Se indlæg
 Udskriv debat
alene til thailand
Good for Falang
Nej man skal ikke betale for overnattende selskab på Copenhagen.
Copenhagen er det hotel i Pattaya centrum hvor man får mest for sine penge.

Good for Falang

dansker
Hej igen Rene

Hvordan kommer du fra Bangkok til Pattaya? Der er 165 KM svjv. Men der er måske god offentlig transport?

rene
hej nej der er også taxi og jeg vil bo på copenhagen så det kan være vi ses der er der fra den 15 nov
rene henriksen

Robert Kronberg
Hej,
Good for Falang skrev:
Nej man skal ikke betale for overnattende selskab på Copenhagen.
Copenhagen er det hotel i Pattaya centrum hvor man får mest for sine penge.
Good for Falang

Prisen er ændret, men det er vist 110 Baht fra Ekkamai Bus Station til Pattaya Bus Station med bus, og du skal ikke tage den billge, der kommer rendende, når du står i køen. Der efter er det 150 baht fra Pattaya til hotel i Jomtien med pickup.

[Hm, den kvikke har vel allerede opfattet, at det er et forkert citat...]
Redigeret af Robert Kronberg d. 09/11-2005 18:04
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rene
hej 1500 baht tilpattAYA I TAXI ER VEL OKEY ER DEY IKKE ? TAK FOR DE SVAR JEG HAR FÅET KH rene
rene henriksen

commandertorp
Pattaya ? har da været der i et par dage, men den side af Thailand er nu ikke lige mig ! - Jeg flyttede ikke mine teltpæle til dette sted for at læse Ekstra Bladet og holde Dansk julefrokost ! - Ej heller for at sidde på bar eller kigge på "Katoy´s"

De lokale Thai'er heroppe nordøstpå kan uden problemer dele en flaske med mig hvis lysten skulle komme over mig, Nyheder fra DK kan jeg finde på internettet, den danske mad har jeg alligevel aldrig været hel vild med, og selskabet på barene heroppe smiler også selvom du drikker cola !! Grin Grin Cool

- Men hver mand sin lyst ! Wink Shock
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Suk Rak Ning
Pattaya er da helt fint at holde en lille ferie, men at bo der fast, nej det gad jeg sq ikke, der er for meget fart på, hvis man opholder sig direkte i minefeltet, En lille bondeby i Nord-TH, nej det gad jeg heller ikke, der sker ikke en skid, det eneste man kan se på, det er når bønderne driver deres køer frem og tilbage.

Men hver sin lyst! WinkShock

Hva' er der forresten i vejen med en Dansk julefrokost i Thailand, det forstår jeg ikke helt ?

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Robert Kronberg
Hi,

I april skaffede jeg en taxi til en dansk veninden fra Sukhumvit soi 1 til Jomtien for 1,000 baht incl. tollway...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Suk Rak Ning
150 THB fra Pattaya til Jomtien i en pickup, ja men det er da for 15 personerWink

hejsa
Ja at sidde i sådan en mini bus til pattaya, det vil jeg ikke anbefale nogen
Der sidder man godt klemt sammen, med folk som stinker efter en flyvetur, og af tobak og øldunster, nej føj, det har jeg prøvet en gang
Og flere af dem jeg kender har også kun gjort det en gang.
Man skal tage en taxi, og jo 1500 er da ok, husk på at du er på ferie og hvis man ikke har råd til at smide de 1500, har man så råd til at tage på ferie,,,,,Måske man møder en i flyet som vil med i en taxi og splejse Grin
Så brug ikke tiden med ar rende rundt for at prutte prisen,
bamsen

jorn
?? Foer jeg fik bil! Benyttede jeg en 'limo" med chauffoer, Det var godt nok en aeldre volvo, men jeg betalte 900 b. hver vej, jeg blev hentet i Sukhumvit, bkk og sat af paa hotellet pattaya, hvor jeg ogsaa blev hentet naar jeg skulle tilbage til BKKCoolCoolCool.

prisen er nok steget da benzinen er steget, men det er en koere tur paa ca 2 timer (incl pauser efter eget oenske )og jeg var alene i bilen! Prisen svare til ca 135 kr. hver vej! er det ikke saadan ca hvad et to zoners klippe kort koste i DK?Wink

Hvis jeg kan finde tlf nummeret, saa skal jeg nok ligge det ind her paa siden.CoolCool

Men minibusser! sorry men det har jeg livet lidt forkert til!GrinGrinGrin
“Music is the only language I whirly understand"

jorn
Der intet galt med en dansk jule frokost i Thailand! Man skal ikke forsage sine kultur vaerdier bare fordi man er i Thailand! man blot skal nyde at man nu har dobbelt saa mange!!!!GrinGrinGrinGrinGrinGrin
“Music is the only language I whirly understand"

xxxx
Kultur vaerdier..

Saa kom den igen...
Kan du saa fortaelle alle os tvivlende sjaele hvad er Thailandsk kultur.
For jeg er kommet her ude i 20 aar og har boet her i godt 2 nu og helt aerlig Thailand er saa mangt og meget at jeg finder det ret umulig at svare paa hvad Thailandsk kultur er.

Det er vel egentlig lidt ligesom Danmark, som bryster sig af at vaere flerkulturel...
Saa om det er kultur / traditioner, det er egentlig mig ret ligegyldigt, for her er det dagligdagen der taeller og skal fungere...
Men jeg har da ogsaa meldt mig til julefrokost i Bkk, ikke fordi det er jul, men fordi julemad smager godt og endnu bedre i selskab.
Det er mange aar siden jeg skrottede den aarlige prestige raes med gaver og pludselig trang til at gaa i kirke..
Men maden ... jo tak..

Le-si

commandertorp
En lille bondeby i Nord-TH, nej det gad jeg heller ikke, der sker ikke en skid, det eneste man kan se på, det er når bønderne driver deres køer frem og tilbage.

Well godt nok ligger Khonkaen i NØ Thailand men med ca. 193.000 indbyggere ( Pr. Dec. 2004) vil jeg nu ikke lige kalde den for "en lille bondeby" - jo der er køer her ! - og bønder ! - men det er nu ikke lige lugten af ko-kasser der er fremherskende her !

Hva' er der forresten i vejen med en Dansk julefrokost i Thailand, det forstår jeg ikke helt ?

Og ja en dansk julefrokost er vel ganske i orden ! - Jeg har bare aldrig været hel vild med sylte, flæskesteg og deslige ! - Silden savner jeg, men det er også det eneste.
hvad angår selskabet ?? - well jule-frokost-fulde folk har heller aldrig været min livret ! - der går squ altid for meget snaps i blodet på folk ! - så hellere drikke mig en stille whiskey med et par Thailandske venner der ikke får boksehandsker på eller blive højrøstede af det.

- Jeg vil dog give Suk ret i hans signatur-kommentar om at Danmark er sygt ! - hvilket var grunden til at jeg flyttede !
Commandertorp

Hjem er det sted man sætter sin kuffert !
OK det ser ud til at det er Thailand denne gang Wink

http://www.khonkaen.dk
Suk Rak Ning
Nej Khon kaen er ikke en lille by, har selv været der flere gange, men jeg troede vi snakkede om byer med ca. 1000 indbyggere ( Sorry ) en så lille by kan mit nervesystem nemlig ikke holde tilShock

Med venlig hilsen Suk..................Cool

rinpoche
Hej le-si,

Saa kom den igen...
Kan du saa fortaelle alle os tvivlende sjaele hvad er Thailandsk kultur.
For jeg er kommet her ude i 20 aar og har boet her i godt 2 nu og helt aerlig Thailand er saa mangt og meget at jeg finder det ret umulig at svare paa hvad Thailandsk kultur er.

hehe, ditto her. Jeg har boet her de første 16 år af mit liv men vil absolut heller ikke give et bud herpå.
Dertil er thailand alt for multietnisk og forskelligartet.
Man kan højst tale om mainstream thai kultur og selv der kan der være betragtelige lokale variationer.

Jo mere man tror man ved, jo mere indser man at man har meget at lære Smile

mvh
rinpoche

rene
ja to dage så er jeg i thailand og tak for alle de råd. det kan jo være vi ses i pattaya
rene henriksen

findsen
Suk Rak Ning skrev:
Pattaya er da helt fint at holde en lille ferie, men at bo der fast, nej det gad jeg sq ikke, der er for meget fart på, hvis man opholder sig direkte i minefeltet, En lille bondeby i Nord-TH, nej det gad jeg heller ikke, der sker ikke en skid, det eneste man kan se på, det er når bønderne driver deres køer frem og tilbage.

Men hver sin lyst! WinkShock

Payanak
Grin

findsen
[mail][/mail][mail][/mail][mail][/mail][quote]findsen skrev:
[quote][b]Suk Rak Ning . jeg bor i nordthailand og det er måske lidt kedeligt,men suk rak ning kan jeg kontakte dig privat, jeg er enlig ingen mia noy,hvis det er muligt vil jeg gerne høre fra dig. rak khun findsen
[mail][/mail]

Spring til debat: