Se indlæg
 Udskriv debat
Gebyrer på udlændingeområdet
Regeringen og Dansk Folkeparti er med Aftale om genopretning af dansk økonomi blevet enige om en række tiltag.
hvoraf nogen af dem vil ramme folk der bruger denne del af forummet.

Der kommer gebyrer for ansøgninger på familiesammenføringsområdet og efter planen kommer der et klagegebyr som på 750 kr. på klagesager i udlændingeservice, som man kan få retur hvis man får ret. Det og andre tiltag skulle give 82 mio. kr. i statskassen om året fra næste år.
besparelser på tolkebistand, som endnu ikke ligger fast forventes at give 15 mio. fra 2012.

Også dem der har mere end 2,6 børn bliver også ramt...

http://fm.dk/Nyhe...50510.ashx

side 21

Loftet over børnefamilieydelsen på 30.000 kr. årligt tilvejebringer et provenu på ca.
350 mio. kr. i 2011, 650 mio. kr. i 2012 og ca. 1 mia. kr. i 2013.

Der indføres omkostningsdækkende gebyrer for ansøgninger på familiesammenføringsområdet
og på studie- og erhvervsområdet i lighed med i de andre skandinaviske
lande og flere EU-lande. Provenuet udgør ca. 82 mio. kr. årligt i 2011-2013.
Tolkebistand
Staten bruger hvert år væsentlige ressourcer på tolkning. Alene på Integrationsministeriets
og Justitsministeriets områder anvendes årligt omkring 60 mio. kr. Hertil
kommer udgifter til tolke i kommuner og i sundhedsvæsenet. I dag er der kun i begrænset
omfang brugerbetaling på tolkning.
Parterne er enige om at igangsætte en gennemgang af tolkningsområdet. De samlede
udgifter til tolkning skal afdækkes, og der skal ses på mulighederne for øget brugerbetaling.
Derudover undersøges yderligere tiltag, der kan dæmpe udgifterne, fx et fælles
offentligt udbud eller fjerntolkning via video. Det forventes, at der kan gennemføres
besparelser på mindst 15 mio. kr. årligt fra 2012. Analysens resultater vil indgå i
forhandlingerne om finansloven for 2011.
Klagegebyr
Der indføres et gebyr på 750 kr. for indgivelse af klagesager på studie- og erhvervsområdet
og familiesammenføringsområdet. Gebyret svarer til gebyret på klagesager
hos andre myndigheder. Gebyret refunderes, såfremt ansøgeren får helt eller delvist
medhold i sin klage. Med gebyrer på klagesager forventes det, at antallet af umiddelbart
grundløse klager mindskes.

Lars og Paew
Måske folk skal tænke på hvor deres kryds sættes i fremtiden.........

Der skydes helt ved siden af, men det er da kanon vi har haft skatte stop i flere år, og nu nærmest ikke har til dagen og vejen, og ramer skævt igen, det er de forkerte de rammer hvis tolkebistanden forsvinder osv. gisp. DF det er og bliver en ommer efter min mening.
Med venlig hilsen
Lars og Paew
Danmark
[url]www.len-group.com[/url]
[url]www.visa.skrivunder.dk[/url]

[url]www.thai-syd.dk[/url]

www.larsogpaew.dk
HJB
bkk skrev:
Regeringen og Dansk Folkeparti er med Aftale om genopretning af dansk økonomi blevet enige om en række tiltag.

Der kommer gebyrer for ansøgninger på familiesammenføringsområdet og efter planen kommer der et klagegebyr som på 750 kr. på klagesager i udlændingeservice, som man kan få retur hvis man får ret. Det og andre tiltag skulle give 82 mio. kr. i statskassen om året fra næste år.
besparelser på tolkebistand, som endnu ikke ligger fast forventes at give 15 mio. fra 2012.

side 21

Loftet over børnefamilieydelsen på 30.000 kr. årligt tilvejebringer et provenu på ca.

Der indføres omkostningsdækkende gebyrer for ansøgninger på familiesammenføringsområdet
Tolkebistand
Staten bruger hvert år væsentlige ressourcer på tolkning. Alene på Integrationsministeriets
kommer udgifter til tolke i kommuner og i sundhedsvæsenet. I dag er der kun i begrænset
Parterne er enige om at igangsætte en gennemgang af tolkningsområdet. De samlede
udgifter til tolkning skal afdækkes, og der skal ses på mulighederne for øget brugerbetaling.
offentligt udbud eller fjerntolkning via video. Det forventes, at der kan gennemføres
besparelser på mindst 15 mio. kr. årligt fra 2012. Analysens resultater vil indgå i
Klagegebyr
Der indføres et gebyr på 750 kr. for indgivelse af klagesager på studie- og erhvervsområdet
hos andre myndigheder. Gebyret refunderes, såfremt ansøgeren får helt eller delvist
medhold i sin klage. Med gebyrer på klagesager forventes det, at antallet af umiddelbart

Ja og som om det ikke var nok, har man nu halveret "sikkerhedsnettet" dagpengeperioden til 2 år..... passer jo fint ind i DF politikken, da indtil permanent opholdstilladelse er i hus, skal der søges om forlængelse hvert andet år, og ingen kan jo vide sig sikker i disse finanskrisetider ikke at blive arbejdsløs i en periode, og så fanger bordet, hvis ikke man har en alternativ indtægt, således at det offentlige skal betale...... men det ryger den blå blok b.la. sikkert på til næste valg.....

Bjarne
Det bliver til stadighed nemmere at forstå, hvordan DF har skruet sin politik sammen. I virkeligheden ganske enkelt:
Genér alle dem, vi er bange for, fordi vi ikke kan forstå dem hverken sprogligt eller kulturelt. Når vi - verdens elite - ikke forstår deres sprog og kultur, er det naturligvis fordi, de er ringere skabninger end vi andre. Og sådan noget skal koste.

I øvrigt interessant, at alle nyhedsmedier har beskæftiget sig
med målingen af utroværdighed blandt politikere. Alle gik vældig op i, at det omvandrende rejsekatalog Lene Espersen var den næstmest utroværdige. Ingen hæftede sig synderligt ved, at chefen for regeringens støttehjul, fru Kjærsgaard, tog førstepladsen som den mest utroværdige politiker. Men det var måske ikke så uventet, at det var en bemærkning værd...?
Bjarne

HJB
Bjarne skrev:
Det bliver til stadighed nemmere at forstå, hvordan DF har skruet sin politik sammen. I virkeligheden ganske enkelt:
Genér alle dem, vi er bange for, fordi vi ikke kan forstå dem hverken sprogligt eller kulturelt. Når vi - verdens elite - ikke forstår deres sprog og kultur, er det naturligvis fordi, de er ringere skabninger end vi andre. Og sådan noget skal koste.

I øvrigt interessant, at alle nyhedsmedier har beskæftiget sig
med målingen af utroværdighed blandt politikere. Alle gik vældig op i, at det omvandrende rejsekatalog Lene Espersen var den næstmest utroværdige. Ingen hæftede sig synderligt ved, at chefen for regeringens støttehjul, fru Kjærsgaard, tog førstepladsen som den mest utroværdige politiker. Men det var måske ikke så uventet, at det var en bemærkning værd...?
Bjarne

100% enig i din udlæggelse... Shock

thaikurt1
.Hvad kommer det til at koste den enkel medlem af DTW pr år med den aftale mellem regningen og dansk folkepartiHmmmmmm

Hvad hvis der kommer socialdemokrati og SF kommer til magten tro i så at man slippe billig pr år og hvor man år ud i fremtide har Danmark betale af på den gæld.

Lad os nu se hvor galt det bliver og man stadig har råd til at rejse til thailand

http://nej
Jens Ole
Hejsa

Jeg vil sige ligsom Thaikurt.
Er vores alternativ bedre?
Jeg er stor tilhænger af skattestoppet,da vi husker fra tidligere år , hvordan en socialdemokratisk regering elskede at bruge skatteknappen.
Da de så fandt ud af , at folk var begyndt at brumme , begyndte de bare med deres grønne afgifter.
Jeg mener også at en borgerlig regering,bruger nogle af socialdemokraties tricks , ved at pålægge diverse /afgifter/gebyrer , men trods alt , føler jeg ikke at
de prøver at sløre dem så godt som socialdemokratiet gjorde.
Personlig er jeg lidt bange at Helle kommer til magten,da jeg af 2 onder , ville vælge en borgerlig regering(meget gerne uden DF )

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
Bjarne
Thaikurt1 skrev:

Lad os nu se hvor galt det bliver og man stadig har råd til at rejse til thailand

Dem der ikke har det med at rejse til Thailand rager os nemlig en kæft. Hvad fanden skal enlige mødre også i Thailand. Det er bedre, de bliver hjemme og passer kasselinjen i Netto og i øvrigt er glade for overhovedet at ha' et job.

Jeg håber, at meningen er forståelig. Ellers kan tolk anvises - mod egen-betaling, naturligvis!

Bjarne

rinpoche
Kom nu frem i skoen.
Ikke møntet på dig Bjarne.
Der er altid thai bekendte i dk, der kan løfte den opgave.
Thai samfundet i dk har altid nogle der kan gøre det.
Selvom de selvfølgelig i stolt thai tradition vil tage sig betalt herfor.

For år tilbage fungerede jeg som ubetalt thailandsk tolk, opfordret af min kone.
Da jeg først så og hørte alt deres uvederhæftige bullshit, stod jeg helt af på den opgave.
Tolk?
Betal ved kasse 1.
Redigeret af rinpoche d. 25/05-2010 19:51

TG950
bkk skrev:

side 21

Tolkebistand
Klagegebyr

ja, det er fanme til at grimmes over at hanhundene læs: Lars Lykke Rasmussen > Brian Mikkelsen > Claus Hjort Frederiksen o.s.v. gør sig til for at få et put ved tæven Pia Kjærsgaard, hun er nok i løbetid lige nu.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Thjaa
nu har jeg aldri stemt paa fru Kjærsgaard men jeg maa jo nogen gang give damen radt safoelti skal udlaning betal for ders servis

det kan ikke passe at de skal komme til danmark og faa det hele servert paa et soel fad

jeg faar bestent ikke naade gratis i thailand
og ik nok med dette saa skal jeg betale meget mere for at komme ind for at se naade en thai skal betale
saa hvorfor ikke lave det paa samme maade for dem som vi bliver behandlet i udlandet

jeg har ogsaa hafdt den ide at en udlaning der kommer til danmark skal bevise at han har en inkom paa 25000 Dkr om maanden som ikke strammer fra danmark som udgift
og 20000 Dkr som gift det er jo det samme som thai goer hved os og er du udgift skal du vare over 50 aar gammel

Livet er forkort til store problemmer

pee chang
Det bliver interessant at høre om de sprogproblemer der vil opstå på hospitaler , myndigheder ,skoler , kommuner osv når der er nogle der ikke har råd til en tolk.

Du må have spist søm Thjaa Grin der er utrolig mange danskere der ikke tjener 25.000,- om mrd , og hvis det ikke var for EU ville de fleste svenskere , tyskere , polaker , osv ikke kunne komme ind i danmark.Grin

Thjaa
pee chang skrev:
Du må have spist søm Thjaa Grin der er utrolig mange danskere der ikke tjener 25.000,- om mrd , og hvis det ikke var for EU ville de fleste svenskere , tyskere , polaker , osv ikke kunne komme ind i danmark.Grin

der er Utrolig mange Thailander der ikke tjenner 40000 Bath som du skal have som gift og 65000 Bath som sinkle pangnonist

jeg har sad det danske beloeb paa en samlining paa leve omkoster
til at de kan have samme leve standart som en dansker i thailand
Redigeret af Thjaa d. 26/05-2010 13:54

sony
thjaa skrev:
nu har jeg aldri stemt paa fru Kjærsgaard men jeg maa jo nogen gang give damen radt safoelti skal udlaning betal for ders servis

det kan ikke passe at de skal komme til danmark og faa det hele servert paa et soel fad

og ik nok med dette saa skal jeg betale meget mere for at komme ind for at se naade en thai skal betale
saa hvorfor ikke lave det paa samme maade for dem som vi bliver behandlet i udlandet

jeg har ogsaa hafdt den ide at en udlaning der kommer til danmark skal bevise at han har en inkom paa 25000 Dkr om maanden som ikke strammer fra danmark som udgift
og 20000 Dkr som gift det er jo det samme som thai goer hved os og er du udgift skal du vare over 50 aar gammel

Du har ret thjaa, gad vide om du i thailand også kan få gratis tolk når du eller hvis man bliver syg, jeg tvivler
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Thjaa
sony skrev:
thjaa skrev:

Du har ret thjaa, gad vide om du i thailand også kan få gratis tolk når du eller hvis man bliver syg, jeg tvivler

LOOL de 2 gang jeg skulle brug en tolk koste det mig 2000 Bath for 4 timer saa det troger jeg ik paa at jeg vil faa Gratis selom jeg skulle blive ragti syd med minder at min forsirkning vil daekke det hele
men det troger jeg heller ik paa selom jeg har faade naade skravet om det i min polise men da dn er paa thai og den tolk jeg brugte Thjaa hvad skal jeg sige om ders standart paa tolke moske har jeg bare varet uhelti denne gang

thaikurt1
kan få gratis tolk når du eller hvis man bliver syg, jeg tvivler

Her i Pattaya kan man på vise sygehuse ( få gratis tolk ) da man jo også betale en høj pris for bliver behandlet.

Men kommer du ud på landet små syghuset så tale de thai så er det godt at havde en kone eller kærester med.

http://nej
Thjaa
Thaikurt1 skrev:
kan få gratis tolk når du eller hvis man bliver syg, jeg tvivler

Her i Pattaya kan man på vise sygehuse ( få gratis tolk ) da man jo også betale en høj pris for bliver behandlet.

Men kommer du ud på landet små syghuset så tale de thai så er det godt at havde en kone eller kærester med.

saa er den tolk heller ik gratis saa er prisen bare blevet sadt til at der ogsaa skal tolk til

du kan da ogsaa faa gratis barpiger af mig men du skal bare betale en
minder beloeb paa 7000 Bath per gang til mig for at have skabt kontakt kan du forstaa hvor jeg vil hend
saa er hun jo ikke gratis mere du har bare givet mig penge og ikke pige

det samme du har bare betalt hospitalet for at have en tolk til raadehed og ikke selve tolken

Bjarne
saa er den tolk heller ik gratis saa er prisen bare blevet sadt til at der ogsaa skal tolk til

Der er som regel altid sammenhæng i tingene. Betaler man ikke ved sygehusets kasse (Thailand), gør man det over skatten (Dannevang).
Gang på gang ser vi her på sitet sammenligninger mellem Danmark og Thailand på både kulturelle og økonomiske områder. Det holder ikke, venner. Forudsætningerne er milevidt forskelllige. Så glem alt om "gad vide om du i thailand også kan få gratis tolk når du eller hvis man bliver syg".
Brug logikken: Nej, gu' kan man da ikke det. Eller husk at spørge i samme åndedrag: "gad vide om jeg bliver flået for 50-60 % i skat, når jeg flytter til Thailand".
Danmark er ikke Thailand og Thailand er ikke Danmark. Tak for det, i øvrigt.
Bjarne

pee chang
thjaa skrev:
pee chang skrev:

der er Utrolig mange Thailander der ikke tjenner 40000 Bath som du skal have som gift og 65000 Bath som sinkle pangnonist

jeg har sad det danske beloeb paa en samlining paa leve omkoster
til at de kan have samme leve standart som en dansker i thailand

De gebyrer regeringen og DF har foreslået har intet med thailand at gøre , så hvad taler du egentlig om ?

Thjaa
Ok saa maa jeg sige det paa den maade jeg har ogsaa boet i POLEN foer jeg kom til thailand og i polen skulle jeg da ogsaa selv betale for min Tolk og fik beatemt inte gratis der
Og nu taler vi om et andet EU land saa safoelti skal de ogsaa betale naar de kommer til os

danmark skal stoppe med at vare en gavebod det er skam helt ijorten at udlaning kommer og vil leve i vores land
dette har jeg bestemt ikke naade imod men de skal sku kunne klare sig selv og ikke forvente at vi giver dem det hele gratis og gerne en exter gave oveni
.....
da jeg var 19 aar gammel og stod uden et hjem
og hade valet at enden stati bo hos de gammel eller floette paa et hjem for hjemloese og var under udanse
og et alt forhoej bollynummer gik jeg paa kumunen for at faa hjelp
og jeg fik da ogsaa overbevist at jeg skulle paa akut bolimangle list
jeg skulle jo ik have penge af dem det hade jeg jo selv det hele med boli opsparing

de ringet saa ca 1 maande efter og fortalte mig at nu hade de et sted jeg kunne bo og jeg var da glad
jeg skulle komme dagen efter og se paa det
det gjore jeg saa men SUK jeg maate gaa skuffet hjem da kumunen hade faade en floetning som skulle have en bolig
og nu kom foran mig i koen selom at han kun hade varet i landen i 2 maander

DET KAN IKKE PASSE AT DE SKAL KOMME FORAN I KOEDEN OG FAA DET HELE BETALT Bare fordi de ikke er foedt i danmark

saa kald mig rasist jeg er lige glad bare fordi jeg har den ide
at de ikke skal komme i mit land og faa det hele servert paa et soelvfas de maa sku ud og lave naade for alle de gaver de faar
og mangler de exter penge kan de jo altig gaa ned og selge ders krop paa istagade det er jo lovlig i danmark

Spring til debat: