Se indlæg
 Udskriv debat
Er alle pensionister bedragere?
Santhumpon
Locturian skrev:
Santhumpon, det kommer helt an på om du hedder Mohammed eller Michael. Hedder du Michael, ja, så er situationen som du beskriver - Og jeg synes den er fair nok. Den motiverer folk til at finde arbejde - Desværre har ikke alle succes med at finde et.

Hedder du Mohammed giver systemet op og tilkender førtidspension næsten fra dag et.

Jeg er på dine vegne ked af den situation du sidder i, måske du skulle kigge alternative veje, hvis du er ved at være træt af alle de afslag? Her tænker jeg på et job du kunne udføre hjemmefra. Der findes mange små jobs du kan foretage via computeren, men om de giver nok, er jo op til dit behov og din levestandard.

Men ellers held og lykke i din jobsøgning Smile

Ked af at sige det, men reglerne for dagpenge gælder alle ledige i Danmark.
Uanset om du er udlænding eller indfødt dansker.
Prøv at gå ind på
http://www.adir.d...
.

Man får breve der på det nærmeste ligger op af trusselsbreve fra både A-kasse og Jobcenter.
At hvis man ikke retter sig efter reglerne for at gå ledig mister man dagpengeretten.

Understøttelse som Girobank skrev, er lig med dagpenge, understøttelse er det gamle ord for dagpenge.
Det hed det da min far gik arbejdsløs. Forresten hedder det heller ikke arbejdsløs mere,
men ledig eller jobsøgende i de nye regler.

Det er mig der går uden job og bliver udsat for dette jeg skriver.

Og jeg er født dansker og min familie er dansker ikke noget udenlandsk i vores familie.
Før jeg giftede mig med min thailandske kone.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sådan lyder brevet fra både A-kassen og Jobcenter hver 3 måned.
Og det er et af mine breve til indkaldelse til et møde om Rådigheds-og vejledningssamtale.

Rådigheds-og vejledningssamtale
Du indkaldes hermed til rådigheds-og vejledningssamtale/møde.

Samtalen skal i følge § 25 i bekendtgørelse nr. 179 af 19. februar 2007 om rådighed holdes,
senest hver gang du har haft 3 måneders sammenlagt ledighed siden sidste samtale.

Ved samtalen skal vi ifølge lovgivningen vurdere, om du står til rådighed for arbejdsmarkedet.
Der ud over vil vi vejlede dig om de rettigheder og pligter, du har som ledig.

Vi skal også tale om, hvordan du hurtigst og lettest kommer i job igen, herunder om du har behov
for uddannelse, kurser eller andet for at komme i job.

Ved samtalen skal du endvidere medbringe liste over hvor mange job du har sagt de sidste 3 måneder.
Dette er grundlaget for om du er til rådighed.

Listen kan udfyldes og sendes digitalt via Den Digitale A-kasse (skal sendes senest dagen for mødet)
ellers bedes du benytte vedlagte skema.

Ved samtalen skal vi også revidere den "plan for jobsøgning", vi indgik ved din
CV-samtale. Vi vedlægger nyt skema som du bedes gennemlæse og udfylde inden mødet
(bliver gennemgået på mødet).

Inden samtalen bedes du gennemlæse det vedlagte "spørgeskema om rådighed".
Skemaet skal du medbringe til samtalen, hvor det bliver gennemgået.

Mødet afholdes mandag d. 7.12.2009 klokken 14,00
Vær opmærksom på, at du har mødepligt til samtalen.
Hvis du udebliver, kan det have konsekvenser for din fortsatte ret til dagpenge.
-----------------------------------------------------------------------------------------------

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 25/05-2010 10:10

Locturian
Jo, Torben, det er rigtigt, det gælder i princippet alle. Og almindelige rationelle selvstændige mennesker reagere på trusler om frategelsen af dagpenge mv, men er du udlænding, ja, så giver systemet som sagt bare op. De får tilkendt førtidspension fordi systemet ikke aner hvad de skal gøre med dem. At true dem, tjae, de fatter det jo ikke. Tvinge dem til at møde på et jobkontor? Jamen, de dukker jo ikke op. Mulighederne for at sætte dem til noget som helst er næsten lig nul. Og hvad med alle tørklædekvinderne? Tør du som sagsbehandler tvinge sådan en til at søge job eller være pro-aktiv? Eller er du bare for at racist-kortet bliver trukket? Svaret giver næsten sig selv, gør det ikke?

Så jo - Reglerne er ens for alle i Danmark - Hvis du altså ikke har et racist-kort i baglommen du kan trække op...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
sony
Apropo hvem der kan få fp. Dem her skulle ikke have en krone de skulle da nærmest have et spark bagi.

http://www.dr.dk/...m?rss=true

Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Santhumpon
Locturian skrev:
Jo, Torben, det er rigtigt, det gælder i princippet alle. Og almindelige rationelle selvstændige mennesker reagere på trusler om frategelsen af dagpenge mv, men er du udlænding, ja, så giver systemet som sagt bare op. De får tilkendt førtidspension fordi systemet ikke aner hvad de skal gøre med dem. At true dem, tjae, de fatter det jo ikke. Tvinge dem til at møde på et jobkontor? Jamen, de dukker jo ikke op. Mulighederne for at sætte dem til noget som helst er næsten lig nul. Og hvad med alle tørklædekvinderne? Tør du som sagsbehandler tvinge sådan en til at søge job eller være pro-aktiv? Eller er du bare for at racist-kortet bliver trukket? Svaret giver næsten sig selv, gør det ikke?

Så jo - Reglerne er ens for alle i Danmark - Hvis du altså ikke har et racist-kort i baglommen du kan trække op...

De møder, jeg har været til har der været mange udlændinge med; som gerne vil i arbejde igen.

Og det har været et bredt udsnit af udlændinge fra min by/kommune
som har været med til mødet på Jobcenteret.

På Metal A-kassen er der også mange udlændinge som gerne vil i arbejde igen og det er fra alle omliggende kommuner ved Kolding. Jeg kommer ikke fra Kolding, men fra en af de andre omliggende kommuner.

Dem du snakker om er nok udlændinge der ikke har arbejdet nogensinde i Danmark, men er kommet af bekvemmelighed fordi de kan få penge fra starten de kommer her, og ender som førtidspensionister.

Jeg er ikke racist og bliver det heller ikke, mange af mine udenlandske venner kommer fra forskellige lande.

Jeg må stoppe her jeg skal til møde på JobDK Kl. 13:30 som har overtaget mig fra Jobcenteret.
Skal lige have fundet de forskellige papir med job på Løntilskud som jeg har fundet på jobcenter.dk
og som jeg vil søge i samarbejde med JobDK.

mvh
Torben.

Rawirot
Locturian skrev:
natty, din pizzamand hjælper dig nok ikke så meget Wink Jeg tager gerne alle over én kam her, man hører om den ene efter den anden der lukker bixen hvert år, og sælger til fætter, for dermed at undgå at betale skat og moms. Men din taxamand og kiosk-habib, tjae, de får jo deres løn, så skat betaler de jo nok! Wink Intet ondt at udsætte der...

Jeg synes man skulle have været en hel del år på arbejdsmarkedet i Danmark, for at have ret til offentlige ydelser. Fint, det kan "nye" flygtninge så ikke, men så bør de tvinges i skole - Ingen god indsats i skolen? Ingen penge. Ingen job-søgen efter end studie? Ingen penge. Jeg er træt af at man som udlænding kan gå ned på social kontoret og sige "Jeg ikke snakke dansk, jeg ikke have arbejde, mig vil penge have" - Og whuuupti - Så får de en stor fed check og underholdning til deres 24 børn. Sygt er det...

Men - Jeg har da også afskrevet muligheden for pension til mig selv når jeg kommer i den alder - Den er helt 100% væk til den tid... Så drenge, nyd den mens i kan! Wink

JA OG SOM HAN SELV SIGER. DEN MANDER IKKE RACIST. MEN HVORFOR ER DE ALLE LIGESOM MIG ? HVAD KALDES DET SÅ?
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
Locturian
Rawirot, beklager, men dit indlæg giver ikke mening? Jeg har læst det 4 gange nu og forstår ikke hvad det er du skriver Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.

pee chang
dutling68 skrev:
ang fattige i danmark.....

http://www.dors.d...

Smile Jeg håber der er nogle der læser om dansk fattigdom som den beskrives i dit link , men desværre tror jeg ikke at åbner øjene på mennesker som er overbevist om at der ikke er fattige i Danmark

pee chang
Locturian skrev:
Rawirot, beklager, men dit indlæg giver ikke mening? Jeg har læst det 4 gange nu og forstår ikke hvad det er du skriver Smile

Jeg tror han prøver at fortælle at du er racist , hvilket du er , det er bare at læse dinne indlæg i denne tråd

Santhumpon
pee chang skrev:
Locturian skrev:

Jeg tror han prøver at fortælle at du er racist , hvilket du er , det er bare at læse dinne indlæg i denne tråd

Jeg ved ikke hvem du hentyder til der siger Locturian er racist.
Dette har jeg aldrig sagt om ham og mener heller ikke han er det.

Jeg har aldrig beskyldt nogen for at være racister.

mvh
Torben.

pee chang
Santhumpon skrev:
pee chang skrev:
Locturian skrev:

Jeg ved ikke hvem du hentyder til der siger Locturian er racist.
Dette har jeg aldrig sagt om ham og mener heller ikke han er det.

Jeg har aldrig beskyldt nogen for at være racister.

mvh
Torben.

Jeg beklager, jeg mener det dog stadig

sony
Hva så er man racist fordi man ikke er enig i hvad du mener? Eller hvad andre mener er man så racist?
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Rawirot
Rawirot skrev:
Locturian skrev:
natty, din pizzamand hjælper dig nok ikke så meget Wink Jeg tager gerne alle over én kam her, man hører om den ene efter den anden der lukker bixen hvert år, og sælger til fætter, for dermed at undgå at betale skat og moms. Men din taxamand og kiosk-habib, tjae, de får jo deres løn, så skat betaler de jo nok! Wink Intet ondt at udsætte der...

Jeg synes man skulle have været en hel del år på arbejdsmarkedet i Danmark, for at have ret til offentlige ydelser. Fint, det kan "nye" flygtninge så ikke, men så bør de tvinges i skole - Ingen god indsats i skolen? Ingen penge. Ingen job-søgen efter end studie? Ingen penge. Jeg er træt af at man som udlænding kan gå ned på social kontoret og sige "Jeg ikke snakke dansk, jeg ikke have arbejde, mig vil penge have" - Og whuuupti - Så får de en stor fed check og underholdning til deres 24 børn. Sygt er det...

Men - Jeg har da også afskrevet muligheden for pension til mig selv når jeg kommer i den alder - Den er helt 100% væk til den tid... Så drenge, nyd den mens i kan! Wink

JA OG SOM HAN SELV SIGER. DEN MANDER IKKE RACIST. MEN HVORFOR ER DE ALLE LIGESOM MIG ? HVAD KALDES DET SÅ?

Sun baby

Beklager der er faldet nogle ord og tegn ud af sammenhænget. Det var skrevet over mobilen og det render af og til sammen da det er for småt.
Jeg mener bare at når du taler om udlændinge generelt så må der være noget racistisk over det. Du har jo ikke et eneste venligt eller opmuntrende ord omkring dem. Det er for mig at se at på kanten taf racisme. Men du bestemmer selv og dine meninger har ligeså meget ret her som andres. Men det er min mening om det du skriver.
Sun baby
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
natty
"Jeg tager gerne alle over én kam her, "
Kald det gerne generalisering eller racisme, for det er det når man tager alle over en kam. Det er det samme som at kalde alle fra Bangkok for burgøjsere eller alle døtre og kvinder fra Isan for prostituerede.

Thjaa
jeg har en ven fra Irak i danmark og han er nok den person jeg kender som er den meste rasist person paa ander folkeslad der ikke kommer fra danmark

han hager alle og alt af ander folk der kommer til danmark og udnoetter vores system han spoetter efter sine ejen landmand og jeg har hoeret han fler gang raabe efter dem skrup da ud af dette land din store nasser

jeg har sporet han hvorfor han har den hodling til hans landmand og ander der ikke kommer fra danmark
og han svare
da jeg kom til damark det foeste jeg starte med var at gaa med
aviser paa den maade fik jeg laeret det danske spraad hurti og en masse om jers kultur
det nesten jeg gjore var at loebe alle arbejterplasser paa ders doer til en gav mig et jop
jeg har aldri tage en krogne fra dette samfund som ik var til mig da jeg kommer fra et samdfund der bestemt ikke vil hjelpe mig hvis jeg ikke kunne klare mig selv
saa fatter jeg ikke alle disse folk der kommer fra samme samfund eller linde samfund ikke kan klare sig selv
naar de kommer her til de kunne jo starte med at gaa med aviser eller raklammer

og alle disse folk goer at naar jeg gaar paa gaden ser i infoete dansker mig som en af alle de ander
og det kan jeg kun faa stoppet hved at faa de ander til at tage sig sammen
Redigeret af Thjaa d. 25/05-2010 12:52
Livet er forkort til store problemmer

Locturian
natty skrev:
"Jeg tager gerne alle over én kam her, "
Kald det gerne generalisering eller racisme, for det er det når man tager alle over en kam. Det er det samme som at kalde alle fra Bangkok for burgøjsere eller alle døtre og kvinder fra Isan for prostituerede.

Godt så, du sender mig bare en statistik over hvor meget biddraget fra pizzarier udgør af skatteandelen sammenlignet med traditionelle restauranter, så holder jeg kaje. Det er vel kendt af pizzarier, grønthandlere og kiosker har meget svært ved det med at betale skat og moms... Det gør mig sq da ikke til racist at jeg synes at det er svineri ? Igen, racisme kortet blev trukket her, denne gang af natty... Tak for det...

smedemus
Fuldstændigt sygt at man ikke kan få lov at opholde sig hvor man vil i verden, når man har betalt skat af sin førtidspension. Vil de tvinge os til at opholde sig i Dk, så de kan plukke vores sidste skillinger ud af os, med (verdens højeste) afgifter på biler, smøger, sprut mm? Sku da ikke vores skyld at vi er blevet uarbejdsdygtige, sku da ikke nogen dans på roser at leve for en førtidspension.

rinpoche
Locturian skrev:

Godt så, du sender mig bare en statistik over hvor meget biddraget fra pizzarier udgør af skatteandelen sammenlignet med traditionelle restauranter, så holder jeg kaje. Det er vel kendt af pizzarier, grønthandlere og kiosker har meget svært ved det med at betale skat og moms... Det gør mig sq da ikke til racist at jeg synes at det er svineri ? Igen, racisme kortet blev trukket her, denne gang af natty... Tak for det...

Du glemte sort arbejde i selvsamme etablissementer, mens man er på overførselsindkomst.
Det gælder i høj grad også thai restauranter m.m.
Ingen af disse, som jeg har kendskab til kan sige sig fri herfor.

pee chang
sony skrev:
Hva så er man racist fordi man ikke er enig i hvad du mener? Eller hvad andre mener er man så racist?

Jeg er som mange andre der syntes at mange af de udlændinge der er her i landet skulle have et los ud af landet , men når du skær alle over en kam , mener at alle muslimer , alle thaier , osv , så er det racisme , med andre ord et enkelt og dumt menneske syn som undre mig at et folk der ifølge hvores regeringen skal leve af hvores hjerne har

Nirvana
Locturian skrev:
natty skrev:
netop dutling68
Thaikurt1er sgu nok heller ikke på den såkaldte starthjælp, som ikke er til at leve af, den lavestre laveste ydelse. Men det er da dejligt at Thaikurt støtter de fattige i Thailand i deres oprør, men ikke i Danmark. og ja der findes fattige i Danmark. Ups var der nogen som sagde dobbelt standard

Gu findes der ej fattige i Danmark! Der findes nogen der er mindre bemidlede en andre, men slå du ordet "fattig" op i en ordborg inden du slynger omkring dig med ordet. Der er sq meget få i Danmark der går sultne i seng eller sover under åben himmel (på nær spejdere og selv-valgte vagabonder).

Så i synes det er sjovt at vi skal stille 54.000kr i bank-garanti fordi vi gerne vil have en Thai pige til Danmark? I synes det er sjovt med alle de regulativer omkring det at besøge Danmark? Jamen, hvem kan vi takke? Hele den skare af "flygtninge" fra mellemøsten der hæver kontanthjælp, førtidspension, sygepenge, dagpenge, børnechecks, boligtilskud og andre ydelser fra den Danske statskasse - Og det selvom de aldrig nogensinde har været på arbejdsmarkedet, betalt skat, og ydet til det danske samfund. Og der er også meget få af dem der gør forsøget... Se, DEM kan i takke for flere regler, mindre pensioner, mindre velfærd, længere ventelister på hospitalerne, dårligere skolegang til de unge, mv. mv. - Det er logik for burhøns at der skal nogen til at betale for velfærden, og når der bliver færre og færre der arbejder, og flere og flere der nasser, ja så må der skæres ned.

En ny regering med Helle og Willy? haha - Ja, den kommer sikkert. Og så bliver der endnu flere penge til de "stakkels" gæster fra mellemøsten, endnu flere opførte moskéer og det bliver endnu nemmere at importere koner, fætre, kusiner, onkler og børn fra deres hjemlande. De skal jo give noget tilbage til de der stemte på dem. Og med 10% (officielt, måske nærmere 20%?) af danskere med etnisk baggrund der helt sikkert ikke stemmer på højrefløjen, ja så skal der gives noget retur.

I kan takke gæsterne for det ekstra papirarbejde der nu kommer ! Så kan man bare håbe at der ikke er nogle danske snydere også, der ryger med i fælden...

NB; Nej, jeg er bestemt ikke racist, men ak hvor er det svært at se på at Danmark bliver voldtaget af en gruppe mennesker der vil skide os et langt stykke. Men tak til de der kommer til landet og ligefrem bidrager! Dem hører man desværre bare ikke så ofte til Sad

Det er vist længe siden du har stellet bank-garanti da den er stiget til 60000 kr.
Come As You Are

for en gang skyld har Locturian rigtig godt fat i problemstillingen her,
nemlig at utrolig mange indvandre er kommet til dk i ren forretnings henseende, velvidende at den danske hedning statskasse er bundløs, og man ligeså godt kan suge penge ud af den, imens man er her.
tag en ydelse som børnepenge de udbetales hver 3. måned og beløbet er ligeså højt som det en landarbejder tjener på 3 måneder i hjemlandene. Dertil kommer at utroligt mange er FS fordi der var penge fra dag et, i dk kunne/kan man få mere i kontanthjælp end det en gennemsnits universitets uddannet kan tjene i statsadministrationen i hjemlandet.
Tilbage i 1990erne bønfaldt flere S- borgmestre, med massive indvandringsproblemer, deres partifæller i regeringen om at stoppe for familiesammenføring af hele familier til et parallel liv på kontanthjælp i Danmark, men regeringen ville dengang ikke lytte.
førtidspension gives kun til folk der her dansk statsborgerskab, hvilket der lang om længe er blev strammet op for i sidste årti, nu er det dog så svært, at vores koner vil få problemer, ved bare at få fast opholdtilladelse, personlig mener jeg at stramninger fra foråret var for stramme, men det er jo fortidens syndere vi kan takke for det.
overførsels indkomst til ikke dansker skal naturligvis stoppes/ eller stærkt begrænses, jeg kan slet ikke forstå at ikke-danskere kan få en høj ydelse som kontanthjælp. Og samtidige denne forskelsbehandling blandt udlændinge.
En udlænding som kom til Danmark som FS for 10- 15 år siden og lige siden har været arbejdsløs, har i alle årene kunne gå rundt og lave ingenting og kunne få kontanthjælp, mens en udlændinge der kom hertil for 5 år siden, ville have værre udvist af landet for det samme, eller i hvert fald ikke værre berettiget til nogen ydelser.
Personlig vil jeg mene at udlændinge kun skal kunne få SU eller starthjælp, ligesom kriminelle skal ud med det samme.
dog ser jeg da helst at de jobløse få et job.
Redigeret af d. 25/05-2010 21:10

Spring til debat: