Se indlæg
Premierminister vil fjerne demonstranter i Thailand
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2010 18:27
|
Antal indlæg: 3779 |
PL skrev: Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. :x0888 Har du tænkt over de mulige konsekvenser for fastboende som dig selv? PAD og dermed Abhisit er ekstreme nationalister og nationalromantikere, der lever i selvbedraget om at Thailand ville være en mægtig nation hvis alle farang blev deporteret?! I deres optik er vi skyld i sædernes forfald, prostitutionen, drikkeriet, samt grimheden i by- og strandlivet, og endvidere var det jo også vores skyld at de gik fallit i 1997. Så jeg ville nok ikke sidde og heppe så inderligt fra sidelinien deroppe i Udon.:P Næh, i aften der vil jeg til bingo i Vibystan Centret, drikke et par Harboe pils, og fyre nogle grønne Cecil af, det er dansk kultur der rykker, he-he! Så kan de slås ligeså tosset som de vil i Bangkok. PL Jeg mener nu, at gennem de år, hvor jeg har boet her, at det er Taksins regering, der igen og igen har skærpet skærpet kravene over for udlændinge, der vil bo og arbejde i landet, herunder selskabskonstruktioner, om end dette faldt til jorden efter kuppet? Hilsen, Robert |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/05-2010 18:28
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
De skal bare se at få ryddet Rajaprasong!!! Den generelle holdning blandt os forretningsdrivende i hele området er at det kun kan gå for langsomt. Der har i dag været hentydninger om, fra myndighedernes side, at de røde lederes liv ikke kan garanteres... Ingen tvivl om at der forventes et blodbad. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2010 18:30
|
pee chang skrev: Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. :x0888 Han er ved at træde i karater den kære PM, de gule har lige været i min svigersforældres by for at købe tilhænger til at demonstrer i BKK , 500 om dagen :D Jamen, det er jo same same - både de røde OG de gule betaler penge til demonstraterne, og det gør Wat Phra Dhammakaya også, når de har religiøse møder. Sådan er det i Thailand, og så er det ligegyldigt, om man er rød, gul eller blå - eller meget religiøs... Hilsen, Robert |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 03/05-2010 18:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Måske det ville være bedre at rense luften en gang for alle Og så tilbage til hverdagen...diktatur stat eller ej |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 03/05-2010 18:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Asda skrev: I Thailand siger premierminister Vajjajiva, at regeringen gør klar til at fjerne tusindvis af demonstranter fra hovedstaden Bangkok, hvor de har slået lejr. Konflikten i landet er gået i hårdknude efter næsten otte uger med protester og voldelige sammenstød, der har kostet mindst 27 livet. Premierministeren fortalte en gruppe udenlandske journalister, at han mener demonstranterne har fået tid til at forlade områderne, og at det kun er et spørgsmål om tid, før sikkerhedsstyrkerne rykker ind. Kilde http://www.dr.dk/...084852.htm ------------------------------------------------------------------------------------ Så er jeg bange for der kommer til at flyde blod igen så er der valg http://www.thaivi...61778.html |
|
|
natty |
Lagt på d. 03/05-2010 18:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
taleofdk skrev: Asda skrev: I Thailand siger premierminister Vajjajiva, at regeringen gør klar til at fjerne tusindvis af demonstranter fra hovedstaden Bangkok, hvor de har slået lejr. Konflikten i landet er gået i hårdknude efter næsten otte uger med protester og voldelige sammenstød, der har kostet mindst 27 livet. Premierministeren fortalte en gruppe udenlandske journalister, at han mener demonstranterne har fået tid til at forlade områderne, og at det kun er et spørgsmål om tid, før sikkerhedsstyrkerne rykker ind. Kilde http://www.dr.dk/...084852.htm ------------------------------------------------------------------------------------ Så er jeg bange for der kommer til at flyde blod igen så er der valg http://www.thaivi...61778.html små slag, se her http://dansk-thai...ost_129131 De røde får nu med både pisk og gulerod. Redigeret af natty d. 03/05-2010 18:48 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 03/05-2010 18:55
|
små slag - hør her ...... de får deres vilje længere er den vel ikke ......... |
|
|
natty |
Lagt på d. 03/05-2010 19:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
14 november hvis og hvis visse forudsætninger bliver opfyldt, de får da ikke deres vilje, de ville opløse parlamentet nu og have valg her og nu. Det er jo det alting er gået ud på + Thaksin. Men mere interessant er de betingelser som Abhisit sætter op. Den såkalde roadmap. Det her forslag er strikket sådan sammen at ingen vil tabe for meget ansigt og samfundet kan komme videre. Snedigt og fornuftigt udspil. UDD har fået et meget svært valg og ikke så lidt af et ultimatum. Redigeret af natty d. 03/05-2010 19:05 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 03/05-2010 19:14
|
natty skrev: 14 noveber hvis og hvis, de får da ikke deres vilje, de ville opløse parlamentet nu og have valg her og nu. Det er jo det alting er gået ud på. Men mere interessant er de betingelser som Abhisit sætter op. Den såkalde roadmap. Det her forslag er strikket sådan sammen at ingen vil tabe for meget ansigt og samfundet kan komme videre. Snedigt og fornuftigt udspil. UDD har fået et meget svært valg og ikke så lidt af et ultimatum. Den der med at opløse parlamentet her og nu er jo ikke seriøst .......... glæder mig derimod over den nyhed, at der er valg den 14 nov. Men om det for de røde til at gå hjem og hygge sig er nok mere tvivlsomt ....... så lur mig om ikke snart det igen går løs i gaderne ........... any way, lad os håbe på det bedste for begge parter ........... |
|
|
Fido |
Lagt på d. 03/05-2010 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Et valg løser intet ... One man's ceiling is another man's floor |
|
|
PL |
Lagt på d. 03/05-2010 21:20
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Robert Kronberg skrev: PL skrev: Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. Har du tænkt over de mulige konsekvenser for fastboende som dig selv? PAD og dermed Abhisit er ekstreme nationalister og nationalromantikere, der lever i selvbedraget om at Thailand ville være en mægtig nation hvis alle farang blev deporteret?! I deres optik er vi skyld i sædernes forfald, prostitutionen, drikkeriet, samt grimheden i by- og strandlivet, og endvidere var det jo også vores skyld at de gik fallit i 1997. Så jeg ville nok ikke sidde og heppe så inderligt fra sidelinien deroppe i Udon. Næh, i aften der vil jeg til bingo i Vibystan Centret, drikke et par Harboe pils, og fyre nogle grønne Cecil af, det er dansk kultur der rykker, he-he! Så kan de slås ligeså tosset som de vil i Bangkok. PL Jeg mener nu, at gennem de år, hvor jeg har boet her, at det er Taksins regering, der igen og igen har skærpet skærpet kravene over for udlændinge, der vil bo og arbejde i landet, herunder selskabskonstruktioner, om end dette faldt til jorden efter kuppet? Hilsen, Robert Det er muligt, men jeg tror egentlig det mere var en bizness manøvre, og ikke så meget for at beskytte nationen/kongehuset/Amart etc. fra de grove udlændinge der ødelægger Thailand! Næh, hvis du husker mange af de taler som blev holdt af PAD folkene, så var de fyldt med nationalistisk indhold. Noget som Abhisit helt afgjort har forsøgt at bygge videre på, bl.a. det komplet idiotiske initiativ med at alle Thai'er over hele landet skulle synge nationalsangen hver aften i 1½ måned! "But other unity-building efforts have fallen flat, like a project announced by the PM's office on Sept. 15 to induce all Thais to sing the national anthem every evening for a month and a half. The initiative faced ridicule in the national media, but it was presumably designed to placate the nationalist army faction to whom Abhisit's administration is beholden. Thailand also continues to court international criticism for the strict application of lèse-majesté laws that dissuade open discussion of the royal family and succession issues. Under Abhisit's tenure, the number of high-profile lèse-majesté cases working their way through Thai courts has increased. Shortly after Abhisit told TIME that "there has been an improvement [although] there may have been one or two cases which somehow went off the radar," a Thai political activist named Daranee Charnchoengsilpakul was sentenced to 18 years' imprisonment for insulting Thailand's King and Queen during a series of public speeches." http://www.time.c...15,00.html PL Redigeret af PL d. 03/05-2010 21:21 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/05-2010 22:17
|
PL skrev: Robert Kronberg skrev: PL skrev: Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. :x0888 Har du tænkt over de mulige konsekvenser for fastboende som dig selv? PAD og dermed Abhisit er ekstreme nationalister og nationalromantikere, der lever i selvbedraget om at Thailand ville være en mægtig nation hvis alle farang blev deporteret?! I deres optik er vi skyld i sædernes forfald, prostitutionen, drikkeriet, samt grimheden i by- og strandlivet, og endvidere var det jo også vores skyld at de gik fallit i 1997. Så jeg ville nok ikke sidde og heppe så inderligt fra sidelinien deroppe i Udon.:P Næh, i aften der vil jeg til bingo i Vibystan Centret, drikke et par Harboe pils, og fyre nogle grønne Cecil af, det er dansk kultur der rykker, he-he! Så kan de slås ligeså tosset som de vil i Bangkok. PL Jeg mener nu, at gennem de år, hvor jeg har boet her, at det er Taksins regering, der igen og igen har skærpet skærpet kravene over for udlændinge, der vil bo og arbejde i landet, herunder selskabskonstruktioner, om end dette faldt til jorden efter kuppet? Hilsen, Robert Det er muligt, men jeg tror egentlig det mere var en bizness manøvre, og ikke så meget for at beskytte nationen/kongehuset/Amart etc. fra de grove udlændinge der ødelægger Thailand! ... PL Det er jeg enig i, og det har Taksin også sagt tydeligt, men det er bare ikke den følelse, som jeg har siddet med og sidder med i praksis - i mit univers er det blot mere og mere besværligt. Men nu har jeg en laotisk kæreste, så vi ordner det sammen i Vientiane, og det er ganske nemt, og vi skal jo alligevel på familiebesøg. Hilsen, Robert |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 04/05-2010 13:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Robert Kronberg skrev: Hej Hanuman, Hvorfor mener du, at han ikke er demokratisk valgt? Han er valgt på samme vis som Løkke. Hvis han ikke var demokratisk valgt, ville jeg være enige, men jeg kan ikke se, hvorfor han ikke er demokratisk valgt. Hilsden, Robert Lars Løkke repræsenterer et parti der er demokratisk valgt. Abhisits vej til magten blev indirekte banet af militærkuppet i 2006, hvor man afsatte den demokratisk valgte regering, og herefter kom eksklusionen af adskillige "TRT-venlige" partier der til sidst efterlod Abhisit i den position han er i, i dag. Hans embede er et produkt af en perlerad af udemokratiske handlinger. Var det egentlig ikke også på tale at tvangsopløse hans parti på et tidspunkt?! One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 04/05-2010 14:53
|
Hanuman skrev: Robert Kronberg skrev: Hej Hanuman, Hvorfor mener du, at han ikke er demokratisk valgt? Han er valgt på samme vis som Løkke. Hvis han ikke var demokratisk valgt, ville jeg være enige, men jeg kan ikke se, hvorfor han ikke er demokratisk valgt. Hilsden, Robert Lars Løkke repræsenterer et parti der er demokratisk valgt. Abhisits vej til magten blev indirekte banet af militærkuppet i 2006, hvor man afsatte den demokratisk valgte regering, og herefter kom eksklusionen af adskillige "TRT-venlige" partier der til sidst efterlod Abhisit i den position han er i, i dag. Hans embede er et produkt af en perlerad af udemokratiske handlinger. Var det egentlig ikke også på tale at tvangsopløse hans parti på et tidspunkt?! Du har helt ret i, at der har været et cirkus med "eksklusioner", men jeg mener da at huske, at demokraterne kom til magten som mindretalsregering ved at nogle af de mindre partier skiftede side. Hilsen, Robert |
