Se indlæg
 Udskriv debat
Ægtepagt - rent kombinationssæreje.
pee chang
Mig og min kone har særeje , hun ejer guldet resten deler vi

Jake
ABEKATTEN skrev:
Efter at gravet dybt i en gammel hjernekasse kender jeg grunden nu.
Hvis Jeres formue er nogenlunde lige store nu, men om 10 år, hvis i skal skilles, er din formue langt større end din kones, skyldes dette som regel at konen har gået hjemme og passet børn, passet hus, vasket og strøget dit tøj, lavet mad til dig, medens du har styrtet rundt og tjent penge.
Her siger forarbejderne til loven at du jo ikke havde klaret dit job så godt, hvis du ikke havde haft rammerne i orden, derfor må konen tilkendes en bid af formueforøgelsen.

Fair nok. Men hvad hvis man ejer værdier for 1 mio kr i dag og indgår ægteskab med fuldstændigt særeje. 1 år senere bliver man skilt og man har samme formue, eller kun forøget den beskedent? Samtidig står der jo i ægtepagten at al indtjening fremover, ved arbejde, arv osv. er særeje.

Der skal være en væsentlig forandring. Hvis du har 5 millioner ved ægteskabets indgåelse i særeje og konen 1 million, og stillingen er nogenlunde den samme ved skilsmisse, bliver særejet ikke rørt. Det hører absolut til undtagelserne at nævnte regel bliver brugt.

DKPete
-> Abekatten - er stadig lidt usikker på hvad du mener. Hvis man f.ex. har værdier for 1 mill og indgår ægteskab med særeje og bliver skilt efter et år.... konen har intet... kan man så slippe for at betale underholdsbidrag + dele ??

kiml
jeg har fået lavet en hos en Advokat 4700+ tinglysning. Min kone var til samtale, og hun over satte til Engelsk det skulle hun gøre ellers var den ikke gyldig, iflg Advokaten.

Asda
kiml skrev:
jeg har fået lavet en hos en Advokat 4700+ tinglysning. Min kone var til samtale, og hun over satte til Engelsk det skulle hun gøre ellers var den ikke gyldig, iflg Advokaten.

Så er det også betalt. Men på den anden side er du jo 100% sikker på ikke der kommer noget bøvl bag efter Smile

Jeg betalte ca. 500 kr. + tinglysning inkl. engelsk oversættelse.
Smile

kimkingo
Hvad så hvis konen senerer siger. Mit Engelsk var på dette tidspunkt ikke så godt, så jeg forstod ikke hvad jeg skrev under på. BvdrrrHvad så????Read the rules

Asda
pee chang skrev:
Mig og min kone har særeje , hun ejer guldet resten deler vi

LOL LOL

Ja. Vores penge og hendes penge..... Joker
Smile

Spring til debat: