Se indlæg
Hvad koster et kørekort i Thailand ?
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 11/11-2005 06:47
|
Antal indlæg: 67 |
Er der nogen, der ved, hvad et kørekort koster i Thailand - altså, hvis det skal være helt officielt med køreskole, teori og prøve ? Venlig hilsen Nielsen |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/11-2005 07:02
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Er det for farang eller for Thai? Din kæreste? Så er et vist nok 1.000-1,500 for kørekortet, og måske 3,000 for skolen, hvis hun gider det. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 11/11-2005 07:14
|
Kære Kronberg Tak for det hurtige svar. Kørekortet er for min thaikæreste. Er det rigtig forstået, at det med køretimer og det hele højst bliver en 4-5 tusind baht. Venlig hilsen Nielsen |
|
|
Lagt på d. 11/11-2005 09:52
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hejsa Ja og udei de små landsbyer koster det mindre jeg mener at vi brugte alt i alt 3000 baht til datterens kørekort godt givet ud, så lærte hun det bamsen |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 11/11-2005 10:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Ja men vaer opmaerksom paa til den pris har de..... INTET laert. Man vader ind fra gaden og tager 2 timers teori og er de skrappe til at huske udenad bestaar de, jeg mener det er 16 ud af 20 spoergsmaal de skal kunne svare rigtig paa. ellers har de 90 dage til at forsoege lykken igen.. Der er en meget god grund til at et thailandsk koerekort ikke er saa meget vaerd ude i den store verden. For den er ikke noget vaerd. Le-si |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 11/11-2005 20:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
hehe, det vil jeg skrive under på. Min kone betalte 600 baht for at få et kørekort efter hun havde dumpet eftertrykkeligt til teoriprøven (hun havde aldrig åbnet en teoribog, aldrig siddet bag rattet i en bil) På vejen ud spørger den "prøvesagkyndige" om hun vil tage en ny test om en uges tid? Næh, hun vil bare have kørekortet! Nå, okay, jamen så er det 600 baht!! Det er ikke en spøg jeg var med som bisidder, hvilket dog ikke afficerede den prøvesagkyndinge, da han sikkert ikke troede jeg forstod hvad han sagde rinpoche |
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 12/11-2005 07:11
|
Mange tak for svarene. Det forekommer billigt, men også lidt uforsvarligt ikke mindst taget den kaotiske og udisciplinerede trafik i betragtning. Hvis man vil investere i køretimer på "dansk maner" f.eks. 20-30 timer hos en autoriseret skole?? med forsikringerne i orden, er der så nogen, der kender prisen i Bangkok ? Venlig hilsen Allan Nielsen |
|
|
Lagt på d. 12/11-2005 09:17
|
|
Begynder Antal indlæg: |
de 20 spørgsmål må være følgende 1 Er fodgængere fredet , svar absolute ikke 2 Hvor mange biler uden på hinanden må der være i u turn , helst 6 så man kan stoppe al ligeudkørende trafik 3 Må man overhale inden om , selvfølgelig 4 Skal man have hovedet med ind i bilen , nej endelig ikke lad det blive hjemme 5 Er det nødvendigt at kunne skeldne mellem rødt og grønt , hvorfor de andre kan da bare vente jeg har da travlt 6 Hvor stærkt må man køre , hvor stor motor er der i bilen 7 Er der betjente til at kontrollere trafikken , ja men de har ikke øjne med 8 Er det nødvendig at vide hvor man skal dreje fra , overhovedet ikke , man krydser bare hele vejen uden hensyn til andre trafikanter 9 Skal man være opmærksom på busser også minibusser ,, helt sikkert de drejer bare ud uanset hvor du er på vejbanen 10 Må man bakke på motorvej hvis er er kommet lidt for langt, helt sikkert de andre kan da se at man skulle dreje af før 11 Er det nødvendigt an bruge blinklys , hvorfor, de andre kan da se jeg skal svinge 12 Hvorfor bruger man vejskilte , hovedet er jo derhjemme 13 Må man sove mens man venter på at trafikken kommer igang igen , ja da , på et eller andet tidspunkt finder bagvedholdende bil ud af det og vil vække dig igen 14 Hvis du får problemer mens du er ude at køre og motoren stoppe skal du forsøge at komme ind til siden for ikke at signere de andre , nej da du bliver da bare holdende der er ingen til at hjælpe dig kun fodgængere og de går ikke ud i trafikken for at hjælpe dig 15 Skal man gøre plads for udrykningskøretøjer , hvorfor kunne finde på mange andre ting at skrive om , jeg personlig tror at kun 20 procent har teori prøve og 10 procent har betalt for et kørekort , resten er kopier , for mig ligner det dette , køre næsten dagligt her i bangkok man skal ikke have nervøse trækninger overhovedet når man kører. hilsen jeppe |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/11-2005 09:27
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Nielsen skrev: Mange tak for svarene. Det forekommer billigt, men også lidt uforsvarligt ikke mindst taget den kaotiske og udisciplinerede trafik i betragtning. Hvis man vil investere i køretimer på "dansk maner" f.eks. 20-30 timer hos en autoriseret skole?? med forsikringerne i orden, er der så nogen, der kender prisen i Bangkok ? Venlig hilsen Allan Nielsen Jeg tror, at Thailand lidt følger det amerikanske system, hvor familen (ofte faderen) selv lærer hinanden (sine børn) at køre bil, og så afslutter man med prøve hos den myndighed, der udsteder kørerkortet. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
Spring til debat: |