Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Job i Thailand 2011
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 12/05-2010 21:07
|
Antal indlæg: 3779 |
John skrev: Robert Kronberg skrev: Et rimmeligt job i Thailand fx på McDonalds kræver mindst en bachelor-grad fra "et eller andet" universitet. Ja eller du kender nogen som kender nogen, det er meget udbredt. Kender et par piger, hvis eneste baggrund er kort skolegang og bar arbejde og de arbejder nu hos McDonalds. Så må de da være gået ned i løn, for McDonalds betaler ikke mange baht i timen - for et par år siden 23 baht. Hilsen, Robert |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 12/05-2010 21:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
McDonalds i thailand Jubii hvem vil gaa efter et jop til 160 Bath for 8 timer arbejt som kender til danske forhaald
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
John |
Lagt på d. 12/05-2010 21:22
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Robert Kronberg skrev: Så må de da være gået ned i løn, for McDonalds betaler ikke mange baht i timen - for et par år siden 23 baht. Ja da, en hel del. De får ca. 4500 thb. hver pr. måned. Redigeret af John d. 12/05-2010 21:24 john@dansk-thai.dk
|
|
|
RoseJensen |
Lagt på d. 12/05-2010 23:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Til john Jo jeg kender nogen som jeg kan komme i lære hos, efter skole. Jeg vil bare gerne ud og arbejde i udlandet for at skabe erfaringer og bedre sprogkundskaber inden jeg bevæger ud i det liv hvor man skal virkelig skal tage sig sammen, men ellers har min mors kæreste de kontakter jeg skal bruge, dog ikke i thailand |
|
|
RoseJensen |
Lagt på d. 13/05-2010 13:58
|
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvor meget vil en tømrer cirka tjene i thailand? |
|
|
Asda |
Lagt på d. 13/05-2010 17:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
RoseJensen skrev: Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvor meget vil en tømrer cirka tjene i thailand? Her er nogle forskellige lønninger. http://www.thaigu...hverv.html |
|
|
Lagt på d. 13/05-2010 23:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
RoseJensen skrev: Fido skrev: Rose, du skriver jo ikke noget om hvad du kan. Haha ja det ved jeg, men jeg aner ikke hvad jeg skal sige Hvis jeg skal sige hvad jeg tidligere har beskæftiget mig med i min fritid, så har jeg arbejdet på en grill, online telemarkeling, og rengøringsassistent Tysk er min speciale, hvilket også er grundet til jeg vil være speditør. Inden jeg tog beslutningen om at tage til thailand for at lære sproget, var planen at være guide. Dog tvivler jeg på at jeg vil komme til at lære så meget thai ved at være guide. Eftersom jeg har set "guide i paradis" blev jeg inspireret, men af hvad jeg har fået ud af at se disse danske piger være guide i thailand, er jeg overbevist at man ikke lærer særlig meget thai ved at være guide :s du kan da lærer alt det thai du vil, hvis du er guide i thailand, sprogskoler findes der alle steder, også de steder hvor guider arbejder, det ville nok værre det bedste job du kunne få uden de store problemer, især med dine sprogkundskaber, og samtidige en tryg måde at se verden på, og efter at havde set tv2 må det værre klart at det er et job alle kan få, der var nogle af dem der ikke havde alt for mange brikker at flytte rundt med... hvis du bliver guide så snak thai til alle de lokale du ser, det vil du lærer rigtig meget af, jeg kan stadigvæk huske hende guiden fra tv2, der snakkede dansk til en hotelansat der kun kunne thai, |
|
|
wheelie66 |
Lagt på d. 14/05-2010 00:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Hua Hin har et sted der hedder TLT ((Thai Language & Culture Traning Center). [url]www.thailanguagecenter.org[/url] Efter hvad jeg har hørt skulle det være et godt sted at få undervisning. Man kan vælge mellem hold undervisning eller privat timer. Alle lærene på skolen er universitets uddannet med speciale i Thai/Engelsk undervisning. Jeg har selv tænkt mig at starte der, når jeg rejser derud omkring 5 måneder til vinter. Tror også der er chance job som underviser i Engelsk. Måske thai familie som vil give børn ekstra undervisning i engelsk. Eller måske som tour guide for nogle af mange skandinaviske turister. Du kunne f.eks forhøre dig hos [url]www.Tuktours.dk[/url] (ejeren Tuk, er Thaier og rygmarvsskadet, Taler 100 % flydende dansk og dansk gift). Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
vandango |
Lagt på d. 14/05-2010 05:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
bkk skrev: RoseJensen skrev: Fido skrev: Rose, du skriver jo ikke noget om hvad du kan. Haha ja det ved jeg, men jeg aner ikke hvad jeg skal sige Hvis jeg skal sige hvad jeg tidligere har beskæftiget mig med i min fritid, så har jeg arbejdet på en grill, online telemarkeling, og rengøringsassistent Tysk er min speciale, hvilket også er grundet til jeg vil være speditør. Inden jeg tog beslutningen om at tage til thailand for at lære sproget, var planen at være guide. Dog tvivler jeg på at jeg vil komme til at lære så meget thai ved at være guide. Eftersom jeg har set "guide i paradis" blev jeg inspireret, men af hvad jeg har fået ud af at se disse danske piger være guide i thailand, er jeg overbevist at man ikke lærer særlig meget thai ved at være guide :s du kan da lærer alt det thai du vil, hvis du er guide i thailand, sprogskoler findes der alle steder, også de steder hvor guider arbejder, det ville nok værre det bedste job du kunne få uden de store problemer, især med dine sprogkundskaber, og samtidige en tryg måde at se verden på, og efter at havde set tv2 må det værre klart at det er et job alle kan få, der var nogle af dem der ikke havde alt for mange brikker at flytte rundt med... hvis du bliver guide så snak thai til alle de lokale du ser, det vil du lærer rigtig meget af, jeg kan stadigvæk huske hende guiden fra tv2, der snakkede dansk til en hotelansat der kun kunne thai, Præcis -Rose skal tage et Sabbatår fra de videregående studier. Allerede nu skal hun søge arbejde som guide hos f.eks Star Tours etc., så er hun klar når det går løs til sommeren 2011. Det ser også ud til at der er noget med Guideskole, gad vide om det efterhånden er en uddannelse. Men alle rejsebureauer der har destinationer i Thailand, må være et rimeligt godt bud, for en ung pige der gerne vil lære mere sprog. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 14/05-2010 08:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Du kan jo evt. hjælpe på skolen i Bangkok med at undervise piger, der skal til Danmark, i det Danske sprog. – og eftersom du også kan tysk, kunne en lignende Jeg vil se om jeg kan få skabt kontakt. - og se lige bort fra "drengerøvs-kommentarerne". Det er ikke alle her på siden, der er helt ædru. Fortsæt bare med at spørge alt og alle. Og jeg er ret sikker på, at Payanak på 32 år plejer lidt for meget omgang med de prostituerede og tror, at alle er lige så mentalt fattige som han åbenbart er. Som du ved, er man ofte mere modig som anonym og uden billede, end hvis man som du og jeg har billede på sin profil. Held og lykke. Mvh. Sonni |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 14/05-2010 08:35
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Indlæg som intet havde med RoseJensen's spørgsmål at gøre er slettet. Hold jer nu til emnet uden personangreb, alt muligt ævl om hvor meget man er online og vittige indlæg mv. Tak - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Clunse |
Lagt på d. 14/05-2010 09:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
RoseJensen skrev: Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvor meget vil en tømrer cirka tjene i thailand? En ide kunne være at kontakte nogle af de development firmaer der bygger huse og lejligheder i turistområderne, om de kunne bruge en med håndværkererfaring. Men det må sikkert ikke kaldes håndværker, nok snarere konsulent eller lignende. Måske nogle herinde kan svare på om ikke håndværkere i almindelighed står på sortlisten over accepteret arbejde for udlændinge i Thailand (der er visse typer arbejder, der er forbeholdt thaier)? |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 14/05-2010 09:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
sonni08 skrev: Og jeg er ret sikker på, at Payanak på 32 år plejer lidt for meget omgang med de prostituerede og tror, at alle er lige så mentalt fattige som han åbenbart er. Som du ved, er man ofte mere modig som anonym og uden billede, end hvis man som du og jeg har billede på sin profil. Held og lykke. Mvh. Sonni Hvordan du får prostitution indblandet i de par ord jeg skrev er mig en gåde! Men mon ikke det bunder i at din egen tankegang cirkler omkring prostitution!? Til din oplysning findes der i Thailand et utal a jobs som udelukkende bestrides af unge kønne piger, og det har ikke det fjerneste med prostitution at gøre. Mentalt fattig??? Lad nu være med at kaste med sten når du selv bor i et glashus. N.B. Du burde netop have en anonym avatar for du er squ ikke for køn!!! |
|
|
RoseJensen |
Lagt på d. 14/05-2010 11:34
|
sonni08 skrev: Du kan jo evt. hjælpe på skolen i Bangkok med at undervise piger, der skal til Danmark, i det Danske sprog. – og eftersom du også kan tysk, kunne en lignende Jeg vil se om jeg kan få skabt kontakt. - og se lige bort fra "drengerøvs-kommentarerne". Det er ikke alle her på siden, der er helt ædru. Fortsæt bare med at spørge alt og alle. Og jeg er ret sikker på, at Payanak på 32 år plejer lidt for meget omgang med de prostituerede og tror, at alle er lige så mentalt fattige som han åbenbart er. Som du ved, er man ofte mere modig som anonym og uden billede, end hvis man som du og jeg har billede på sin profil. Held og lykke. Mvh. Sonni Tak for hjælpen sonni det vil jeg overveje også tak til jer andre for de gode råd...nu bliver jeg ikke så bange for at flytte derned alligevel. Redigeret af RoseJensen d. 14/05-2010 11:40 |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 14/05-2010 21:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
sonni08 skrev: Og jeg er ret sikker på, at Payanak på 32 år plejer lidt for meget omgang med de prostituerede og tror, at alle er lige så mentalt fattige som han åbenbart er. Payanak skrev: N.B. Du burde netop have en anonym avatar for du er squ ikke for køn!!! begge skribenter = drengerøvs mentalitet. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 15/05-2010 06:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Rose Jensen. Min kones søster arbejder i kundeservice i AirAsia i malasia.Fri lejlighed med swimmingpool.Men betaler selv strøm Startløn 25000Baht.Hun er uddannet revisor men er udelukkende ansat fordi hun snakker engelsk perfekt. Hun har været et år på Cambridge university defor det gode engelsk. Da hun fik arbejde i Airasia fik hun også et tilbud for et andet flyselskab til 30000Baht, så der kunne du nok også få noget arbejde. Ellers ville jeg sætte dit CV ind på thaivisa.com hvor mange udelandenske virksomheder kigger. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 01/06-2010 22:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Kan du ikke holde os opdaterede med hvad du finder af job. - det er sjovt at høre nyt derudefra. //Sonni08 |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 01/06-2010 23:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
1. Cost Analysis Officer Qualification: • Male or female, age 22-25 years old. • Bachelor's Degree in Accounting or Finance. • 1-3 years experience in budget control or internal audit. • Knowledge in the area of Financial reporting • Analytical Ability • Pleasant personality with good communication skills • Good command of written and spoken English • Good Knowledge of Microsoft Excel 2. Ground Attendant - Phuket Station Qualification: • Male or Female age 22-25 years old. • Minimum height at least 160 cm. (Weight must be in proportion to height). • TOEIC score results of 450. (test taken as from October 2009) are advantages. • Minimum High Vocational graduate/ Diploma graduate / University graduate are preferred. • Excellent communication skills – both Thai and English. • Local dialect especially (Southern) is advantages. • Smart personality with positive and caring attitude. • Excellent Service Mind. • Able to work shift. Applicants please submit the following documents of: • Resume in English. • Recent a 1.5 inches photo and a full length photo. • A copy of Identification card. • A copy of House registration certificate. • A copy of Transcript. • A copy of TOEIC score results of 450 up (test taken as from October 2009), submit original on the interview date. For this position please send documents to: NOK Airlines Co., Ltd. 222 Phuket International Airport, Mai Kao, Talang, Phuket 8311 or email resume and attached documents to Remark : For all new staffs will be employed by Full Facility Co., Ltd. (outsource company) 3. Customer Relation Coordinator • Male or Female age 22-25 years old. • Bachelor's degree in related field. • 1-3 years of experience in call center or customer service. • Excellent in both speaking and writing English. • Computer skills MS-Office, e-mail, other basic computer. • Excellent communication and interpersonal skill. • Negotiation Skill and serviced mind. • Able to work under pressure. • Circumspect person. 4. Ground Attendant –Don Mueang Station • Female or Male, age not over 25 years old. • Minimum height at least 160 cm. (Weight must be in proportion to height) • TOEIC score results of 450. (test taken as from August. 2009) are advantages. • Minimum High Vocational graduate/ Diploma graduate / University graduate are preferred. • Excellent communication skills – both Thai and English. • Local dialect especially (Northern, Northern East, or Southern) is advantages. • Smart personality with positive and caring attitude. • Excellent Service Mind. • Able to work shift. Applicants please submit the following documents of : -Resume in English. -Recent a 1.5 inches photo and a full length photo. -A copy of Identification card. -A copy of House registration certificate. -A copy of Transcript. -A copy of TOEIC score results of 450 up (test taken as from August. 2009), submit original on the interview date. Remark : For all new staffs will be employed by Full Facility Co., Ltd. (outsource company) 5. Project Coordinator/Information Technology Department • Male or Female, age 23-27 years old. • Bachelor’s Degree in any fields. • At least 1 years experience in IT would be an advantage. • Service mind, smart working, strong analytical and problem solving skills. • Excellent communication and interpersonal skill. • Good command of written and spoken English. 6. Revenue Analyst • Male or Female, age 25 years up. • Bachelor or Master Degree in Statistics, Math, Economics and Engineering. • At least 2 years experience in quantitative analysis (Data Analysis) • Strong Knowledge in Statistic Model (Regression Analysis, Time Series Analysis) • Strong background in using Statistic Software / Predictive Analytic Software. • Database retrieval. • Excellent in using Spread Sheet (MS.Excel). • Presentation Skill. • English reading & listening skill. • Fast learner and Self Starter. • Analytical and Independent thinker. • Good team player and be flexible in the application of corporate strategies in the pace of change. • Excellent interpersonal skill. 7. Ground Attendant (Sakhon Nakhon, Nakhon Phanom, Phitsanulok) • Female or Male (Male only for Phitsanulok), age not over 25 years old. • Minimum height at least 160 cm. (Weight must be in proportion to height) • TOEIC score results of 450. (test taken as from Sep. 2009) are advantages. • Minimum High Vocational graduate/ Diploma graduate / University graduate are preferred. • Excellent communication skills – both Thai and English. • Local dialect especially (Northern East for Sakhon Nakhon, Nakhon Phanom) are advantages. • Smart personality with positive and caring attitude. • Excellent Service Mind. • Able to work shift. Applicants please submit the following documents of : -Resume in English. - Recent a 1.5 inches photo and a full length photo. - A copy of Identification card. - A copy of House registration certificate. - A copy of Transcript. - A copy of TOEIC score results of 450 up (test taken as from Sep. 2009), submit original on the interview date. For Sakhon Nakhon and Nakhon Phanom station please send documents to : NOK Airlines Co., Ltd. 224 Udon Thani International Airport, T.Makkhaeng, A.Mueang, Udon Thani 41000 or email resume and attached documents to Remark : For all new staffs will be employed by Full Facility Co., Ltd. (outsource company For Phitsanulok station please send documents to : Nok Airlines Co., Ltd. Phitsanulok Station Phitsanulok Airport, Aranyik, Mueang, Phitsanulok 65000 or e-mail to Please submit your resume to: Human Resource Department, Nok Airlines Co., Ltd. 183 Rajanakarn 17th Floor, South Sathorn Road, Yannawa, Sathorn Bangkok 10120 Or e-mail to : Hvis I nu læser det hele, så vil I se at det med at se godt ud ikke gælder kun i "bar branchen"! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |