Se indlæg
 Udskriv debat
Nu brænder BIG C også
I går startede den altødelæggende brand i CentralWorld, (som jeg personlig altid har set som et meget kedeligt shopping center), nu er Big C over på den anden side af gaden også gået i brand,

http://bangkokpos...ri-on-fire

der er også sat ild til Century Park hotel, som tidligere er blevet beskyldt for at huse snipere.

ThomasHOL
sørgeligt at det skal ende på denne måde, det er lidt somom at kan vi ikke vinde så skal alle tabe. Holdningsmæssigt er jeg på de rødes side, mener de har en retfærdig sag. Men kan naturligvis ikke holde med folk der brænder bygninger af.

En ting er at det er centrum for shopping og det derfor vil betyde en del for turismen i bangkok. men det er sørgeligt at tænke på alle de folk der arbejder i de centre, de har nu med sikkerhed ikke noget job mere.

P.S. er enig i at central world var et kedeligt center opbygningen af det gjorde at det ikke virkede så indbydende.

PL
ThomasHOL skrev:
sørgeligt at det skal ende på denne måde, det er lidt somom at kan vi ikke vinde så skal alle tabe. Holdningsmæssigt er jeg på de rødes side, mener de har en retfærdig sag. Men kan naturligvis ikke holde med folk der brænder bygninger af.

En ting er at det er centrum for shopping og det derfor vil betyde en del for turismen i bangkok. men det er sørgeligt at tænke på alle de folk der arbejder i de centre, de har nu med sikkerhed ikke noget job mere.

P.S. er enig i at central world var et kedeligt center opbygningen af det gjorde at det ikke virkede så indbydende.

Hvorfor kan man ikke holde med folk der brænder bygninger af?

PL

Thjaa
..
Redigeret af Thjaa d. 20/05-2010 01:44
Livet er forkort til store problemmer

natty
PL skrev:
ThomasHOL skrev:

Hvorfor kan man ikke holde med folk der brænder bygninger af?

PL

Taler for sig selv,

prasat
jeg vil give PL ret, hvorfor kan man ikke holde med folk der brænder bygninger af.
de røde så for 2 år siden de gule lave demonstrationer og fik væltet regeringen uden politi og militær blev sat ind, næ nu skal de røde igen undertrykkes og skydes hvis de ikke makker ret i geledene.
hvis jeg havde været rød thai havde jeg sikkert også brændt hele lortet af.

prasat

Anonym Bruger
prasat skrev:
jeg vil give PL ret, hvorfor kan man ikke holde med folk der brænder bygninger af.
de røde så for 2 år siden de gule lave demonstrationer og fik væltet regeringen uden politi og militær blev sat ind, næ nu skal de røde igen undertrykkes og skydes hvis de ikke makker ret i geledene.

prasat

ja det siger jeg også
kør efter politi og mliitær folk, og dræb dem stille og roligt
og brænd hoteller og shopping centyre-
Såkan regeringen lære det.
De har selv started den krig,og krig koster liv.

ThomasHOL
Ja hvis man da ønsker en borgerkrig så gør da endeligt den slags ting. Men jeg ønsker ikke borgerkrig jeg mener at det der skal gøres skal gøres politisk og der hjælper det altså ikke noget at brænde bygniger af, det gør kun kløften større.

Locturian
Jeg forstår ikke at man kan støtte en gruppe der brænder bygninger af? Hvor mange tusinder står ikke uden job fordi deres arbejdsplads er blevet brændt ned? Det er en gidseltagning af den generelle befolkning og direkte terrorisme. Støtter man yderligtgående fraktioner som dem vi ser nu, så kan man lige så godt holde med Al Queda.

Men det fortsætter som vi ser det nu, så ender det med en regulær borgerkrig.

Jeg kan godt se problematikken i at bønderne i alt for lang tid er blevet ignoreret og marginaliseret af den øvre klasse i Thailand, men at brænde bygninger af og udøve den ligegyldighed overfor den alemene befolkning i Thailand hører ingen steder hjemme. Har jeg en løsning på alle Thailands problemer? Nej. Er der nogen der har? Tvivler... Men at brænde bygninger af ser jeg bestemt ikke noget gavn i...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
natty
Locturian netop, hadet vil blive større og større, hvis man tror det her hjælper på de fattiges sutution, glem det. Det her vil bangkokborgerene høj som lav aldrig glemme.
At sammenligne det der sker nu med den forholdsvise fredelige besættelse af lufthavne er helt skudt ved siden af, selvom det også var forkert. Jeg går ud fra at dem som synes det er okay at brænde bygninger ned også ville bifalde det hvis det var deres egen bolig, ejendom eller arbejdsplads det gik ud over, for man er jo et rigt burgøiser svin hvis man bor og arbejder i bangkok, ik osse, så er man jo også selv ude om det.
Jeg går også ud fra at dem som støtter afbrænding af bygninger, også støttede optøjerne på Nørrebro efter rydningen at Jagtvejen. Og hvis nogen skriver at det kan jeg da ikke sammenligne, vil jeg sige jo det kan jeg. For enhver som føler sig uretfærdigt behandlet har da ret til at tage loven i hånd og gøre som det passer dem. Alt andet vil jo ellers være dobbelt standard ik?

pee chang
natty skrev:
Locturian netop, hadet vil blive større og større, hvis man tror det her hjælper på de fattiges sutution, glem det. Det her vil bangkokborgerene høj som lav aldrig glemme.
At sammenligne det der sker nu med den forholdsvise fredelige besættelse af lufthavne er helt skudt ved siden af, selvom det også var forkert. Jeg går ud fra at dem som synes det er okay at brænde bygninger ned også ville bifalde det hvis det var deres egen bolig, ejendom eller arbejdsplads det gik ud over, for man er jo et rigt burgøiser svin hvis man bor og arbejder i bangkok, ik osse, så er man jo også selv ude om det.
Jeg går også ud fra at dem som støtter afbrænding af bygninger, også støttede optøjerne på Nørrebro efter rydningen at Jagtvejen. Og hvis nogen skriver at det kan jeg da ikke sammenligne, vil jeg sige jo det kan jeg. For enhver som føler sig uretfærdigt behandlet har da ret til at tage loven i hånd og gøre som det passer dem. Alt andet vil jo ellers være dobbelt standard ik?

Det må være en dejlig nem verden du lever i Natty , det er enten A eller B , for eller imod , og har nogen forståelse for noget er det en accept at alt andet der bare ligner det lidt , Havde du været en af mine venner ville jeg nok have sagt at du var 20% dummere ene en MDF plade , for det der sker nu er efter min mening en helt naturlig følge af den Thailandske regerings handlemåde , som med al tydelighed har vist at Thailand er at sammenligne med lande som Burma og Kina , lande som bruger militæret over for befolkningen , og Thailand har taget skridtet videre ved at bruge snigskytter til at dræbe enkelt personer , det er heldigvis noget som er uhørt i demokratiske lande , og i det selskab har Thailand ikke været i et par år , du næver Bangkoks borgernes vurdering af situationen i Thailand , måske kunne du også berige dem af os der er gift med kvinder fra nordøst Thailand eller som det hedder i BKK Lao , om middelklassens syn på disse mennesker og om de er egnede til at kunne stemme ved et fremtidigt valg i Thailand.
Så for at gøre det kort Natty , syntes jeg at du skulle se tingene fra flere sider , der er intet der er sort og hvidt

Bjarne
Den højere intelligens er virkelig kommet på banen. Ja, det er da logisk, at alt bliver bedre og alle får det bedre i takt med, at der brændes mere og mere af....!!!!????

Philo
Jeg kan godt forstå, at sindende kan komme i kog, også her i Danmark, da vi vel alle har en tilknytning til Thailand, men jeg kan ikke lide, at man skriver som nedenfor citeret:

ja det siger jeg også

Det bør vi holde os for gode til.
Der bliver efterlyst nuancerede holdninger og det jo da givet rigtigt, at det ikke er sort eller hvidt, der der pt. sker i Thailand.
Jeg har imidlertid meget svært ved at se, hvordan afbrændning og henrettelser løser noget her.
Om forholdende i Thailand pt. syntes jeg det er vanskeligt at gennemskue. Vi har - som i andre sammenhænge - en udpræget tilbøjelighed til at anskue tingene gennem vores "danske briller". Men Thailand er ikke - og bliver næppe nogensinde - ligesom Danmark. Retfærdighed for alle er en svær ting.

Med andre ord, din holdning kan være lige så rigtig som min (i virkeligheden er de nok begge forkerte Wink )Men lad os afholde os fra at blive ekstreme på andres vegne.

Og så håber jeg at der efterhånden kan sænke sig lidt ro over gemytterne.

MVH

Philo

Thjaa
jeg kan nu godt forstaa at de er blevet sure og laver meget lort i det og jeg kan da ogsaa foelge dem hend af vejen at det de branner nogen af de rige folk bykning af at de moske kan foele vordan det er at tabe en masse

jeg har altig stoettet de reed i thailand men jeg syns bestemt ikke at de skal gaa rund og branne bykning af det kunne jo ramme den natte vagt som er i bykning paa den tid de setter ild til den og chancen for at han er reed er stor
Livet er forkort til store problemmer

Suk
Thjaa.

Hva' mener du egentlig?

Du kan foelge at de braender bygninger af, samtidigt syntes du ikke at de skal braende bygninger af............Go'daw do......

Naa ja, hvis nattevagten er gul, saa lad ham doe.

Ioevrigt naar der ingen bygning er, saa er der folk i alle farver der mister deres job, men op i roeven med dem, er det saadan du taenker..hva' ?

Er alle i roede blevet totalt vanvittige ? i er daelme nemme at paavirke.....majonetdukker af vaerste skuffe.........

Fy for satan.....Det stinker .........
Redigeret af Suk d. 20/05-2010 11:24
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
pdrhan
sonny skrev:
prasat skrev:

prasat

ja det siger jeg også

Det er da vidst ikke studenterhuen der har trykket her.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Rawirot
pdrhan skrev:
sonny skrev:
prasat skrev:

prasat

Til hest Bla bla bla

ja det siger jeg også

Det er da vidst ikke studenterhuen der har trykket her.....

Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
PL
Jeg vil da langt hellere foretrække at de brænder bygninger ned, istedet for at begynde at jage og slagte PAD folk og regeringstilhængere, hvilket meget vel kan blive næste trin i Thailand's opløsning som nation.

Raseriet og frustrationen over nederlaget skal jo ud på en eller måde, ikke?

Men det er mærkværdigt at den øvre middelklasse (De Gule royale buttkissers) egentlig tør blive ved med at holde 80% af befolkningen nede på et eksistensminimum.

Det er da ris til egen røv, så at sige, ja det er faktisk livsfarligt!

PL
Redigeret af PL d. 20/05-2010 14:37

prasat
jo for de røde er alting sort eller hvidt. jeg forstår godt deres måde at handle på, ikke at jeg dermed er enig i deres politik.
men når modparten kan gøre hvad de vil og der intet sker så kan jeg godt forstå deres frustrationer, de har været skydeskiver for politiet og militæret den sidste måned og det er for dem en ulig kamp da de jo ikke er bevæbnet på samme måde.
hvor mange mennesker slog militæret ihjæld da de gule spærede lufthavnen?
næ man høre gang på gang regeringen lyve om at der kun er blevet skudt i selvforsvar hmmm gud ved om de selv tror på det.
og lige til sidst er du begyndt at drikke igen suk? det er da rimelig klart hvad Thjaa mener.

prasat

Spring til debat: