Se indlæg
Arbejde - hvad må man
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 07/07-2010 10:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Hej - til en ganske forrygende dag med solskin over landet. Jeg er kommet noget i tvivl om hvad man egentlig må i Thailand med hensyn til at arbejde ( gå til hånde ) uden egentlig arbejdstilladelse. Jeg er Thaigift, min hustru har et par småshops i Thailand, medens jeg har forretning her i DK. Må jeg under mine ophold i Thailand, varighed 1-3 måneder, hjælpe i butikkerne uden tilladelse? Det skal siges at vederlaget ikke opgøres i alm. kongelig mønt, det er ganske frivilligt. På forhånd tak for svar og med ønsket om en forrygende dag til alle. gammelnok er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 07/07-2010 11:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
gammelnok skrev: Hej - til en ganske forrygende dag med solskin over landet. Jeg er kommet noget i tvivl om hvad man egentlig må i Thailand med hensyn til at arbejde ( gå til hånde ) uden egentlig arbejdstilladelse. Jeg er Thaigift, min hustru har et par småshops i Thailand, medens jeg har forretning her i DK. Må jeg under mine ophold i Thailand, varighed 1-3 måneder, hjælpe i butikkerne uden tilladelse? Det skal siges at vederlaget ikke opgøres i alm. kongelig mønt, det er ganske frivilligt. På forhånd tak for svar og med ønsket om en forrygende dag til alle. gammelnok DU MÅ IKKE ARBEJDE, UANSET OM DU FÅR PENGE FOR DET ELLER EJ...... Du får et turist visum, så du må kun holde ferie og bruge rigeligt med penge.... |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/07-2010 12:02
|
Antal indlæg: 3779 |
gammelnok skrev: Hej - til en ganske forrygende dag med solskin over landet. Jeg er kommet noget i tvivl om hvad man egentlig må i Thailand med hensyn til at arbejde ( gå til hånde ) uden egentlig arbejdstilladelse. Jeg er Thaigift, min hustru har et par småshops i Thailand, medens jeg har forretning her i DK. Må jeg under mine ophold i Thailand, varighed 1-3 måneder, hjælpe i butikkerne uden tilladelse? Det skal siges at vederlaget ikke opgøres i alm. kongelig mønt, det er ganske frivilligt. På forhånd tak for svar og med ønsket om en forrygende dag til alle. gammelnok Som goldwing skriver, så man man ikke arbejde, hverken mod betaling eller frivilligt, ej heller med velgørenhed, uden en arbejdstilladelse - jeg skal pointere, at det også er ligegyldigt, hvilket visum du har - det afgørende er at have en arbejdstilladelse, der udstedes af det lokale arbejdsministerium. Når det nu er sagt, så tror jeg ikke på, at immigrationspolitiet kommer farende, hvis du fra tid til anden hjælper med småting - jeg ved, at der går vilde rygter, som måske kan være rigtige i barerne på de store destinationer. En normal politibetjent vil ikke kunne se noget underligt i, at man lige hjælper sin kone med lidt småting. Det hele handler om sund fornuft, og loven har ikke til hensigt at modarbejde sund fornuft, men blot at sikre, at folk, der arbejder ulovligvt, ikke kan påstå, at de gør det gratis... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 07/07-2010 12:38
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Kenny Hawk hjalp sin kone med at male hendes nye butik, pris: 70.000 Bath, altså i bøde. |
|
|
sony |
Lagt på d. 07/07-2010 12:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Hov hva så med at passe en have hvor man bor, det jo også en slags arbejde
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 07/07-2010 13:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Man tager da ikke til thailand for at arbejder men for at holde ferie for hvis man vil arbejde kan man jo lige så godt blive i Danmark.
Redigeret af thaikurt1 d. 07/07-2010 14:14 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
goldwing |
Lagt på d. 07/07-2010 14:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
sony skrev: Hov hva så med at passe en have hvor man bor, det jo også en slags arbejde Ja det må du såmænd heller ikke gøre selv, så du betaler bare en havemand. Husk på at du heller ikke må vaske konens bil.... Som Robert skriver, så er det ikke sikkert myndighederne lige ser det, men bliver du anmeldt kan det koste dig dyrt.... Stik hænderne i lommen og betal de få hundrede bath det koster at få en Thai til at ordne haven, og så kan du nyde en kold pils mens han sveder.... |
|
|
gammelnok |
Lagt på d. 07/07-2010 14:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 41 |
Hej igen Tak for de hurtige svar, hvoraf de fleste er yderst entydige og brugelige. Hvordan forholder det sig egentlig med hensyn til evt. at opnå arbejdstiladelse? Please - nu ikke den med ' man tager da ikke til Thailand............' Vi er alle forskellige og det er da ikke nødvendigvis lykken at sidde med hænderne i skødet, glanende op i luften alt imedens konen knogler en vis legemsdel ud af bukserne. Ganske kort - kan man uden de store sværdslag opnå tilladelse til at hjælpe konen og i givet fald: skal der ansøges forud for hvert ophold eller hvad? Tak for hjælpen gammelnok er det solen, måske maden - de underskønne kvinder?? længslen nager i kroppen, bare det snart er tid at komme afsted igen. Thailand er i mit hjerte
|
|
|
sony |
Lagt på d. 07/07-2010 16:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
goldwing skrev: sony skrev: Hov hva så med at passe en have hvor man bor, det jo også en slags arbejde Ja det må du såmænd heller ikke gøre selv, så du betaler bare en havemand. Husk på at du heller ikke må vaske konens bil.... Som Robert skriver, så er det ikke sikkert myndighederne lige ser det, men bliver du anmeldt kan det koste dig dyrt.... Stik hænderne i lommen og betal de få hundrede bath det koster at få en Thai til at ordne haven, og så kan du nyde en kold pils mens han sveder.... Ja jeg spurgte også bare for Hugo, så nu kan du godt stoppe dit graveri og tage en coca cola i stedet for, vi ved jo du ELSKER COCA COLA Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
huratho |
Lagt på d. 07/07-2010 16:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Ha ha Poul. Jeg skal komme efter dig . Jeg har 2 arbejdstilladelser, men dog ikke til havearbejde Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/07-2010 16:52
|
ABEKATTEN skrev: Kenny Hawk hjalp sin kone med at male hendes nye butik, pris: 70.000 Bath, altså i bøde. Det er vel ganske klart, at render en hvid mand rundt i en butik i en butiksgade og arbejder som maler for at spare max 500 baht per dag i arbejdsløn, så ringer klokken. Jeg gad ikke gøre det for at spare max 500 baht - arbejdstilladelse eller ej. Igen, det handler om sund fornuft, og i Thailand er tingene sådan skruet sammen, at udlændinge ikke udfører manuelt arbejde - igen arbejdstilladelse eller ej. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 07/07-2010 16:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg malede vores butik sammen med Fruen, jeg er da glad for det ikke endte med at koste 70.000 hehe men nu kan jeg godt lide at lave den slags, men jeg ved også at konceptet handler om ikke at tage arbejde fra Thaierne. PS. vi fik malet hele vores hus ude og inde i 3 farver for 2500 bath.(+ maling som vi købte ca 1500 bath) da vi flyttede ind i December 09 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/07-2010 17:11
|
donis5 skrev: Jeg malede vores butik sammen med Fruen, jeg er da glad for det ikke endte med at koste 70.000 hehe men nu kan jeg godt lide at lave den slags, men jeg ved også at konceptet handler om ikke at tage arbejde fra Thaierne. PS. vi fik malet hele vores hus ude og inde i 3 farver for 2500 bath.(+ maling som vi købte ca 1500 bath) da vi flyttede ind i December 09 Hehe, jeg kender mange danskere, som har malet og hvad ved jeg, fordi de kan lide at rodde med den slags. Det er ligesom, når jeg rodder med computerne og netværket på kontoret i timevis (dagevis) frem for at betale mig fra det, men jeg synes, at det er sjovt. Så igen, sund fornuft, MEN står man i en butik i Pattaya eller en anden turistdestination, så skal man nok lige passe på med sine tilbøjeligheder. Når jeg er sådanne steder, altså på højeksplosive destinationer, så passer jeg skam meget på, hvad jeg laver. Jeg gør faktisk selv rent på mit kontor (selv på toilettet), dog ikke gulvet, og det er yderst ulovligt, men så ved jeg, at der er rent på dansk facon - dog er det mine kone, som ordner gulvet, men hov, hun er laot, men igen sund fornuft, da ingen kommer her om natten, og så er det sådan, at jeg ved, at det er vanskeligt for thaiere at gøre ordentligt rent i hjørnerne, og det skal der være på mit kontor. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Payanak |
Lagt på d. 08/07-2010 14:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Det er ikke forbudt at udføre almindelige dagligdags ting hjemme hos sig selv. http://www.phuket...e1038.html |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/07-2010 16:06
|
Payanak skrev: Det er ikke forbudt at udføre almindelige dagligdags ting hjemme hos sig selv. http://www.phuket...e1038.html Naturligvis må en udlænding godt vaske sit toilet uden at fængsles - måske kan det omformueres til, at den eneste, som en udlænding må udføre arbejde for, er for sig selv. Men det ville ellers være et godt stunt, hvis man kunne sige til konen, at man slet ikke må lave noget i hjemmet uden en arbejdstilladelse... Nuvel, den ville ikke virke for mig, da min kone er laot. Pointen må være, at en udlænding godt må udføre manuelt arbejde for sig selv og inden for rammerne af almindelig sund fornuft - dvs. at man ikke må gå til hånde i konens butik, men man må godt skride ind - det er min teori. Og det ved jeg, da jeg selv engang har arbejdet i ni måneder uden arbejdstilladelse, og det viste myndighederne. Dertil kommer, at man også bør kunne dokumentere, hvor man tjener sine penge, hvis man hævder, at man ikke arbejder i konens butik. Men hvis man gerne vil hjælpe til i konens butik til dagligt, så er det ikke raketvidenskab at få en arbejdstilladelse, men koster lidt administration, og har man ikke råd til det, så bør man overveje, om man har råd til at være i Thailand. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
Payanak |
Lagt på d. 08/07-2010 16:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Så den misforståelse med at man ikke engang må vaske sin egen bil, skulle nu gerne være rettet. Og hvor har jeg dog hørt den mange gange, både af expats men også af thaier. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/07-2010 16:31
|
Payanak skrev: Så den misforståelse med at man ikke engang må vaske sin egen bil, skulle nu gerne være rettet. Og hvor har jeg dog hørt den mange gange, både af expats men også af thaier. Ja, der er mange sensationslystne faranger, der gerne vil gøre Thailand til en banan-republik, men reelt set plejer det først at gå galt for udlændige, hvis de overspiller og ikke taler pænt til politiet (og i værste fald, hvis det går galt, taler høfligt, men bestemt, og holder på sin ret og sund fornuft). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
pee chang |
Lagt på d. 08/07-2010 20:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
ABEKATTEN skrev: Kenny Hawk hjalp sin kone med at male hendes nye butik, pris: 70.000 Bath, altså i bøde. Jeg flytter til Thai med det samme, så har man kun brug for 1 undskyldning , no arbejdstilladelse skat |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 08/07-2010 20:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Yes, så du kan nøjes med at udføre alt det huslige i hjemmet. Derudover tage dig af børn, affældige hjemmeboende familie medlemmer og alskens husdyr. Enjoy your stay |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 08/07-2010 20:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
rinpoche skrev: Yes, så du kan nøjes med at udføre alt det huslige i hjemmet. Derudover tage dig af børn, affældige hjemmeboende familie medlemmer og alskens husdyr. Enjoy your stay Der røg den drøm |
|
Spring til debat: |