Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Ulækkert møgkræ at finde på badeværelset!!!
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 09:55
|
|
Begynder Antal indlæg: |
En dag skreg May at der var "Mardjular" ( Dracula ) på badeværelset, ( hun har set mange film) og øøøh ja, det kunne jeg jo næsten give hende ret i... ( se billedet ) mig bekendt er det en scolopender, vi hattede den over, et par dage senere var der ikke mindre end 4, de kommer åbenbart frem når der bliver vådt, Nu har jeg på de sidste par mdr hakket ikke mindre end 30 i stykker... men så den anden dag kom denne lede mother fu..er frem. den var sku stor. ikke som i regnskoven.. men ifht til at den kommer fra vores badeværelse... den var ca 10-12 cm lang, May blev stukket af en for 1 mdr siden og havde et ondt i foden i ca 3-4 dage. De bor åbenbart under fliserne på vores badeværelse, så det betyder jo nok jeg er nød til at fuge hele lortet efter snart. vi kan skuda ikke have de der dyr i huset. Nogen der har haft de her nastry kræ i huset på samme måde som os ? [img]http://lh4.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TDA816-01dI/AAAAAAAAAGc/qk_T9cYzoZU/CIMG0792_crop.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/07-2010 10:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg har flere gange været i nærkontakt med dem. Den ene gang var den, en stor skrig-rød en, påvej op af mit ben. Aldrig har jeg sparket så mange huller i luften...GYS! En anden gang var jeg tjekket ind på et værelse, hvor de kravlede rundt mange steder...bl.a. hen over sengen. |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 10:50
|
|
Det er sku en led satan !!! Jeg har hørt de store skulle være RIGTIG slemme !! De har jo 100 en hestes motor med de 100 ben, så de er jo ikke ligefrem langsomme i drift !!!!!!!!! |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 12:08
|
|
så fang den dog, men nu fik du jo igen opmærksomhed- kniber det med at få tiden til at gå sammen med din thaifamilien? |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 04/07-2010 12:51
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det er ret smerte fuld at blive bidt af. Men de lever ved fugtige steder som ved kloaker. De kommer gerne og ad resten i badeværelset. Der er mange thaipiger der har tendens til at tage låget af når de vasker hår. Derved glemmer de igen at lægge låget på. Da vi byggede vores hus , blev det gamle kloaksystem revet op. Der fandt vi en del af dem og skorpioner. Michael B Kristensen
|
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 04/07-2010 14:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Payanak skrev: Jeg har flere gange været i nærkontakt med dem. Den ene gang var den, en stor skrig-rød en, påvej op af mit ben. Aldrig har jeg sparket så mange huller i luften...GYS! En anden gang var jeg tjekket ind på et værelse, hvor de kravlede rundt mange steder...bl.a. hen over sengen. Fy fabian...hvilket hotel var det?? Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/07-2010 15:15
|
pdrhan skrev: Payanak skrev: Jeg har flere gange været i nærkontakt med dem. Den ene gang var den, en stor skrig-rød en, påvej op af mit ben. Aldrig har jeg sparket så mange huller i luften...GYS! En anden gang var jeg tjekket ind på et værelse, hvor de kravlede rundt mange steder...bl.a. hen over sengen. Fy fabian...hvilket hotel var det?? Det var et sted i Kanchanaburi Town helt ned til floden. Havde boet der flere gange før, på weekend tur ud af Bkk, da jeg syntes godt om stedet. Men efter den oplevelse fandt jeg godt nok et andet sted. |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 15:16
|
|
girobank Beklager jeg kan ikke finde på noget svar til det du skriver. Saendaeng Det giver jo bedre mening at de kommer fra kloakken, jeg kunne ikke helt begribe at de skulle komme fra under fliserne, jeg må lave et finere net i risten så de ikke kommer op, og så må risten bare renses ofte. Takker |
|
|
Matong |
Lagt på d. 04/07-2010 15:17
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Dem har vi også haft et par stykker af. Jeg synes de er meget ubehagelige. En aften jeg kom ud på toilettet, tændte lyset, og flyttede en plastikbalje, kravlede der en velvoksent eksemplar frem. Jeg kom meget hurtigt ud af toilettet. igen. Min kone tramper uden problemer underkopstore ederkopper ihjel med bare de bare fødder og fanger skorpioner i plastikposer, men skolopendrene er hun bange for og "rører" dem kun med en meget lang pind. Nogle af arterne skulle have et meget smertefuldt bid. De er iøvrigt nært beslægtede med skorpioner. |
|
|
MM |
Lagt på d. 04/07-2010 15:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
donis5 skrev: girobank Beklager jeg kan ikke finde på noget svar til det du skriver. Saendaeng Det giver jo bedre mening at de kommer fra kloakken, jeg kunne ikke helt begribe at de skulle komme fra under fliserne, jeg må lave et finere net i risten så de ikke kommer op, og så må risten bare renses ofte. Takker Prøv evt. at hælde et kilo salt og 20 liter kogende vand i afløbet. Redigeret af MM d. 04/07-2010 15:22 |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 15:23
|
|
udemærket forslag, det vli jeg prøve, det undre mig bare der ikke kommer de kræ i køkkenet |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 15:29
|
|
Matong Lyder som et livligt sted du bor også hehe, May er bange får alt det bevæger sig, så det er heldigt vi ikke har alt for meget kravl. kakelakkerne og myre er svære at undgå |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 04/07-2010 15:31
|
Det er ikke helt uden grund at thaierne har respekt for disse kræ, da deres bid rent faktisk kan være død bringede. Man bør i alle tilfælde søge læge. |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 15:38
|
|
det skulle eftersigende være størrelsen der gør det. Jeg så en meget meget stor en i regnskoven i Venezuela 2007, den var nærmere 20-25 cm lang, der fik vi atvide at de store kunne dræbe en hest, men det havde jeg ikke lige mulighed for at få verifiseret hehe |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 04/07-2010 16:04
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
girobank skrev: så fang den dog, men nu fik du jo igen opmærksomhed- kniber det med at få tiden til at gå sammen med din thaifamilien? Jeg har lagt mærke til at du nu nogle gange har været efter samme bruger herinde med lignende indlæg. Må derfor lige gøre opmærksom på følgende fra reglementet: §2 - Forstå andre medlemmers indlæg i bedste mening. Forsøg at forstå hvad andre medlemmer mener og fortolk det i bedste mening. Virker et indlæg meningsløst, provokerende eller idiotisk ? Så læs det venligst et par gange mere, gerne med pauser mellem. Skriv så en indlæg, hvor du forsøger at finde ud af hvad det andet medlem egentlig mener. Forsøg at se helheden i tråden. Finder du en sætning som du kan hænge dig op i og kraftigt modsige - så gør ikke det!!! Du skal ikke altid regne med at alt bliver læst gennem mange gange før det bliver postet og der er mulighed for at andre medlemmer skriver forkert eller udtrykker sig uklart. §3 - Brug ikke sarkasme og ironi i seriøse debatter. Det du selv opfatter som en uskyldig spøg, kan og vil ofte blive misforstået af folk du ikke kender. Hvis en anden person reagerer negativt på dine forsøg på humor, er det sandsynligt at du slet ikke er morsom men irriterende. §5 - Skriv kun indlæg i tråde, hvis du har noget at bidrage med. Hav venligst respekt for andres debatter. Er nogle i gang med at diskutere på en heftig måde ? Du er ikke nødt til at deltage, og hvis du blander dig er chancen for at tingene bliver endda værre større, specielt hvis følelserne er i kog. Er nogle i gang med at diskutere noget som du syntes er udenfor temaet eller meningsløst - så lad dem gøre det uden din indblanding, du vinder intet ved at prøve at forhindre dem, og skal hellere bruge energien på at diskutere noget som du syntes er meningsfyldt. §6 - Undgå billig retorik. Kan du sætte nogles synspunkter på spidsen, og få dem til at virke tåbelige ? Kan du vende ordene som nogle har postet, for at få dem til at virke meningsløse ? Kan du få det til at se ud som om nogle modsiger sig selv ? Kan du få nogle til at virke tåbelige, underlegen, dumme eller usammenhængen ? Gør det ikke.... Det eneste du vinder er en uven og det du taber er muligheden for at forstå den anden. §7 - Hold dig til temaet i tråden. Følg temaet i tråden, ikke strømmen. Skal du poste en indlæg, så læs venligst det første indlæg i tråden for at se hvad tråden handler om. Vær saglig og træk ikke irrelevante ting ind i debatten. Har du lyst til at skrive et indlæg for sjov skyld, så er det ikke det rette sted. Har du lyst til at skifte emne ? Så lav en ny tråd. §11 - Ingen personangreb. Personangreb hører ikke hjemme i en seriøs diskussion. Du må gerne være uenig med andre, men gå efter bolden ikke spilleren. §12 - Følg normale normer for god opførelse. Selv om debatterne ikke foregår ansigt til ansigt, så husk venligst på at det er mennesker af kød og blod du diskutere med. Hvis du overvejer om indlægget er over grænsen for det acceptable, så spørg dig selv: Ville folk blive sure, skuffet eller kede af at jeg sagde dette ansigt til ansigt ? Hvis svaret er ja, så lad være med at poste det, eller skriv noget andet i stedet. Såfremt du ikke kan tåle eller ikke bryder dig om at en bestemt bruger poster indlæg, så er det lettest for alle at du bare springer denne brugers indlæg over på en dejligt let, elegant og smertefri måde, sådan at at trådene undgår at blive ødelagt for andre brugere herinde. Tak. - Admin - Redigeret af Webmaster d. 04/07-2010 16:06 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/07-2010 16:06
|
Antal indlæg: 3779 |
Saendaeng skrev: Det er ret smerte fuld at blive bidt af. Men de lever ved fugtige steder som ved kloaker. De kommer gerne og ad resten i badeværelset. Der er mange thaipiger der har tendens til at tage låget af når de vasker hår. Derved glemmer de igen at lægge låget på. Da vi byggede vores hus , blev det gamle kloaksystem revet op. Der fandt vi en del af dem og skorpioner. Hvad er det for et låg, som de glemmer, når de har vasket hår??? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 16:20
|
|
girobank Jeg bekymrer mig lidt over at en person som ikke kender mig, bekymre sig over hvad jeg bruger min fritid til. Jeg håber virkelig du finder på noget at lave, jeg synes ikke det kan være rigtigt at jeg skal stoppe med at bruge dette gode forum fordi du røv keder dig. Jeg håber ikke jeg støder på dumme at kommentere i mine tråde igen. |
|
|
Lagt på d. 04/07-2010 16:22
|
|
Robert Jeg tror det er risten i gulvet han mener, som kan stoppes til af hår, uden rist ingen problem Jeg kan ikke tro han mener låget til flasken med skolopenderne hehehe |
|
|
pophaar |
Lagt på d. 04/07-2010 16:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
donis5 skrev: girobank Jeg bekymrer mig lidt over at en person som ikke kender mig, bekymre sig over hvad jeg bruger min fritid til. Jeg håber virkelig du finder på noget at lave, jeg synes ikke det kan være rigtigt at jeg skal stoppe med at bruge dette gode forum fordi du røv keder dig. Jeg håber ikke jeg støder på dumme at kommentere i mine tråde igen. Jeg finder det pudsig, du ikke kommer med det indlæg FØR admin er på vej med undsætning til dig. er det for du fornemmer frit lejde nu, eller har du det som mange quinder, du vil bare ha det sidste ord. |
|
|
prasat |
Lagt på d. 04/07-2010 16:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
vi har skam også disse kræ men aldrig på toilettet de kommer frem i haven når det regner så de må bo i jordhuler. jeg er altid opmærksom på når jeg flytter noget udenfor da jeg er hysterisk med disse dyr samt scorpioner og edderkopper. vores riste er konstant taget af på badeværelserne. kan ikke forstå hvorfor i har karkelakker har i rigtig kloak hos jer? jeg ser kun karkelakker i storbyerne hvor der er kloaksystemer. kan huske den forste scolopender jeg slog i hjæld ca 15 cm og rød hunden gøede hysterisk om aftenen så jeg skulle lige tjekke hvad det var. den fik med en hakke og løb hver sin vej fuck et chock jeg fik så nu for de med den flade side af hakken. prasat |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |