Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Penge overførsler
|
|
Allan Nielsen |
Lagt på d. 01/11-2005 07:30
|
Antal indlæg: 67 |
Der spørges hvorfor i al verden man skal oprette internetbanking i Thailand for at sende penge til svigerforældrene ? Jeg synes, at jeg har to gode grunde til det. For det første kan jeg sende små beløb uden store omkostninger. Tit kan f.eks. 500 Baht gøre underværker. Så derfor har jeg ikke lyst til, at sende 7.000 Baht, som er mindstebløbet i Skandiabanken. For det andet vil det tage mindst 3-4 dage at få pengene frem fra Danmark, hvor det med den Thailandske konto tager et sekund. Jeg tror i øvrigt også, at mange danskere der forsørger deres kærester i Thailand hellere vil sende små beløb hyppigere end store beløb sjældnere. Med hensyn til at oprette internetbankkonto uden at have opholdstilladelse, så lykkedes det mig at oprette en ny konto for 4 dage siden. Jeg synes, at det er en god ide, at have to konti. En med ATM-kort til at hæve fra pengeautomaterne, og en uden hævekort. Jeg vil helst ikke have større beløb stående på en konto med hævekort, hvis det bliver stjålet eller misbrugt. Derfor to internetbankkonti. Venlig hilsen Nielsen P.S. Husk at få oprettet beløbsmodtagerne kontonumre f.eks. kæreste, svigermor, søster m.fl.. |
|
|
L |
Lagt på d. 02/05-2007 11:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
Jeg har lige brugt Alm Brand...de tager 100 kr....for at sende 1.000 kr. Det kan ikke gøres via netbank (udenfor EU) med Alm Brand Om der så også fratrækkes et gebyr i Bank of Ayudhya Bangkok Thailand må tiden vise....! Redigeret af L d. 02/05-2007 11:47 |
|
|
samee |
Lagt på d. 02/05-2007 15:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 298 |
Lomme skrev:Om der så også fratrækkes et gebyr i Bank of Ayudhya Bangkok Thailand må tiden vise....! Jeg har prøvet at betale alle ind som udlandske omkostninger - den TH-bank trækker stadigvæk et beløb uanset hvad og det er aldrig det samme beløb. Så nu betaler jeg kun de 60.- som Amagerbanken tager for an overførsel (husk hvis du ikke taster alle dataer korrekt ind så koster det når din bank skal rette dem) vh S It’s deep how you can be so shallow |
|
|
jej |
Lagt på d. 02/05-2007 17:02
|
Begynder Antal indlæg: 1 |
Hej Alle Danske Bank tager kun 20,00 kr. hvis du selv taster Hilsen JEJ |
|
|
handy |
Lagt på d. 02/05-2007 18:03
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1057 |
er der nogen der kan hjælpe mig har været i nodea bank i forgårs for at overføre penge til min konto i thailand men fik blot nu oglyst at de skulle bruge et iban nr hvilket jeg prøvede at finde på bankens hjemmeside uden held hvorefter jeg ringede til banken i thailand her fortalte en flink dame at hele asien ikke hade iban nogle der kender til dette problem mvh Handy |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 02/05-2007 18:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Bed Nordea om at saette sig lidt mere ind i sagerne, har en ven der fik samme besked og samme besked af TH, det fortalte han saa banken i DK og saa var den potte ude.......DK Bankpersonale er sq nogen gange saa kloge, at de kan undvaere knoppen. Det eneste visse banker i DK skal ha' er en " Swift code " Med venlig hilsen Suk...... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
handy |
Lagt på d. 02/05-2007 18:20
|
tak for svaret suk det fortalte jeg ham også og at jeg igemmen 10-12 år havde havde klaret det med swift code så håber han bliver godt flov imorgen |
|
|
John |
Lagt på d. 02/05-2007 18:21
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Såvidt jeg ved er IBAN nr. kun noget der findes i Europa, er du sikker på at det ikke er et SWIFT nr.? john@dansk-thai.dk
|
|
|
handy |
Lagt på d. 02/05-2007 19:02
|
nej oplyste at jeg havde overført masser af gange med swift men som suk siger er det nok bare en bankmand der ikke helt har tjek på tingene var også ude for det før nytår hvor jeg samme dag jeg skulle rejse ville overførre penge med samme problem hvor en bekendt måtte sende senere og det var også nodea blot en anden afd flovt |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 02/05-2007 20:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
SWIFT og IBAN er generalt det samme. bare forskelligt fra bank til bank hvad de bruger..
Michael B Kristensen
|
|
|
handy |
Lagt på d. 02/05-2007 20:41
|
ja det må jo storset være det samme |
|
|
Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 02/05-2007 21:10
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
IBAN For at hæve niveauet af automatisk behandling af betalinger over landegrænser har en række internationale pengeinstitutter sammen med International Organisation for Standardisation (ISO) Udviklet en fælles måde at skrive kontonumre på – kaldet IBAN (International Bank Acount Number). IBAN er ikke noget nyt kontonummer, men et internationalt anerkendt og genkendeligt format til genkendelse af f.eks. dine kontonumre i Nordea. Til alle konti eksisterer et IBAN, men det benyttes kun ved betalinger til og fra udlandet – hovedsageligt inden for Europa. I Danmark udgøres det af det 4-cifrede reg. Nr. og det egentlige kontonummer på op til 10 karakterer. Et Dansk IBAN er på 18/tal/bogstaver og kan i Nordea fx se sådan ud: DK992001234567890. På din kontoudskrift står der to numre: IBAN og BIC sammen med dit kontonummer. Det er numre, der kun skal anvendes ved overførsler fra udlandet. IBAN er blot dit sædvanlige kontonummer med DK og et tocifret kontrolnummer sat foran. BIC er sparekassens internationale banknummer (kaldes også SWIFT nr.) Oink! Oink!
|
|
|
handy |
Lagt på d. 02/05-2007 21:23
|
tak for det så er det hele klarlagt, der er sku nok et job til dig i nodea hvis det skulle være |
|
|
Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 02/05-2007 21:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 69 |
Hej Handy, He, he, nu var eksemplet med Nordea jo kun et eksempel, da nogen jo nævnte denne bank Bruger ikke denne bank selv, men ok det kan da være de vil betale lidt for reklamen. De kan jo lægge ud med en betalt rejse til Thailand. Oink! Oink!
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |