Se indlæg
Ferie i Thailand efter ægteskab
|
|
calun |
Lagt på d. 03/05-2010 17:25
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Hejsa Jeg har et par lidt spidsfindige spørgsmål og ved, at jeg er ude i god tid :-). Jeg har været sammen med Nat i en del år nu og hun bliver 24 år gammel i februar 2011. Det forholder sig nu sådan, at en del af min familie og nogle af vores venner gerne vil med på ferie til Jomtien/Bangkok i april 2011. Men det rejser jo spørgsmålet hvorvidt Nat kan forlade DK efter at have søgt om ophold (eller rettere, kan hun komme ind igen!?). Vi planlægger at blive gift sidst på året 2010 og så aflevere ansøgning om ophold (tror jeg det hedder) i februar 2011 når hun fylder 24 år. Vi planlægger at blive gift i DK, så der burde ikke være det helt store papirræs i det. Spørgsmålene er nu: 1. Hendes forhåbentlig sidste visum kommer til at løbe fra medio november 2010 til medio februar 2011 og som jeg har forstået det, har en ansøgning om ophold efter indgåelse af ægteskab opsættende virkning, således at hun ikke behøver forlade DK ved udløbet af hendes visum!? 2. Når vi skal giftes i DK, hvilke papirer skal så oversættes og forberedes hertil? 3. Kan hun forlade DK efter afleveringen af ansøgningen og kan hun komme ind igen når de 14 dages ferie er ovre? Mange tak for hjælpen. Carsten |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 03/05-2010 19:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
calun skrev: Hejsa Jeg har et par lidt spidsfindige spørgsmål og ved, at jeg er ude i god tid :-). Jeg har været sammen med Nat i en del år nu og hun bliver 24 år gammel i februar 2011. Det forholder sig nu sådan, at en del af min familie og nogle af vores venner gerne vil med på ferie til Jomtien/Bangkok i april 2011. Men det rejser jo spørgsmålet hvorvidt Nat kan forlade DK efter at have søgt om ophold (eller rettere, kan hun komme ind igen!?). Vi planlægger at blive gift sidst på året 2010 og så aflevere ansøgning om ophold (tror jeg det hedder) i februar 2011 når hun fylder 24 år. Vi planlægger at blive gift i DK, så der burde ikke være det helt store papirræs i det. Spørgsmålene er nu: 1. Hendes forhåbentlig sidste visum kommer til at løbe fra medio november 2010 til medio februar 2011 og som jeg har forstået det, har en ansøgning om ophold efter indgåelse af ægteskab opsættende virkning, således at hun ikke behøver forlade DK ved udløbet af hendes visum!? 2. Når vi skal giftes i DK, hvilke papirer skal så oversættes og forberedes hertil? 3. Kan hun forlade DK efter afleveringen af ansøgningen og kan hun komme ind igen når de 14 dages ferie er ovre? Mange tak for hjælpen. Carsten Hej Carsten, 1: Når du søger om familiesammenføring får hun administrativt opholdstilladelse - så ja hun kan blive i landet 2: Hun skal på sit Ampur(kommune) have en civilstandsattest der bekræftiger hun er single - Dette skal oversættes samt legaliseres (Der er en masse tråde om detaljerne ved dette) 3: Nej hun kan IKKE umiddelbart forlade DK og så komme ind igen. - Dog kan man ansøge om denne mulighed, men det er ikke sikkert du får ja til det. Mht 3.: Mit råd er entydigt - Enten bliv i DK - eller lad hande blive i TH indtil i er sammenført. Systemet er meget firkantet og ikke fleksibelt - så undlad at være kreativ. Mvh Djengis PS. Held og lykke med jeres planer. Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
Asda |
Lagt på d. 04/05-2010 11:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
I kan allerede søge når hun er 23,5 år. Det kunne måske løse nogle af problemerne |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 04/05-2010 18:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Held og lykke med det hele
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
calun |
Lagt på d. 04/05-2010 21:04
|
Djengis skrev: 3: Nej hun kan IKKE umiddelbart forlade DK og så komme ind igen. - Dog kan man ansøge om denne mulighed, men det er ikke sikkert du får ja til det. Mht 3.: Mit råd er entydigt - Enten bliv i DK - eller lad hande blive i TH indtil i er sammenført. Systemet er meget firkantet og ikke fleksibelt - så undlad at være kreativ. Hej, tak for svaret! Ved du hvor længe det tager at få sådan enansøgning igennem? Ved du også hvor længe der normalt går før familiesammenføringen er gennemført? (hvilket vel giver tilladelse til at komme/gå til/fra DK som man har lyst!?) Redigeret af calun d. 04/05-2010 21:05 Med venlig hilsen
Carsten - Min kæreste bor i Ban Phu nær Udon Thani - |
|
|
calun |
Lagt på d. 04/05-2010 21:06
|
Asda skrev: I kan allerede søge når hun er 23,5 år. Det kunne måske løse nogle af problemerne Spændende mulighed, kan du kommentere det lidt nærmere? Tak. Med venlig hilsen
Carsten - Min kæreste bor i Ban Phu nær Udon Thani - |
|
|
Asda |
Lagt på d. 05/05-2010 10:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
Se link: http://www.aegtes...ammenfores "Ansøgningen kan dog indgives 6 mdr før den yngste af jer fylder 24 år. " Der findes meget brugbart informationer på http://www.aegtes...raenser.dk (Her er der også mugligt at stille spørgsmål o.s.v.) samt http://www.nyidan... God fornøjelse Redigeret af Asda d. 05/05-2010 10:44 |
|
|
Lagt på d. 05/05-2010 11:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Er i gift og har indgivet ansøgning om familiesammenføring OG iøvrigt opfylder reglerne om alder, bopæl, garanti stillelse, forsørgelseskrav osv, osv, er der altså slet ingen problemer med at få en "tilbagerejse tilladelse" - den kan søges hos det lokale politi og det klares på ca. 8-10 dage max. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 05/05-2010 16:36
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
som Djengis skriver så er reglerne meget 4 kantent, så enten bliver hun i DK ( under ansøgningen ) eller rejser hjem til TH og venter på at sammenføringen går igennem. en tilbage rejse tilladelse bruger man som regel kun i det tilfælde at man søger om forlængelse af opholds tilladelsen og den er udløbet under behandlingen. så min umiddelbare tro er den at den får du ikke, hvis i har søgt om FS, og visa'et er udløbet, ja det er meget 4 kantet. men held og lykke med det kommende bryllup & FS. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
Spring til debat: |