|
|
pee chang |
Lagt på d. 04/05-2010 15:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Nu når Lars Uløkke nævenes i forbindelse med demokratisk valgt , så var jeg ansat i frediksborg amt 2 gang Uløkke blev valgt ind som amtsborgmester , og straks kom ind i folketinget , der fik vi en danselære som amtsborgmester der helt demokratisk var valgt ind på sine 137 personlige stemmer , men det sjove var at ingen kendte hans navn, og han aldrig sagde hvad hans mening var om noget som helst, det må i sandhed være det der hedder en blå nar |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 04/05-2010 22:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Robert Kronberg skrev: Du har helt ret i, at der har været et cirkus med "eksklusioner", men jeg mener da at huske, at demokraterne kom til magten som mindretalsregering ved at nogle af de mindre partier skiftede side. Hilsen, Robert Kære Robert, Jeg tror til hver en tid at vores holdninger er baseret på en "smagssag", så lad os ikke nedværdige os til et niveau som så mange andre falder ned på. Lad os istedet acceptere hinandens forskellige holdninger. One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Nixon |
Lagt på d. 05/05-2010 06:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 189 |
natty skrev: Det her forslag er strikket sådan sammen at ingen vil tabe for meget ansigt og samfundet kan komme videre. Det har du nok meget ret i. Nu kan alle parterne komme videre uden nogle har tabt for meget ansigt. hilsen
Nixon Meninger har jeg mange af. Dermed ikke sagt at du kan lide at høre dem. |
|
|
Nixon |
Lagt på d. 05/05-2010 06:59
|
Payanak skrev: De skal bare se at få ryddet Rajaprasong!!! Den generelle holdning blandt os forretningsdrivende i hele området er at det kun kan gå for langsomt. Der har i dag været hentydninger om, fra myndighedernes side, at de røde lederes liv ikke kan garanteres... Ingen tvivl om at der forventes et blodbad. Ja sur røv for jer forretningsdrivende i Rajaprasong at det har kostet jer lidt penge i den sidste tid. Det er i hvert fald en uretfærdighed i kan fokuser på og så ellers op i røven med de uretfærdigheder som pøblen udenfor Rajaprasong har måtte leve med i årevis. Uretfærdigheder som selv PM nu sætter fokus på med sin forsoningsplan. Havde i fået valgt/indsat en bedre regering som allerede fra start af også havde erkendt at Thailand er andet og mere end Bangkok så havde det sandsynligvis ikke kostet jer i Rajaprasong en degn, da pøblens utilfredshed så ikke havde fået overtaget. Og så havde PAD nok med tiden kunne få ændret forfatningen i henhold til deres principprogram således at pøblens blev frataget deres stemmeret uden de store problemer. Synd synd for jer i Rajaprasong at det ikke gik sådan som ønsket og at det også kom til at koste jer lidt på kistebunden. hilsen
|
|
Nixon |
Lagt på d. 05/05-2010 07:06
|
Suk skrev: Der var da paa tide at Abhisit traeder i karakter og faar fjernet ballademagerne. ! Der vil jo desvaerre nok komme til at flyde blod, men der er jo aabenbart ikke noget alternativ. En Daisy til Abhisit. Helt utroligt at du som nyder godt at de sociale goder i Danmark som er opnået herhjemme ved tidligere tiders lignende omstændigheder som dem vi nu ser i Thailand ikke under den jævne befolkning i det land du opholder dig i nogenlunde samme goder som du selv nyder godt af. hilsen
|
|
Suk |
Lagt på d. 05/05-2010 08:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Helt utroligt at du ikke fatter, at man ikke bare kan sige : jeg vil ha', og hvis jeg ikke faar saa laver jeg ballade. Man kan stadig ikke sammenligne det danske system med det thailandske. Var der flere spoergsmaal. nej det var der da vidst ikke...vel ? Redigeret af Suk d. 05/05-2010 08:45 |
|
Spring til debat: |