Se indlæg
gadebørn i Thailand
|
|
Brenne |
Lagt på d. 23/10-2005 17:22
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Hej Jeg kunne rigtig godt tænke mig at etablere et hjem for gadebørn i Thailand, men da jeg ikke har meget kendskab til landet, vil jeg spørge her, om idéen er helt tosset. Det er min plan at sælge min bolig og lade pengene derfra gå til projektet. Mit ønske er at finde frem til en gruppe gode og hjælpsomme mennesker i Esbjerg Kommune, hvor jeg bor, og jeg håber vi i fællsesskab kan klare finansieringen af driften. Jeg har følgende spørgsmål til dette forum: Hvor i landet vil mit projekt kunne gøre størst gavn? Skal man leje eller købe en bygning - og hvad er prisen? Hvad er leveomkomstningerne pr. dag? Hvad er lønomkostningerne til en fuldtidsansat leder af et sådan sted? Jeg er godt klar over, at man nok har brug for lidt flere oplysninger og forudsætninger for at kunne svare præcist på mine spørgsmål, men hvis nogen kan give mig lidt at arbejde ud fra, vil jeg være meget taknemmelig - på forhånd tak. Med venlig hilsen John Jensen |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/10-2005 17:40
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej Brenne, Jeg har mere flere hjælpe-projekter at gøre, dog ikke gadebørn, og du kan sende mig din email-adresse, hvis du vil i kontakt med mig. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Brenne |
Lagt på d. 24/10-2005 15:33
|
Hej Robert Tak for dit svar. Min e-mail adresse er: Mvh. John |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 24/10-2005 16:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
lyder som et spændende proekt du der har ide til ! - hvis jeg kan hjælpe fra Khonkaen så send mig lige en PB Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 25/10-2005 05:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Hej John Samme tilbud kommer herfra Hua Hin, du må sige til hvis der er noget vi kan gøre........ MVH Martin Kaiser-Nielsen Utopia Tours - Thailand |
|
|
jager |
Lagt på d. 25/10-2005 06:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
der lever da ikke gadebørn mere i thailand, eller gør der?? brug pengene i nabo landet i stedet for derhar de gadebørn til den helt store guldmedalje, og dine penge rækker meget længere. men de har selvfølgelig ikke de samme luksus forhold som der er i thailand jager |
|
|
Brenne |
Lagt på d. 25/10-2005 06:39
|
Tusind tak for jeres tilbud om hjælp. Til jager: Også tak til dig. Jeg har aldrig været i Thailand, så jeg ved ikke, om der overhovedet er behov for mit projekt. Det er netop for at få noget mere viden, jeg har lavet et indlæg her på sitet. Grunden til, jeg fokuserer på Thailand, er, at jeg har læst mig frem til så mange positive ting om befolkningen og landet, og det er ikke mit indtryk, at alle lever i luksus - men hvis mine penge kan gøre støre gavn et andet sted, vil jeg da overveje situationen. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/10-2005 08:42
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hejsa Brenne, Et lille input kunne måske være nogle af alle de flygtninge fra Burma og lokale som du finder i de nordlige provinser. Noget skoleundervisning mv. ville nok ikke være helt af vejen der. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lagt på d. 25/10-2005 09:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Fandt lige det her link, så der er gadebørn i bkk, men det er der vel overalt i større eller mindre omfang. http://www.thainy...asp?id=355 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/10-2005 17:13
|
Antal indlæg: 3779 |
Hej, Ja, korrekt, der er ikke gadebørn i Thailand på samme vis som i visse ulande. Men som Kim nævner, er der andre problemer, især for børn af etniske minoriteter i Nordthailand, uagtet om det er Laos eller Burma, eller bare en bjergstamme der aldrig har fået Thai ID-papirer. (Jeg har lidt travlt for tiden, derfor langsom i min svar og i at sende emails). Redigeret af Robert Kronberg d. 25/10-2005 17:26 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Brenne |
Lagt på d. 25/10-2005 18:33
|
Tusind tak til alle som har svaret på mit indlæg. Til M. Rasmussen: Jeg driver en lokal forening til fordel for handicappede og alvorligt syge børn i Esbjerg Kommune, så det kunne være vildt spændende at udvide aktiviteterne til også at omfatte handicappede i Thailand. Du skal derfor have rigtig mange tak for linket. Mvh. John |
|
|
jager |
Lagt på d. 25/10-2005 20:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 329 |
undskyld jeg siger det, jeg elsker Thailand og alt hvad der hører med, meeen jeg mener ikke at det er her du skal hjælpe. hvor mange af jer har været i cambodia, en tigger der er ovenud lykkelig for det der svare til 25 øre, og der er mange tiggere også gadebørn, det er det der afholder mig fra dette land er deres fattigdom. her ville dine penge række meget længere og de har langt mere brug for dem. men man kan vel som tusind andre her i blandt DR skyde penge i nogle thai projekter. i cambodia finder du også flest handicappet hvis det er det du ønsker at hjælpe, da det er det land i verden der har flest landminer, der går endag rygter om at thaierne importere disse til at tigge da de er meget skadet så de giver flere turist penge i kassen Thai'erne har ikke brug for det, de har råd til at tage sig af deres egne hvis de ville, men det ønsker man ikke så heller bruge en bunke penge på at invitere alle ofrernes familie til mindegudstjeneste i julen, men nu har vi hvide fra europa jo ikke råd selv alligevel så det er jo dejligt at blive sponsoreret. at hjælpe gadebørn i thailand ville være det samme som at hjælpe ofrene i pakistand, er det 8stk. F16 fly de skal afbestille ud af 250 for at kunne financere hele hjælpeinsatsen selv dette er bare min lille mening, men ligegyldigt hvor du vil støtte så er det handlingen der tæller og når du har fundet ud af hvad du vil så send en PB det kunne være jeg ville støtte hvis det er noget jeg syntes om jager |
|
|
Lagt på d. 25/10-2005 22:07
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ja det er sgu uhyggeligt det du siger jager, med at de importere tiggere fra cambodia. Det har jeg også hørt, og mange gange ser det ud til det passer for man ser mange krøblinge i pattaya. |
|
Spring til debat: |