Se indlæg
Skandinaviske Thai Airways gæster strandet i Bangkok
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 24/04-2010 03:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Rigtig mange Skandinaviske SAS og Thai Airways gæster er stadig strandet i Bangkok - nu snart på 7 døgn. Blandt mange af disse rejserne er situationen nu begyndt at blive meget kritisk, ved det de nu ganske simpelt er løbet tør for penge i Bangkok. Her fredag morgen kl.09.15 fik jeg en ”Live” og førstehånds beretning via mobiltelefon fra en kollega, som befandt sig i Bangkok lufthavn ved Thai Airways skranke i lufthavnen. Her blev han vidne til ca. 8-10 danske / svenske ”Bagpacker” som grundet situationen var strandet i Bangkok. De var tydeligvis løbet tør for penge, og forsøgte derfor at få ThaiAir til at betale for deres fortsatte ufrivillige ophold i Thailand. Hvilket blev kategorisk afvist med henvisning til at deres billetter ikke var købt gennem ThaiAir, men via et andet billet agentur hjemme i Skandinavien, som ikke var omfattet Thai Airways garanti ordning. Som tingene udviklede sig, udviste Bagpackerne en så voldsom og aggressiv adfærd overfor ThaiAir personalet i forsøget på at få økonomisk støtte, eller en plads hjem til Skandinavien at situationen blev så tilspidset, at ThaiAir personalet valgte at tilkaldte politiet. Efter ca. 10 minutters tumult blev de fleste Bagpacker lagt i håndjern, og ført bort af politiet. Et par stykker lykkes at flygte fra stedet i forvirringen. Da roen atter havde indfundet sig ved ThaiAir skranken, fik min ven besked om at han og familien kunne påregne at komme med til CPH tirsdag den 27éne. Hvis ellers alt går som planlagt. Som én fra ThaiAir personalet spøgefuldt sagde efter anholdelsen af Bagpackerne – så var de anholdte i det mindste sikret mad og husly de næste par dage! Hilsen Rasmus |
|
|
Lagt på d. 24/04-2010 05:44
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Rasmus skrev: Rigtig mange Skandinaviske SAS og Thai Airways gæster er stadig strandet i Bangkok - nu snart på 7 døgn. Blandt mange af disse rejserne er situationen nu begyndt at blive meget kritisk, ved det de nu ganske simpelt er løbet tør for penge i Bangkok. Her fredag morgen kl.09.15 fik jeg en ”Live” og førstehånds beretning via mobiltelefon fra en kollega, som befandt sig i Bangkok lufthavn ved Thai Airways skranke i lufthavnen. Her blev han vidne til ca. 8-10 danske / svenske ”Bagpacker” som grundet situationen var strandet i Bangkok. De var tydeligvis løbet tør for penge, og forsøgte derfor at få ThaiAir til at betale for deres fortsatte ufrivillige ophold i Thailand. Hvilket blev kategorisk afvist med henvisning til at deres billetter ikke var købt gennem ThaiAir, men via et andet billet agentur hjemme i Skandinavien, som ikke var omfattet Thai Airways garanti ordning. Som tingene udviklede sig, udviste Bagpackerne en så voldsom og aggressiv adfærd overfor ThaiAir personalet i forsøget på at få økonomisk støtte, eller en plads hjem til Skandinavien at situationen blev så tilspidset, at ThaiAir personalet valgte at tilkaldte politiet. Efter ca. 10 minutters tumult blev de fleste Bagpacker lagt i håndjern, og ført bort af politiet. Et par stykker lykkes at flygte fra stedet i forvirringen. Da roen atter havde indfundet sig ved ThaiAir skranken, fik min ven besked om at han og familien kunne påregne at komme med til CPH tirsdag den 27éne. Hvis ellers alt går som planlagt. Som én fra ThaiAir personalet spøgefuldt sagde efter anholdelsen af Bagpackerne – så var de anholdte i det mindste sikret mad og husly de næste par dage! Hilsen Rasmus Thai Airways garanti ordning ? Mig bekendt garanterer de kun, at man skal betale alle omkostninger selv. Nå ja, jeg glemte en ting: de har strøget gebyret for at ændre billetten, meget storsindet af Thai |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 24/04-2010 05:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Jeg er selv strandet her og har nu ventet side D 18. Jeg kan paa ingen maade se at det er flyselskaberene der skal staa for omkostninger i dette tilfaelde. De aendre frit alle billeter og forsoeger at faa alle hjem. Rejse forsikring daekker noget, men ikke meget, men det maa da vaere der man skal forsoeget at hente noget. Fucking backerpackers der flipper ud paa en stakkels skranke pige der ikke kan goere noget, selv om hun sikkert gerne ville. Ring hjem og faa sendt lidt cash fra mor og far saa gaar det nok. Vi er op mod moder natur og det kan man ikke bebrejde Thai eller sas. Mr Tirak der taalmodigt venter Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Jake |
Lagt på d. 24/04-2010 13:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Ja, det er svært at give skylden på flyselskaberne og det kan ruinere dem, hvis de også skal tage ansvar i force majeure situationer som denne. Der er en risiko ved at leve. Man kan dø af det! Selvfølgelig er det sur røv at stå i en lufthavn og ikke kunne komme hjem, men man kan ikke forvente at bleve reddet fra ethvert problem, der måtte opstå i denne verden. Alternativt må man blive hjemme. (Skulle huset så falde sammen i et jordskælv, dækker forsikringen heller ikke; men hænger stadig på restgælden). Og skal det være, ville jeg da ikke være så ked af en uge ekstra i BKK... |
|
|
Asda |
Lagt på d. 24/04-2010 19:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 147 |
Jake skrev: Ja, det er svært at give skylden på flyselskaberne og det kan ruinere dem, hvis de også skal tage ansvar i force majeure situationer som denne. Der er en risiko ved at leve. Man kan dø af det! Selvfølgelig er det sur røv at stå i en lufthavn og ikke kunne komme hjem, men man kan ikke forvente at bleve reddet fra ethvert problem, der måtte opstå i denne verden. Alternativt må man blive hjemme. (Skulle huset så falde sammen i et jordskælv, dækker forsikringen heller ikke; men hænger stadig på restgælden). Og skal det være, ville jeg da ikke være så ked af en uge ekstra i BKK... Det er så også en af grundene til vi altid rejser med SAS. SAS giver op til 100 $ pr. person pr. dag for hotel og mad. Andre udgifter f.eks. taxa, tøj m.m. skal man forsøge at få ud af forsikringen hvis muligt. Jeg ved godt SAS har haft nogle uheldige episoder her i de sidste dage. Men jeg er rimelig sikker på vi igen vælger SAS selvom de nogle gange er lidt dyrere..... |
|
|
gg |
Lagt på d. 24/04-2010 19:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Det er sjovt man hører alle disse historier. Jeg skal hjem med Thai imorgen aften og fik at vide af Thai at der ingen problemer var. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/04-2010 19:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Det er fordi at du er så svineheldig, at din booking falder på en dag, hvor luftrummet er blevet åbent. Ellers kan jeg forsikre dig for at, du kunne have bidraget til "alle disse historier". (Hvis du havde haft en booking under flyforbuddet = bag i køen). Jeg kan forsikre dig om, at hvad du anser for "sjovt" sikkert ville udmønte sig i en af "alle de historier". Jeg er glad for at du synes det er sjovt, men lad mig til gengæld forsikre dig om, at du har ikke den ringeste anelse om, hvad der foregår for de passagerer der var så umanerligt uheldige, at have bookinger under flyforbuddet! Det korte af det lange er, du ved overhovedet ikke hvad du snakker om. |
|
|
gg |
Lagt på d. 24/04-2010 19:32
|
Djai jen jen.. "Sjovt" er ikke ment som "ha ha" som du vist har tolket det. Personligt synes jeg kun det er fair hvis jeg var kommet bag i køen så dem der havde ventet kunne komme hjem. Men tak for din belæring. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/04-2010 19:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Well, jeg undskylder, gg. Min kone har nu været strandet i 7 dage pga denne situation. Og jeg for vist lidt i harnisk. Jeg siger bare, der er mange der bliver berørt. Og de historier du læser er faktuelle begivenheder. mvh rinpoche |
|
|
natty |
Lagt på d. 24/04-2010 19:40
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
rinpoche skrev: Det er fordi at du er så svineheldig, at din booking falder på en dag, hvor luftrummet er blevet åbent. Ellers kan jeg forsikre dig for at, du kunne have bidraget til "alle disse historier". (Hvis du havde haft en booking under flyforbuddet = bag i køen). Jeg kan forsikre dig om, at hvad du anser for "sjovt" sikkert ville udmønte sig i en af "alle de historier". Jeg er glad for at du synes det er sjovt, men lad mig til gengæld forsikre dig om, at du har ikke den ringeste anelse om, hvad der foregår for de passagerer der var så umanerligt uheldige, at have bookinger under flyforbuddet! Det korte af det lange er, du ved overhovedet ikke hvad du snakker om. rinpoche, læs nu hvad han skriver, jeg læser det altså ikke som hahaha. Jeg skulle selv til at skrive at det var fordi han ikke var på ventelisten. Men du kom mig i forkøbet. Jeg forstår godt hvis du er påvirket af situationen, men der blev du lidt for nærtagende. Det er vist en nervepirrende tid for mange af os. PS vi skrev vist samtidig Redigeret af natty d. 24/04-2010 19:49 |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 24/04-2010 19:59
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
angående vente tid. jeg har kørt rundt med passagere fra kastrup som skulle til kina, 270 pax fra kastrup til stockholm. 4 busser holder klar og pax kommer ud og gør klar til at blive clearet og lukket ind i bussen, men så kommer problemet i bussen sidder der pax som ikke er clearet fra sas personale,ud med dem og så en ny runde, 1 time forsinket er alle busser læsset og kørt, 650km til stockholm, da vi er ca 175 km fra stokholm ringer de fra sas at vi skal vende om da stockholm lukker kl 20 og indchek skal ske ½ time før, jeg kunne have været der kl 2010 som sidste bus. men nej alle 4 skulle vende om og køre hjem. min makker og jeg holdt ind på første rasteplads og skulle forklare alle de kinesere hvad der lige var sket, kun nogle få kunne engelsk, så er der ikke sjovt at være buschauffør, men de kom til kastrup og fik hotel og sendt afsted dagen efter. |
|
|
Lagt på d. 24/04-2010 20:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
gg skrev: Det er sjovt man hører alle disse historier. Jeg skal hjem med Thai imorgen aften og fik at vide af Thai at der ingen problemer var. Jeg læste dit indlæg på samme måde som rinpoche. Jeg tænkte bare: Sikke da en et-eller andet, og besluttede ikke at svare. Nu gør jeg det så alligevel, for ordet "sjovt" virker noget provokerende i dit indlæg, og jeg forstår rinpoche´s reaktion. Jeg er strandet siden den 19. April og har først ok den 2. Maj, og det er ikke spor sjovt. Min kones veninde kan først komme hjem den 8. Maj, hun synes heller ikke det er sjovt. Ordet "pudsigt" ville være mere velvalgt, men det kender du måske ikke ? |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 24/04-2010 23:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
jeg har selv været strande i 6 dage siden d.16 apr, har TG retur billet til London og SAS fra London til Kbh. Men er hjemmet nu efter få en plads med TG til Oslo d. 21 og med SAS fra Oslo til Kbh. Som jeg har oplevet at der er rigtige mange som ikke ville tage alternativ rute, men det var rigtigt svært at få en plads da de fleste flight er 100% booket, og dem som har billet til denne dato har første ret til at rejse, så der var få plads tilbage til folk som var strandet fra d.16-d.20, og den var en dårlig løsning, synes jeg. Nu er jeg hjem og kæmper nu med forsikring at få kompensation tilbage (Tryg har lovet det), men første skal man få en bevis at TG vil ikke betale for de regninger. |
|
|
gg |
Lagt på d. 25/04-2010 09:19
|
Ok guys, det er "pudsigt" at det er sådan :-) Jeg håber i får hjemtur hurtigst muligt. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 25/04-2010 11:25
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Jeg gætter på at der ikke bliver mulighed for at slange over 3-4 sæder når turen går til København med Thai primo maj. Jeg håber blot på, at de ramte stakler har haft mulighed for at få bad og rent tøj. Ellers bliver turen nok lidt længere end normalt. Nå os der heldigt har sneget os rundt om den varme aske skal ikke klage. Jeg kunne dog godt have ønsket mig, at vi havde brugt opgraderingen på hjemturen frem for udturen. |
|
Spring til debat: |