Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Pas - gyldighed 6 mdr efter ankomst
Jake
Normalt skal passet være gyldigt i indtil 6 mdr efter indrejse i Thailand. Er de meget emsige med det? Mit gælder i 4 mdr herefter. Nogen der har haft problemer ved indrejse af samme årsag?

Payanak
Du kan jo tage chancen, og se hvad der sker.
Bliver du afvist, tager du bare til den nærmeste danske ambassade, og bestiller et nyt pas. Det skulle tage mindre end 4 uger, for det at nå frem fra DK.
Frown

TG950
Jake skrev:
Normalt skal passet være gyldigt i indtil 6 mdr efter indrejse i Thailand. Er de meget emsige med det? Mit gælder i 4 mdr herefter. Nogen der har haft problemer ved indrejse af samme årsag?

Hmm. er det ikke kun 3 Mdr. men ret mig gerne.

i værste bliver du bare nægtet indrejse, og vil jo være en skam efter sådan en lang rejse & spild af kroner, jeg har aldrig forstået hvorfor mange glemmer at få deres pas iorden inden man rejser, for hvis man bestiller rejser online så burde man jo checke sit pas, det er da meget simpel og sparer en for mange ærgelige oplevelser.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

vandango
Jake skrev:

Havde en gang kun 5 måneder, blev lige gjort opmærksom på det da jeg afhentede mit visa på ambassaden, men mere var det heller ikke.

Frank
Jeg tvivler på at du overhovedet vil komme til Thailand. Passet skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter ankomst, og ved afrejse til Thailand kontrolleres udløbsdatoen allerede i gaten. Smile

Mange forslag, men dette er fact

hvis du ikke kan nå at forny dit pas tager du i lufthavnen i god tid, og går til politi kontoret mellem terminal 2 og 3 lige ved danskebank og informere om dit pas. De kan udstede nødpas mv. Det var i tv for 2 mdr siden. Der er ikke nogen der afvises med besk om det er bare surt....

God tur

Mvh j

Robert Kronberg
Jake skrev:

Det er sådan mest set ved check-in i Danmark, at du kan få problemet, da flyselskabet sidder med aben, hvis du ikke kan komme ind i Thailand.

Dog er det dig, som får regningen.

Eftersom man skal have 6 måneder tilbage i sit pas ved indrejse i Thailand uden visum.

Kan du ikke tjekke ind, så kan lige fare over og få et provisorisk pas hos politiet - det er et midlertidig pas, som varer i 6 måneder.

Du skal med andre ord tjekke ind i meget god tid, hvis du får et problem.

Og kan du tjekke ind på et pas med mindre end 6 måneder, så er det stadig ingen garanti for, at du kan komme ind i Thailand.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Anonym Bruger
Hej..

Var nede efter visum i torsdag, og der var det 6 måned, sagde han da han tjekket mit pas, sammen med de andre papir...

Forsat go´dag til jer alle sammen....

Mvh Per

Brasmus
Robert Kronberg skrev:
Jake skrev:

Det er sådan mest set ved check-in i Danmark, at du kan få problemet, da flyselskabet sidder med aben, hvis du ikke kan komme ind i Thailand.

Eftersom man skal have 6 måneder tilbage i sit pas ved indrejse i Thailand uden visum.

Kan du ikke tjekke ind, så kan lige fare over og få et provisorisk pas hos politiet - det er et midlertidig pas, som varer i 6 måneder.

Og kan du tjekke ind på et pas med mindre end 6 måneder, så er det stadig ingen garanti for, at du kan komme ind i Thailand.

Hilsen, Robert

Robert - du siger, at man skal have 6 måneder tilbage i passet ved indrejse i Thailand uden visun

Såfremt dette er korrekt - hvad jeg ikke tror det er - så er der forskel på om man rejser med eller uden visum.

Det Thailandske Konsutat i Hvide Sande siger nemlig på deres hjemmeside under " Almindelige Regler for udstedelse af visum":

Pas eller rejsedokument skal være gyldigt i minimum 6 måneder fra dato for udrejse fra Thailand og skal indeholde mindst en fuldstændig tom side til visering.

Som jeg ser det, så skal passet under alle omstændigheder være gyldigt i 6 måneder efter udrejse fra Thailand, uanset om man har visum eller ej.

Er vi enige - eller?

.

Fido
Det er 6 måneder ved udrejse, og det gælder for langt de fleste lande her på kloden.
One man's ceiling is another man's floor

Bjarne
Det er en imponerende portion vås, der ofte optræder her på sitet, fordi Kloge Åge absolut skal kommentere, uden at have gjort sig den ulejlighed at tjekke virkeligheden.
Udenrigsministeriets hjemmeside:

Pas skal være gyldigt 6 måneder udover opholdet.

Sværere er det ikke.

Robert Kronberg
Brasmus skrev:
Robert Kronberg skrev:
Jake skrev:

Hilsen, Robert

Robert - du siger, at man skal have 6 måneder tilbage i passet ved indrejse i Thailand uden visun

Såfremt dette er korrekt - hvad jeg ikke tror det er - så er der forskel på om man rejser med eller uden visum.

Det Thailandske Konsutat i Hvide Sande siger nemlig på deres hjemmeside under " Almindelige Regler for udstedelse af visum":

Pas eller rejsedokument skal være gyldigt i minimum 6 måneder fra dato for udrejse fra Thailand og skal indeholde mindst en fuldstændig tom side til visering.

Som jeg ser det, så skal passet under alle omstændigheder være gyldigt i 6 måneder efter udrejse fra Thailand, uanset om man har visum eller ej.

Er vi enige - eller?

.

Spændende!

Hmmm, jeg tror, at det blot er et godt råd, for har man allerede sit visum, som er blevet lavet et eller andet sted, så har man jo fået sin indrejsetilladelse, og der er sådan set ikke brug for en hel blank side for henholdsvis ind- og udrejsestempler.

Derfor mit postulat, hvis man har visum, så kan man komme ind.

Det store spørgsmål, hvis jeg følger din hypotese, er, hvis man får et 1-års multiple visum og kun har lad os side 9 måneder tilbage i sit pas... Hvad sker der så ved indrejse efter 3 måneder, hvis man i det hele taget kan få et 1-års multiple med blot 9 måneder tilbage i sit pas...

Igen, så er min påstand, hvis man har et visum, så har man indrejsetilladelse, eftersom det er hele pointen ved et visum.

http://da.wikiped...wiki/Visum
- "Et visum er en tilladelse til indrejse i et land."

Jeg har derimod ikke kommenteret reglerne for at få et visum.

Hilsen, Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 25/07-2010 17:06

huratho
Hej
Passet SKAL være gyldigt i 6 mdr. efter udrejse fra TH. Herom hersker der ingen tvivl.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Robert Kronberg
Jake skrev:

Lad os nu holde trådens fokus, og fokus er, at Jake ikke har visum, så jo, han skal have 6 måneder.

Hilsen, Robert

John
Robert
At man har visum er IKKE ensbetydende med at man kan komme ind i landet.

Godt nok med omvendt fortegn, men det er jo same same er du selv inde på det i denne tråd: www.dansk-thai.dk... se indlæg #32.

Har selv oplevet en Thai med alle papirer iorden hun blev afvist pga. hun kun havde et øgenavn og et telefonnummer på personen der havde inviteret hende, og telefonen var slukket. Hvis ikke jeg havde fundet ham i ankomsthallen var hun ifølge politiet blevet sendt retur til Bangkok.

Jeg er temmelig sikker på at der gælder de samme regler i Thailand. Reglerne siger der skal være 6 mdr. til udløb ved udrejse, så de kan afvise en person selvom vedkommende har gyldigt visa, for betingelserne for indrejsen er ikke opfyldt.

Hvis de i paskontrollen i Bangkok ikke opdager at man har f.eks. et 2 mdr. turistvisa ved indrejse, så får man 30 dage "on entry" Og så kan man bagefter hoppe og danse uden at det ændre noget, med mindre man er meget heldig.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Brasmus
Robert Kronberg skrev:
Jake skrev:

Lad os nu holde trådens fokus, og fokus er, at Jake ikke har visum, så jo, han skal have 6 måneder.

Hilsen, Robert

Ja, han skal have minimum 6 måneder fra udrejse.

Længere er den ikke!!

Enhver kan tage fejl.......

Det gælder også dig - Robert.

-

bigfoot
sikken masse bs.
hav dog alle papir i orden pas OG FORSIKNING i orden har man ikke råd til dette så bliv hjemme
hvor svært kan dette lige være
Redigeret af bigfoot d. 25/07-2010 18:55
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem

Robert Kronberg
bigfoot skrev:
sikken masse bs.
hav dog alle papir i orden pas OG FORSIKNING i orden har man ikke råd til dette så bliv hjemme

Her er jeg helt enig - så er tingene både nemmere og enklere.

Hilsen, Robert

Payanak
Ja det et utroligt som selv helt tilforladelige spørgsmål her på DTW, kan udvikle sig til ren bs. Mit eget indlæg længere oppe var lidt ironisk.
Selvfølgelig skal man have sine papirer iorden, og i dette tilfælde med et pas, der muligvis udløber i utide, så bør man tage de nødvendige foranstaltninger og anskaffe sig et nyt pas. Better safe than sorry!

Robert Kronberg
John skrev:
Robert
At man har visum er IKKE ensbetydende med at man kan komme ind i landet.

Godt nok med omvendt fortegn, men det er jo same same er du selv inde på det i denne tråd: www.dansk-thai.dk... se indlæg #32.

Har selv oplevet en Thai med alle papirer iorden hun blev afvist pga. hun kun havde et øgenavn og et telefonnummer på personen der havde inviteret hende, og telefonen var slukket. Hvis ikke jeg havde fundet ham i ankomsthallen var hun ifølge politiet blevet sendt retur til Bangkok.

Jeg er temmelig sikker på at der gælder de samme regler i Thailand. Reglerne siger der skal være 6 mdr. til udløb ved udrejse, så de kan afvise en person selvom vedkommende har gyldigt visa, for betingelserne for indrejsen er ikke opfyldt.

Hvis de i paskontrollen i Bangkok ikke opdager at man har f.eks. et 2 mdr. turistvisa ved indrejse, så får man 30 dage "on entry" Og så kan man bagefter hoppe og danse uden at det ændre noget, med mindre man er meget heldig.

Ja, du har jo ganske ret John.

Der kan være andre betingelser tilknyttet for at kunne rejse ind i et land end selve visumet.

I Danmark, og i Thailand, er der fx et krav om, at man skal have en vis mængde penge med (til rådighed), og det har intet at gøre med sponsor, der venter udenfor.

Så okay, jeg føler, at debatten er ved at blive kompliceret og hypotetisk.

Min pointe var, at man ikke kan rejse ind i Thailand uden 6 måneder tilbage, eller uden visum, da jeg tror, at man ikke kan få visum, hvis denne formalitet ikke er i orden.

Det var slet ikke min ide at debattere reglerne for dem, som har visum, men kun for dem, som ikke har visum, så glem min kommentar omkring dem, som har visum, og lad os tage den en anden gang.

Hilsen, Robert

Spring til debat: