Se indlæg
 Udskriv debat
Dødsyg dansker mindre værd end chimpanse
ThomasHOL
Jeg synes det er utroligt som der er folk der absolut mener at det offentlige skal betale og gøre udtagelser hver gang der er en sag der kommer i medierne. Jeg forstår heller ikke at folk absolut vil hjælpe folk som har taget en beregenet rissiko og taget afsted uden en forsikring.

Der er simpelthen alt for meget blødsødenhed i den danske folkesjæl, det går nok altsammen for hvis jeg kommer ud i noget så skal EB nok hjælpe og folk samler ind på facebook, så hvorfor tage ansvar for mit eget liv.

Nej det kunne ikke falde mig ind at hjælpe tilfældige folk jeg læser om på nettet.

Men bortset fra det så kan jeg ikke forstå at hans børn ikke kan finde penge til at besøge sin far der ligger for døden. Var det min far var jeg da bare taget afsted og så bekymret mig om omkostningen senere. En billet til bangkok til bangkok afgang idag kl 16.25 med Austrian koster 5070 kr og så 630 for en billet med Airasia til Chiang Rai. Ja det er da mange penge at hive ud af et budget hvis man ikke har nogle penge, men hans børn er unge og de er sgu nok mere kede af at ikke sige farvel til deres far end at de skal betale af på en rejse ned og sige farvel.

Jeg kan da huske dengang min kones far døde, der hoppede hun på et fly dagen efter for at kunne deltage i begravelsen. Tænk hvis hun havde sagt nej de 10.000 kr har jeg ikke så jeg blive hjemme. Det ville have været et virkeligt stort savn i hendes liv.
Redigeret af ThomasHOL d. 06/05-2010 11:58

Suk
At skaffe penge til en fly billet i en saadan situation skulle vel ikke vaere noget problem........men jeg kan da godt se at det er nemmere at faa den foraeret. Taenker man saadan burde man skamme sig, hvilket jeg kom til at give udtryk for paa FB.

Her er svaret fra et af Carsten's boern :

Gina Jensen 6. maj kl. 01:30 Anmeld
Syntes edermame du skal lukke røven man?
- skal vi skamme os? du kender ikke vores situation man!!!!
Min far har ALDRIG noqensinde været der for miq oq mike, men alliqevel ville vi qør ALT for ham man! Jeq har inqen muliqhed for at komme til Thailand da jeq står som alene mor til en 4mdr qammel drenq, oq ikke har muliqhed for at taqe ham med!
Syntes du sq ta at blive voksen, oq så sq DU FANME SKAMME DIG OVER AT SKRIVE SÅDAN EN BESKED! Hvad helvede bilder du diq ind man!!!

Om jeg har lyst til at hjaelpe pigen, for pigens skyld...NEJ !!!

Man kan nu laese paa FB, at moderen saar tvivl om Carsten nu vil se sine boern, da det selvfoelgelig vil blive haardt for alle parter.

Lad nu Carsten doe i fred og ro, uden at lave en lakorn ud af det......Han vil ikke hjem, han vil ikke have mere kemo saa lad ham faa fred her i Thailand, her bliver man heller ikke glemt, heller ikke efter sin doed.
Redigeret af Suk d. 06/05-2010 12:31
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
sony
Ville hellere støtte det her, de kan ikke selv gøre for det.

http://www.aidsbo...orside.php

Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

jan svitzer
ja ikke godt men 16.200 for min rejseforsikring for 1 år hos HIH BUPA

den er købt her i thailand har brugt Bupa i 3 år her i thailand jeg er 100% ok med dem

http://scandinavi...rskab.aspx

http://www.jansvitzer.dk
PL
16.200 hvad?

Dkr. eller THB?

PL

jan svitzer
ok ja det er thai baht 16.200 for 1 år

http://www.jansvitzer.dk
Suk har du et link til det du viser fra facebook?

phitsanulok

http://www.facebo...0295066131

Det er gruppen den kære SUK snakker om ;-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
xxxx
Ja og når man læser den, så er tonen ligesom lagt..

Giv os penge eller hold kæft..
det både fra Brian og som ovenstående Suk postede.

Det handler vist mest om brian prøver at få andre til at betale det han har hjulpet Carsten med.

Børnene vil ikke til thailand, selvom der er folk der har tilbudt at betale.
Carsten vil ikke til DK.
Han skylder 50.000 thb på hospitalet, plus den sidste uge han har, plus brænding.
har lige fået pension, men kun betalt 30.000 til hospitalet og der kommer pension igen..
Så hvad er problemet.

PL
"No problems" - lad dem gøre hvad de vil!

Jeg ER kølet ned efter den indledende harme, det ser ud til det går som det skal.

Folk bestemmer selv hvordan de vil forlade denne verden, med eller uden forsikring.

PL

Asda
xxxx skrev:
Ja og når man læser den, så er tonen ligesom lagt..

Giv os penge eller hold kæft..
det både fra Brian og som ovenstående Suk postede.

Det handler vist mest om brian prøver at få andre til at betale det han har hjulpet Carsten med.

Børnene vil ikke til thailand, selvom der er folk der har tilbudt at betale.
Carsten vil ikke til DK.
Han skylder 50.000 thb på hospitalet, plus den sidste uge han har, plus brænding.
har lige fået pension, men kun betalt 30.000 til hospitalet og der kommer pension igen..
Så hvad er problemet.

Nedenstående link underbygger det du skriver:

http://www.facebo...0295066131

Pengene skal ikke gå til flybillet el.lign. men til de udgifter som er løbet op for hospitalindlæggelsen. Frown
Smile

rinpoche
Dansker mindre værd end en chimpanse
??

Hvad er det da for en gang forvrøvlet EB sludder!

Rejsende uden rejseforsikring, der kommer galt afsted på den ene eller anden måde sætter sin familie og venner i en slem kattepine, som Fido også var inde på.
Jeg synes det er ansvarsløst og moralsk forkasteligt overfor selvsamme familie og venner.

Fordi det er naturligt at disse 2 grupper går ind og hjælper.
Ikke tilfældige læsere af EB.
Og undskyld mig, men jeg finder det ejendommeligt at ingen af parterne kan skaffe nok midler til at a) betale hans hospitalsregning og sørge for hans sidste timer i ordentlige omgivelser.
og
Cool stampe nok penge op ad jorden til at være hos ham i hans sidste stund.
Det er vist snarere viljen der mangler end noget andet.

Og det ville jo være rart, hvis en anden part ville løfte denne byrde.

Selvfølgelig er det ikke det offentlige, der skal løfte denne opgave.
Rent bortset for det, hvilket signal ville det så ikke sende:
Drop forsikringen og når du kommer ud at skide, bliver du befordret hjem på det offentliges regning.

Under alle omstændigheder, trist skæbne.

fckguld
PL skrev:
Ja, der er rådne og brådne kar allevegne, sådan er det.Frown

Jeg blev sgu' harm da jeg læste om ham sømanden i EB, og jeg mente såmænd bare at hvis der var nogle i nærheden ku' de da kigge forbi hospitalet og hjælpe til hvis der var nogle småting de ku' gøre for ham.

Straks så himler folk op om hvor idiotisk manden er at rejse uden forsikring, og han skal sgu' bare rådne op derude.

Det er ganske forfærdeligt som folk er blevet, de rene monstre efterhånden.

Prøv at læs nogle af kommentarerne i EB, det er chokerende.

PL

vi enige igen - syntes det er ligegyldigt diskutere om manden er et kvaj rejse uden forsikring- det er en af vores landsmænd der er blevet indhentet af døden , hvis jeg var på kanterne ville jeg tage forbi - give en lille skilling og sige hej . ville ønske nogen ville gøre det for mig - uanset om jeg havde forsikring eller ej . syntes ikke vi skal være kloge over for en mand , der ligger for døden - hellere forstående .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

ja.. RIP

post mortem

må din sidste tid være fredfyldt

kanut
Jeg læse lige at biletterne er i hus for børnene.
Som jeg læser historien, har der ikke været meget familieforhold i denne familie.
Så lur mig om ikke lige der er nogender har fået en gratis tur til Thailand, hmm
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

phitsanulok
Børnene tager ikke afsted, men pengene bliver brugt til at betale de ca. 60000 bath der er i regninger. Indsamlet ialt 12000dkr. Der er stoppet for indsamlingen nu.
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
pee chang
PL skrev:
Hvis der er nogle der går og keder sig og har masser af tid i Thailand, så ku' de måske udvise lidt solidaritet og hjælpe denne stakkels mand:

http://ekstrablad...340774.ece

HUSK REJSEFORSIKRINGEN, ALTID!

PL

Manden er da dummere end chimpansen , og historien fortæller intet om han vidste at han var syg før han rejste , og derfor ikke kunne forsikres , nej så heller støtte chimpansen

xxxx
phitsanulok skrev:
Børnene tager ikke afsted, men pengene bliver brugt til at betale de ca. 60000 bath der er i regninger. Indsamlet ialt 12000dkr. Der er stoppet for indsamlingen nu.

Ja men det var alene i går det gav 60.000 thb

Og indsamlings siderne kører stadig.

Så hvad mon der samles ind til nu.. Friends

kanut
Nå, men så har de nok solgt de billeterne igen, for at betale regningen på sygehuset.
man kan da godt blive lidt rundforviret af alle de forskellige informationer man fårHmmmmmm
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Nu håber jeg at folk er lige så hjælpsomme overfor de mere end 1.000 ældre herboende danskere, der enten har en forsikring med så mange undtagelser, at forsikringen i realiteten intet dækker, eller har valgt alene at have en ulykkesforsikring, hvis de kommer i samme situation som Carsten.
Hvis Carsten har vidst at han havde lungecancer inden han rejste, er der ingen rejseforsikring der dækker.

Spring til debat: