Se indlæg
 Udskriv debat
Penge overførsler
prebsi
Davs jeg er gift med en thai.
Jeg vil gerne sende penge til hendes mor og far.
problemet ligger i jeg gerne vil gøre det så billigt som mulligt.
hvordan gør man det?
jeg har prøvet bankoverførsel det er 40 kr i danmark men så har de taget 200 kr i thailand hvorfor forstår jeg ikke.
hvad gør jeg.
er det billigere hvis jeg åbner min egen konto der nede.
det skal lige siges deres konto ligger i en mindre bank så thai int. bank sender dem vidre.
kom med nogle forslag på forhånd tak.
mvh. Preben NielsenSmile

Suk Rak Ning
Jeg har min egen konto i Bkk bank, det koster 100 kr. for en overførsel og tager 2 bankdage, hvis banken altså ikke laver kludder i det, det gjorde de denne md. så det tog nogen eksta dage, men det plejer at gå godt. Hvorfor banken i TH tager 200 kr. det er mig en gåde.

Mvh. Suk..................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Long
Hej Prebsi

Det er nok det, at deres konto er i en mindre bank, der gør, at det bliver så dyrt.

F.eks. så tager Thai Military Bank 100 Bath for at modtage en overførsel uanset det overførte beløbs størrelse.

Er det ikke muligt for forældrene at åbne en konto i en større bank? Husk, at der skal indsættes penge, når kontoen åbnes, i de fleste tilfælde vist nok 500 Bath.

Mht. gebyret i Danmark, så kan man hos SkandiaBanken (netbank) selv indtaste sin overførsel - og så er det gebyrfrit - dog med et tillæg på 2% til middelkursen (den kurs, der kan ses på tekst-TV). Dvs. det kan ikke betale sig at overføre større beløb på denne måde. Normalt tager overførslen 4 bankdage.

Men få dem til at lave en konto i en større bank, så slipper du men 40 kr. i Danmark og ca. 15 kr. i Thailand.

Long
Redigeret af Long d. 26/10-2005 04:53

tuktuk
Hejsa

Jeg kan anbefale Bangkok Bank, de tager ikke noget for at manopretter en konto, og det koster ikke noget at får en pengeoverførsel.....

Man får sågar somregel en lille gave (taske, kallender ell. lign) når man åbner kontoen

De bruger i øvrigt nationalbankens kurs når de veksler pengene om, så du skal bare overfører pengene i Danske kroner, det kunne godt betale sig for mig da jeg fik overført penge gennem dem !

God Fornøjelse

Martin Kaiser-Nielsen
Utopia Tours - Thailand

Redigeret af tuktuk d. 26/10-2005 06:46

www.tuktours.dk
Allan Nielsen
Jeg bruger også Skandiabanken, da den er gebyrfri, man skal dog sende for mindst 1000 kr svarende til ca. 7000 bath.
Jeg sender til Krungthaibank, hvor jeg har oprettet internetbanking. Dette indebærer, at man fra Danmark på PC kan overføre beløb til f.eks. personer i Thaland fra minut til minut, og specielt, at der ikke er nogen nedre grænse. F.eks. kan der overføres 100 bath.
Jeg måtte "kæmpe" lidt for at få oprettet min konto i Thailand, idet de to første banker afviste mig, da jeg ikke har arbejdstilladelse. Bank nummer 3 så ingen problemer heri. Så man må forsøge sig frem og ikke give op.
Når man opretter internetbanking i Krungthaibank, skal man huske samtidigt , at få oprettet de kontonumre, man ønsker at overføre penge til. Systemet virker ikke, som i Danmark, hvor man selv kan oprette kontonumre m.h.p overførsler.
Venlig hilsen
Nielsen

Allan Nielsen
Jeg glemte at nævne, at det i Krungthai-internetbanking koster 20 baht for at overføre 10.000 baht, og det koster minimumstaksten 7 baht for at overføre 100 Baht.
Venlig hilsen
Niesen

christian-s
Jeg bruger pt. Skandiabanken og som beskrevet oven for ingen gebyrer - f.eks. ville det koste mig 2313,36 kr. at overføre 15000 bath i dag (kurs 0,154).
I den anden ende napper Siam Commercial Bank altid 200 bath for "besværet".
Jeg har dog nu internetbank i Thailand på en seperat konto (i konens navn dog) så jeg ville kunne overføre med kort varsel når jeg lige finder en dag at sætte mig ind i det.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

falang yao
prebsi skrev:
Davs jeg er gift med en thai.
Jeg vil gerne sende penge til hendes mor og far.
problemet ligger i jeg gerne vil gøre det så billigt som mulligt.
hvordan gør man det?
jeg har prøvet bankoverførsel det er 40 kr i danmark men så har de taget 200 kr i thailand hvorfor forstår jeg ikke.
hvad gør jeg.
er det billigere hvis jeg åbner min egen konto der nede.
det skal lige siges deres konto ligger i en mindre bank så thai int. bank sender dem vidre.
kom med nogle forslag på forhånd tak.
mvh. Preben NielsenSmile

Hej Presi,
Det "ublu" pris du er blevet opkrævet skyldes højt sandsynligt at du har sat tjek mærket i : afsender betaler udgifterne i DK og i udlandet. Det har ikke noget at gøre med at deres konto er i en lille bank. Prøv næste gang du sender penge og vel og mærke hvis du har Netbank, at sætte kryds ved afsender og modtager deler udgifterne. Se for iøvrigt hvad der er skrevet tidligere om emnet.

http://www.dansk-...ead_id=438

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

Robert Kronberg
Hej,

Jeg har et hav af bankkonti, både privat og firmamæssigt, og der er næsten altid gebyr på at modtage penge fra udlandet i en Thai-bank. Det sker, at der ikke er gebyr, underligt nok, men generelt er der, sådan er det bare. Typisk 500 baht.
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Suk Rak Ning
Bkk bank skal man også lige sætte 1000 THB ind, hvis man vil ha' et ATM kort, man kan så bagefter hæve 700 THB de sidste 300 suger banken, men det er rigtigt at man får en lille " gave "Grin

Mvh. Suk................Cool
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

isaan
kan man ikke sende penge over netbanken hvis man har denne hos f.eks danske bank selvom man ikke har aftalt noget med bangkok banken ?( jeg mener skal der laves en aftale med den thailandske bank eller ?)

isaan Smile

http://www.123hje...ai-Henrik/

Læg gerne en hilsen i gæstebogen

http://123hjemmeside.dk/thai-henrik
paulsenp
Hej Isaan,

Jeg har konto i Danske Bank og overfører jævnligt penge til en konto i Bangkok Bank, men der skulle ikke være problemer i at sende til andre banker.

Udover naturligvis modtagerens kontonummer skal man opgive bankens SWIFT-adresse eller bankkode, -navn og -adresse.

Det er muligt at omkostningerne er større, hvis pengene skal sendes til en bank, som Danske Bank ikke normalt samarbejder med.
Peter

isaan
hej paulsenp

ok så er det ikke nødvendigt at aftale noget med min bank bangkok bank fint nok , jeg fik en swiftkode da jeg oprettede kontoen .

må jeg spørge hvad tager de for at overføre disse ?

Hilsen Isaan Smile

Robert Kronberg
Hej,

isaan skrev:
hej paulsenp

ok så er det ikke nødvendigt at aftale noget med min bank bangkok bank fint nok , jeg fik en swiftkode da jeg oprettede kontoen .

Hilsen Isaan Smile

Jeg husker ikke, hvad det koster at sende ud af DK, men hvis afsenderen afholder alle omkostninger, så opkræver Bangkok Bank alligevel ca. 500 Baht...
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
isaan
hej kronberg

ok så skulle det være på plads , jeg vil prøve imorgen og se hvad de siger .
takker for svarene Smile

Hilsen IsaanCool

Anders Grundvad
Hej prebsi!

Det vil i det lange løb godt kunne svarer sig for dig at oprette en konto i en thailandsk bank. Så overfører du bare et større beløb til din konto i thailand og betaler kun gebyr en gang i stedet for at overfører mindre beløb af gangen og betale gebyr hver gang.

Den konto du åbner i Thailand skal bare have homebanking eller e-banking så du kan sidde i Danmark og overfører penge til dine svigerforældre.

Når jeg overfører penge til Thailand så betaler jeg altid alle omkostniger i Danmark og i Thailand, det vil sige 120 kroner.

Med venlig hilsen
Anders Grundvad

falang yao
isaan skrev:
hej paulsenp
må jeg spørge hvad tager de for at overføre disse ?Hilsen Isaan Smile

Hej Prebsi og Isaan,

Her er reglerne og priser for BG bank m.h.t. overførsel til udlandet, bemærk venligst "faldegrubber" som manglende eller forkert swiftkode -IBAN (til Thailand skal du kun bruge Swiftkode:

Gebyrer for betaling til udlandet
Her kan du se, hvordan omkostningerne ved betaling til udlandet beregnes.
I BG Netbank kan du betale op til DKK 100.000 til udlandet eller modværdien heraf i udenlandsk valuta.
Vil du have flere oplysninger, så se "Priser og vilkår for udenlandske betalinger".

Oplys på betalingen til udlandet, hvilken aftale du har indgået med betalingsmodtager. Det afgør, hvem der skal betale gebyrerne for overførsel.
Vær opmærksom på, hvis overførslen er inden for EU og under EUR 12.500, skal du altid vælge "Afsender og modtager deles om omkostningerne". Modtager skal så kun betale omkostninger, der svarer til det, en lokal indenlandsk betaling koster. Det betyder, at omkostningerne bliver billigst mulig for både dig og modtager. Som standard skal du betale gebyrer for at få betalingen ud af banken, og betalingsmodtager skal betale gebyrer for at få betalingen ind i den udenlandske bank.

Overførsels type- Omkostnings- fordeling Gebyrer **
Standard overførsel

Afsender og modtager deles om omkostningerne
Du skal som afsender betale
20 kr. * og modtager betaler alle omkostninger til den udenlandske bank. (som Robert nævnte ca. op til 500B )

Afsender betaler omkostningerne
Du skal som afsender betale 20 kr. * og de udenlandske omkostninger på 100 kr. I alt 120 kr.

Modtager betaler omkostningerne
Du skal som afsender ikke betale gebyr. Omkostningerne på 20 kr. *, og de udenlandske omkostninger bliver modregnet overfor betalingsmodtager.

Ekspres overførsel
Afsender og modtager deles om omkostningerne
Du skal som afsender betale 260 kr. *, og modtager betaler alle omkostninger til den udenlandske bank.

Afsender betaler omkostningerne
Du skal som afsender betale 260 kr. * og de udenlandske omkostninger på 100 kr. I alt 360 kr.

Modtager betaler omkostningerne
Du skal som afsender ikke betale gebyr. Omkostningerne på 260 kr. * og de udenlandske omkostninger bliver modregnet overfor betalingsmodtager.

Tillægsgebyrer
* ) Du får tilsendt en nota på udlandsbetalingen, denne nota koster 10 kr. Hvis du er tilmeldt e-Boks og får meddelelser om betalinger leveret til e-Boks, bliver der ikke beregnet gebyr for notaen.

Hvis SWIFT-adressen ikke er udfyldt ved overførsler, kræver betalingen manuel behandling i banken, og vi opkræver derfor et tillægsgebyr på 40 kr.
Du skal altid bruge IBAN (International Bank Account Number), når du overfører penge til lande i EU og enkelte andre lande:

Du kan læse mere om IBAN.

Hvis IBAN ikke er korrekt opkræver vi et tillægsgebyr på 60 kr.

**) Hvis betalingen er med omveksling af valuta, beregner vi også et gebyr på 0,1 % af overførselsbeløbet.(Nok m.h.t. overførsel i DKR kontra Euro-$-eller THB,nogle har gebyrsfrit omveksling i deres bank)

Vil du have flere oplysninger, så se "Priser og vilkår for udenlandske betalinger".

Jeg håber at det besvarer jeres spørgsmål.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

paulsenp
isaan skrev:
hej paulsenp

Hilsen Isaan Smile

Når jeg sender, deles omkostningerne mellem afsender og modtager.
Jeg betaler 20 kroner, og i Thailand (Bangkok Bank) koster det:

0.25% Thai Baht amount
200 Baht (minimum fee) - svarer til overførsel af 80.000 Baht
500 Baht (maximum fee) - - - - - 200.000 Baht
Peter

isaan
hej tak for info omkring overførsel til jer begge

Hilsen Isaan Cool

rene
hej jeg bruger amager banken det koster 100 kr og 30 for pigens forældre når vi sender 1500kr og tager 2 bankdage og kan ikke huske bankes navn hvis du kan bruge det til nådet
rene henriksen

Spring til debat: