Se indlæg
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 05/07-2010 08:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Webmaster skrev: Ja du har ret i at man bare kan lægge sag an mod skat i de sager, men kan man forvente de vil følge afgørelsen da de allerede én gang har undladt at følge afgørelsen ? Nu er der ikke alene tale om at de inddriver skat. Fred være med de inddriver skat. Men her snakker vi om visitationer og gennemrodning af folk personlige ejendele. Jeg har endda selv oplevet sidste år at måtte stå og blotte mig foran andre mennesker mens kvinder, børn og andre mænd stod og gloede på mig. Kommuner som bare kan checke din bankkonto. Ting politiet skal have en dommerkendelse for at gøre eller i det mindste skal kunne forsvare overfor en dommer. Finder du det overhovedet ikke pudsig med de dobbelt standarder ? Som jeg læser de artikler har skat altså ikke nægtet at udbetale de penge de er blevet dømt til men undladt at ændre deres praksis efterfølgende. Det er naturligvis forkert, men kender ikke andet til sagen end den artikel og da jeg generelt stoler på vores retssystem så er jeg rimelig tryg ved sagen. Derudover så erden med tjekket jo nok foretaget ved at det er fogden der har lavet tjekket og da han er en del af den dømmende magt er din retssikkerhed naturligvis sikret. At det er en ubehagelig ting at blive hevet ud foran et helt fly er en anden sag og medmindre man tjekker et helt fly kunne det naturligvis gøres mere diskret. Webmaster skrev: Nemlig, regnestykket ville hænge sammen hvis man har lagt f.eks. 1.500 kr til side hver måned. Men ikke desto mindre er det nok til at du overskrider en grænse fastsat af Skat for hvor mange kontanter man åbenbart kan tillade sig at have på sig uden at man skal risikere at blive udsat for unødig kulegravning af sine private forhold og sin private økonomi. Du er vel godt klar hvem som skal dokumenter en hel masse for at komme ud at søgelyset igen ikke ? Nemlig det skal du selv. I enhver anden kriminel sag er du uskyldig indtil det modsatte er bevist. Og som borger i dette land kan jeg vel ikke gøre andet end at følge landets skrevne love og ikke Skat's uskrevne love. Det er ikke senere end 1. februar 2010 at Skat var ude at proklamere at det er i orden at have €10.000 (ca, 75.000) på sig når man rejser ud af landet uden at anmelde det og såfremt man ikke skylder. Idag nogle måneder efter, så er man pludselig i søgelyset når man har 8.000 kr på sig. Du har i alle skattesager indberetningspligt, så derfor må du naturligvis også kunne dokumentere det i lufthavnen. Men det link du kommer med er da en omtale om præsis det samme som der er tale om her. Tjek af folk for at se om de har uforholdsvist meget med ud af landet. Webmaster skrev: Jeg så også hellere at Skat ligesom i Færdselsloven havde mulighed for at gøre noget mod dem med for få kontanter på sig i stedet for dem med for mange på sig, for disse mennesker må da åbenlyst være til gene for velfærden. Haha Det er jeg så helt enig i. Jeg irriteres ofte over at jeg kan støde ind i tiggere siddende i selv mindre provinsbyer som ikke taler dansk. den slags mennesker burde få et los i røven og sendes hjem. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/07-2010 08:30
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Om fogden har været til stede aner jeg intet om. Jeg blev i hvert fald ikke præsenteret for ham eller andre end Skat/Told. Ja, man kunne i det mindste have sat en afskærmning op så man ikke skulle stå og blotte sig foran sine medpassager. Hørte for noget tid siden om en fyr som også røg i et af disse check på vej til Thailand. Han havde 20.000 kr på sig og det mente Skat ikke stod mål med hans indtjening og derfor tog de så de 10.000 kr og lod ham kun beholde de andre 10.000 kr. Og da han brokkede sig fik han at vide at han bare kunne være glad for de ikke tog det hele. Selvfølgelig oplyste de manden om at han kunne kontakte Skat efter ferien og dokumentere at hans indtjening står mål med at han havde 20.000 kr på sig og få de 10.000 kr tilbage såfremt de ville godtage dokumentationen. Ja de checkede selvfølgelig også for offentlig gæld. Der var ingen, så ikke på den baggrund de nakkede mandens penge. Om manden havde tænkt sig at hore pengene op, gå til tandlægen for dem eller æde og drikker sig fra sans og samling for 20.000 kr kan jeg ikke se rager Skat en bønne når de ikke ligefrem er i stand til at tage manden med fingerne i kagedåsen. Og det med omvendt bevisførelse er helt vanvittigt ude i gaten 10 min. før man skal om bor i flyet. Hvad fanden havde de forventet sig ? At man blev fulgt til flyet af sin revisor og havde regnskaber med fra de sidste 20-30 år ? Minder mig på en eller anden måde lidt om vogternes råd/det moralske politi nede i Iran. Nå men jeg tror ikke vi kommer meget længere. Vi er bare ikke enige i det er i orden og det er jo fair nok. Og uenigheden ændre ikke på det faktum at vi i nærmeste fremtid altså risikere at skulle strippe i gaten foran flere hundrede andre mennesker. Det kan selvfølgelig være at enkelte ændre lidt mening når de en dag selv uberettet har været i klørene på Skat til trods for deres rene samvittighed og selv har oplevet deres cowboy/rocker-metoder. Fortsat god dag til alle herinde :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 05/07-2010 11:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
ann skrev: Er der nogen der kan have noget imod at "Big Brother is watching you", hvis man har rent mel i posen. Jeg fornemmer, at de fleste der kommer med indlæg, har urent mel i posen, og er sure over, at man nu vil komme efter dem. Det store problem er ikke hvad der er lovlig i dag. Det store problem er at opfattelsen af hvad der er rigtig (lovlig) ændres med tiden. Før anden verdenskrig hvad det fuldt lovlig at være kommunist i Danmark. Det ændrede nazisterne på. Resultatet blev at mange døde. Er det det samme mønster som udvikler sig i dag med den nuværende regering og dens støtte parti? Jeg er bange for det. I dag er stater i hurtig opløsning. Nogen bor i et land og arbejder i et andet land og måske statsborger i et tredje land. Hvor skal man så betale skat, det er de penge som der nu slås om. Det er jo også noget der tidliger har været op på disse sider. Naturlig vis skal man bidrage til sit lokale samfund, skoler med mere eller hvad? Skal vi gå over til kontant betaling? Jeg håber stadig på at der er plads til lidt lokalt sammenhold. Det er store spørgsmål der gemmer sig bag disse diskussioner. Karsten |
|
|
ann |
Lagt på d. 05/07-2010 12:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Webmaster skrev: "Nå men jeg tror ikke vi kommer meget længere. Vi er bare ikke enige i det er i orden og det er jo fair nok. Og uenigheden ændre ikke på det faktum at vi i nærmeste fremtid altså risikere at skulle strippe i gaten foran flere hundrede andre mennesker. Det kan selvfølgelig være at enkelte ændre lidt mening når de en dag selv uberettet har været i klørene på Skat til trods for deres rene samvittighed og selv har oplevet deres cowboy/rocker-metoder." Det er da klart, at man ikke kan acceptere at skulle strippe i nærvær af flere hundrede mennesker. Jeg har selv to kunstige hofter, og bliver hyppigt taget ud til nærmere undersøgelser, når jeg rejser rundt i verden, som ingeniør for mit firma. Hvis der har været tale om, at jeg skulle aflægge mere beklædning end blot jakke, bælte sko m.v., er jeg altid blevet ført ind i et aflukke, uden at blive udstillet i "bar numse og viklers" i andre passagerers nærvær. Jeg sætter stor pris på, at man minutiøst undersøger alle de passagerer, der skal med samme fly som jeg. Fortrinsvis med henblik på at afsløre eventuelle terrorister, men også skatte- og andre unddragere, At man så skal gå på strømpesokker og uden bælte i bukserne gennem security, det er en udholdelig konsekvens. Jeg værdsætter Webmasters opfordring til at føre høvisk tale, uanset at vi ser yderst forskelligt på emnet. Mvh ann |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 05/07-2010 13:56
|
Jeg ved ikke hvordan og hvor det er foregået denne gang i lufthavnen, men de oplevelser jeg selv har stammer fra sidste år og skete ude i gaten ved flyet. Havde de dog bare taget lokummet i brug til formålet så havde det hjulpet enormt på det, istedet for den type check foran andre mennesker. Og PC'en de anvendte til at checke for evt. skattegæld kunne de også have placeret i nærheden af visitationszonen fremfor at folk skulle hives gennem folkemængden. Alt i alt en meget ubehaglig og for mig krænkende oplevelse som jeg gerne havde været foruden. Så min konklusion kan kun være at hvis de skal foretage disse check, så vær dog i det mindste lidt anstændige overfor dem som bliver hevet ud til check. Det er ikke os alle som er faste brugere af nudiststrande og lignende og derfor er ligeglade med måden og stedet hvorpå sådan et check foretages. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
ann |
Lagt på d. 05/07-2010 16:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Uanset hvorledes man betragter Skat's metoder, viser det sig, at det i allerhøjeste grad er nødvendigt med kontrol, for at sikre sig, at alle trækker på samme hammel. http://www.erhver...husomraade Mvh ann |
|
|
golfer |
Lagt på d. 05/07-2010 18:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Webmaster skrev: Altså lovgivningen siger at du må have 75.000 kr på dig når du rejser ud af landet uden der er noget galt i det, men Skat har en anden og uofficiel grænse på 8.000 kr som der på ingen måde er nævnt i gældende lovgivning. Og resultatet af den usynlige og uofficielle grænse som Skat på egen hånd har fundet frem til er en kulegravning af dig som person. Lidt ligesom du kommer kørende et sted hvor skiltene siger du må køre 75 km/t, men du bliver stoppet af politiet i mens du kører 8 km/t fordi det har de lige på egen hånd fundet ud af er passende ved en eller anden ukendt, og sikkert festlig, lejlighed. Kan du se problematikken ? Hvad I alverden skal vi forholde os til når loven siger et og Skat siger noget andet. Den sammenligning er nu temmelig ringe. Nu er der jo regler for hvor mange penge en person som modtager kontanthjælp må eje - og derfor kan det naturligvis være interessant at undersøge nærmere hvordan en sådan person kan have et større kontantbeløb på sig - Skat har åbenbart sat grænsen for denne kontrol til 8000 kr. Der er ligeledes mange pensionister som har begrænset deres bankindestående for at få diverse tilskud (resten ligger de så inde med i kontanter). Derfor er det ikke kun 75000 kroners grænsen som er interessant men større kontantbeløb som kan medføre væsentlige korrektioner i offentlige tilskud til disse personer. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 05/07-2010 23:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
ThomasHOL skrev: Du ganske ret , det er jo regler som skal overholdes, ellers må man jo være kreativ når man udfører, for min skyld kan de lave alle de check de vil - har lov at bruge hvad det passer mig , når jeg er i thailand - udfører som regel 10.000 euro og konen må jo også godt, og visa kortet kan også bruges flittigt.vi har betalt skat i dk - og gør det med glæde .
Hold da helt op hvor folk på denne side nærer en frygt for at blive kiget i kortene og generelt lader til at tro af verdenen styres af store onde mænd der opererer i skyggerne. Det er fint med mig at skat laver den slags raziaer og med den fangst lader det jo til at det er berettiget. Forstå mig ret at blive mistænkeliggjort fordi man har et lovligt beløb med er ikke rart, men når man tænker på at der var 39 personer hvor pengebeløb ikke stod mål med indtægt så er det sgu en god fangst. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
PL |
Lagt på d. 06/07-2010 00:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
FCKGuldbajer skrev: "ellers må man jo være kreativ når man udfører" Gemmer du dem så i underhylerne? Eller ruller dem sammen og propper dem op i r....? Det er en god ide hvis man er en rigtig "Kee niauw" = Tight Ass! PL Redigeret af PL d. 06/07-2010 00:21 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 06/07-2010 00:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Nu vil jeg lige sige lidt. Jeg har dog ikke boet i DK i mange år. Men jeg syntes at hvis der skal laves razziaer så skal de gøres på en god måde , skærme lidt af eller lign. Dog er jeg ikke enig i dette big brother system. Hvor alt og alle skal tjekkes i hoved og røv. Og det er kun lufthavnen du kan gøre disse ting lige nu. Men det vare vel ikke længe før du bliver holdt op inde i føtex og skal vise om du har for mange penge på dig eller du har købt for meget mad. Om man ikke har gjort noget forkert eller ej. Så syntes jeg det er ufatteligt at verden er blevet sådan i dag. Jeg syntes at denne kontrol af mennesker minder mig om det gamle Sovjet unionen. Der er ikke meget frihed i verden tilbage. Varer ikke længe for deres skal aflægges daglige raporter til komunen hver dag. Godnat DK og Godmorgen Thailand Michael B Kristensen
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 06/07-2010 10:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
PL skrev: jeg sagde kreativ - ikke simpel dum , men dine 1000 bath, kan du jo have i lommen - ha ha
FCKGuldbajer skrev: "ellers må man jo være kreativ når man udfører" Gemmer du dem så i underhylerne? Eller ruller dem sammen og propper dem op i r....? Det er en god ide hvis man er en rigtig "Kee niauw" = Tight Ass! PL DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2010 10:19
|
Nu ikke så meget for at genoplive denne tråd. men mere for at henvise lidt til de ønsker diverse myndigheder i Danmark har om at gøre politiets arbejde - selvfølgelig uden at være underlagt de spilleregler som politiet er underlagt. Kommunerne mener, at sociale bedragere har får let spil og vil derfor have lov til besøge private hjem for at tjekke, hvem der overnatter i boligen. Sociale bedragere har alt for let spil i Danmark. Det mener flere af kommunernes kontrolgrupper, som nu beder regeringen om at få flere og kraftigere redskaber til at afsløre bedrageriet. 80 ud af landets 98 kommuner har skrevet til regeringen med opfordringer til lovændringer, der kan give kommunerne flere muligheder for at afsløre socialt bedrageri. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten. Kontrolgrupperne i kommunerne ønsker blandt andet mulighed for at foretage uanmeldte besøg i private hjem. De vil have tilladelse til at besøge de såkaldte "fædrehoteller", hvor flere enlige mænd bor i en lille lejlighed. De beder om ret til systematisk at overvåge boliger og biler samt om direkte adgang til at indhente kontoudtog fra banker fra formodede kærester eller samlevere til kvinder, der siger, at de er enlige forsørgere. - Vi har brug for, at Folketinget giver os nogle flere redskaber til at afsløre bedrageriet. Fik vi flere redskaber, ville vi mere effektivt kunne standse det sociale bedrageri til stor gavn for samfundets økonomi og for borgernes retfærdighedsfølelse, siger Peter Møller, der leder Kontrolgruppen i Ishøj. Sakset fra: http://www.berlin...-bankes-op Der er da nok en del som synes det er helt i orden som sådanne tiltag, men jeg vil dog stadigvæk mene ligesom med kontrollen i lufthavnen efter penge, at bedrageri er en kriminel handling og kriminalitet har vi politiet til at efterforske, opklare og sigte folk for under nogle glimmerne og allerede fastsatte spilleregler. Og nej jeg har ikke dårlig samvittighed, kun en dårlig smag i munden over denne slags tiltag som i mine øje er en ren krænkelse af det enkelte individ. Men det er sikkert ikke slut endnu..... Med venlig hilsen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2010 10:31
|
Saendaeng skrev: Men det vare vel ikke længe før du bliver holdt op inde i føtex og skal vise om du har for mange penge på dig eller du har købt for meget mad. Det er faktisk allerede sådan i dag at hvis du betaler et girokort på posthuset eller i banken og betaler med kontanter så skal du på forlangende fremvise billede-ID. Se indlæg 31 HER hvor det var oppe og i nedenstående: Du skal vise legitimation, hvis din betaling er over 7.400 kroner (1.000 euro). Dette gælder uanset, om betalingen virker mistænkelig eller ej. Husk derfor fx dit pas eller kørekort. For betalinger under 7.400 kroner kan du blive bedt om at oplyse navn, adresse og et identifikationsnummer, fx CPR-nummer eller kontonummer. Det gælder også penge til velgørende organisationer. Det betyder i praksis, at du kan opleve, at banken eller posthuset beder om at få disse oplysninger, når du betaler mindre beløb kontant. http://www.finans...on_web.pdf Og stakkels dem som ikke har billede-ID.......... Kender nogle stykker som hverken har pas eller kørekort, de må bede andre om at betale deres regninger. Redigeret af Webmaster d. 26/07-2010 10:47 Med venlig hilsen
|
|
hsn |
Lagt på d. 26/07-2010 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Webmaster skrev: Og stakkels dem som ikke har billede-ID.......... Kender nogle stykker som hverken har pas eller kørekort, de må bede andre om at betaler deres regninger. Bankerne i Danmark kan lave et billede ID, som fungerer som gyldigt ID. Jeg mener det koster Kr. 150,- ... Men det er der sikkert også nogle som synes er galt. Men så kan man da undgå besværet De kan også oprette netbank, så de kan spare girokort gebyret. NemID som oprettes i dag, kan bruges alle steder. Bl.a. på biblioteket. Der er utallige løsninger. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2010 10:44
|
Ja det kan man sikkert, men blandt andet i min egen familie er der en del ældre familiemedlemmer som end ikke er i stand til at tænde en PC, så at begynde at ævle om netbank og nemid er på forhånd en håbløs opgave. Desuden så vækker disse tiltag om meldepligt, medbringe billede-id, visitationer på offentlig steder osv desværre også nogle grimme minder hos dem, da de er så gamle at de har prøvet det før.
Med venlig hilsen
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 26/07-2010 10:47
|
Webmaster skrev: Saendaeng skrev: Men det vare vel ikke længe før du bliver holdt op inde i føtex og skal vise om du har for mange penge på dig eller du har købt for meget mad. Det er faktisk allerede sådan i dag at hvis du betaler et girokort på posthuset eller i banken og betaler med kontanter så skal du på forlangende fremvise billede-ID. Se indlæg 31 HER hvor det var oppe og i nedenstående: Du skal vise legitimation, hvis din betaling er over 7.400 kroner (1.000 euro). Dette gælder uanset, om betalingen virker mistænkelig eller ej. Husk derfor fx dit pas eller kørekort. For betalinger under 7.400 kroner kan du blive bedt om at oplyse navn, adresse og et identifikationsnummer, fx CPR-nummer eller kontonummer. Det gælder også penge til velgørende organisationer. Det betyder i praksis, at du kan opleve, at banken eller posthuset beder om at få disse oplysninger, når du betaler mindre beløb kontant. http://www.finans...on_web.pdf Og stakkels dem som ikke har billede-ID.......... Kender nogle stykker som hverken har pas eller kørekort, de må bede andre om at betaler deres regninger. Det bliver da heller ikke nemmere at lave sorte penge og så bruge dem igen. Michael B Kristensen
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 26/07-2010 10:51
|
Er penge pr. definition sorte fordi de er i kontanter ?
Med venlig hilsen
|
|
styx32 |
Lagt på d. 26/07-2010 11:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Nu er det jo nok ikke pensionister de jagter for hvem af dem render lige rundt med 75.000 kr. i kontanter ? Så mange penge ville de slet ikke kunne nå og bruge på en ferie... Hvis man vil bruge så mange penge på sin ferie så havde man jo nok brugt en bank overførsel med mindre man har tænkt sig og bruge sorte penge på sin ferie for det er jo alletiders skattely og have dem med i kontanter. Hvis man havde i tankerne og købe sig en bolig ja så ville man jo nok ikke rende rundt med dem i kontanter. chanen for at at miste dem er jo stor. Webmaster skrev: Er penge pr. definition sorte fordi de er i kontanter ? |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 26/07-2010 11:04
|
Webmaster skrev: Er penge pr. definition sorte fordi de er i kontanter ? Nej absolut ikke . Men hvis du har sorte penge , så bliver det ikke nemmere at skjule det i dagens Danmark Michael B Kristensen
|
|
|
Lagt på d. 26/07-2010 11:16
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er ganske rigtig som webmaster anfører, der er utvivlsom rigtig mange sociale bedragere i Danmark, men kommunerne og politiet kan ikke rigtig gøre noget ved problemet, siger der er mandskabsproblemer! Men jeg kan ikke forstå hvorfor så mange "enlige" stadig føder mange børn, så er de da ikke enlige hele tiden! Har tidligere hørt om nogen der lod sig skille proforma, det er en ganske god forretning. Bare ikke for samfundet! |
|
Spring til debat: |