Se indlæg
 Udskriv debat
Skattefolkene slår til i usædvanlig aktion i Kastrup Lufthavn
De har retten på deres side.

og hvis de vurderer at du godt kan holde ferie for 10.000 frem for 20.000 jamen så nakker de 10.000 og så har du jo betalt din gæld før, og det er jo godt for samfundet.. :-]

desværre var det bare ikke med til at gøre din ferie sjovere.

thaikurt1
Loven er jo lavet for at komme socialbedrageri til livet og delvis sort arbejde menneskerne som skylder stat penge men ikke vil betale at de bare rejse ud af landet uden at man betale det man skylder.mange gange for penge som de skulde havde betalet

Der er desværre man som har gjort det til et sport at snyde staten for penge som man ikke har opgivet.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
PL
Webmaster skrev:
"I alt var der 39 personer, hvor der ikke var sammenhæng mellem deres indtægt og kontanter, som de havde på sig" skriver Skat på deres hjemmeside.

Hmm, er det nu indtægtsbestemt hvor mange kontanter man må have på sig ???
Og hvor finder man grænsen ???
Er grænsen usynlig og på de 8000 kr, som åbenbart har udløst en nærmere undersøgelse af 79 passager på flyet ???
Betyder det også at man ikke må hæve af de penge man har i banken og som man allerede én gang har betalt skat af og gå med pengene på sig hvis ens indtægt er for lille ???

Ingen er sikre længere, de borgerlige rettigheder inddrages dag for dag.

Jeg tror at Skat´s "Capone strategi" overfor bl.a. rockerbanderne er et udslag heraf, det rammer så - som sædvanlig - alle dydsmønstrene, som mig, Web, og alle andre pæne mennesker her på DTW!

Men det er da klart, næste gang jeg rejser vil jeg overføre de evtl. større beløb istedet.

Indtil de begynder at tjekke disse overførsler, hvad de må nu pr. 1. juli 2010.Frown

PL

golfer
Nej nu må i sgu holde op med jeres larm over at skat forsøger at finde skattesnydere.

Jeres uvidenhed/usikkerhed gør at i spreder en masse rygter som er usande eller gør en fjer til 10 høns.

Skat's metode er helt lovlig og man har naturligvis set på hvilke afgange der er størst potentiel "gevinst" ved at undersøge. At benytte risikokriterie i udvælgelsen er da helt normal og alt andet ville da kunne kritiseres som spild af resourcer.

Skat ønsker naturligvis at deres arbejde giver massiv omtale så det har en preventiv effekt. Svindlerne vil give tænke sig om to gange nu før de benytter denne metode til at aktivere deres sorte penge.

Man må tage 75.000 kr ud af landet uden skriftlig "ansøgning" - hvor mange tager så mange penge med i kontanter nu om dage??? Det kan vel i så tilfælde næsten kun være sorte penge. Der er naturligvis intet ulovligt i at medbringe 75.000 kr på ferie - men man skall naturligvis kunne forklare skat hvor kontanterne stammer fra og hvis man er på kontant hjælp har man muligvis et problem - med mindre man lige har hævet beløbet inden ferien starter.

Skat forskelsbehandler ikke folk, men det er klart at en person som tjener 1 mio om året har lettere ved at dokumentere et ferieforbrug på 50.000 kr end en kontanthjælpsmodtager har - så derfor kan skat spørge ud til belkøb under 75000 kr - men for folk med ren mel posen - ser jeg heller ikke noget problem.

Jeg synes folk her på siden (men måske danskere i helhed) har let ved føle sig urimeligt behandlet. Tag dog kontrollen med ophøjet ro - du har jo ikke gjort noget forkert - og lad skat's medarbejdere gøre deres arbejde. Jeg har selv været udtaget til narko kontrol (fortalte de mig bagefter) fordi jeg var lidt "uheldigt" klædt (rammer politiets/toldernes risikokriterier) - selvom kontrollen var gjort at grundige tyskere (Frankfurt lufthavn) blev det gjort i en afslappet atmosfære og jeg gjorde alt hvad de bad om uden larm (men dog noget nysgerrig) - og det gik hurtigt og smertefrit.

Det er da ligeledes helt i orden at de tager penge fra folk som skylder dem penge - jeg ville da det ville forkert hvis ikke tog penge fra dem men blot ønskede dem en god rejse (på resten af de dankse skatteyderes regning). Skat tager kun penge fra folk som skylder penge OG ikke har indgået en afdragsaftale (og overholder aftalen) - og den slags mennesker har jeg ikke meget sympati for (i hvert fald ikke når de kan rejse på ferie med masse af kontanter).

Det eneste der generer mig ved historien fra skat er omfanget af kontanter som disse "stakkels" mennesker på invalidepension, kontanthjælp etc. har - Der er sgu noget galt i Danmark når "svindlen" kan være så omfattende. Men ok jeg bor ikke længere i Dk

PL
Gode, rigtige, og åh så korrekte argumenter!

Arbejder du for Told & Skat?

"selvom kontrollen var gjort at grundige tyskere (Frankfurt lufthavn) blev det gjort i en afslappet atmosfære og jeg gjorde alt hvad de bad om uden larm (men dog noget nysgerrig) - og det gik hurtigt og smertefrit."

Håber de havde handsker og glidecreme, og at du var RIGTIG afslappet!Wink

PL
Redigeret af PL d. 03/07-2010 14:42

golfer
PL skrev:
Gode, rigtige, og åh så korrekte argumenter!

Arbejder du for Told & Skat?

"selvom kontrollen var gjort at grundige tyskere (Frankfurt lufthavn) blev det gjort i en afslappet atmosfære og jeg gjorde alt hvad de bad om uden larm (men dog noget nysgerrig) - og det gik hurtigt og smertefrit."

Håber de havde handsker og glidecreme, og at du var RIGTIG afslappet!Wink

PL

Nej jeg arbejder ikke for Told og Skat - men jeg kontrollere engang imellem at de gør dersa arbejde ordentligt - man kan måske nærmere tale om at de er bange for mig LOL LOL

Glidecreme - nej kontrollen kom aldrig så vidt - de kunne nok mærke at jeg ikke lige var "typen" som ledte efter. Jeg er dog ikke i tvivl om at hvis man "larmer" for meget at tolderne kan hævne sig - det er naturligvis forkert af dem, men jeg har en vis forståelse for det.

Lundberg
Der er jo INGEN grund til at være nervøs i lufthavnen hvis man har rent mel i posen ....men er der virkelig ikke andre der syntes det var underligt at eksempelvis en kontanthjælpsmodtager har 50.000 kr med i bagagen ? ...HVIS man igen har rent mel i posen er der jo intet at frygte men netop SKATs auktion viser at der er mange der har meget at frygte .....ikke nogen tilfældighed at de valgte et fly til tyrkiet ...det er jo fandeme et "tag selv" bord for told og skat
Redigeret af Lundberg d. 03/07-2010 15:10

Lundberg

Det er sindsygt jo !

Men husk der kan være mange mange variationer af folks situation.

hvis fks en skylder 500.000.000 til skat. så har han nok givet op at betale, og han kunne måske godt bruge en pause i ny og næ.

Men dermed ikke sagt han har ret til ikke at betale :-]

ann
Synes man virkelig at det er i orden at en skatte- eller anden skyldner uden videre kan købe sig en returbillet til f. eks. Thailand, og medbringe 20, 30, 40.000 DKK som lommepenge uden at Skat gerne vil benytte sig af lejligheden til at inddrive nogle af de penge, vedkommende uberettiget har snydt (dig og mig) for i skat. Kunne han ikke, lige som den enlige mor med job som kassedame i Irma, nøjes med en discountferie?

PL
Lundberg skrev:
Der er jo INGEN grund til at være nervøs i lufthavnen hvis man har rent mel i posen ....men er der virkelig ikke andre der syntes det var underligt at eksempelvis en kontanthjælpsmodtager har 50.000 kr med i bagagen ? ...HVIS man igen har rent mel i posen er der jo intet at frygte men netop SKATs auktion viser at der er mange der har meget at frygte .....ikke nogen tilfældighed at de valgte et fly til tyrkiet ...det er jo fandeme et "tag selv" bord for told og skat

Jo, det er da grotesk, og det burde vel ikke være nødvendigt partout at skulle tage afstand her på skrift, det er sgu´da indlysende forkert!

Men det overrasker mig ikke, når jeg erindrer de udsendelser der var for nogle år tilbage, hvor Skat gennemtrawlede Nørrebro´s kiosker, grønthandlere og pizzariaer, og vi så bundter af kontanter i plastposer i bagbutikken. Endvidere er det helt almindeligt at arbejde MENS man er på bistand ell. sygedagpenge, så beløbene kan sagtens nå op på 50.000 eller mere.

Jeg tror ikke det er noget pæredanske Ronnie, Brian eller Kurt kan præstere, de har sgu´ slet ikke kræfter til det, når den fede skal fyres 8-10 gange pr. dag!

Så bare gå efter Mustafa, Erkan, Mohammed, Ali Baba og alle de andre røvere og tyveknægte, det er helt fint med mig.Tuttelu Tralla

PL

PL
ann skrev:
Synes man virkelig at det er i orden at en skatte- eller anden skyldner uden videre kan købe sig en returbillet til f. eks. Thailand, og medbringe 20, 30, 40.000 DKK som lommepenge uden at Skat gerne vil benytte sig af lejligheden til at inddrive nogle af de penge, vedkommende uberettiget har snydt (dig og mig) for i skat. Kunne han ikke, lige som den enlige mor med job som kassedame i Irma, nøjes med en discountferie?

Helt i orden, hvis han skylder dem, bare krads ind, men faren ligger i at beføjelserne udvides til at mistændliggøre enhver der har kontanter på lommen...

Discountferie? Thailand ER sgu´da discount i allerhøjeste grad!

Grin

PL

ann
Med discount mener jeg, at Irmapigen tager på cykelferie i telt i DanmarkWink

PL
Ja, det var da godtnok discount må jeg sige...

Hmmm... Man ku´ jo tage på udflugt langs den jyske højderyg, der sku´efter sigende ligge mange Thai-bordeller derude!

Rolll

PL
Redigeret af PL d. 03/07-2010 16:56

PL

Jeg kan ikke bære dine penge dennegang, for hvis de tjekker mig, så er jeg automatisk en svindler..og bedrager.

jesperfrb
PL Hvis du tager på besøg på de bordeller, kan det vist ikke kaldes discountferie!LOL LOL
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

PL
Åh, hvis jeg tager en spand maling med og tilbyder at friske facaden og omgivelserne lidt op, det er som regel nogle nedslidte bygninger de bor til leje i, og derefter afregne i "naturalier"!

Wink

PL
Redigeret af PL d. 03/07-2010 17:06

PL
donis5 skrev:
PL

Jeg kan ikke bære dine penge dennegang, for hvis de tjekker mig, så er jeg automatisk en svindler..og bedrager.

Helt i orden, jeg klarer mig selv, rejser altid via Østrig, Schweiz ell. Tyskland, aldrig nogle problemer der...

Er aldrig nogensinde blevet stoppet, måske fordi jeg er så tilpas anonym og kedelig. Når jeg bevæger mig ud i nattelivet i Århus er jeg altid blevet opfattet som ( - eller anklaget for at være...) civilklædt politibetjent! Weird... Men det giver af og til nogle spøjse oplevelser...

PL
Redigeret af PL d. 03/07-2010 17:10

sabai sabai
PL skrev:
Ja, det var da godtnok discount må jeg sige...

Hmmm... Man ku´ jo tage på udflugt langs den jyske højderyg, der sku´efter sigende ligge mange Thai-bordeller derude!

Rolll

PL

Mon ikke de autoritetstro thaitøser tager dig for at være strømer, med de fine medajler og den flotte uniform du dingler rundt i, derover på den jyske hede....Rolll

PL du får sgu, et par gratis "skrald" og hele dagen's omsætning udleveret !

[img]http://www.korsvejsmarked.dk/Billeder4/IMM050.JPG[/img] is not a valid Image.
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

TG950
PL skrev:
donis5 skrev:
PL

Helt i orden, jeg klarer mig selv, rejser altid via Østrig, Schweiz ell. Tyskland, aldrig nogle problemer der...

Er aldrig nogensinde blevet stoppet, måske fordi jeg er så tilpas anonym og kedelig. Når jeg bevæger mig ud i nattelivet i Århus er jeg altid blevet opfattet som ( - eller anklaget for at være...) civilklædt politibetjent! Weird... Men det giver af og til nogle spøjse oplevelser...
PL

jeg vidste at jeg havde set / mødt dig før... gad vide om det var på Celine's Bar BVDr
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Webmaster
golfer skrev:
Nej nu må i sgu holde op med jeres larm over at skat forsøger at finde skattesnydere.

Jeres uvidenhed/usikkerhed gør at i spreder en masse rygter som er usande eller gør en fjer til 10 høns.

Skat's metode er helt lovlig og man har naturligvis set på hvilke afgange der er størst potentiel "gevinst" ved at undersøge. At benytte risikokriterie i udvælgelsen er da helt normal og alt andet ville da kunne kritiseres som spild af resourcer.

Skat ønsker naturligvis at deres arbejde giver massiv omtale så det har en preventiv effekt. Svindlerne vil give tænke sig om to gange nu før de benytter denne metode til at aktivere deres sorte penge.

Man må tage 75.000 kr ud af landet uden skriftlig "ansøgning" - hvor mange tager så mange penge med i kontanter nu om dage??? Det kan vel i så tilfælde næsten kun være sorte penge. Der er naturligvis intet ulovligt i at medbringe 75.000 kr på ferie - men man skall naturligvis kunne forklare skat hvor kontanterne stammer fra og hvis man er på kontant hjælp har man muligvis et problem - med mindre man lige har hævet beløbet inden ferien starter.

Skat forskelsbehandler ikke folk, men det er klart at en person som tjener 1 mio om året har lettere ved at dokumentere et ferieforbrug på 50.000 kr end en kontanthjælpsmodtager har - så derfor kan skat spørge ud til belkøb under 75000 kr - men for folk med ren mel posen - ser jeg heller ikke noget problem.

Jeg synes folk her på siden (men måske danskere i helhed) har let ved føle sig urimeligt behandlet. Tag dog kontrollen med ophøjet ro - du har jo ikke gjort noget forkert - og lad skat's medarbejdere gøre deres arbejde. Jeg har selv været udtaget til narko kontrol (fortalte de mig bagefter) fordi jeg var lidt "uheldigt" klædt (rammer politiets/toldernes risikokriterier) - selvom kontrollen var gjort at grundige tyskere (Frankfurt lufthavn) blev det gjort i en afslappet atmosfære og jeg gjorde alt hvad de bad om uden larm (men dog noget nysgerrig) - og det gik hurtigt og smertefrit.

Det er da ligeledes helt i orden at de tager penge fra folk som skylder dem penge - jeg ville da det ville forkert hvis ikke tog penge fra dem men blot ønskede dem en god rejse (på resten af de dankse skatteyderes regning). Skat tager kun penge fra folk som skylder penge OG ikke har indgået en afdragsaftale (og overholder aftalen) - og den slags mennesker har jeg ikke meget sympati for (i hvert fald ikke når de kan rejse på ferie med masse af kontanter).

Det eneste der generer mig ved historien fra skat er omfanget af kontanter som disse "stakkels" mennesker på invalidepension, kontanthjælp etc. har - Der er sgu noget galt i Danmark når "svindlen" kan være så omfattende. Men ok jeg bor ikke længere i Dk

Problemet og brokken er ikke over man går efter snydere, men over at man at bare tager ret og kravl og undersøger dem uanset om de har rent mel i posen eller ej. Det er f.eks. ikke mere end nogle få måneder siden at de havde fundet "større kontantbeløb" på nogle russiske ludere ude i lufthavnen som var på vej hjem og havde gemt pengene i trusserne. Hvis jeg husker rigtigt var beløbet ludere havde gemt ikke vildt stort, så hvordan i alverden tolderne har kunne se pengene nede i deres trusser kan man så selv prøve at forestille sig.

Jeg har selv på egen krop prøvet at stå ude i gaten og måtte løfte op i mit tøj foran andre mennesker, da de lige skulle checke hvad jeg havde af penge på mig og om nogle pengebundter var klistret rundt om maven. Det er yderst ydmygende kan jeg fortælle.

Man lukker jo hellere ikke hele S-togs nettet fordi der sandsynligvis er en person som er usolidarisk og undergravende for fællesskabsfølelsen idet personen øjensynligt ikke har købt billet. Eller stopper alle biler på landets veje fordi man kan køre for stærkt eller kan have forkert farvet brændstof i tanken. Nej i disse tilfælde går man efter dem som gør noget galt og ikke alt og alle. Det burde man også gøre med de snydere som tager et fly.

I følge informationen på Skat's hjemmeside så fandt man 3 restanter (med en samlet offentlig gæld på kr. 67.000) ud af de 180 passager. Og så kan man så spørge sig selv om det resultat står mål med de overgreb som blev foretaget mod de resterne passager. Desuden kan man så prøve at spørge sig selv hvordan i alverden de kan bruge en lov som omhandler terror og hvidvask til at inddrage penge fordi folk har skattegæld - skattegæld er da ikke ensbetydende med hverken terror eller hvidvaskningsaktivitet men ene og alene om gæld. Og at de har fundet 17 pensionister med mere end 8.000 på sig på et fly med 180 personer er da hellere ikke noget at falde på halen over, jeg kender da flere pensionister som er gode for millioner, så hvorfor det er mistænkeligt og bliver anset som en succes blandt andet af Skat og Skatteminister Heinrich Himmler fatter jeg ikke.

Med min begrænset viden til IT så burde det være muligt at samkøre de registre hvor folk er registeret som modtagere af sygepenge, dagpenge, kontanthjælp og hvad det ellers hedder og samkøre dem med de register der er over folk med flybilletter og så ad den vej udpege dem som skal undersøges nærmere udfra nogle kriterier f.eks. om de skylder i Skat.

I min optik er det bedre at en snydere slipper igennem end en masse uskyldig bliver udsat for det overgreb det er at blive visiteret og få gennemrodet sine ejendele. Det fornemme i en retsstat er at man går efter de skyldige og ikke chikanere de uskyldige. Det er også det princip politiet normalt arbejder efter, men her er der tale om en anden offentlig myndighed som end ikke er underlagt de beføjelser som politiet er underlagt og som ikke står til ansvar overfor en domstol.

Vi må hellere ikke glemme at sammenholde disse ting med f.eks. den nyindførte meldepligt og kommunernes ret til at checke bankkontier efter forgodtbefindende. Jeg lavede tidligere i dag en anden tråd, som jeg med vilje lagde under sjove ting, om hvordan man kan kortlægge en persons rejseaktivitet ved hjælp af en hårprøve. Man kan godt frygte at den slags metoder også bliver taget i brug en dag i nær fremtid. Vi er i hvert fald på vej i den retning med meldepligt osv.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: