Se indlæg
Hvorfor gifte sig med en thailandsk pige?
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 25/05-2010 13:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Jeg er forholdsvis ny bruger her på siden. Har været passiv bruger i lang tid og derfor læst mange indlæg. I lang tid har jeg overvejet løsningen med at finde en sød thailandsk pige på Internettet eller evt. i Thailand og få hende med til Danmark. Men nogle gange synes jeg, når jeg læser folks indlæg, det måske ikke kun er positive ting at sige om pigerne fra Thailand. Jeg synes mange thailandske piger er meget flotte. Men hvad med det indre? Kan der siges noget generalt om på hvilke punkter en thailandsk pige er bedre end en dansk pige og omvendt? |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 25/05-2010 13:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer
|
|
|
hsn |
Lagt på d. 25/05-2010 13:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Fuldstændig enig med Locturian... Afsted med dig |
|
|
muddie14 |
Lagt på d. 25/05-2010 13:31
|
Begynder Antal indlæg: 10 |
Hvor i verden er alle ens, der er dejligheder i Thailand, Det samme er tilfællet i Danmark, og alle andre lande. Kærligheden er der hvor du finder den. Måske i Thailand måske i Danmark. Kulturen er nok den største hindring. Det er svært for Thaier at acceptere vores vejr, vores syn på blufærdighed, vores syn på familiesammenhold eller mangel på samme. Mange gifter sig i Thailand, nogle tager pigerne med til Danmark, nogen flytter selv til Thailand. Der er ægteskaber der lykkes og der er ægteskaber der mislykkes, fordi der skal to til et ægteskab. Det gælder både blandede og " rene " ægteskaber. Men lov at hvis du finde en Thaipige så respekter hende . |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 25/05-2010 13:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Locturian skrev: www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer Nok det enste og 100% ragti svar man kan komme med paa sordan et spoestmaal Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 25/05-2010 14:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Locturian skrev: www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer Mit indlæg var faktisk seriøst ment. Hvordan kan man lære hvordan en thailandsk kvinde er ved bare at tage 14 dage til Thailand? Jeg er bange for jeg vil blive forblændet af deres yder og alle andre ting der ikke har noget med det indvendige... Jeg mener godt man lytte andres erfaringer og herefter kan man så bruge det eller lad være. |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 25/05-2010 14:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Peder1968 skrev: Locturian skrev: www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer Mit indlæg var faktisk seriøst ment. Hvordan kan man lære hvordan en thailandsk kvinde er ved bare at tage 14 dage til Thailand? Jeg er bange for jeg vil blive forblændet af deres yder og alle andre ting der ikke har noget med det indvendige... Jeg mener godt man lytte andres erfaringer og herefter kan man så bruge det eller lad være. Jamen du har da fået svar på dine spørgsmål! hvem siger du skal gifte dig første gang du er i Thailand? jeg var ti år om at blive gift,havde da være afsted 12 gange uden at finde den rigtige,men jeg havde det skide skægt i Pattaya nu er jeg så gift på 14tne" år har to dejlige børn og et fedt liv! men det havde jeg også før jeg fandt en Thai pige. |
|
|
5555 |
Lagt på d. 25/05-2010 14:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Har lige et par spørgsmål. Hvorfor skal det være en Thai pige ? Har du været i Thailand, ellers er det en god ide lige at få et indblik i kulturen og se det hele selv. At skulle gifte sig drejer vel mest om kærlighed og ikke nationalitet |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 25/05-2010 14:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Du kom mig i forkøbet, 555. 100% enig. |
|
|
Thjaa |
Lagt på d. 25/05-2010 14:43
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 644 |
Peder1968 skrev: Locturian skrev: www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer Mit indlæg var faktisk seriøst ment. Hvordan kan man lære hvordan en thailandsk kvinde er ved bare at tage 14 dage til Thailand? Jeg er bange for jeg vil blive forblændet af deres yder og alle andre ting der ikke har noget med det indvendige... Jeg mener godt man lytte andres erfaringer og herefter kan man så bruge det eller lad være. men du an heller ikke laere vordan en thai kvinne er ved at spoere os forstild dig om hvis en Thai sporte dig vordan en dansk kvine er hvad vil du svare det kunne jeg godt tinke mig at vide og lige meget hvad du svare kan jeg med 100% sikker hed finde dig en gruppe kvinder i danmark der bestemt ikke er paa den maade som du vil beskrive Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
Jay |
Lagt på d. 25/05-2010 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 261 |
run while you can....!! = thai ægteskab mit råd, find et andet land, Thailand er mainstream og thaipiger er ikke på mode længere og de har lært fidusen...der findes ikke en landsby uden mindst én falang......afrikanere er på mode igen. Ellers prøv Filippinerne, de er også fattige og der er 20 mio. flere at vælge imellem og kortere til strandene.. nej vent, jeg ville vælge en Kineser, tænk på Kina bliver den nye supermagt, hele økonomien vælter derover, tænkt at være en del af det når Europa synker... no shit, serious...der findes ikke en formular "sådan er thaipiger" el. "sådan er thaiægteskab"....ligesom der ikke findes en "sådan er danske mænd"...vi er alle forskellige og det er de også... der findes danske mænd som er nitten, andre er perfekte....sådan er det også med thaipiger...de findes i rige og fattige, intelligente og uintelligente, tykke og tynde, ambitiøse og uambitiøse, dovne og flittige osv...virkelig stor diversitet...ikke alle er underdanige evigt smilende landsbypiger... tag ud og oplev verden hvorend det måtte være, søg med hjertet, ikke med hjernen (eller lillehjernen - altså den mellem benene) heheh og mød nogle mennesker...måske møder du en du ender med at holde af...og vigtigst af alt, lad være med at skynde dig med at blive gift...vent til du er sikkert på hendes intentioner og følelser, nogle kan være gode til skuespil (det gælder overalt i verden)... Redigeret af Jay d. 25/05-2010 14:56 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 25/05-2010 14:59
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Hvorfor gifte sig med en Tyrker. ??????? Vel fordi man er glade for hinanden og elsker hinanden........ Vel ikke fordi hun er thaier , grønlænder, huleboer eller andet.!! Michael B Kristensen
|
|
|
Suk |
Lagt på d. 25/05-2010 15:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
[quote]thjaa skrev: forstild dig om hvis en Thai sporte dig vordan en dansk kvine er hvad vil du svare det kunne jeg godt tinke mig at vide [/quote Det var et af de nemme spoergsmaal..... |
|
|
Jay |
Lagt på d. 25/05-2010 15:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 261 |
another thing, i din ihærdige søgen efter en mage, vælg en som du har noget tilfælles med, vælg en på dit aldersniveau (nogenlunden), vælg en på dit eget udseendes niveau...det får du efter min mening mest ud af....men hvordan kan det hænge sammen med at følge hjertet? spørg mig ikke, men det kan det altså, sådan foregår det nemlig ubevidst i Danmark.. Det kan virke mærkeligt når du sidder der morgengrim en kold januarmorgen i provins danmark med morgenkaffen og pyjamas på, overfor en modelsmuk eksotisk thaipige der lige er fyldt 19 år og ingen aner hvad i skal snakke om... |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 25/05-2010 15:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
Peder1968 skrev: Locturian skrev: www.flybillet.dk - Køb en tur til Thailand og find ud af det - Man kan ikke blive klog af andres erfaringer Mit indlæg var faktisk seriøst ment. Hvordan kan man lære hvordan en thailandsk kvinde er ved bare at tage 14 dage til Thailand? Jeg er bange for jeg vil blive forblændet af deres yder og alle andre ting der ikke har noget med det indvendige... Jeg mener godt man lytte andres erfaringer og herefter kan man så bruge det eller lad være. Svaret synes jeg nu også er yderst seriøst. Ta en tur til Thailand. Oplev kulturen og folket. Ja - du bliver sikkert forblændet - som de fleste andre på deres første tur. Og? Du er nød til at prøve at springe ud i det. Og så tage det hele derfra. Start med at opleve en ferie i thailand. Så måske oprette en profil på nogle thai dating sider - og snak med nogle piger. Og der igennem find ud af om det er noget for dig. Om du så skal gifte dig med en Thai, en kineser eller hvad ved jeg i sidste ende - ja se det skal du nok finde ud af jo. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 25/05-2010 16:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jay skrev: another thing, i din ihærdige søgen efter en mage, vælg en som du har noget tilfælles med, vælg en på dit aldersniveau (nogenlunden), vælg en på dit eget udseendes niveau...det får du efter min mening mest ud af....men hvordan kan det hænge sammen med at følge hjertet? spørg mig ikke, men det kan det altså, sådan foregår det nemlig ubevidst i Danmark.. Det kan virke mærkeligt når du sidder der morgengrim en kold januarmorgen i provins danmark med morgenkaffen og pyjamas på, overfor en modelsmuk eksotisk thaipige der lige er fyldt 19 år og ingen aner hvad i skal snakke om... Ja, og HVIS de i det hele taget kan snakke sammen. Et fornuftigt sprogfællesskab vil også være ønskværdigt. Gode råd fra Jay. |
|
|
Lagt på d. 25/05-2010 16:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg kan kun give ret i at du skal rejse en tur. men jeg forstår godt hvorfor målet kan være thailand. du vil måske ikke 50 trin igennem i håbet på at finde en mage. Thailand er en sikker vinder, det er muligt at finde en kæreste, og thaierne er som vi ved det imødekommende ( af forskellige årgersager ) over for os. Selvfølgelig kan du tage til Østrig og finde en, men det er nok lige som udelukket siden du kommer med dit indlæg her. Personligt, jeg er 28, mødte min Kæreste i Thailand på ferie, jeg blev skildt fra fruen der hjemme på 6 år fordi mit hjerte bankede for noget andet. Jeg tog ikke til thailand med min mor for at møde en ny pige overhovedet. Men en ting jeg vil komme med som anbefaling er virkelig at sætte dig ind i deres tanke gang. jeg har haft nogle episoder hvor jeg har haft lyst til at brænde huset ned pga dumheder og undskyldninger som er så komplet tåbelige....... / knæk og bræk / Jesper |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 25/05-2010 16:22
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Kan der siges noget generalt om på hvilke punkter en thailandsk pige er bedre end en dansk pige og omvendt? Jeg synes begge har gode sider og knap så gode sider. Hvis jeg kunne tage det bedste fra begge ville det være helt perfekt. Men det ville også være godt med en af hver... Thaipigen til det eksotiske og den danske pige til de dybe samtaler, det fornuftige og til det intellektuelle. |
|
|
Lagt på d. 25/05-2010 16:30
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Payanak Har ret. du skal ikke forvente de store politiske diskutioner eller kvantemekanik diskutioner sådan lige før hun har en bachelor i Engelsk samt de emner der skal tales om. informations level er et hak under middel. Logiske ting er ikke logiske :-} Det er TYDELIGT at se forskellen på universitets uddannede hernede. |
|
|
keniko |
Lagt på d. 25/05-2010 16:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
Vil tilslutte mig at, du køber en billet og tager til Thailand på ferie først. Men pas på at lade dig forblænde af det dejlige land og de søde piger straks. Dette tror jeg vi alle herinde kan råde dig med. Tag en ferie i landet og oplev kulturen og måden hvorpå de lever, og husk at der er meget store kulturelle forskelle som både du og din evt. kommende kone skal overvinde sammen. Jeg vil give dig nogle små eksempler på mine erfaringer med thai piger. Vil dog lige nævne at jeg blev gift med min dejlige thai kone i år. Men jeg har oplevet: At blive fyldt med små løgne(dette for ikke at tabe ansigt, og er aldeles accepteret i Thai kultur) - Kan du leve med dette? Acceptere at hendes familie, Budha og kongen indtager de første pladser i hendes verden før du kommer. Kan du leve med dette? Kræver meget opmærksomhed. Sygdom fylder meget i hendes liv. Enten hendes egen nedgroede negl, eller familiens utallige koma forekomster. Vær bevidst om ikke at stille for store krav til hende(tænk på at hun ikke må tabe ansigt). Og hun er nok absolut ikke klar over det stress og pres vi har i denne del af verden. Hendes opfattelse er typisk et glansbillede verden, hvor alle har alt. Ovenstående er blot et par eksempler som jeg har erfaret. Men vil dog nævne at hvis man fra begge parter tager hensyn og respekterer hinaden og først og fremmest elsker hinanden og er bevidst om kulturforskellen mellem hinanden så er det at blive gift med en thai pige det bedste der er sket for mig. ALDRIG mere en dansk pige for mit vedkommende..... Ovenstående er MINE egne erfaringer gælder absolut ikke alle thai pigerne... Men mener at det vil gælde mange! Du kan jo prøve at læse nogle af trådene her på siden... Jeg vil personligt ikke anbefale dating via nettet, da jeg absolut mener det er for upersonligt. Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
Spring til debat: |