Se indlæg
Thailandsk landsbykultur og min bare røv!
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 22/07-2010 14:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Men min sidste tur til Thailand har i den grad forandret mit syn på Thailand, og der skal gå lang tid før jeg vil til Thailand igen - ikke mindst landsbyen. Vi var naturligvis hjemme i landsbyen et par uger, samt sammenlagt en uge i Bangkok. Vejen faldt også forbi Bangsang, Pattaya og en by tæt på Hua-Hin som jeg ikke lige husker hvad hed, for at besøge nogle venner. Hvorfor jeg netop denne gang, skulle rende ind i alle de halvhjerner og idioter som vi gjorde denne gang, er mig en gåde. Det er helt normalt at man møder et par idioter når man er i Thailand, men denne gang har jeg tilsyneladende rendt ind i dem alle på min vej. Jeg mødte også to tossede nordmænd fra nabolandsbyen, som har bygget hus der til deres ”Thai kærester” og disses Thaimand. Hvordan det er muligt, at to hele landsbyer, er klar over at pigerne har deres respektive Thaimænd samtidigt med de to dumme Fjeld aber intet aner herom, er mig helt uforståeligt. Jeg for min part skal nok holde min kæft – det er jo ikke mine penge som står for skud! Hjemme i landsbyen er alt forandret, dem som jeg førhen anså for at være normale er alle nu så pengefikseret at det halve kunne være nok. Alle ville låne penge af min kone og jeg, og når vi afslog, blev de fornærmet og ville ikke tale med os. Der var også en del som ville sælge deres land med gummitræer, og når vi afslog en handel blev de meget fornærmet. Prisen som de ville ha for én Ray med gummitræer, (4-5 år gl.) var mellem 80.000 til 100.000 THB. en pris som er helt hen i vejret. Andre storbønder i området som køber den slags jord op, betaler ikke mere end 45.000 til 55.000 THB for samme jord. I landsbyen fik vi frastjålet to mobiltelefoner. Vores yngste datter fik også stjålet sin pung med ca. 2000 THB. Jeg havde på et tidspunkt to kasser med Singhar Beer stående på tressen, de forsvandt også. Min kone og jeg blev enige om, at landsbyen beboer de sidste par år har forvandlet sig fra nogle søde og rare mennesker, til nogle pengegriske tyvagtige møghunde. Måske har de altid været nogle møghunde – vi har måske først opdaget det nu? Vores adaptivdatter – Jenni - biologiske forældre skabte også problemer for os. Da Jenni i sin tid kom til Sverige var hun kun 11 år, i dag er hun 17 og var med til Thailand for første gang siden. Da de biologiske forældre opdagede at Jenni var lesbisk, og ikke havde interesse i drenge brød helvede løs. Og det blev ikke bedre da Jannis smukke kæreste fra Sverige ankom til landsbyen for at blive nogle dage. Hendes Thai mor og dennes svenske mand var oppe i Ubon ligeledes på ferie. Vi blev som forældre beskyldt for at have ledt pigen i fordærv, og var alt for moderne i opdragelsen af vores børn! Og i øvrigt mente alle at Jenni skulle ophøre med at kalde mig for ”Pappa” men kun kalde mig onkel! På et tidspunkt var der lige som et korstog i landsbyen, rettet mod min kone og mig med div. gl. kællinger i spidsen som syntes totalt at være gået i selvsving. De mente at vi skulle tale pigen fra denne dumme idé om at være lesbisk, og finde en rig farang til hende som kunne bygge et nyt hus til forældrene – i stedet for det alkohol befængte træskur som de nu bebor – og samtidigt sende penge hjem. Men dette blev lige lovligt meget for Bulldoggen (læs: konen) hun hissede sig op i den grad som kun jeg sjældent oplever. Her fik de alle det glatte lag, og besked om at forsvinde eller holde deres kæft i fremtiden. For da Jenni var en lille pige, var der ingen som gad tage sig af hende, kun min kone og min svigermor. Det man på godt gl. dansk kalder groft omsorgssvigt. Men nu hvor Jenni er 17 år, smuk, velskabt, lys i huden og attraktiv, syntes hun at have en fornyet og meget stor interesse, om end den kun er økonomisk! Da vi forlod landsbyen for at rejse videre, værdigede Jenni ikke sine biologiske forældre et eneste blik! Hun vinkede farvel til de omkringstående, hvorefter hun satte sig ind i minibussen og vi forsvandt. På et tidspunkt da jeg havde Jenni på tomandshånd, spurgte jeg om hvordan hun havde det med det som var sket i landsbyen? Hun lagde armen om halsen på mig og sagde: Pappa - jeg kommer der aldrig mere! Hilsen Rasmus |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/07-2010 14:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Efter sådan en oplevet vil jeg nok også blive langt væk fra landbyen. Disse halvhjerner og idioter møde jeg hver dag i Pattaya. Jeg ved ikke grund til at pattaya tiltrække disse typer menneskerne nu er der jo ikke så mange af dem men i højsæsonden er der en pest at går rundt i byen og jeg går kun ud hvis det er nødvendig. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
PL |
Lagt på d. 22/07-2010 14:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Udmærket beretning, tak for det Rasmus, men trist at det er gået sådan. Oplevede det samme i fruens hjemby lidt uden for Nakhon Sawan, som i bedes bemærke IKKE er i det ludfattige Isaan. Folk har da udmærkede huse, pickups, motosai og dyrker ris 3-4 gange om året, hvis vejret og især vandet tillader det... Men tiggeriet, sladderen og ondskabsfuldhederne er det samme, bare med andet indhold end Rasmus´s beretning. Især har det også undret mig at mange thaidamer helt åbenlyst har en thaimand ved siden af ATM-farangen! Altså åbenlyst for landsbyen, alle ved det, undtagen den hvide dummernik! PL |
|
|
Lagt på d. 22/07-2010 15:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
frygtelig historie. jeg oplever nogle af de samme træk, specielt bagtaleriet det er faktisk hårdt mod min kæreste/kone fordi hun omtales som en skidt dame der ikke tager sig af dem der har taget sig af hende.....den eneste måde det kunne ændres var nok kun ved at lave visakort til hele banden så de selv kunne hæve hvad de mente var rimeligt det er virkelig surt thailand er på den måde, men det er nok bare mixet af vores kulture der slår knuder. men det er synd at vores piger er nød til næsten at cutte kontakten med familien for at få fred //j |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 22/07-2010 16:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
PL skrev: Udmærket beretning, tak for det Rasmus, men trist at det er gået sådan. Oplevede det samme i fruens hjemby lidt uden for Nakhon Sawan, som i bedes bemærke IKKE er i det ludfattige Isaan. Folk har da udmærkede huse, pickups, motosai og dyrker ris 3-4 gange om året, hvis vejret og især vandet tillader det... Men tiggeriet, sladderen og ondskabsfuldhederne er det samme, bare med andet indhold end Rasmus´s beretning. Især har det også undret mig at mange thaidamer helt åbenlyst har en thaimand ved siden af ATM-farangen! Altså åbenlyst for landsbyen, alle ved det, undtagen den hvide dummernik! PL ja det er det samme her i cha am det gælder om at have så mange sponsere som muligt..og så ellers bagtale alle og enhver. for Misundelsens brød er svær at sluge.....jeg er ved at være eneboer da jeg træt af alt deres vrøvl og problemmer, og selv om du har kent dem i lang tid ja så bliver man mange gange rodet ind i alt deres l... så nu har jeg og nogle få venner 2 stykker som er danske og en englænder de enste jeg taler med og de andre ja det siver bare igemmen..og skal jeg ud og handle så står den på mp3 i lovet ......... Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
Lagt på d. 22/07-2010 16:52
|
|
dutling68 skrev: PL skrev: Udmærket beretning, tak for det Rasmus, men trist at det er gået sådan. Oplevede det samme i fruens hjemby lidt uden for Nakhon Sawan, som i bedes bemærke IKKE er i det ludfattige Isaan. Folk har da udmærkede huse, pickups, motosai og dyrker ris 3-4 gange om året, hvis vejret og især vandet tillader det... Men tiggeriet, sladderen og ondskabsfuldhederne er det samme, bare med andet indhold end Rasmus´s beretning. Især har det også undret mig at mange thaidamer helt åbenlyst har en thaimand ved siden af ATM-farangen! Altså åbenlyst for landsbyen, alle ved det, undtagen den hvide dummernik! PL ja det er det samme her i cha am det gælder om at have så mange sponsere som muligt..og så ellers bagtale alle og enhver. for Misundelsens brød er svær at sluge.....jeg er ved at være eneboer da jeg træt af alt deres vrøvl og problemmer, og selv om du har kent dem i lang tid ja så bliver man mange gange rodet ind i alt deres l... så nu har jeg og nogle få venner 2 stykker som er danske og en englænder de enste jeg taler med og de andre ja det siver bare igemmen..og skal jeg ud og handle så står den på mp3 i lovet ......... Der er ikke mange falanger her hvor jeg er, men det gør jo pludselig alt meget sjovere når der er en falang for SÅ skal der bagtales. Jeg har Ikke købt et hus til familien, Nej Jeg har ikke købt en bil i Thailand, jeg skal ikke bruge den, en pickup koster 200 bath til det jeg skal bruge den til. Jeg har ikke købt det hus vi bor i, og tak for det, så kunne jeg jo ikke have været flyttet i sidste uge. pga ballade. Jeg bliver i de " fine kredse " altså de det jeg vil betegne som slumkvarteret omtalt som den fattige falang :-} Jeg har ikke forærret nok huse, biler og motorcykler væk i år åbenbart, og jeg har jo erfaret at de ting jeg køber til famillien bliver solgt 14 dage efter. så det er ikke så spændende mere. Jeg har ikke det helt store behov for at føre mig frem i Thailand, jeg prøver netop det modsatte, at være i fred jo, problemerne skal nok opsøge en anyways !!! |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 22/07-2010 17:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Trist historie, som desværre er langt fra unik. Har selv i nogen grad oplevet og hørt om denne "skrue uden ende" af forventninger. Har dog ikke personligt været ude for tyveri (7-9-13). Gad vide om finanskrisen bare lige var den sidste dråbe der har fået bægeret fuldt og tørret det berømte (overfladiske) smil af læben hos en del thai'ere. En ting jeg dog ikke forstår: "Hvordan det er muligt, at to hele landsbyer, er klar over at pigerne har deres respektive Thaimænd samtidigt med de to dumme Fjeld aber intet aner herom, er mig helt uforståeligt. Jeg for min part skal nok holde min kæft..." Hypotetisk hvis det gjald dig selv eller andre du kender godt, ville du så ikke gerne vide det? Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 22/07-2010 18:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg har det lidt som dutling68. Tror egentligt det ville være nemmere at leve fuldstændigt uintegreret, og måske endda alene. Har dog prøvet at bo her alene, og det er som om at ensomheden føles tidobbelt i forhold til i DK. Måske har jeg gjort noget forkert i et tidligere liv, siden jeg skal straffes med det her... Nå der er heldigvis andre tungtvejende grunde, til fortsat at bo hernede i varmen. |
|
|
Lagt på d. 22/07-2010 18:09
|
|
Payanak skrev: Jeg har det lidt som dutling68. Tror egentligt det ville være nemmere at leve fuldstændigt uintegreret, og måske endda alene. Har dog prøvet at bo her alene, og det er som om at ensomheden føles tidobbelt i forhold til i DK. Måske har jeg gjort noget forkert i et tidligere liv, siden jeg skal straffes med det her... Nå der er heldigvis andre tungtvejende grunde, til fortsat at bo hernede i varmen. Du kan købe dig til venner i thailand, og det er mega let at slippe af med dem igen. Men som du siger, så kan man godt føle sig lidt FOR alene, derfor synes jeg det er vigtigt hvis man har mulighed for det at finde et område at bo i som ikke er HELT på landet og uden for alt vi kender. i sidste uge boede jeg i hjertet af chonburi, 100% thai område, jeg så 1 hvid om ugen ud over mig selv. nu er vi i bangsaen, og det tager 5 min på kvænen til de hvide mennesker, det gør livet en anelse mere nærværende..... Jeg gør rimeligt for at lære og forstå thaierne, i sidste uge fik May afvide af en eller anden " sick bitch " at hun var en skænsel for Thailand fordi hun hjalp mig til at tale thai, hun skulle sørge for at jeg ikke forstod Thai, med mindre hun ville kaldes Falang kælling selv...........hvad sker der lige. Men ok vi er nok nød til at sammenligne den del med DK/muslimer så kan vi se nogle af de samme eksempler, Desværre. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 22/07-2010 18:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
Tak for historien.. trist når alt går op i kroner og øre. men samtidig tror jeg der er en mulighed for at det vil stærke dit bånd til din datter, når hun nu ikke føler behov for at se sine egne penge griske biologiske forældre mere.. jeg ar bevist sagt til konen, at jeg gir mig ikke.. de kan spørge 1000 gange og svaret er stadig nej.. de får af mig vis jeg har lyst til at give, ellers ikke.. og hun er helt med på den. hun har fortalt sin far at fordi jeg er farang, kommer der ikke guld ud når jeg skider, vi har heller ikke noget penge træ og vi får det aldrig. jeg køre ofte hjemmefra (malmø) kl 04.30 for først at vende hjem kl 20-21 stk´er. det er ikke noget jeg gør for at fodre eller lave huse til hele buriram. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 22/07-2010 18:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Der finnes stadig mennesker der ikke vil finde sig i at snydt og bedraget af thai.
Redigeret af thaikurt1 d. 22/07-2010 18:41 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
lung |
Lagt på d. 22/07-2010 21:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 365 |
ha ha velkommen til det rigtige Thailand...derude i nakon-nowhere. næ, nu tar jeg snart derned ALENE og lever MIT liv som JEG vil i lastens hule pattaya, og så bestemmer JEG hvem jeg gider tale med.. Det er sku da rart at se der er ved at gå en prås op for nogen..efter 23 års thai ægteskab har jeg også set og prøvet lidt af hvert.. lung |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 22/07-2010 21:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Christian-s skrev i indlæg #7 Hypotetisk hvis det gjald dig selv eller andre du kender godt, ville du så ikke gerne vide det? Du har helt ret Christian, jeg vil nok kommer i et frygteligt dilemma og loyalitet krise, hvis det var en ven eller én som jeg kendte som blev malket på denne måde. Jeg ville i den sammenhæng nok ikke kunne holde min kæft ret længe! b_j3ns3n skrev i indlæg #10 .Tak for historien.. trist når alt går op i kroner og øre. men samtidig tror jeg der er en mulighed for at det vil stærke dit bånd til din datter, når hun nu ikke føler behov for at se sine egne pengegriske biologiske forældre mere Der hersker ingen tvivl at vores datter har fået sig en grim overraskelse i forhold til sine biologiske forældre, og om hvordan visse forhold hersker i forhold til faranger og Thaikællinger. Og ikke mindst har hun på en hård måde nok fået af-romantiseret sit syn på sit Thailandske ophav. Nu hvor hun er voksen nok til at forstå at hun enlig kun var tiltænkt som en kold kynisk økonomisk investering fra sine biologiske forældres side. Men det er ting som hun selv skal bearbejde i sit eget hoved. Lige nu taler hun ikke så meget om det – det skal nok komme når hun føler lyst til det, så godt kender jeg vores datter. En ting er helt sikkert, hun har både min kones og min fulde opbagning og kærlighed, det er det hun har brug for lige nu. Lige nu er hun taget i sommerhuset sammen med sin kæreste og hendes forældre oppe i midt Sverige, efter vi alle er kommet hjem fra Thailand sidste weekend. Hun ringer hver aften og skal lige tale lidt med farmand! Det er sgu noget som luner og bestyrker min tro på hun endeligt har indset, at hun her har et godt og trygt ståsted i livet! Da min kone og jeg i sin tid byggede vores første hus i landsbyen, var det vores plan at vi skulle nyde vores otium i Thailand i vintermånederne, når jeg en dag omsider gik på pension. Men med de sidste erfaringer og hændelser i landsbyen er disse planer skrinlagt på ubestemt tid. Nu taler vi om evt. at købe en ejerlejlighed (Condominium) et sted nær kysten, men langt væk fra landsbyen og disse umådelige dumme tåber som bor der. Hilsen Rasmus |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 22/07-2010 21:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
ja men skal vi nu se det positive i dette... Så må det være at det langt om længe er blevet tilladt at skrive om hvad der rent faktisk sker i thailand. fortælle det til ham det går ud over.. Der er 99% chance for han siger... Sådan er min kone ikke... gæt selv resultatet der af. men fakta er masser af thai kvinder har en thai mand ved siden af farang, det er så alm at der er lavet musik video om det. personligt kender jeg et par tilfælde, men har holdt min mund. For en mdr siden forsøgte jeg på en pæn måde at få en til lige at slå koldt vand i blodet... Svaret var... jeg kender din type.. find them - fuck then - forget them.. Så havde vi ligesom ikke mere at snakke om.. resultatet er han efter 14 dage i thailand nu bygger hus til damen.. Hvad han ikke ved er. huset bygges på hendes ex-svigerfamilies grund hun har tidligere røvrendt en dansker for 300.000 Hun er mia noi for en thai mand. men han er 100% sikker på hun elsker ham og ALDRIG kunne finde på at lave noget lort. der kan skrives tykke bøger om det lort der laves overfor farang i Thailand. |
|
|
PL |
Lagt på d. 22/07-2010 21:51
|
Det kan også kaldes udviklingsbistand, da Abishit og kumpaner jo er fløjtende ligeglade med bonderøvene. Det kan også kaldes karma afregning. En masse gamle bekendte får udlignet dit og dat. Alle parter lærer vel noget af det, så lad os bare fortælle hvordan vi bliver snydt i hoved og r*v! "Sætte ord på, sidde lidt i rundkreds, lad os tale om det, ikk´?" PL Redigeret af PL d. 22/07-2010 21:54 |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 23/07-2010 00:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Som Leif siger så er det måske tilladt at skrive om det. Der var et indlæg i Pattaya Daily News, at 90% af pigerne i Pattaya havde en Thai mand og det må de også gerne, men når de finder en falang eller sponsor så skal de lade ham gå, desværre bringer de ham ind i deres ægteskab med falangen. Vi har i min landsby 3 falanger som alle kommer og går, deres koner har hus og have og biler og penge til familien, men de er stadig mia noi til en thai mand. Dette fænomen er desværre meget udbredt i Asien og jeg har set det fra Japan til Thailand, men mest i de fattige lande som Indonesien og Filippinerne og nu Thailand. Vi skal lige forstå at vi falanger bliver aldrig accepteret kun tolereret og det gælder desværre i hele Asien. Hvis jeg nu fortalte disse falanger i min lille landsby hvad deres koner gjorde når de rejste hjem, ja så kunne jeg godt begynde at se mig over skuldrene, hver gang jeg var hjemme, så det må de selv finde ud af, for ingen i landsbyen vil stikke en af deres egne, det er jo bare en dum falang? |
|
|
PL |
Lagt på d. 23/07-2010 00:35
|
Den bløde, sensitive, konfliktsky og kærlighedshungrende vestlige mand flygtede fra femi-nazi´erne i vest, for i øst at opleve nogle endnu mere udspekulerede små s.....r! Forskellen er bare at de små gooks smiler, er venlige, og man får vel sex en gang imellem, eller?? Men prisen: En tom pengepung, samt mindre selvrespekt fordi man er en idiot! Men det klarer den daglige indtagelse af alkohol jo, det bedøver så dejligt... PL Redigeret af PL d. 23/07-2010 00:37 |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 23/07-2010 06:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
ja det selvfølgelig en kold spand vand i hovedet på den stakkels pige. men som du siger det er noget der går over igen, og ved at få snakkede om om det får hun det på afstand
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
moon |
Lagt på d. 23/07-2010 09:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
Det er lidt sjovt hvor tit man hører denne historie den går igen og igen SØRGELIGT Personeligt har jeg aldrigt oplevet bare noget af det samme Jeg har det sku fint med min famillie og med mine naboer og her i det fattige isaen omkring min ydmyge bolig er der sku ingen hvide jeg må køre 40 km hvis jeg vil være sikker på at se sådan nogle Så jeg er glad for spejlet der er da en hvid hver dag Godt liv og godt otium men trist for alle jer andre Men det kan altså også være godt herude og jeg har da også beholdt lejlihheden på Phuket men jeg kan sku lide at være her MVH MOON |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 23/07-2010 10:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
tak moon, det var dejligt at læse der er en der har som mig, jeg var lige ved at tro jeg var den eneste,jeg har ondt af dem det går ud over, hvad mon grunden kan være ? har de bygget det største hus i landsbyen eller har de forgyldt det lokale tempel, eller har de bare ført sig frem som de ejer det hele, eller er thaier bare nogle tyve og svindler i modsætning til os ærlige og retskafne falanger? |
|
Spring til debat: |