Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Bookning af hotel i Thailand
|
|
NewToThai |
Lagt på d. 21/05-2010 09:30
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej, Skal til efteråret til Thailand for første gang. Vi er 4 voksne og 1 barn der skal afsted 1 uge til Koh Samui og 1 uge til Koh Phangan. Sidder pt og kigger efter hoteller og der er jo mange forskellige sites/rejsebureauer der tilbyder bestillinger. Hvilke kan I anbefale at booke igennem og hvorfor?? PFT |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/05-2010 09:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Hvis du er lidt frisk så booker du det hele selv. Sider som www.asiarooms.com har ganske fornuftige priser, men faktisk vil jeg anbefale dig at finde et hotel til en pris du synes er rimelig, og derefter tage kontakt til hotellet direkte. De er ret pressede i øjeblikket, så det burde være muligt at forhandle en pris der endnu bedre på plads... Husk at bestille en rejseforsikring også! |
|
|
Poul Jensen |
Lagt på d. 21/05-2010 10:02
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Du kan også prøve www.agoda.dk Det har jeg gjort flere gange |
|
|
NewToThai |
Lagt på d. 21/05-2010 10:25
|
Locturian skrev: Hvis du er lidt frisk så booker du det hele selv. Sider som www.asiarooms.com har ganske fornuftige priser, men faktisk vil jeg anbefale dig at finde et hotel til en pris du synes er rimelig, og derefter tage kontakt til hotellet direkte. De er ret pressede i øjeblikket, så det burde være muligt at forhandle en pris der endnu bedre på plads... Husk at bestille en rejseforsikring også! Rejseforsikringen er i orden Hvad med det Sawadee som der linkes til her på siden?? Nogle ulemper ved at "handle direkte" hos hoteller fremfor f.eks. Nyhavn Rejser, Vejle Rejser, Hotels.com eller andre? Er lidt "grøn" på dette område derfor de mange spørgsmål.. Redigeret af NewToThai d. 21/05-2010 10:45 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/05-2010 10:45
|
Der er ingen ulemper ved at booke direkte hos hotellet ud over at du skal snakke med hotellet direkte såfremt du har problemer, hvorimod du kan klage til fx. til agenten såfremt du benytter en sådan. Mange finder tryghed i at handle hos fx. StarTours så de har mulighed for at klage eller få hjælp skulle noget gå galt. Jeg har dog normalt ikke problemer som ikke kan løse, og besparelsen er det værd
|
|
|
NewToThai |
Lagt på d. 21/05-2010 11:10
|
OK, kan jo selvfølgelig se hvor meget der er at spare på "gør det selv" fremfor et rejsebureau. Har så kigget lidt på hoteller i den "dyre ende" og har fundet flg. som vi umiddelbart synes ser ok ud: Koh Samui: Amari Palm Reef Resort Koh Phangan: Santhiya Resort Nogen der har erfaringer mht. service, komfort, kvalitet, beliggenhed osv. med disse hoteller?? |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/05-2010 11:23
|
Personligt har jeg ikke erfaringer med dem, men der findes rigtig mange anmeldelser på sider som fx. AsiaRooms, eller Agoda som også blev nævnt. Tag dig tid til at studere disse, det er tiden værd
|
|
|
Fido |
Lagt på d. 21/05-2010 12:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
NewToThai skrev: OK, kan jo selvfølgelig se hvor meget der er at spare på "gør det selv" fremfor et rejsebureau. Har så kigget lidt på hoteller i den "dyre ende" og har fundet flg. som vi umiddelbart synes ser ok ud: Koh Samui: Amari Palm Reef Resort Koh Phangan: Santhiya Resort Nogen der har erfaringer mht. service, komfort, kvalitet, beliggenhed osv. med disse hoteller?? Jeg bruger selv Tripadvisor meget når jeg skal bestemme mig for et hotel. Der er ofte penge at spare ved at booke online, men husk at sammenligne de forskellige tilbud ... der kan være forskel på værelsesstandarten og nogle er med morgenmad, andre uden. http://www.tripad...Samui.html One man's ceiling is another man's floor |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 21/05-2010 13:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 264 |
Mit bedste råd til dig er start med at finde 2-3 hoteller som du kunne være interesseret i at bo på på en af destore sider som feks agoda, hotels.com eller lignede. Når du har navnet på disse hoteller googler du hotellets navn og så så kommer der normalt 10-20 forskelige booking sites op som du kan kigge igennem for den bedste pris. Personlit har jeg brugt Hotelscombined.com det er en søgemaskine der søger mange forskellige booking sites lige som momondo gør det med flybiletter. Og ja det er altid en god ide at spørge hotellet også, det er nemlig ikke altid at det er en god forretning at booke gennem andre, det kommer an på hotellets politik på området |
|
|
jesperfrb |
Lagt på d. 21/05-2010 17:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2357 |
Har brugt Sawadee mange gange med succes! Men det kan godt være du kan forhandle en bedre pris ned hotellet direkte, men så maks en uge før af ankomst, og det er bedst hvis I står der allerede. Men forstår godt, at det er første gang I skal til Thailand, og vil være sikker på der er et hotel, så check priser på ovenstående internetsider, og book hvor det er billigst. De 2 hoteller du nævner ligger langt over den prisklasse jeg vil betale så har ingen erfaring! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 21/05-2010 21:20
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
har selv prøvet at booke hotel på stedet et par gange, og det er absolut dyrere end at booke over nettet. Dog kan det godt betale sig at sammenligne hotellets egen hjemmeside med f.eks agoda, da hotellerne mange gange kører med specielle rabatter for en uge på deres egne hjemmesider.
Redigeret af Hopla d. 21/05-2010 21:25 |
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 21/05-2010 22:00
|
jesperfrb skrev: Har brugt Sawadee mange gange med succes! Men det kan godt være du kan forhandle en bedre pris ned hotellet direkte, men så maks en uge før af ankomst, og det er bedst hvis I står der allerede. Det kan jeg under ingen omstændighed anbefale. De ansatte på hoteller der ikke er drevet af ejeren har ingen ret til at forhandle priser. Jeg har spurgt på flere forskellige hoteller og de priser de oplyser når jeg står der er meget højere end dem der er online. Jeg har endda oplevet at have boet på et hotel i over en uge og da vi boede der besluttede vi os for at beholde det ene af de 2 værelser vi havde lejet en ekstra dag så det pasede med flyet hjem om aftenen. De tilbød priser der var næsten det dobbelt af hvad jeg nedte med at betale da jeg bare forlængede det ene værelse via det booking site jeg havde brugt. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 21/05-2010 22:00
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Jeg booker altid selv direkte med hotellet - klart det billigste
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 21/05-2010 22:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Locturian skrev: har brugt asiarooms mange gange - har flere ganget fundet hoteller via dem . og så selv kontaktet hotel for at prøve at få det billigere- tværtimod har den pris jeg har fået af hoteller altid været dyre end asiroom. de må være storkunder og få de bedste priser i thailand.
Hvis du er lidt frisk så booker du det hele selv. Sider som www.asiarooms.com har ganske fornuftige priser, men faktisk vil jeg anbefale dig at finde et hotel til en pris du synes er rimelig, og derefter tage kontakt til hotellet direkte. De er ret pressede i øjeblikket, så det burde være muligt at forhandle en pris der endnu bedre på plads... Husk at bestille en rejseforsikring også! DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 21/05-2010 22:39
|
pdrhan skrev: Jeg booker altid selv direkte med hotellet - klart det billigste Er du sikker på det? jeg har som sagt helt modsatte erfaringer, men måske skyldes det typen af hotel du bor på, kontra det jeg bor på. Jeg bor altid på store hoteller med pool og ligende. Det er den slags hoteller hvor ejeren ikke er med i selve driften af hotellet. Hvilken type bor du på? for det kan være med til at afklare mange tvivls spørgsmål. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 21/05-2010 22:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
ThomasHOL skrev: samme kun cremen 4-5 stjerner diamond clif hotel and spa juni 2009 kata thani resort - december 2009 andaman seaview februar 2010 (kun 4 stjerne ikke som kata thani , det rå cremen . kan godt være det kan fås hvis man møder op -- jeg har ringet og mailet .
pdrhan skrev: Jeg booker altid selv direkte med hotellet - klart det billigste Er du sikker på det? jeg har som sagt helt modsatte erfaringer, men måske skyldes det typen af hotel du bor på, kontra det jeg bor på. Jeg bor altid på store hoteller med pool og ligende. Det er den slags hoteller hvor ejeren ikke er med i selve driften af hotellet. Hvilken type bor du på? for det kan være med til at afklare mange tvivls spørgsmål. Redigeret af fckguld d. 21/05-2010 23:23 DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2010 06:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
der er 1 vigtig forskel at book hos nyborg rejser eller andet dansk selskab. og så booke lokalt. Thailand har kunderne ikke samme betingelser som i DK. i DK kan du klage din sag hvis der har været problemer med dit ophold. hvis tingene ikke er som lovet. Det er noget sværre i Thailand der får du altså bare afvide at sådan er det bare. Jeg booker altid hos Agoda. det er kun i vores egen by jeg ikke gør det. |
|
|
briller |
Lagt på d. 22/05-2010 08:16
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
pdrhan skrev: Jeg booker altid selv direkte med hotellet - klart det billigste hmm, jeg fik min kæreste til at høre om priser direkte hos et par hoteller, det var altså dyrere end at booke gennem sawadee.com ? Mvh Mads |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 22/05-2010 10:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
ThomasHOL skrev: pdrhan skrev: Jeg booker altid selv direkte med hotellet - klart det billigste Er du sikker på det? jeg har som sagt helt modsatte erfaringer, men måske skyldes det typen af hotel du bor på, kontra det jeg bor på. Jeg bor altid på store hoteller med pool og ligende. Det er den slags hoteller hvor ejeren ikke er med i selve driften af hotellet. Hvilken type bor du på? for det kan være med til at afklare mange tvivls spørgsmål. Bor altid kun på hoteller med pool mm hvor minimumsprisen ca er 2000-2500THB , eller nu i lejlighed med minimum 2 soveværelser - det er ligeså billigt som et godt hotelværelse ... man får hvad man betaler for.....ville aldrig booke et hotelværelse til 500THB..... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
ThomasHOL |
Lagt på d. 22/05-2010 10:34
|
pdrhan skrev: Bor altid kun på hoteller med pool mm hvor minimumsprisen ca er 2000-2500THB , eller nu i lejlighed med minimum 2 soveværelser - det er ligeså billigt som et godt hotelværelse ... man får hvad man betaler for.....ville aldrig booke et hotelværelse til 500THB..... Det er samme prisklasse som dem vi plejer at bo på. Når du siger at det er billigere at møde op end at booke online, er det så i forhold til prisen på deres eget website eller er det dem på et af booking siderne? eller kan det skyldes at der er nogle geografiske forskelle? Vi bor primært i Bangkok og foretrækker området omkring Petchbuti road. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |