Se indlæg
Kraftig advarsel vedr. jetski Pattaya
|
|
sattahip |
Lagt på d. 07/07-2010 15:33
|
Begynder Antal indlæg: 24 |
Hej til alle medlemmer, som gerne vil leje jetski, jeg sender denne kraftige advarsel, for at I ikke skal leje jetski i Pattaya. Jeg er pt. paa ferie sammen med min Thailandske kone i Pattaya. tre dage i traek har vi oplevet mafia lignende metoder vedr. leje af jetski. Det er det samme moenster de koerer frem med, unge som lejer en jetski bliver gjort opmaerksom paa naar de kommer tilbage med den , at der er en skade, betal 10000 bath, der kommer lyn hurtigt 7 - 8 personer som er med i mafiaen og slaar ring omkring den unge mand. betal med det samme siger de, ellers ringer de til politiet, som saa kommer to mand. Der skal betales siger politiet. Bagefter faar politiet sin del af kagen. Dag to. To unge fyrer blev presset til at betale 20000 bath. pudsigt nok kom de samme betjente til stede. Dag tre skete det samme med to unge fyrer, som blev presset til at betale 20000 bath. og igen de samme betjente kom. Min kone forstaar jo Thai og fortaeller at de hver dag planlaegger at de skal have 4 til 5 personer, som de kan presse. Jetskiene bliver ikke lavet og skaderne paa dem er paa stoerelse med en dansk ti krone. Det der er saa nederdraegtigt er , naar de er faerdige med at snyde hver dag, saa moedes de under parasollerne paa stranden og drikker en masse oel og griner af de stakkels uvidende mennesker, som bliver snydt. Endnu engang lad vaere med at leje, det er den eneste maade at stoppe dem. En stor boen til de danske rejsebureauer vil vaere at fortaelle alle rejsende om dette kaempe problem, Ligeledes ville det vaere en god ide, hvid dansk presse ville tage denne kaempe svindel op. Bedste hilsner til alle paa sitet. Sattahip |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 07/07-2010 15:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Har såmænd stået på i årevis !! Warning!!!!Jet Ski Pattaya ” 17 July 2009, 1:17 Hey Guys Just a bit of advice in regards to renting Jet Skies in Pattaya. Im just back from my first time in Thailand, and over all i loved it! However while we spent some days in Pattaya we had a really bad experience. Myself and my two friends ( all Male in our early 20's) were approuched by a man while walking down the beach asking if we wanted to rent jet Skies, he was friendly enough and we arranged a price of 400THB each for 30mins. We were asked to sign a piece of paper which asked for our Hotel name and room number (we didnt give these details of course, and sign fake names) they were very friendly and polite. When we arrived back after 30mins there wasnt just the two men and women there but about 10 of the roughest looking men you have ever seen, screaming at us, saying we broke two of the jet skies. They had Tattoos all over there necks arms and faces, one of them actually had a stab wound on his face that kept bleeding. They demanded 77000THB and said they would call the police, i said i was more than happy for the police to come and sort it out. When i said this they went crazy and tried to fight us, taking out knives etc!!!! Then a non Thai came over and "tried to help" cause he could speak Thai, he was completley in on the whole thing!! We tried to leave and were blocked off, so it was either pay or fight completley out numbered. We insisted we did not have the kind of money over and over and the price after one hour went from 77000 to 20000THB, which we regretfully paid! When we walked away a police man was right beside the beach, i ran over to him, and before i opened my mouth he put up his hand and said not my problem!!!!!! On our travels we heard so many stories of people saying the same thing over and over. This incident really put a downer on things for a few days, and one of my friends was so shuck up about it we did not leave the hotel complex for a week! This happened right in front of the main shopping centre along the beach. And i know some of you's will say ah well you should not have arranged it with some guy on the street but anyone who has been to pattaya will know that everything is like this there, you could walk 100metres and be approuched about 10times from people trying to sell you snything from suits to Women, to jet Skies to Watches, its just the way things are over there. Sorry for the big Novel but at the end of the day if this posting even prevents one person from going through the same situation we did i will be happy! http://www.tripad...ttaya.html [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
PL |
Lagt på d. 07/07-2010 15:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Yep, længe... http://www.pattay...operators/ PL |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 07/07-2010 15:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
hva søren, er der ikke turistpolice i byen til at hjælpe........ |
|
|
kanut |
Lagt på d. 07/07-2010 15:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Gid FANDEN havde jetski, de burde forbydes totalt, og overalt i verden, Larm, ulykker og anden ufred skaber de. Jeg tager til Thailand igen i næste uge, og jeg tror at jeg har fundet et sted uden disse lortemaskiner. Hilsen Kanut MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/07-2010 16:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Jeg holder mig langt væk, der har været skrevet så meget om svindel og fup gennem årene. Har lige gjort ekstrabladet opmærksom på, om det er noget for dem. Redigeret af vandango d. 07/07-2010 16:37 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/07-2010 16:45
|
Antal indlæg: 3779 |
sattahip skrev: Hej til alle medlemmer, som gerne vil leje jetski, jeg sender denne kraftige advarsel, for at I ikke skal leje jetski i Pattaya. Jeg er pt. paa ferie sammen med min Thailandske kone i Pattaya. tre dage i traek har vi oplevet mafia lignende metoder vedr. leje af jetski. Det er det samme moenster de koerer frem med, unge som lejer en jetski bliver gjort opmaerksom paa naar de kommer tilbage med den , at der er en skade, betal 10000 bath, der kommer lyn hurtigt 7 - 8 personer som er med i mafiaen og slaar ring omkring den unge mand. betal med det samme siger de, ellers ringer de til politiet, som saa kommer to mand. Der skal betales siger politiet. Bagefter faar politiet sin del af kagen. Dag to. To unge fyrer blev presset til at betale 20000 bath. pudsigt nok kom de samme betjente til stede. Dag tre skete det samme med to unge fyrer, som blev presset til at betale 20000 bath. og igen de samme betjente kom. Min kone forstaar jo Thai og fortaeller at de hver dag planlaegger at de skal have 4 til 5 personer, som de kan presse. Jetskiene bliver ikke lavet og skaderne paa dem er paa stoerelse med en dansk ti krone. Det der er saa nederdraegtigt er , naar de er faerdige med at snyde hver dag, saa moedes de under parasollerne paa stranden og drikker en masse oel og griner af de stakkels uvidende mennesker, som bliver snydt. Endnu engang lad vaere med at leje, det er den eneste maade at stoppe dem. En stor boen til de danske rejsebureauer vil vaere at fortaelle alle rejsende om dette kaempe problem, Ligeledes ville det vaere en god ide, hvid dansk presse ville tage denne kaempe svindel op. Bedste hilsner til alle paa sitet. Sattahip Det er et klassisk problem og har vist allerede været i Ekstra Bladet, men man skal "bare" bede om, at turistpolitiet kommer, og så skal man ligesom, når man lejer en bil, sikre sig, at se efter eventuelle skader før man overtager. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
PL |
Lagt på d. 07/07-2010 16:48
|
Kald på Gruppenführer Howard Miller! Formålsløst, det hverken tør, kan, vil eller gider han røre ved, så hellere stræk-marchere i Walking Street og skræmme både kvinder, børn og dyr. PL |
|
|
Lagt på d. 07/07-2010 16:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Kanut De er ikke i Bangkok bla ? |
|
|
vandango |
Lagt på d. 07/07-2010 16:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Robert Kronberg skrev: Det er et klassisk problem og har vist allerede været i Ekstra Bladet, men man skal "bare" bede om, at turistpolitiet kommer, og så skal man ligesom, når man lejer en bil, sikre sig, at se efter eventuelle skader før man overtager. Hilsen, Robert Jeps men der skulle være taget hånd om problemet på Phuket med tvungen forsikring, det skrev myndighederne eller bormesteren, men Pattaya er vel mere rådden. Han har også lejet vandski, den bliver rekord dyr. |
|
|
Lagt på d. 07/07-2010 17:03
|
|
May har arbejdet på bådturene til Koh larn og har også sagt jeg aldrig må leje en jetski, netop pga. det svindel, hun har dog oplevet en Iraner blive plukket for 60.000 jeg ved bare ikke hvordan man får 60 ud af en ATM |
|
|
PL |
Lagt på d. 07/07-2010 17:08
|
Man hæver ad flere omgange, de har tålmodighed som gribbe! PL |
|
|
kanut |
Lagt på d. 07/07-2010 18:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 601 |
Ved du hvad Donis 5, Man ved sku aldrig, alt er muligt i bangkok MAN ARBEJDER FOR AT LEVE MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE
|
|
|
Lagt på d. 07/07-2010 19:00
|
|
Kanut Sorry, tager det i mig igen. hehe Men ellers er der en provinsby 25km herfra der ved jeg der ikke er nogen. jeg har tjekket. |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 07/07-2010 21:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
kanut skrev: Gid FANDEN havde jetski, de burde forbydes totalt, og overalt i verden, Larm, ulykker og anden ufred skaber de. Jeg tager til Thailand igen i næste uge, og jeg tror at jeg har fundet et sted uden disse lortemaskiner. Hilsen Kanut Surin |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 08/07-2010 06:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Der er kun en ting at gøre mht jetskiene - hold jer langt væk fra dem, uanset om det er i Pattaya, Phuket, Koh Samui etc. Det er det samme plat... Når nu PL har fået sit sidste bær, var det så ikke en ide at du slår dig ned i Pattaya og udlejer jetski til alle os "white trash" ? sorry, kunne ikke lade være. |
|
Spring til debat: |