Se indlæg
Første rejse til Thailand
|
|
dansker |
Lagt på d. 27/10-2005 21:27
|
Begynder Antal indlæg: 16 |
Hej Jeg planlægger at foretage en rejse til Thailand alene, men ved ikke så meget om landet. Jeg er ikke vant til at rejse - er der nogle ting jeg skal være særligt opmærksom på? Er der andre, der har erfaring med at rejse alene derned? Hvilken type sygesikring skal man have? Hvor køber man det henne? Martin |
|
|
rene |
Lagt på d. 27/10-2005 21:55
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
hej hvornår skal du derned jeg har været der mange gange alene og det er jo let at komme i kontakt med thaier og de er søde og jeg tror aldrig jeg er blevet snydt
rene henriksen
|
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 27/10-2005 22:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
well rejseforsikring i Thailand er temmeligt dyrt med defleste europæiske selskaber, men der skal da nok være gode og billlige forsikringer imellem. - men hvis jeg skulle vælge ville jeg nok prøve BUPA de er både billigere end de fleste udenlandske forsikringer, og har god dækning i Thailand. - og hvad rejse på egen hånd angår, så er detnormalt ikke noget større problem her. - Hvis man lige sørger for at studere en lille smule om skik og brug i landet. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
dansker |
Lagt på d. 27/10-2005 22:46
|
Tak for svar. Rene: Tja, på ethvert tidspunkt indenfor 2 md. Jeg har ikke rigtigt planlagt noget endnu. Men har kigget lidt på priser. Cmd. Torp: Hvad med Gouda rejseforsikring. Er der nogle der har erfaring med dem? 500-600 kr. for 7-14 dages forsikring synes jeg ikke er dyrt. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/10-2005 22:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Et godt råd, køb bogen " REJSEN RUNDT I THAILAND " fra politikens forlag. Den er på små 500 sider og spækket med informationer, billeder og kort, den koster små 300,- og kan købes i enhver boghandel.......... Go' rejse. Hilsen Suk..................... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Long |
Lagt på d. 28/10-2005 03:47
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Rigtigt godt råd fra Suk. Den bog er svær at undvære, når man skal rejse rundt i Thailand. Hvis du vil studere bogen nærmere, før du køber den, så har de den på alle biblioteker (om ikke andet så er den som regel hjemme i en lidt ældre udgave). Jeg har altid rejst alene til Thailand og det har aldrig været noget problem. Måske fordi jeg vidste, hvor jeg skulle hen (havde hotel hjemme fra de første par dage - på nær én gang), og fordi jeg fra venner og bekendte havde fået at vide nogenlunde, hvordan det forskellige gik for sig: Transport, skik og brug og med meget mere. Ved at nærlæse forum her, så vil du være godt forberedt. Rigtig god tur Long Redigeret af Long d. 28/10-2005 03:48 |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 28/10-2005 04:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
dansker skrev: Hvad med Gouda rejseforsikring. Er der nogle der har erfaring med dem? 500-600 kr. for 7-14 dages forsikring synes jeg ikke er dyrt. kender ikke lige firmaet, men prisen lyder da tilforladelig nok. men husk at chekke hvordan deres udbetaling er ! - der er visse selskaber der kører med en politik der siger: du betaler først og så får du pengene refunderet når du kommer hjem ! - og det er efter min mening en uholdbar løsning, det ville jo være surt at skulle bruge alle sine penge på hospital, hvis det nu går galt, og derefter måtte tage hjem på grund af at man er flad ! - desuden kender jeg et eksempel fra et Britisk forsikringsselskab hvor der gik 4 mnd. efter hjemkomsten før der lå en chek fra dem. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 28/10-2005 06:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Hej Martin..... Har du allerede en husstandsforsikring ?? er dette tilfældet kan du mange gange gennem dit eget forsikringselskab købe en årsrejseforsikring til hele din familie (i husstanden) for ca. 500 kr. de arbejder typisk sammen sos-international eller IHI begge ganske udemærkede selskaber.... ved mindre "skader" (diare, faldet og slået dig eller lign.) kan jeg anbefale at du betaler kontant ved kassen, og beholder kviteringen til du kommer hjem hvorefter du så kontakter dit forsikringsselskab og får pengene retur, ved større ting, såsom indlæggelse eller et brækket ben, kontakter hospitalet selv din forsikring (nogen gange skal de lige have lidt hjælp ! :-) og klarer det med betalingen, du skal bare skrive under ! En ting er sikkert hav en eller anden form for forsikring, kig efter 24 timers suport (nødlinie) gouda, er ikke altid til at træffe i Thailand (jeg taler af erfaring)men sos, IHI og Eurocenter er ganske ok... Mange tror at de forsikringer, som deres eget forsikringselskab tilbyder ikke er gode nok, men jeg har ikke den opfattelse, de arbejder alle efter samme regler, dog kan man ikke altid få penge(småbelø med det samme. De fleste rejselskaber "anbefaler" sælger en bestemt, dette skyldes alt andet end hvem der er bedst.... (igen... lidt erfaring !) ($$$) Hvis du har Eurocard gold har du allerede en forsikring, dette kort har allerede gevet dig en forsikring..... du skal bare vise kortet så er alt betalt ! Jeg håber du kan bruge disse råd til din planlægning, herfra kan jeg kun ønske dig god tur, du vil elske Thailand, det er der ingen tvivl om !!!! Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Utopia Tours - Thailand |
|
|
rene |
Lagt på d. 28/10-2005 14:03
|
Begynder Antal indlæg: 17 |
hej jeg taget derned den 7nov til 29 nov der er det stadig billigt, har ikke købt endnu, jeg tager alene derud skal du med?.
rene henriksen
|
|
|
Ki Nuk |
Lagt på d. 28/10-2005 15:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Du må også gerne følges med mig; jeg tager afsted med FINAIR kl 19:15 fra KBH d. 9 nov og returnere til DK d. 3 dec. Jeg rejser alene, men har muligvis en der henter mig i BKK. mvh Lars |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/10-2005 10:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Et godt råd, køb bogen " REJSEN RUNDT I THAILAND " fra politikens forlag. Den er på små 500 sider og spækket med informationer, billeder og kort, den koster små 300,- og kan købes i enhver boghandel.......... Politikens bog er god til at danne sig et overblik over hvad man kan opleve i Thailand og få inspiration qua en masse flotte helside-billeder. Men medbringe den på en rejse? dertil synes jeg den er alt for stor og tung og med kun få informationer i forhold til fx lonely planet, the rough guide to thailand etc. Politikens bog er efter min mening mest beregnet til de der selv kører rundt i Thailand, da der hverken er angivelser af busstationer, tog/fly....ruter, tider, priser. Det samme gælder for indkvartering. Alle informationer som en førstegangsbesøgende nok vil sætte pris på. mvh rinpoche |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/10-2005 18:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
rinpoche. Jeg tror ikke at du læst bogen. Jeg han finde alt om bus, tog og flyruter. Du må ha' nogen meget spinkle og svage arme, hvis du mener at bogen er stor og tung. Den bog du henviser til kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har den, men den er sikkert udmærket. Mvh. Suk................... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/10-2005 20:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Hej Suk, Jeg har den faktisk lige her på min boghylde, idet jeg synes der er nogle rigtig gode billeder heri tilligemed en masse godt baggrundsstof. Men som rejseguide? Uanvendelig. Og du ville måske være så elskværdig at henvise til de konkrete sider hvorpå du finder "alt om busser tog priser etc" Bogen er stor og tung i forhold til dem jeg henviser til, og som er langt mere anvendelige og detaljerede end politikenq som egentlig blot egner sig som et opslagsværk forud for rejsen. Du kender ikke de mest velrenommerede og velanskrevne guide bøger til Thailand??? (million oplag) Men du kender og anbefaler du politikens? Nå ja, den er på dansk.... rinpoche Redigeret af rinpoche d. 29/10-2005 20:19 |
|
|
dansker |
Lagt på d. 02/11-2005 15:40
|
Rene og Loejberg Jeg tror jeg bliver nødt til at vente lidt med at tage. Men tak for tilbuddene. |
|
Spring til debat: |