Se indlæg
 Udskriv debat
opholdstilladelse og SU-gæld
Vesterbro
Jeg er nytilkommen på dette udemærkede site, som har givet mig en stor indsigt og hjælp mht. diverse regler!

Jeg mangler dog lige svar på en enkelt ting.
Jeg er i en situation hvor jeg ønsker at få opholdstilladelse til min kæreste og planlægger derfor at blive gift med hende næste gang hun kommer til DK. jeg er bare bange for et negativt svar mht. opholdstilladelsen, fordi jeg har en SU gæld og en mindre restskat som jeg i øjeblikket afdrager på. Er min SU-og restskattegæld nok til at min kommende kone ikke kan få opholdstilladelse?

Håber at der er nogen der kan hjælpe med et svar.Smile

high-tower
Jeg har tidligere skrevet lidt om det - og ja, det kan desværre være.

I værste tilfælde kan din kæreste få opholdstilladelsen/visum, men kan risikere at blive tilbageholdt i KBH lufthavn, og du kan blive bedt om at finde det nærmeste posthus og betale ALT på en gang.

Det kommer lidt an på hvor strikse de er i Kastrup - min kammerat måtte til lommerne dengang hans kæreste kom.

En af betjentene fortalte mig at en anden gut lige måtte tage et par hundrede kilo over på "onkel dan", da han havde en større restskat.

Det er noget svineri, navnlig hvis man afdrager skat/su gæld som man skal - man bliver jo ikke stemplet som dårlig betaler andre steder af den grund.

Dog kan det være at der er lidt opblødning, idet hvis man stiller med en bank garanti så skulle formaliterne i princippet være i orden.

Men for at være på den helt sikre side, syntes jeg du skal tage kontakt til udlændinge styrelsen.

Spring til debat: