
Lagt på d. 26/07-2010 15:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Ok så må det være fra en gammel tråd jeg har det, jeg vil straks rette ind efter hvad vi fandt ud af dengang. Det der med at klokkerne der ringer er da ok ik??? |
|
|
Brasmus |
Lagt på d. 26/07-2010 16:25
|
Jo da........det er da bare helt i top . |
|
|
flyer |
Lagt på d. 07/01-2013 20:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Hvordan er det nu lige når det er en thai? Helt præcis så er det min steddatters pas det handler om, vi skal et smut til Thailand 28 marts, hende og jeg bare 14 dage, dvs. så kommer vi hjen omkring d.11-12 april. Hendes pas udløber 8. juni!!! Er det et problem? Vi har ikke rigtig noget alternativ, konen har ringet til den thailandske ambsasade i Hellerup, de har først tid 28. februar og de siger der gå 1-2 mdr. og så er vi bagud Håber der er nogle der ved noget sikkert om vores problem. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 07/01-2013 20:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
flyer skrev: Hvordan er det nu lige når det er en thai? Helt præcis så er det min steddatters pas det handler om, vi skal et smut til Thailand 28 marts, hende og jeg bare 14 dage, dvs. så kommer vi hjen omkring d.11-12 april. Hendes pas udløber 8. juni!!! Er det et problem? Vi har ikke rigtig noget alternativ, konen har ringet til den thailandske ambsasade i Hellerup, de har først tid 28. februar og de siger der gå 1-2 mdr. og så er vi bagud Håber der er nogle der ved noget sikkert om vores problem. Hvis de kan ikke nå at udstede et nyt pas til hende så kan de udstyre hende med et 1 års "Middlertidigt Pas" (Temporary Passport) . http://thaiembass...-passport/ Vi fik lavet een til Papdatteren for et par år siden, men det var før alle disse " Big brother" agtige parameter, kun Digi billede dengang udover ansøgning/betaling m.m.. Edit: HUSK for Gud skyld at smutte forbi US og få sat et nyt stikker i det ny pas hvis hun havde een i den gamle. . Redigeret af Lung Yao d. 07/01-2013 20:42 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/01-2013 05:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Brasmus skrev: vandango skrev: Bjarne skrev: Det er en imponerende portion vås, der ofte optræder her på sitet, fordi Kloge Åge absolut skal kommentere, uden at have gjort sig den ulejlighed at tjekke virkeligheden. Udenrigsministeriets hjemmeside: Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet. Sværere er det ikke. Er der nogen der har checket dette? Der er nogle klokker der ringer et eller andet sted, hvor jeg måske kunne være tilbøjelig til at give Bjarne ret? Jamen Bjarne har ret....... Jeg har prøvet at gøre opmærksom på dette, men har åbenbart ikke været dygtig nok til at trænge igennem. Passet skal være gyldigt 6 måneder efter udrejse fra Thailand. (ikke indrejse - som mange fejlagtigt tror.) Som Bjarne skriver findes oplysningerne bl.a. på UM-hjemmeside- Vandango - jeg kan godt forstå at "nogle klokker" ringer hos dig. Vi har i en tidligere tråd debateret netop dette emne. Du deltog også, men det har du nok glemt. Tror du måske tænker lidt for meget på kæresten, så det er måske "bryllupsklokker" du hører ringe. . Bjarne (som jo bestemt ikke er en Kloge Åge selv og ikke fylder Dansk Thai Website med vås) og Brasmus kunne måske være så venlige henvise til det sted, hvor de har deres viden fra? I mellemtiden vil jeg henvise til Udenrigsministeriets vejledning om pas og visum ved rejser til Thailand, som finder her. Thailand Herunder finder du visumregler for Thailand. Visumfri i indtil 30 dage for turistrejser. Ved indrejse pr. fly gives indrejsestempel med ret til 30 dages ophold. Indrejser man over en landegrænse, f.eks. fra Cambodia, gives dog kun ret til 15 dages ophold. Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold. Visumpligt ved forretningsrejser. Krav om invitation fra den thailandske forretningsforbindelse. For ophold udover hhv. 15 og 30 dage gælder fortsat, at der skal søges om visum på en thailandsk repræsentation i udlandet. Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Danske forlængede pas anerkendes. Danske provisoriske pas anerkendes. Der kræves stempel fra immigrationsmyndighederne ved udrejse på et provisorisk pas. Udenlandske statsborgere, herunder personer med dansk flygtningepas eller fremmedpas, opfordres til at søge oplysning ved en ambassade eller et konsulat for det land, de ønsker at besøge, da visumreglerne for oprindelseslandets statsborgere kan være gældende. Udenrigsministeriet bestræber sig på, at oplysningerne på hjemmesiden er opdaterede, korrekte og dækkende. Udenrigsministeriet kan imidlertid ikke drages til ansvar for eventuelle problemer opstået i forbindelse med ind- og udrejse uanset oplysningerne på hjemmesiden. Det er dit eget ansvar at sikre, at du overholder et andet lands ind- og udrejseregler. Det er landets myndigheder, som fastlægger ind- og udrejsereglerne for landet, og det er dem, der kan afgøre, om du opfylder kravene. Derfor anbefales det, at du kontakter det pågældende lands myndigheder forud for din rejse for bl.a. at sikre, at dit pas er gyldigt, og at du opfylder evt. visumkrav. Sådanne oplysninger kan du bl.a. få fra en ambassade eller konsulat for det land, du skal rejse til. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 08/01-2013 07:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Kære Kloge Frank Min viden stammede fra præcis samme sted som din - Udenrigsministeriets hjemmeside med fokus på pas og Thailand. Det er nu godt og vel 2 år og 5 måneder siden, jeg copy pastede fra nævnte sted - omend i knapt så voldsomt omfang. Det var 25. juli 2010. Samme dag som tråden startede. Kan man forestille sig, at der er sket justering af regler og/eller informationen siden da? |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/01-2013 07:14
|
Bjarne skrev: Kære Kloge Frank Min viden stammede fra præcis samme sted som din - Udenrigsministeriets hjemmeside med fokus på pas og Thailand. Det er nu godt og vel 2 år og 5 måneder siden, jeg copy pastede fra nævnte sted - omend i knapt så voldsomt omfang. Det var 25. juli 2010. Samme dag som tråden startede. Kan man forestille sig, at der er sket justering af regler og/eller informationen siden da? Det tror jeg ikke, men jeg jeg skal ikke være skråsikker. Jeg har dog aldrig hørt om andet end gyldighed ved ankomst. Her er dog en som synes at have styr på reglerne - tilbage i 2009: http://www.wordtr...ionID=1580 |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 08/01-2013 07:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Jeg skal ikke blande mig i, hvad du tror. Men blot appellere til, at vi lader pas-informationen stå ved det, du helt aktuelt har fundet på Udenrigsministeriets hjemmeside. Yderligere væven frem og tilbage vil blot forvirre. Du har skabt afklaring på udmærket vis: Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Jeg har så lige googlet mig frem til, at man angiveligt automatisk skulle få besked nogle måneder, før passet udløber (husker ikke selv at have erfaret det). Samtidig kan man jo gøre sig selv den tjeneste at betragte sit pas som gyldigt ikke i 10 år, men kun i 9,5 år. Så skulle det være muligt at nå fornyelse til tiden. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/01-2013 09:52
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Bjarne skrev: Jeg har så lige googlet mig frem til, at man angiveligt automatisk skulle få besked nogle måneder, før passet udløber (husker ikke selv at have erfaret det). Jeg oplevede det faktisk da mit forrige pas var ved at udløbe. Jeg blev simpelthen ringet op, kan ikke huske hvilken myndighed vedkommen præsenterede sig som, men da jeg undrede mig over det og troede det var en slags scam af en slags så benægtede jeg alt og lagde på mens jeg undrede mig over hvor i alverden de havde mit telefonnummer fra. Siden har jeg ikke tænkt over det før nu hvor du skriver dette. Og jeg fik et nyt pas på den gammeldags måde ved selv at henvende mig i Borgerservice, da det var nødvendigt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
dardi |
Lagt på d. 08/01-2013 10:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 109 |
Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Dette gælder for 15/30 Visa on arrival med land/fly. Alle andre former for visa af længere varighed har andre regler - men de er i bund og grund bare .. 6 mdr længere end udrejsedato. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/01-2013 10:42
|
dardi skrev: Passet skal være gyldigt i 6 måneder fra indrejsedatoen. Dette gælder for 15/30 Visa on arrival med land/fly. Alle andre former for visa af længere varighed har andre regler - men de er i bund og grund bare .. 6 mdr længere end udrejsedato. Hvor læser du det med udrejsedatoen henne? Når man kigger på ambassadens hjemmeside, så står der blot, at passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder ved indgivelse af ansøgning. Se her. |
|
|
dardi |
Lagt på d. 08/01-2013 11:11
|
@ Frank Det du henviser til er regler når du søger om visa ... Actual passport (valid at least six months and in good condition) .. og IKKE noget om hvilke regler der gælder når du er i Thailand af længere varighed. Du kan være mere end sikker på, at har du ikke et gyldigt pas på dig ..så er det ud ... (eller ikke ind, hvis det ikke er "dækning" Kan du bruge denne forklaring ... logisk/juridisk .. skal du have et gyldigt pas + lidt slacktid. Venlig hilsen ... |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 08/01-2013 11:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Naar nu man bor herude fast, det vil sige fornyer sit visa med aars mellemrum saa kommer der jo en dag hvor ens danske pas naermer sig udloeb datoen, hvad gaelder saa ? Skal der hele tiden vaere 6 maaneder gyldighed af passet, saa at det rent faktiskt skal fornyes inden den i passet trykte dato ? Og hvordan goer man med det ved tiden gaeldende visa ? Skal man stoppe det via immigrationen, og saa lave et nyt naar man har faaet fornyet sit pas ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
dardi |
Lagt på d. 08/01-2013 11:36
|
@ taxidriver990 Som du kan læse i mit og i flere indslag - så kræver visa-ansøgning kun gyldighed i 6 mdr ved ansøgningen. Du skal så selv sørge for at dit pas er gyldigt i rejseperioden, inden du tager af sted. Når du er i Thailand permanent, skal du bare have et pas, der er gyldig. Så forny det i tide så du hele tiden er dækket. 6 måneder ved indrejse er jo ikke gangbart, hvis du rejste ind for f.eks. 3 år siden..... You see .. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 08/01-2013 12:03
|
dardi skrev: @ Frank Det du henviser til er regler når du søger om visa ... Actual passport (valid at least six months and in good condition) .. og IKKE noget om hvilke regler der gælder når du er i Thailand af længere varighed. Du kan være mere end sikker på, at har du ikke et gyldigt pas på dig ..så er det ud ... (eller ikke ind, hvis det ikke er "dækning" Kan du bruge denne forklaring ... logisk/juridisk .. skal du have et gyldigt pas + lidt slacktid. Venlig hilsen ... Men hvis du søge retirement Visa (O), som gælder for et år, så står der også blot 6 måneders gyldighed er krævet!? Det gælder vel også når man fornyer det i Thailand? Men passet skal selvfølgelig være gyldigt, mens man opholder sig i Thailand. Hvis det kun er gyldigt i 6 måneder, så bestemmer passet jo hvornår man skal udrejse. Hvordan får man egentligt flyttet et visum fra et pas som er ved at udløbe til et nyt pas? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 08/01-2013 12:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Nu er tråden ved at bevæge sig i en diametralt retning: Venligst og læse IGEN hvad Flyer skrev: Hvordan er det nu lige når det er en thai? Helt præcis så er det min steddatters pas det handler om, vi skal et smut til Thailand 28 marts, hende og jeg bare 14 dage, dvs. så kommer vi hjen omkring d.11-12 april. Hendes pas udløber 8. juni!!! Er det et problem? Hvad har jeres svar med det at gøre med VISA on Arrival - Retirement Visa hun er THAI = ingen 6mnd gyldigheds krav ved ankomst til Thailand for hende. Men de 6mnd gører sig gældende når HUN står ved Pas kontrolen i CPH ved hjemkomsten. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
Spring til debat: |