Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk rejseguides oplevelser i Thai-fængsel.
keniko
Til Orientering

I morgen tirsdag den 4/5 kl. 21.25 bringer DR1en dokumentar om en dansk rejseguides oplevelser i et Thai fængsel...

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

phitsanulok
Tak for info - den skal ses
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
natty
Jeg har en stor mistanke om at det igen igen er Tyrkieteksperten, de havde vist nogle guider som ikke havde arbejdstilladelse og som blev tilbageholdt. Firmaet havde ikke sørget for at få orden i papirene. Utilgiveligt overfor medarbejderne. Det findes et eller andet sted her på DTW. Men lad os nu se.

Der står ikke noget om det på tv .. Hvor har du set det ?

keniko
kennyhawk skrev:
Der står ikke noget om det på tv .. Hvor har du set det ?

Kommer i forlængelse med Kontanten... kl.21.25 Blev nævnt i tv avisen her til aften.

K.

keniko
natty skrev:
Jeg har en stor mistanke om at det igen igen er Tyrkieteksperten, de havde vist nogle guider som ikke havde arbejdstilladelse og som blev tilbageholdt. Firmaet havde ikke sørget for at få orden i papirene. Utilgiveligt overfor medarbejderne. Det findes et eller andet sted her på DTW. Men lad os nu se.

Tror du har ret, de nævnte at det var en kvindelig guide, der var blevet forledt af rejseselskabet...

K.

sabai sabai
Kontant
I morgen kl. 21.25 - 21:50 på DR1

Vært: Kåre Quist.
Hvis din bil bliver stjålet, risikerer du at ende med en politisag i stedet for en erstatning - i hvert fald hvis du har alle BILnøglerne og bilen har startspærre. For så må det jo være DIG, der er biltyven, siger forsikringsselskaberne! Se med, når Kontant starter en bil med falsk nøgle - og mød danske rejseguider, der sad i fængsel i Thailand, fordi de blev svigtet af rejseselskabet!
Vært: Kåre Quist.

www.dr.dk/Kontant

Sendes også 05.05.10.

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

xxxx
Er der kommet ny lov der gør det lovligt at arbejde som guide i thailand ?

natty
xxxx skrev:

Det ved jeg ikke, men Mytravel, Startour og Apollo har da klaret det igennem alle årene, med scandinaviske guider og rejseledere. Der har lige været en længere rædselfuld serie på TV2 om guider fra Star-Tour, så jeg tvivler på at det er dem historien handler om. Tror de har deres penge og papirer iorden trods alt. Lovligt eller ej.

rinpoche
xxxx skrev:

Absolut ikke.
De omgår loven ved at kalde sig translatører/facilitator/konsulenter osv.

På udflugter har de altid en thailandsk chauffør med - også et job forbeholdt thailandske statsborgere.
Så kan de altid dække sig ind under, at det er chaufføreren der er guide.

http://www.thaila...n-thailand

Punkt 33:
Tour guiding or conducting.

xxxx
Nej det havde jeg heller ikke hørt om..
Derfor undrer det lidt, de udstiller sig selv i TV..

Robert Kronberg
rinpoche skrev:
xxxx skrev:

Absolut ikke.
De omgår loven ved at kalde sig translatører/facilitator/konsulenter osv.

På udflugter har de altid en thailandsk chauffør med - også et job forbeholdt thailandske statsborgere.
Så kan de altid dække sig ind under, at det er chaufføreren der er guide.

http://www.thaila...n-thailand

Punkt 33:
Tour guiding or conducting.

Det er korrekt.

En af mine venner var også ude for engang, at en Spies-guide blev anholdt.

Teknist set er danske guide ofte registrede, hvis de er registrerede, som rejseledere (tour managers) eller det som rinpoche nævner.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Bjarne
I "gamle dage" var det helt almindeligt i ganske mange lande med en "silent guide". En lokal, som simpelthen var hyret til at trave med rundt og i øvrigt holde kæft, mens den danske/svenske/engelske/andet guide underholdt gæsterne på deres sprog. Netop fordi den udenlandske faktisk ikke måtte arbejde som guide.
Jeg har en fornemmelse af, at det stadig er ret normalt.
Bjarne

Noobmaster
Tænk hvor latterlige regler Thaierne har på de områder Hammer
Hvorfor accepterer Thaierne ikke bare at de ikke kan tilbyde en guide service som falanger gerne vil have. Så skal der laves alle mulige grinagtige ordninger for at tilfredsstille Thaierne....
Vil man have turister og tjene pengene bliver man fandeme også nødt til at indrette reglerne der efter.....
I stedet for at der skal være ansat X antal thaier i forhold til falang guider så tag dog for fanden i stedet og pålæg rejsebureauet et gebyr eller lign. så man kan slippe for de tåbeligheder Hammer
Redigeret af Noobmaster d. 04/05-2010 15:08

kimkingo
Latterlig eller ej.
Skal Thailænderne kører efter Farangs regler og luner. Eller skal de følge deres egne "Latterlige regler".
Hvis vi ikke kan lide deres regler, så kan vi jo bare blive væk. Thailand er Thailand.Read the rules

Hilsen og god dag
Kimkingo

Payanak
oplevelser i et Thai fængsel...

Det må være noget med hvad de oplever når de bukker sig efter sæben.

Noobmaster
kimkingo skrev:
Latterlig eller ej.
Skal Thailænderne kører efter Farangs regler og luner. Eller skal de følge deres egne "Latterlige regler".
Hvis vi ikke kan lide deres regler, så kan vi jo bare blive væk. Thailand er Thailand.Read the rules

Hilsen og god dag
Kimkingo

Har du overhovedet hørt om ordsproget "sund fornuft" ?? åbenbart ikke ....hvorfor skulle jeg lige holde mig væk bare fordi jeg syntes at de har tåbelige regler ??? og siden hvornår er det blevet forbudt at påpege tåbelige regler ??
Shock

rinpoche
Nu har jeg ikke set udsendelsen endnu.... af indlysende årsager.
Men jeg vil blive meget overrasket, hvis de stakkels guider har siddet der mere end et par dage, uge max.
Så er der vist ikke så meget at koge suppe på.

Men der kommer sikkert en grådkvalt tåreperser beretning, fordi de har måttet tilbringe marginal tid i et thailandsk fængsel under samme vilkår og sammen med.. gys... thailændere.

sabai sabai
Mener de blev loesladt samme dag , som de blev anholdt..rol
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

rinpoche
Jeg er sikker på, at der blev fløjet et krisehjælpsteam ind for at hjælpe dem med at bearbejde disse traumatiske oplevelser.
Tuttelu Tralla

Spring til debat: