Se indlæg
 Udskriv debat
Så blev jeg endelig gift....
PL
Tillykke fra Viby J!

[img]http://www.jlvphoto.com/images/20090106224818_thai%20flowers.jpg[/img] is not a valid Image.

Jake
Tilllykke. Dog burde du nok have valgt at gøre det på et rådhus i DK først, hvis altså du ønsker hurtig og smidig FS.... men good luck....

Tillykke makker !!! Din fremtid starter idag :-}

keniko
Jake skrev:
Tilllykke. Dog burde du nok have valgt at gøre det på et rådhus i DK først, hvis altså du ønsker hurtig og smidig FS.... men good luck....

Ja måske... men jeg syntes trods alt dette her er gået meget smidigt..
gift den 26 marts. Afleveret FS den 3 maj og godkendt den 25 juni. mener jeg er rimeligt hurtig. Desuden kan min kone starte på skole når hun ankommer u/b hun får det gule sygesikringskort mv. Hvis man søger FS mens hun er i DK, skal man selv betale for alt..skole, læge mv. indtil sagen er kørt færdig. På den måde jeg har valgt er alt klar når hun kommer.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

MrCcCooL
Tillykke håber i bliver lige så lykkelige som mig og konen
Life is Good

https://www.facebook.com/Joergen.Hammelstrup
Anonym Bruger
Også et stort tillykke herfra, dejligt der er nogle der har held i sprøjten første gangSmile Jeg selv blev gift i Thailand i aug 2009, min kone kom herop den 1 maj dette år, vi søgte FS med det samme og 1 md efter var det godkendt, skulle dog lige stille bankgaranti, dette er gjort, så nu venter vi bare på det sidsteSmile jeg synes det er gået over alt forventning, så jeg har ingen kritik af US, ros skal De også haveSmile Held og lykke fremover, Hilsen NID.

gg
Tillykke - tillykke Smile

I ser vel nok søde ud.

Var selv på Amphur i Øst Thailand. Her ville de først ikke gifte mig da de ikke var vant til farangs her. Men et par opkald til Bangkok og 1 time senere blev det godkendt.
Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]

frokjar
Et kæmpe tillykke herfra.
Fantastisk hoved/benarbejde. Du har fortjent det med dit gåpåmod.
Håber på flere gode nyheder en af de nærmeste dage.Yo baby
Diskuter aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder med deres erfaring

Peder1968
Også et stort til lykke her fra. Kiss kiss
Jeg har på fornemmelsen der skal bruges mange timer på alt det der med ansøgning om FS o.s.v.....
Håber snart det bliver min tur Angel

Payanak
Tillykke!

Der var en der skrev noget om held i sprøjten, men der er da vist ingen børn endnu, eller er der noget jeg har overset... Rolll

keniko
keniko skrev:
Hej alle...

Jeg kan med stor glæde meddele, at jeg i går modtog brev fra udlændingeservice, og at min kones og min FS er godkendt når de modtager min anfordringsgaranti....

Juhuuuuu....

Blev gift den 26 marts i Sakon Nakhon på Amphur, Ulændingeservice modtog min kones og min FS ansøgning den 3 maj. Og den 25 juni er vi blevet godkendt FS...

Dejligt at tingene kan køre lige igennem, når man har forberedt sig godt, og udfyldt alt korretkt...

Jeg er sgu glad lige nu og min kone også... Så nu skal der bestilles flybilletter...

Smile

K.

Hermed en lille status..

Min kone kom til DK i Lørdags den 24-7. Og vi begge er bare lykkelige...Smile

Mandag var vi på kommunen "folkeregister". Her fik hun omgående et cpr-nummer. (10 min).

I løbet af 14 dage vil hun modtage det gule sygesikringskort.

På jobcenter er hun tilmeldt dansk, og hun kan starte om ca 14 dage - 3 uger når ferien er forbi.

Idag var vi på skattecenteret, og jeg fik hendes fradrag. Og dette emne har tidligere været oppe flere gange, men jeg får hendes fulde fradrag på 42900,- . med omgående virkning, og håber hermed at kunne slå fast at, hvis man bliver familiesammenført og ægtefællen kommer til DK før den 31/12 så får man det fulde fradrag...

Nu vil min kone og jeg nyde lidt ferie sammen og bare slappe af.. Vise hende lidt af det dejlige Danmark, og besøge lidt venner m.m

K.

jesperfrb
Stort tillykke og god ferieCome here sun
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

sony
Ja stort tillykke herfra også, håber i bliver rigtig lykkelige.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Et stort tillykke.

Joe
Er hun blevet optaget på en god skole?

Vh

keniko
Joe skrev:
Er hun blevet optaget på en god skole?

Vh

Hmm... Håber jeg selvfølgelig... men det ved jeg ikke endnuK

K.

Funnyboy
Tillykke her fra også. Lyder ikke til at det har været det store problem at få hende her op på FS.

Smider du en tråd op med hvad du har gjort og i hvilken rækkefølge og hvor du har været henne for at få de rigtige papir og snakke med de rigtige folk osv?

frokjar
Endnu engang tillykke. Det var hyggeligt at hilse på hende igen.
Ringer angående en middag i nærmeste fremtid.
Diskuter aldrig med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og vinder med deres erfaring

keniko
keniko skrev:
keniko skrev:
Hej alle...

Jeg kan med stor glæde meddele, at jeg i går modtog brev fra udlændingeservice, og at min kones og min FS er godkendt når de modtager min anfordringsgaranti....

Juhuuuuu....

Blev gift den 26 marts i Sakon Nakhon på Amphur, Ulændingeservice modtog min kones og min FS ansøgning den 3 maj. Og den 25 juni er vi blevet godkendt FS...

Dejligt at tingene kan køre lige igennem, når man har forberedt sig godt, og udfyldt alt korretkt...

Jeg er sgu glad lige nu og min kone også... Så nu skal der bestilles flybilletter...

Smile

K.

Hermed en lille status..

Min kone kom til DK i Lørdags den 24-7. Og vi begge er bare lykkelige...Smile

Mandag var vi på kommunen "folkeregister". Her fik hun omgående et cpr-nummer. (10 min).

I løbet af 14 dage vil hun modtage det gule sygesikringskort.

På jobcenter er hun tilmeldt dansk, og hun kan starte om ca 14 dage - 3 uger når ferien er forbi.

Idag var vi på skattecenteret, og jeg fik hendes fradrag. Og dette emne har tidligere været oppe flere gange, men jeg får hendes fulde fradrag på 42900,- . med omgående virkning, og håber hermed at kunne slå fast at, hvis man bliver familiesammenført og ægtefællen kommer til DK før den 31/12 så får man det fulde fradrag...

Nu vil min kone og jeg nyde lidt ferie sammen og bare slappe af.. Vise hende lidt af det dejlige Danmark, og besøge lidt venner m.m

K.

Jojo så er der gået 3 måneder siden min kone kom til DK. Integrationen forløber absolut godt, min kone er super glad for at gå i skole(3 gange ugentlig af 6 timer) hun har nu gået i skole i 1,5 mdr. og forstår ganske fornuftigt dansk allerede. Hun har selvfølgelig svært med nogle af udtalelserne endnu... Men jeg har de samme problemer med mit thai som dog er blevet ganske fornuftigt.

Vi prøver at træne hinanden i sprogene... jeg spørger på thai og hun svarrer på dansk, og omvendt spørger hun mig på dansk og jeg prøver at svarre på thai... Denne form for træning er faktisk yders god, og er hermed vidergivet...

Min kone er meget glad for at være her i DK. Hun er fuldt ud accepteret af mine danske venner og familie, og trives super godt. Hun glæder sig til at den første sne falder, omvendt skal hun jo også vende sig til det kolde vejr, men jeg syntes hun klarer det super flot.

I tidligere tråde, er det thailandske køkken samt de medfølgende lugtgener ofte nævnt. Herhjemme laver vi begge mad, men min kone sætter absolut mest pris på "farang mad", og jeg har derfor ikke de store problemer med fiskelugt eller friture olien....

Vi er begge yderst aktive, og har ikke de store problemer med integrationen, hun savner selvfølgelig af og til familien i Thailand, men med den moderne kommunikation internet m.m. er det selvfølgelig nemt at holde kontakten til familien i Thailand.

Min kone har ikke thailandske veninder her i DK endnu, og ønsker det faktisk ikke, da vi har mange venner og interesser som vi får tiden til at gå med.

Vi har indtil videre ikke oplevet problemer med integrationen, andet end de kulturforskelle som der selvfølgelig vil være. Men min kone og jeg tackler dem som de nu kommer. Men prioritet 1 for os begge er, at hun får lært dansk i skrift og tale. Og jeg har som mål at få lært thai som sprog og sidenhen må det skriftlige komme.

Hun har lige været ved tandlægen og klager over de høje priser...Det gør hun faktisk generelt om alt hvad der købes her i DK(gør jeg ogsåWink
Hun undrer sig over hvor godt det danske velfærdssystem tager sig af alle grupper af overførselsindkomster, og græmmer sig den taknemlighed/utilfredshed som de viser(det gør jeg også!!!!).

Herudover er det den store overflod af forbrug og smide-væk mentalitet som virkelig forarger hende, og som jeg allerede har lært af.

Nå nok for nu i denne omgang, dette var lige et par ord omkring hvordan integrationen går for min kone og jeg.

K.

sony
Dejlig læsning ville bare ønske jer held og lykke i FREMtiden og gid i mange børn må fåCheers
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Spring til debat: