Se indlæg
Penge til Thailand
|
|
natty |
Lagt på d. 29/06-2010 16:06
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
pophaar skrev: SteenJ skrev: De 240 kr, er det ikke bath, for jeg kan ikke finde nogen der tager så stor gebyr, medmindre det er ekspres. Send penge via netbank, 40,00 ikke mere, men der er selvfølgelig gebyr i modtagerbank, typisk 200 bath. mvh. Steen Det er vist mange år siden du har overført penge via din bank. for de 40 kr er mange år siden, det er dyrere end via WU som koster 135 kr ved beløb over 1500kr, skal du over mindre er det 95 kr. Via bank koster det over 200 DKR. Mange hilsner Fra en der sender penge afsted hver måned. Der er et eller andet galt. Nordea: betaling via Netbank 40 kr. betaling i filial 125 kr. Hvis man vælger at betale omkostningerne til modtagerbanken i Danmark og ikke deler udgifterne, kommer der et gebyr på. Gør du det via netbank? Eller har du lavet en aftale i filialen om at overføre hver måned? Jeg synes du skulle kontakte dem eller skifte bank. |
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 29/06-2010 16:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
pophaar skrev: SteenJ skrev: De 240 kr, er det ikke bath, for jeg kan ikke finde nogen der tager så stor gebyr, medmindre det er ekspres. Send penge via netbank, 40,00 ikke mere, men der er selvfølgelig gebyr i modtagerbank, typisk 200 bath. mvh. Steen Det er vist mange år siden du har overført penge via din bank. for de 40 kr er mange år siden, det er dyrere end via WU som koster 135 kr ved beløb over 1500kr, skal du over mindre er det 95 kr. Via bank koster det over 200 DKR. Mange hilsner Fra en der sender penge afsted hver måned. Hallo Pophår!! Nu må du lige tage dig sammen. I Danske Netbank koster det 40,00 kr. at overføre penge til en Thailandsk Bank. Og så er det sgu ligegyldigt, om det drejer sig om 1500,00 kr. eller 15000,00 kr. Længere er den ikke. M.V.H. |
|
|
sabai sabai |
Lagt på d. 29/06-2010 16:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1258 |
Er der nogen der ved, hvad det koster at sende fra Thailand til Danmark ? ? ? ? [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 16:24
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Banken er bare glade for han er gået med til at betale 200 :-] |
|
|
Hilux |
Lagt på d. 29/06-2010 16:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 87 |
Vi har oprettet en Foreign Currency Account i Bangkok Bank. Det koster det samme at overføre (kr. 40 via netbank) men pengne står i danske kroner på kontoen. Når vi så syntes kursen er rigtig, kan vi gebyrfrit overføre dem til vores "normale" thai Bath konto og de bliver samtidig vekslet efter Bangkok Bank's TT kurs. På den måde kender vi kursen når vi veksler - og vi behøver ikke at ærge os over at overføre penge når kursen er så latterlig lav som nu. Hilux |
|
|
pophaar |
Lagt på d. 29/06-2010 17:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Hallo Pophår!! Nu må du lige tage dig sammen. I Danske Netbank koster det 40,00 kr. at overføre penge til en Thailandsk Bank. Og så er det sgu ligegyldigt, om det drejer sig om 1500,00 kr. eller 15000,00 kr. Længere er den ikke. Hver bank sine skikke. I den danske bank koster en garantistillelse 300 i måneden, i min bank 300 kr. i kvartalet. Så har min bank åbenbart valgt at tage ekstra ved valuta ud af landet. Men skal nok prøve at tage mig sammen. |
|
|
hsn |
Lagt på d. 29/06-2010 17:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
pophaar skrev: Hallo Pophår!! Nu må du lige tage dig sammen. I Danske Netbank koster det 40,00 kr. at overføre penge til en Thailandsk Bank. Og så er det sgu ligegyldigt, om det drejer sig om 1500,00 kr. eller 15000,00 kr. Længere er den ikke. Hver bank sine skikke. I den danske bank koster en garantistillelse 300 i måneden, i min bank 300 kr. i kvartalet. Så har min bank åbenbart valgt at tage ekstra ved valuta ud af landet. Men skal nok prøve at tage mig sammen. Nu snakker vi jo ikke om garantier... Desuden er du også gal på prisen der... Danske Bank tager 40 kr. via netbank, hvis man vælger at sende danske kroner og deles om omkostningerne. |
|
|
pophaar |
Lagt på d. 29/06-2010 19:43
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Jeg påpeger som blot at den takst der gælder i den ene bank ikke nødvendigvis gælder i den anden bank. Som eksempel angav jeg prisen på to bankers garantistillelse. |
|
|
hsn |
Lagt på d. 29/06-2010 19:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
pophaar skrev: Jeg påpeger som blot at den takst der gælder i den ene bank ikke nødvendigvis gælder i den anden bank. Som eksempel angav jeg prisen på to bankers garantistillelse. Og jeg påpeger at din oplysning, omkring pris på garanti er usand... Den koster i Danske Bank Kr. 300,- pr. kvartal. Dette er et minimumsbeløb. Men da den beregnes ud fra %-sats, skal der et ret stort beløb til, før det overhovedet kommer i nærheden af Kr. 300,- pr. måned. |
|
|
Humi |
Lagt på d. 29/06-2010 19:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 124 |
Hilux skrev: Vi har oprettet en Foreign Currency Account i Bangkok Bank. Det koster det samme at overføre (kr. 40 via netbank) men pengne står i danske kroner på kontoen. Når vi så syntes kursen er rigtig, kan vi gebyrfrit overføre dem til vores "normale" thai Bath konto og de bliver samtidig vekslet efter Bangkok Bank's TT kurs. På den måde kender vi kursen når vi veksler - og vi behøver ikke at ærge os over at overføre penge når kursen er så latterlig lav som nu. Hilux Hvad koster det at have/lave sådan foreign currency account? Når du overføre fra foreign currency account til din normale thai konto, gør du det så fra DK af over nettet? Det lyder skide smart |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 29/06-2010 20:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 555 |
sabai sabai skrev: Er der nogen der ved, hvad det koster at sende fra Thailand til Danmark ? ? ? ? simpelten årets spørgsmål!!! MEN forvent ingen svar, da det nok aldrig har været afprøvet jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
natty |
Lagt på d. 29/06-2010 20:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
pophaar skrev: Jeg påpeger som blot at den takst der gælder i den ene bank ikke nødvendigvis gælder i den anden bank. Som eksempel angav jeg prisen på to bankers garantistillelse. Undskyld min uvidenhed, men hvad har garantistillelse af gøre med udgiften for at sende penge til Thailand via bank eller western union? Vel ikke meget, det er da to forkellige produkter?. Pophaar, mener du virkelig at du skal betale mere for at overføre penge end alle andre, fordi din bank giver dig en garantistillelse? Det ville jeg da ikke finde mig i, jeg ville henvise til bankens prisliste for udenlandske overførsler. Den kan du sikkert finde på deres hjemmeside. Men please forklar. |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 29/06-2010 20:29
|
Hilux skrev: Vi har oprettet en Foreign Currency Account i Bangkok Bank. Det koster det samme at overføre (kr. 40 via netbank) men pengne står i danske kroner på kontoen. Når vi så syntes kursen er rigtig, kan vi gebyrfrit overføre dem til vores "normale" thai Bath konto og de bliver samtidig vekslet efter Bangkok Bank's TT kurs. På den måde kender vi kursen når vi veksler - og vi behøver ikke at ærge os over at overføre penge når kursen er så latterlig lav som nu. Hilux måske er jeg bare fatsvag!!! hvorfor ikke bare beholde dem i den danske bank, og så bare overføre dem, når du mener kursen er 'rigtig' det kan højst dreje sig om 2 bankdage, hvor kursen kan gå begge veje jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
------------------------------------------------------------ you dont pay to fuck them, you pay them to leave |
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 20:38
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er egentlig utrolig som der kan ævles om overførsler til Thailand. Brug dog den metode "du" selv har lydt til og lad os andre bruge den overførslesmetode, vi kan lide. Og ja hvad har gebyret for garantistilles egent at gøre med emnet? Prøv lige at kigge ordentlig efter,hvor tit du betaler gebyret og hvor meget- du er måske en meget dårlig kunde i din bank og derfor kræver du trebobbelt takst i forhold til vi andre! |
|
|
Hilux |
Lagt på d. 29/06-2010 22:05
|
kvindemin skrev: Hilux skrev: Vi har oprettet en Foreign Currency Account i Bangkok Bank. Det koster det samme at overføre (kr. 40 via netbank) men pengne står i danske kroner på kontoen. Når vi så syntes kursen er rigtig, kan vi gebyrfrit overføre dem til vores "normale" thai Bath konto og de bliver samtidig vekslet efter Bangkok Bank's TT kurs. På den måde kender vi kursen når vi veksler - og vi behøver ikke at ærge os over at overføre penge når kursen er så latterlig lav som nu. Hilux måske er jeg bare fatsvag!!! hvorfor ikke bare beholde dem i den danske bank, og så bare overføre dem, når du mener kursen er 'rigtig' det kan højst dreje sig om 2 bankdage, hvor kursen kan gå begge veje Du har fuldstændig ret. Kursen kan jo lige præcis gå begge veje. For det første kan kurserne svinge ret meget på to dage - og der er det rart a kunne trække den lidt når kursen er gået nedad. For det andet er der nok flere som os der fast overfører penge til Thailand såsom pension, forsikring eller bare som en fast opsparing til de perioder hvor man lever i Thailand. Hvis du bare tager et beløb som kr. 10.000 pr måned og vil veksle inden for en uge, så giver det at du selv kan bestemme vekseltidspunktet typisk 0,2 Bath pr krone=2000 Bath pr måned=24000 Bath pr. år Hvis du har en længere horisont som det eri øjeblikket, så er der nok ikke nogen tvivl om at thaibath nok kommer over 6 igen, og du har "tjent" væsentligt mere - samtidig med at du har dine penge til rådighed øjeblikkeligt hvis det skulle blive nødvendigt. Og det bedste af det hele er at det ikke koster en øre ekstra. Men selvfølgelig hvis du har masser af penge, så er det jo lige meget.... Det er det bare ikke for os. Hilux |
|
|
PL |
Lagt på d. 29/06-2010 22:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
"så er der nok ikke nogen tvivl om at thaibath nok kommer over 6 igen" Du er da optimist, hva´? EU på r*ven, DKK klistret op ad en tabervaluta - EURO. Det kan kun blive værre, beklager... PL |
|
|
Hilux |
Lagt på d. 29/06-2010 22:36
|
PL skrev: "så er der nok ikke nogen tvivl om at thaibath nok kommer over 6 igen" Du er da optimist, hva´? EU på r*ven, DKK klistret op ad en tabervaluta - EURO. Det kan kun blive værre, beklager... PL Den har i perioder været over 6 hvert år siden 2005.... men hvem ved... det kan som godt ske at det først sker igen når euroen er krakket og den danske krone bliver fri igen. Hilux |
|
|
kvindemin |
Lagt på d. 29/06-2010 23:38
|
Hilux skrev: kvindemin skrev: Hilux skrev: Vi har oprettet en Foreign Currency Account i Bangkok Bank. Det koster det samme at overføre (kr. 40 via netbank) men pengne står i danske kroner på kontoen. Når vi så syntes kursen er rigtig, kan vi gebyrfrit overføre dem til vores "normale" thai Bath konto og de bliver samtidig vekslet efter Bangkok Bank's TT kurs. På den måde kender vi kursen når vi veksler - og vi behøver ikke at ærge os over at overføre penge når kursen er så latterlig lav som nu. Hilux måske er jeg bare fatsvag!!! hvorfor ikke bare beholde dem i den danske bank, og så bare overføre dem, når du mener kursen er 'rigtig' det kan højst dreje sig om 2 bankdage, hvor kursen kan gå begge veje Du har fuldstændig ret. Kursen kan jo lige præcis gå begge veje. For det første kan kurserne svinge ret meget på to dage - og der er det rart a kunne trække den lidt når kursen er gået nedad. For det andet er der nok flere som os der fast overfører penge til Thailand såsom pension, forsikring eller bare som en fast opsparing til de perioder hvor man lever i Thailand. Hvis du bare tager et beløb som kr. 10.000 pr måned og vil veksle inden for en uge, så giver det at du selv kan bestemme vekseltidspunktet typisk 0,2 Bath pr krone=2000 Bath pr måned=24000 Bath pr. år Hvis du har en længere horisont som det eri øjeblikket, så er der nok ikke nogen tvivl om at thaibath nok kommer over 6 igen, og du har "tjent" væsentligt mere - samtidig med at du har dine penge til rådighed øjeblikkeligt hvis det skulle blive nødvendigt. Og det bedste af det hele er at det ikke koster en øre ekstra. Men selvfølgelig hvis du har masser af penge, så er det jo lige meget.... Det er det bare ikke for os. Hilux jeg syntes, det er noget sludder, det du skriver, du har da ingen garanti for at tjene 24.000 på selv at vælge vekseltidspunktet, det kan da stadig gå begge veje. men kan du nogle tricks, som vi andre ikke kender, vil jeg meget gerne hyre dig som min private børshaj og nej, jeg har ikke mange penge, men nok. så jeg sender kun 1 gang om året jeg er ikke perfekt, men faktisk så tæt på, at det skræmmer mig!!
|
|
Hilux |
Lagt på d. 30/06-2010 06:49
|
kvindemin skrev: jeg syntes, det er noget sludder, det du skriver, du har da ingen garanti for at tjene 24.000 på selv at vælge vekseltidspunktet, det kan da stadig gå begge veje. men kan du nogle tricks, som vi andre ikke kender, vil jeg meget gerne hyre dig som min private børshaj og nej, jeg har ikke mange penge, men nok. så jeg sender kun 1 gang om året Jeg tvivler på atder er mange "børshajer" der syntes at 24000 bat på et år er interessant. Men fred være med det. Jeg prøver bare at videregive erfaringer med noget som har virket for os - og som ikke koster ekstra. Og nej der er ingen garantier - men de tal jeg har givet er hvad vi ca. har fået ud af at overføre på denne måde. Dem der syntes dette er noget sludder eller ikke kan/vil forstå idéen står det frit for at springe dettte indslag over. Jeg har ikke tænkt mig at kommentere det mere. Hilux |
|
|
hiks |
Lagt på d. 30/06-2010 08:50
|
Øvet medlem Antal indlæg: 209 |
Jeg har engang tastet kort nummer istedet for konto nr. min bank sendte en efterlysning til banken i thailand, men hørte intet. da jeg kom til thailand gik jeg i banken og forklarede problemet, og de ringede til hovedbanken, samme dag fik jeg mine penge. de vil prøve at holde på dine penge så længe som muligt for at udnytte renterne, det er helt normalt i thailand. |
|
Spring til debat: |