Se indlæg
 Udskriv debat
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
birkedhoj
Til Peder. Hvis du har en frivillig aftale om at afdrage på din gæld til det offentlige, tager de ikke dine penge, med mindre det er uforholdsigt mange du har på dig. Som før skrevet kan legale penge forklares, mens mange "sorte illegale" ikke er så lette at forklare når man lige er på vej ud af landet.

Jeg kan leve ved check, når jeg læser den artikel. (også min mening i tidligere tråd)

God søndag

Hilsen OleAngel
Flyver PE med THAI altid

skat, har været ramt af massive nedskæringer i løbet af de sidste 5 år, bla. skylder danskerne 67.000.000.000 kr. i skat. Især kommunerne er frustreret over at de ikke kan få skattegæld hjem igennem skats system.

http://www.dr.dk/...m?rss=true

vi har også nogle mærkelige skattefradrag muligheder, hvor fx. polakker kan få kørselsfradrag hjem til polen, hvilket gør at de slet ikke behøver at betale skat i Danmark, til gengæld skal danske pendlere nu til at havde mindre i kørsels fradrag.

Payanak
Sådan en omgang skurvogns snak.
Stanley og jeg åbner lige en rød Tuborg.
Skåål!!!

kkn3122
donis5 skrev:
1, Det er uhyggeligt så mange de fanger på sådan en tur.
[b]2, det må være en virkelig ubehagelig oplevelse for dem som har rent mel i posen.[/b]

3, jeg håber ikke det bliver fremtiden når man skal nogen steder at man skal have en tur med gummihansker på.

Ubehagelig oplevelse, hvis man har rent mel i posen. Jeg forstår ikke en dyt af hvad du mener.
Det må da istedet være ham, som ikke har rent mel i posen. Han føler vel virkelig ubehag, ved at blive afsløret.

M. V. H.

Jeg kan ikke rigtig se problemet- tag max de 10000 euro med og ha bevis med på at du har hævet penge i banken.

Eller brug hævekort.

Ikke for tidligt at SKAT begynder at kontrollere udførslen af uatoriserede penge.

Det er jo derfor alle vi andre plukkes i skat ved hver lønudbetaling.

m,h,t, kontrol af overførsler samt brug af hævekort i udlandet, så har der jo været en trå om dette emne før.

Da vi alle har rent mel i posen, så kan vi jo nemt klare den kontrol,ikke?

NB! pas på med at vise for meget guld om halsen og armene ved indrejse til DK, det kan også koste dyrt!

ann
SmileTak venner! Endelig lidt medvind.

Lung Yao
kkn3122 skrev:
donis5 skrev:
1, Det er uhyggeligt så mange de fanger på sådan en tur.
[b]2, det må være en virkelig ubehagelig oplevelse for dem som har rent mel i posen.[/b]

3, jeg håber ikke det bliver fremtiden når man skal nogen steder at man skal have en tur med gummihansker på.

Ubehagelig oplevelse, hvis man har rent mel i posen. Jeg forstår ikke en dyt af hvad du mener.
Det må da istedet være ham, som ikke har rent mel i posen. Han føler vel virkelig ubehag, ved at blive afsløret.

M. V. H.

JO, delvis, for netop som een som har ren mel i posen stiller man sig uforstaaende overfor at blive "mistaenkt" Shock naermeste "anklaget"Angry for at IKKE at have ren mel i posen. Ham der IKKE har ren mel i posen ved nok at det er "part of the game"(erhversrisikoen kalder nogle det), da deres motto er : << Det er ikke forbudt at stjaele/snyde/bedrage, MEN det er forbudt at blive opdaget Haps du >>
Jeg kan oplyse at da vi rejste for snart 14 dage siden og selv om jeg havde habit paa med slips og med attache mappen i haandenCool blev jeg ogsaa adspurgt om jeg havde kontanter med og da jeg valgte at se det med "humoristiske briller"Angel saa lagde jeg mappen paa bordet og spurgte om de ogsaa ville se min tegnebog, saa fik jeg bare en hilsen om god ferie og da konen og boernene fulgte lige efter fik hun det samme spoergsmaal som hun besvarede med << kun lidt >>( 2-3000) og jeg indskoed at vi brugte Visa korte og skulle vaere vaek i een maaned, saa var det ingen problemer.
Men stadigtvaek aendrer det ikke det faktum maaden der bliver brugt som virker "ubehagelig" og maaske som retter ogsaa fokusen mod hele systemet, paa samme maade da de saakaldte "visitations zoner" blev indfoert i visse dele af KBH (vel og maerke uden forud "Dommerkendelse", kun begrundet mistanke og man kunne blive anklaget fordi man havde en hobbyknive i handskerummet , bare fordi man var paa "det forkert sted og tidspunkt".

SKAT er ved finde ud af at for at faa ram paa visse uheldige/uhaerderlige elementer i vores samfund som netop politiet staar "magteloes" overfor saa det bedste vaaben er at ramme dem paa pengepungen, at det desvaere ogsaa rammer almendelige "lovlydige" borger er det bare "Bad Luck".
Det var ogsaa den eneste maade som de amerikanske myndigheder kunne faa ram paa Al Capone og Co.

Er der mon nogle som ved om det er "kun" bestemte destinationer (TH) eller er der ogsaa andre som bliver checket(Tyrkiet-Mellemoesten-m.m.) ?

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

PL
ann skrev:
SmileTak venner! Endelig lidt medvind.

Åh, at være blandt de rene, de selvgode, de åh så korrekte mennesker!

Det er sgu´ da ikke det der er problemet, om den ene eller den anden har for mange kontanter med, det er måden det foregår på UDEN skelen til borgerlige rettigheder, de er væk, skrottet.

Men OK hvis i tåber frivilligt vil give afkald på enhver rettighed så er det vel op til jer...

"Tak venner, endelig lidt medvind"!

Er en person på 65 år virkelig afhængig af andres anerkendelse?

Sørgeligt...

Pfft

PL

pee chang
bkk skrev:
skat, har været ramt af massive nedskæringer i løbet af de sidste 5 år, bla. skylder danskerne 67.000.000.000 kr. i skat. Især kommunerne er frustreret over at de ikke kan få skattegæld hjem igennem skats system.

http://www.dr.dk/...m?rss=true

vi har også nogle mærkelige skattefradrag muligheder, hvor fx. polakker kan få kørselsfradrag hjem til polen, hvilket gør at de slet ikke behøver at betale skat i Danmark, til gengæld skal danske pendlere nu til at havde mindre i kørsels fradrag.

Det er da ikke et mærkeligt fradrag polakkerne har, det er et alle har hvis de betaler skat i danmark og bruger bilen på arbejde

Fido
Jeg faldt over en læserkommentar til en artikel i JP som meget godt beskriver Danmarks nedtur. Tillidssamfundet er i hastig opløsning, og det vi ser nu er desværre kun begyndelsen:

Hans Jensen, Hellerup | Skrevet: 3. jul 10 kl. 11:22

"Jeg er født i 1945, så jeg kan huske 50r42;erne, det var min barndom, og jeg var så heldig at være teenager i tresserne.

Vi boede i hus i en jysk købstad, min mor arbejdede ikke, og min far var lærer, vi var 3 børn. Allerede her ses forskellen til i dag. Ingen familie kan eksistere på 1 indkomst nu.

I skolen var vi omkring 30 i klassen, vi havde en hysterisk dansklærer, et levn fra den sorte skole. Efter et par år gik han på pension, og vi fik en lidt pænere kvindelig model, en 10-årig knægt kan godt se forskel.. Alle fagene var enkeltfag, der manglede sikkert bredt sammenhæng, men vi lærte historie, geografi, biologi, dansk, regning, matematik, fysik, kemi, religion, tysk og engelsk som individuelle fag, og i realklassen på ret højt niveau. Hvis man ikke havde fulgt med i timerne dumpede man og måtte gå året om, og der var ingen, der fik post traumatisk stress syndrom eller behov for krisepsykolog af det, eller syntes det var uretfærdigt. Man lærte, at man selv var ansvarlig for resultatet. Ud af de 15 der kom i 3r42;real, gik 3 i gymnasiet. Det var ikke på grund af socio-økonomiske årsager, men fordi de var de eneste der klarede adgangskravene. Ens forældres sociale status var ikke et af dem Bennedsen.

Vi manglede intet materielt, selvom vi ikke fik huslejetilskud, børnecheck, eller noget andet, og min fars uddannelse foregik via et banklån. Men vi havde heller ikke bil eller fjernsyn, og jeg ved godt hvor kedeligt byggrød smager. Ferien foregik hjemme. Jeg kan huske at jeg som 6-7 årig var en tur til Flensborg, og fik at vide at jeg ikke måtte gå ind i baggårdene, for nogen af husene var “gået i stykker”. Det var 6-7 år efter krigen, og der var mange ruiner rundt omkring i Tyskland. Jeg anede intet om det, for mine forældre skånede os for den voldsomme del af verden, børn alligevel ikke kan forstå, igen i stærk modsætning til i dag.

Vi havde heller ikke gummibelagt legeplads, men lærte at passe på. Cyklen havde ikke støttehjul men et kosteskaft min far holdt fast i, og man kunne godt stille den ude på gaden uden lås, og forvente at den stod der næste morgen. Vi drak af blyholdige keramikkrus, tyggede på blyanter, stod med hovedet nede i motoren på naboens bil, klatrede i træer og faldt ned. Vi var så heldige, at da vi blev 16 og begyndte at udforske piger og sprut, var der rock’n roll og Elvis, lidt senere Beatles og p- pillen. Desværre opstod kort tid efter den lilla ble som hovedbeklædning, bistandsloven der satte trangskriteriet for offentlig hjælp ud af kraft, og derouten startede først i 1970r42;erne, sat på skinner af Hilmar Baunsgaard og Anker Jørgensen. De radikale og socialdemokraterne, Danmarks evige katastrofale makkerpar. I 1983 skete den endegyldige katastrofe, Gammeltoft Hansens udlændingelov, som var torpedoen der sænkede et samfund, der indtil da kunne have været bragt på ret køl.

Den generation jeg tilhører og mine forældres, skabte nogle af Danmarks største arbejdspladser, og lagde grunden til et rigt samfund. Hvad gør generationen født i 1980r42;erne altså vores børnebørn?

Jeg kan ikke genkende Bennedsens billede, og min mor, der stadig lever, ville blive hammertosset, hvis hun vidste at Bennedsen anså hende for at have været slave. Hun havde det fint med at min far skaffede pengene, og hun sørgede for at familien fungerede. Ingen af vi 3 børn, der har klaret os fint siden, har nogensinde været i børnehave, SFO eller lignende. Hun levede ikke sammen med min far for at blive forsørget, men fordi de elskede hinanden. Hun er i øvrigt stadig politisk aktiv selvom hun er født i 1924, men det er ikke i “Bedstemødre for asyl”.

Sjovt i øvrigt at H.C. Hansen mente at skattegrænsen lå ved 20 % - i dag har vi 25% moms.

Hvor går grænsen for hvornår folk emigrerer, og har vi forlængst nået den?
Har vi i dag hjerneflugt fra Danmark, som man har i Holland?
I afgangshallen står de veluddannede med et par børn, i ankomsthallen står de arabiske storfamilier, er det sådan det foregår? "
One man's ceiling is another man's floor

Boes
Flot skrevet Hans Jensen, Hellerup. TAK
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

PL
Ældre mennesker har det med at glorificere fortiden.

Men jeg er enig, Danmark og den vestlige verden er undergangen nær.

http://en.wikiped...f_the_West

Måske et karma regnskab der skal balancere nu muslimerne igen "står ved Wiens porte"!

PL
Redigeret af PL d. 04/07-2010 16:35

Payanak
Åh folk har i alle tider talt om hvor godt det var i gamle dage.
Man glemmer bare de gode og positive forbedringer udviklingen og tiden har bragt med sig.
Tag jeg nu sammen og kom igang med at leve livet.

filihankat
PL dine argumenter er som sædvanlig helt hen i vejret. Danmark er undergangen nær pga. at du er ved at miste dine "borgerlige rettigheder"? Sikke en gang ævl. Vi ville netop være kørt helt i hegnet hvis der INGEN kontrol var. Alle steder hvor der er penge, er der også nogen som vil snyde, stjæle eller rage til sig. Og uden kontrol ville snyderiet eksplodere totalt.

Jeg fortstår ikke at i er forargede over en simpel kontrol af kontanter i lufthavnen. Da jeg læste om denne kontrol blev jeg mere forarget over at så mange blev taget. Jeg er forarget over at læse om en dagpengemodtager der rejser rundt med 350.000 kr. på sig i kontanter, fem kontanthjælpsmodtagere med mere end 30.000 kr. på sig osv.

Mange har åbenbart et ret afslappet forhold til at arbejde sort, begå kriminalitet, undlade at betale skat, moms, gæld etc. Jeg er kun glad for at de bliver taget, og jeg håber at Skat vil gennemføre flere af disse kontroller - også på flyet til Bangkok.

mvh. filihankat

PL
"Argumenter helt hen i vejret"?

Næppe, jeg taler bare fra en helt anden "udsigtspost" end du, en typisk "fladlands-Dansker" gør!

"Den vestlige verden er svag. Vel endda svagere end i 1683, hvor Wien, belejret af osmannerne, mirakuløst blev undsat af en fælleseuropæisk hær under ledelse af den polske kong Sobieski. Påstanden om svaghed virker muligvis provokerende og uforståelig, men er en følge af det enkle faktum, at europæerne ikke er i stand til at reproducere sig selv. Den nødvendige reproduktion, der hedder 2,1 barn pr. kvinde, udgør i stedet mellem 1,2 Sydeuropa) og 1,7 (Nordeuropa). Vi er derfor vidne til den langsomme, men sikre, død for den vestlige civilisation, i hvert fald i dens europæiske skikkelse. At Europa er ved at dø, er derfor forudsætningen for det følgende. Interessant er det dog ikke desto mindre at forsøge at uddrage, hvad der så går med i graven, og i denne forbindelse især at undersøge, hvad Europa kan, og hvad det følgelig var værd at overveje at bringe videre, hvis det er muligt. Europa er i ordets sande betydning stort. Europa har med sin ældgamle tradition for ret formået at skabe rimelige vilkår for den enkelte, at skabe tålelige vilkår for omgangen mellem mennesker. Europa har også fostret den rædselsvækkende kommunisme og nazisme, men alligevel har Europa været i stand til at finde tilbage til fornemmelsen for ret, en ret, der i modsætning til nutidens klistrede rethaveri har kunnet definere den konkrete ret for konkrete mennesker. Det er temmelig banalt at konstatere, at kristendommen ikke blot har været en faktor, men har været et sine qua non i denne udvikling. Det kan man så lide eller lade være, det bliver dommen ikke anderledes af. Den vestlige verden er altså svag (selvom den er rig), da den ikke kan reproducere sig selv. Derfor er det også logisk, at et stadig større antal mennesker fra de mange fattige dele af verden søger til Europa for at få del i vores rigdom. Det er endog meget vanskeligt at fortænke disse mennesker i at handle, som de gør, skønt denne kendsgerning ikke på nogen måde fratager de europæiske politikere for deres ansvar, så sandt som det personlige ansvar er det eneste, vi har at holde os til, medmindre vi ønsker at ende i den relativisme, der med sikkerhed vil ophæve enhver civilisation. Der kan, Europas nuværende tilstand taget i betragtning, med god ret argumenteres for behovet for større indvandring. Noget tilsyneladende meget kendetegnende ved en kultur i forfald er dens ganske åbenlyse selvcentrering. Konkret ytrer denne sig ved en dragning i retning af de bløde discipliner inden for de fag, vi normalt rubricerer under betegnelsen Humaniora. Ønsket om selvrealisering er så afgjort også mere opnåeligt, når fokus rettes mod de "menneskeforklarende" studier på de humanistiske fakulteter, frem for i retning af de værdiskabende og upersonlige uddannelser inden for naturvidenskaben (jeg må her indskyde, at mine egne fag, historie og samfundsfag, til fulde lever op til ovenstående karakteristik, jeg er sikkert derfor en hykler, hvilket dog ikke ændrer gyldigheden af analysen). Danmark mangler følgelig unge mennesker og altså især unge, der kan bidrage med viden og velstand på baggrund af de hårde videnskaber. Nu ville det være synd at sige, at et højt uddannelsesniveau er det, der præger den nuværende indvandring. Tværtimod kan det med sikkerhed siges, at indvandringen anno 2004 kontinuerligt bidrager til en forringelse af Danmarks muligheder for fortsat at tilhøre den rige del af verden. Dette skal blot nævnes som en konstatering. Der er atter tale om en ekskurs fra mit egentlige emne, som er spørgsmålet om, hvad Danmark (og Europa) stiller op overfor den indvandring, som rent faktisk finder sted.

Det kræver betydelig sans for humor at forholde sig muntert til tidens insisteren på det multikulturelle. Det hævdes i ramme alvor, at det er muligt at skabe et multikulturelt samfund, der vil være ligeså velfungerende og harmonisk som et monokulturelt samme. Man spørger, lettere forbløffet; javel ja, og hvilke konkrete erfaringer har du så, som du vil videregive, der bare tilnærmelsesvis kan overbevise os om, at ovenstående udsagn skulle være sandt, eller skulle være bare delvis sandt. Det er smertelig kendt, at alle europæiske lande, der har oplevet en større eller mindre muslimsk indvandring (jeg er ked af at sige det, men naturligvis er det den muslimske indvandring, der er den altoverskyggende bekymring), har ganske betydelige større eller mindre problemer. For blot at nævne det mest absurde eksempel har Sverige, hvis politikere har en tro på sig selv, der er omvendt proportional med deres evner, en voldtægtshyppighed, der er mindst to en halv gange højere end Danmarks, samt en mordrate, der for længst har overhalet USA's, og i dag er hen ved tre gange højere end Danmarks. Det er svært at orke at beskæftige sig yderligere med de fantasterier, der med begge ben plantet i den blå luft stadig mere afmægtigt påstår, at det multikulturelle ikke bare kan måle sig med, men er det monokulturelle langt overlegent. Jeg nævner i tilfældig rækkefølge: Rwanda, Bosnien, Libanon, Sudan, Kosovo, Irak. De ulykkelige mennesker, der har oplevet den katastrofe at leve i et af disse lande på det forkerte tidspunkt, har i sandhed erfaret, hvad det multikulturelle på et eller andet tidspunkt med en flodbølges kraft fører med sig (igen må jeg i parentes indskyde, at omtalte kendsgerning selvsagt ikke fritager det enkelte menneske fra ansvar, atter ændrer det dog ikke en tøddel ved analysen). Erfaringerne med det multikulturelle må få hårene til at rejse sig på næsten ethvert hoved. Undtaget er dog de, der i skikkelse af en kronikforfatter i Politiken (hvis navn jeg har glemt, forhåbentlig for stedse) for nylig beskrev det multikulturelle samfund som præget af "stor konfliktfylde". Apokalyptiske fantasier om voldsom omgang mellem mennesker vil altid være til stede, sjovt nok især hos medlemmer af den stillesiddende klasse; i.e. akademikerne/de intellektuelle. Erfaringerne tilsiger altså ekstrem forsigtighed, når det handler om mennesker, der fra en i bund og grund anden kulturbaggrund vandrer ind i, ja, en ganske anden kulturbaggrund, hvor normer og skikke derfor uvægerligt vil brydes, alene af den grund at mennesker lever af normer og skikke, eftersom det er det eneste grundlag for at skabe et fællesskab mellem mennesker. Hvad gør Europa så, når store folkegrupper indvandrer til det kontinent, der til dato, med de europæiske jøder som den væsentligste undtagelse, har været en næsten udelukkende kristen verdensdel? Slagordet kendes så udmærket: Integration er løsningen; "forening af to eller flere dele til et hele". Med andre ord, ikke alene tilflytterne, men også de oprindelige beboere skal tilpasses den nye situation. Den ændrede befolkningssammensætning skal som ved en særlig humanistisk lov transformeres til en ny situation, hvor alle særheder og enkeltheder går op i en højere enhed, og således materialiserer sig i et helt nyt menneske, der ikke er set før, men som ikke desto mindre forudsættes at blive virkelighed. Dette er den amerikanske idé om "the melting pot", hvor enkeltdelene sammensmeltes til et nyt hele. Idéen er ikke bare dårlig, den er i strid med selve det eksempel, hvor ud fra den hævder sin eksistens. Som Samuel P. Huntington overbevisende har demonstreret det i sin seneste bog "Who are we - Americas great debate", er heller ikke landet, som har givet navn til "the melting pot", hvad det giver sig ud for. USA's immigranter blev indtil 1960'erne "tvunget" ind i en kultur, der var der i forvejen, det Huntington kalder en anglo-protestantisk "core culture". På samme måde og med samme dyrekøbte erfaringer hedder løsningen på indvandringen til Danmark ikke integration, men assimilation (tilpasning, indlemmelse, fuldstændig optagelse). Indvandrere til Danmark må bringes til at indse, at kun assimilation kan godtages, hvis de ønsker at blive en del af dette specifikke samfund, med denne specifikke kultur. Alt andet vil alvorligt forstyrre en skrøbelig social orden, der har eksisteret i århundreder. Alt andet vil true den sociale fred, der, som det ubetingede gode den er, bør eksistere mellem en befolkning, der bebor det samme landområde. Det skal her tilføjes som et ubetinget krav, at den tilflyttende befolkning i løbet af relativt kort tid accepterer, at dens tilflytteres børn gifter sig med, lever sammen med, den indfødte befolkning. Dette gælder i særdeleshed de kvindelige tilflyttere, af hvem det forventes, at de i stigende grad gifter sig ind i den befolkning, der i forvejen har defineret, under hvilke præmisser tilværelsen grundlæggende skal leves.

Konsekvenserne af ikke at tage sig ovenstående efterretteligt vil med al sandsynlighed vise sig at være uhyggelige. Det skal nok lige gentages: Al historisk erfaring med det uhyre, der hedder det multikulturelle, har vist sig at bære katastrofen i sig. Al historisk erfaring viser tillige, at der hvor tilflyttere er blevet taget venligt imod, men også har fået klare instrukser om hvad gældende skik og brug var, dér har samfundene ikke bare fundet overskud til at tage imod den udefrakommende, men også fået denne udefra til at finde en givende plads, til gavn for både ham selv og det samfund, der tog imod ham."

Jyllandsposten 19-10-04 - Morten Uhrskov Jensen

Vi ER allerede kørt i hegnet, når groteske regler af den art der nu praktiseres af Skat skal indføres, DET er da netop tegn på at lortet er ved falde fra hinanden.

Sammenhængskraften, hvad med den?

Den vil du da som enhver anden friværdi, Weber kuglegrill, samtalekøkkens-dansker da skrupskide på!

PL

Mere om Vestens død her: http://www.nomos-...pihl13.htm
Redigeret af PL d. 04/07-2010 18:38

Payanak
Headbanger

PL

Til hest

PL

Big eyes

filihankat
Bare fordi dit svar er langt, akademisk og uforståeligt, så bliver det ikke mere rigtigt. Det bliver heller ikke mere rigtigt af at svine mig til. Du aner ingenting om mig og hvad jeg "vil skrupskide" på, så hold venligst dine svinerier for dig selv.

mvh. filihankat

filihankat
Iøvrigt synes jeg det er for nemt bare at bombardere et forum med lange afhandlinger, vidoer og links til alt muligt, som det vil tage en menneskealder at komme igennem. Det gør du bare hele tiden.

mvh. filihankat

Spring til debat: