Se indlæg
 Udskriv debat
Lorteland at komme hjem til...............
on og kent
velkommen hjemPfft

waree
er lige kommet hjem med thai air, mødte også 6 betjente, ud af de 40-50 personer der var rundt omkring, blev ingen udspurgt om nogetAngel

b_j3ns3n
Lundberg skrev:
Jeg havde nøjagtig den samme oplevelse som dig med kontrol 4 steder MEN jeg kan lige tilføje et ekstra "krydderi" og det var at de også stod med hunde der skulle snuse til alle passagerne efter narko.....jeg følte mig jo som kriminel der kom tilbage til det gamle DDR. Mange af børnene blev bange over at der skulle stå en lorte køter og snuse til alt og alle alle. Det skal lige siges at jeg fløj med Startour og 99% var småbørnsfamilier....de er virkelig proffessionelle i lufthavnen ....NOT Sad

de hunde er der kun fordi, der findes så mange idioter som tager alle mulige stoffer med hjem til danmark, og lever fedt af andres død og ulykke..

du vil måske hellere ud i bag lokalet og ha en finger i røven..? Sad

vis du kan få smuglerne til at stå frem i køen og sige det er dem der har stoffer med hjem, tror jeg med glæde staten spare hundene væk. Kick you
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
jeg bor i sverige og kører derfor over broen hverdag, da jeg skal til og fra arbejde.. aldrig har jeg set en tolder på den svenske side mod danmark, men jeg har derimod set toldere, politi, skat og bilprøvningen (syns mand fra staten) stå på den svenske side ofte.. det er igen bare stik prøver men vis man bliver trukket ind kan man godt regne med en længere pause.. har kun været igennem 1 gang og det tog ca 1 time.. slap dog afsted med min bil, mit gode humør og uden bøder..
sådan er livet hinsides og sådan har det været i mange år.. men tilgengæld er der heller ikke lige så mange problemer her som der.. (danmark)
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

total
SIKKEN EN GANG YNK - DET ER SKU NOGET DET FÅR"NOGEN" OP AF HULLERNE.
Hvad er problemet - kontrol er et nødvendigt onde - har I ikke tid under Jeres ophold i Thailand hørt nogen prale af hvordan de snyder systemet - har I aldrig været forarget over snyd og bedrag - det foregår i stor udstrækning.
SÅ ALLE MED GOD SAMVITTIGHED - GLÆD JER OVER INDSATSEN og nyd Jeres ferier. Sad

kiml
B_J3ns3n ... den simple forklaring er at Sverige er den ydre grænse til Schengen derfor mere kontrol.

b_j3ns3n
hehe nej.. for det er folk fra danmark der er på vej ud af danmark og ind i sverige, så det er stadig et schengen land de kører ind i.. så den holder ikke..
grunden til der er mere kontrol, er fordi svensken ikke vil have alt det lort ind i landet.. kan ikke huske hvor jeg har læst det men der er utroligt mange våben og stoffer som kører hele vejen op gennem eu uden nogen finder dem, fordi regeringerne har sparet toldere væk fra grænserne. sverige har øget indsatsen fordi der kommer så meget lort fra de omkring ligene lande.. og ved du hvad det fint for mig, jeg har intet at skjule, så de må gerne kigge i min bil i ny og næ, bare de bliver ved grænsen og tager alle de tosser som ikke har rent mel i posen.

ingolf
kiml skrev:
B_J3ns3n ... den simple forklaring er at Sverige er den ydre grænse til Schengen derfor mere kontrol.

Den holder ikke rigtigt Kim, for det er når du rejser ind i Sverige fra den danske side--broen eller färgerne--Den store kontrol skulle jo väre når du kommer med fly til Sverige fra lande uden for Schengen, for både Norge, Finland og Danmark--Sveriges gränser-- er jo med i Schengen.

Nu blev jeg pludselig lidt usikker--hvordan er det egentlig med Norge?
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Robert Kronberg
Nu er jeg ikke skattepligtig i Danmark, men selv om jeg var, så ville jeg være ligeglad med, hvor i verden en dansk førtidspensionist, efterlønner eller folkepensionist boede, og jeg kan ikke se, hvorfor man skal have mindre, fordi man fx bor i Thailand, når man jo alligevel er uden for arbejdsmarkedet.

Naturligvis ryger der nogen penge ud af den danske cirkulation, hvis man bruger sine penge i Thailand frem for i Danmark, men pensionisten betaler dog stadig skat i Danmark. Desuden trækker man slet ikke, eller i al fald meget mindre på den danske sygesikring og andre offentlige serviceydelser.

Det væsenligtlige må vel være, hvis man alligevel ikke kan arbejde, at man får et godt liv, frem for at sidde i en lille lejlighed i Danmark.

Samtidig ville myndighederne få mere tid til at gå efter de store fisk.

Sagen om muslimen, der fik førtidspension og var politikker i sit hjemland, må da også være et tilfælde, der sker ganske sjældent - desuden blev han opdaget.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
b_j3ns3n
ingolf skrev:
kiml skrev:

Den holder ikke rigtigt Kim, for det er når du rejser ind i Sverige fra den danske side--broen eller färgerne--Den store kontrol skulle jo väre når du kommer med fly til Sverige fra lande uden for Schengen, for både Norge, Finland og Danmark--Sveriges gränser-- er jo med i Schengen.

Nu blev jeg pludselig lidt usikker--hvordan er det egentlig med Norge?

er heller ikke helt med på norge men jeg tror ikke de er med Wink

b_j3ns3n
Følgende lande er medlem af Schengen:

* Tyskland
* Frankrig
* Belgien
* Nederlandene
* Luxembourg
* Italien
* Spanien
* Portugal
* Østrig
* Grækenland
* Danmark
* Finland
* Sverige
*
Estland
*
Letland
*
Litauen
*
Polen
*
Slovenien
*
Slovakiet
*
Tjekkiet
*
Ungarn
*
Malta

*
Norge (ikke medlem af EU)
*
Island (ikke medlem af EU)
*
Schweiz (ikke medlem af EU)

kiml
b_j3ns3n skrev:
hehe nej.. for det er folk fra danmark der er på vej ud af danmark og ind i sverige, så det er stadig et schengen land de kører ind i.. så den holder ikke..
grunden til der er mere kontrol, er fordi svensken ikke vil have alt det lort ind i landet.. kan ikke huske hvor jeg har læst det men der er utroligt mange våben og stoffer som kører hele vejen op gennem eu uden nogen finder dem, fordi regeringerne har sparet toldere væk fra grænserne. sverige har øget indsatsen fordi der kommer så meget lort fra de omkring ligene lande.. og ved du hvad det fint for mig, jeg har intet at skjule, så de må gerne kigge i min bil i ny og næ, bare de bliver ved grænsen og tager alle de tosser som ikke har rent mel i posen.

Nå da, troede lige jeg var rigtig klog men man kan ikke vinde hver gang Smile
Men når vi lige er ved det med Sverige og kontrol hvorfor stopper de så ikke alle de sprit smuglere som har fyldt bilen,traileren bussen og ikke mindst parkerings pladserne, så vi andre opgiver at handle lidt til weekenden Til hest

Lung Yao
Det med dobbelt check ved ankomsten bl.a. fra Thailand er ikke noget nyt, den har eksisteret og været praktiseret i mange år, MEN det NYT er at nu også danske statborger bliver x-checket.
Længe har Thai statsborgere og andre udlændning(stikprøve) måtte fremvise deres pas lige efter at de havde forladt flyet,for at få kontroleret om de var i besiddelse at et: gyldigt pas - havde behørig visum eller (varig) opholdtilladelse.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Det kunne tænkes at hvis metoden ville vise sig at være "rentabelt" til at financierere de 24 MD som staten skal spare så kan vi ligeså godt væne os til at den bliver permanent. Men mon ikke at det bliver ligesom med de razziaer som Skat og Arbejdsdirektoratet udførte mod diverse forretninger for at komme sorte penge og social bedrag til livs.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

birkedhoj
Nu ved svenskerne jo ikke du trænger til et hvil på en rasteplads kiml. Du plejer jo at holde i et autoværn og være bange for vognmandenShock. Jo har kikket på dine fine billeder.
Hilsen og kør forsigtigt, Ole
Flyver PE med THAI altid

kiml
ha ha.... nej disse billeder er taget ud af mit vindue hvor det er en af DSV`s Talebaner til 800-1000 euro som mente det gik hurtigere i det andet spor, men der var et autoværn i mellem. Og nu er det ikke så tit at jeg triller den vej, det er bedre at holde i Stau i Tyskland/Holland Shock

ingolf
Hej Kiml--kan forstå du körer Rödby-Puttgarden, og så pröver du sikkert at få lidt forsyninger i Border Shoppen, men det kan väre håblöst--specielt med en stor bil.

Kör istedet af i Heiligenhafen eller burg--de 2 sidste affarter för färgerne. Der har du Calle, Fleggaard, Nielsens og flere andre, og der kan du parkere, og redde dig lidt kolde til weekenden.Wink
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

pee chang
Det er da utroligt hvad mange mennesker vil finde sig i , med hensyn til kontrol , for at fange en snyder i ny og næ .
danskere er da godt dumme , dem virkelig vil snyde får de ikke fat i

kiml
ingolf skrev:
Hej Kiml--kan forstå du körer Rödby-Puttgarden, og så pröver du sikkert at få lidt forsyninger i Border Shoppen, men det kan väre håblöst--specielt med en stor bil.

Kör istedet af i Heiligenhafen eller burg--de 2 sidste affarter för färgerne. Der har du Calle, Fleggaard, Nielsens og flere andre, og der kan du parkere, og redde dig lidt kolde til weekenden.Wink

Nej.... der er såmen lige så mange, men når jeg handler er det også i heiligenhafen, man skal jo ikke dø af tørst Wink

Spring til debat: