Se indlæg
 Udskriv debat
skal man det !!
kongeboaen
hej skal man være ude a thailand i 90 dage... eller hvordan er det med det .. for er lige kommet hjem efter 6 måneder i thailand og vil meget gerne afsted igen
(var der på turist visa a 3 * 60 dage)

muddie14
Hej

Du behøver ikke at være ude af thailand, længere end det tager at få et nyt vias.

Men der er problemer i danmark, hvis man er pensionist, ( førtids/ folke) så der er nogle regler dem kan du læse på Borger.dk.

Et nyt visa behøver du ikke at skulle til danmark for at få, det fås også på thaiambasader i nabolandene.

Grin

tjek lige op på de regler igen , jeg mener den hedder 180 dage om året, men det er der sikkert andre der ved meget bedre, men det gælder jo bare om at du få et andet visa end turistvisa, fx gift, pension eller studerende.

på tourist visum on arrival ja, 180 på 1 år

Da jeg skulle afsted sidst havde jeg opbrugt min "kvote" så jeg søgte rigtig visum hjemmefra.

nok ikke specielt sjovt at blive afvist i lufthavnen, eller hvordan det fungere,

tænk på alle dem der bor her på visum.

Payanak
Man kan opholde sig på turist visum hele året.
'Visa on arrival' er der derimod begrænsning på.

husk at du kan forlænge et 60 dages visum når du er i thailand med 30 dage for 1900 baht
et 30 dage stempel kan også forlænges med 10 dage til samme pris, så slipper man for alle de ture ud af thailand

handy
Det gælder kun hvis du ankommer uden et visa i passet kender selv en der havde gemt det men an fik lov til at købe en billet til laos fik så lavet visa og rejse ind via nong kai Angel

Robert Kronberg
For at være lidt flueknepper, så findes der ikke visa on arrival for danskere, da vi er fritaget for visum ved korte ophold, så det hedder blot ankomststempel, men meningen er mere eller mindre den samme.

Der er sådan set også kommet en opstramning på turistvisum, men har man først sit turistvisum, så er der ingen problemer.

Der er sendt en skrivelse rundt til ambassader og konsulater, hvor det pointeres, at ansøgeren SKAL skrive den rigtige årsag til at søge turistvisum. Dette siges at være for at hjælpe ansøgeren med at ansøge om det rigtige visum, men jeg ser det som en skærpelse.

Hvis man gentagne gange, altså måske i årvis konstant søger turistvisum, så kan en ambassade sige stop.

Jeg har flere gange hørt ambassaden i Vientiane diskuterer med ansøgerne, hvor de har fået at vide, at de ikke bare kan blive ved med at søge turistvisum - for hvad lever de så af?

Min egen kone fik også afslag på turistvisum i Vientien i denne måned, da, som de sagde, nu har hun jo været turist i flere år, og den går ikke længere.

Hun viste så min søns thailandske fødselsattest og fik derpå Visa O - teknisk set opfylder hun ikke kravene til Visa O (familievisum), men det fik hun med ambassadens hjælp og vejledning (og så ved ambasaden jo, at jeg arbejder i Thailand). Nu er det også nemmere for en laot, og ikke mindst fordi hun søger fra sit eget hjemland. Det er altid bedst/nemmere at søge fra sit hjemland, og ikke fra et tredje land.

Jeg tror, at Suk er en af de mest erfarne visa-runners, men han kan jo ikke svarer lige for tiden...

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
findes der ikke nogle aftaler imellem thai og Laos så hun kan få nemmer, kan få visum/ ophold i thailand. asean samarbejdet skulle i hvert fald gøre det nemmer at rejse indenfor asean, især for medlemslandenes borgere.

Spaceman
180 dages reglen findes ikke mere, det blev ændret sidste år.

Robert Kronberg
bkk skrev:
findes der ikke nogle aftaler imellem thai og Laos så hun kan få nemmer, kan få visum/ ophold i thailand. asean samarbejdet skulle i hvert fald gøre det nemmer at rejse indenfor asean, især for medlemslandenes borgere.

Både ja og nej, men min laotiske kone skal igennem samme procedure som en dansker, og vi skal stå i de samme køer og med de samme formularer.

Dog får de 30 dage ved indrejse over landgrænse, og så findes der en særlig arbejdetilladelse til arbejdere og tjenestefolk fra fx Laos, men som udgangspunkt skal laoter igennem samme mølle som os andre.

Laoter og cambodianere uden normalt pas har dog en særlig metode til at opholde sig i Thailand og komme ud og hjem igen, som jeg ikke skal komme ind på her.

Min søn er også laot, men han "smugles" frem og tilbage over græsen, da han endnu ikke har kunnet få pas (det er altså ikke sådan, at han gemmes væk, men han bæres helt åbenlyst over grænsen af svigermor).

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: