Se indlæg
 Udskriv debat
thai selvjustits...
http://www.pattay...0000007617

Jeg sad og slappede af foran pcen, som mange andre da jeg læste ovenstående link.

Der var en idiot der stjal en dames mobil tlf, imens hun og kæresten kom kørene som deres motorbike. De fik inhentet tyven, og han fik et par hurtige på munden. Det er vel et eller andet ok, men hvad syntes i ?

Og senere i artiklen er der skrevet om en anden hændelse hvor en dame får stjålet noget, og fyren af damens kæreste foran utallige vidner, skærer halsen over på idioten. Lidt voldsom reaktion, men er det ok ?

Hvad med hele den buddhistiske mentalitet.. Er den forsvundet når det ikke passer ind i den givne situation, eller er det bare generelt o at hakke løs løs på andre, pga de er i pengeproblemer, og derfor har lavet nogen idiotiske valg.

Det trods ikke løstmordere, eller sexgalninge...

Lad mig høre jeres tanker..

Min mening er at hvis alle gjorde som disse bystanders så så meget anderledes ud, ikke bare her i Pattaya men overalt i verden. Men publikum har det jo med at gemme sig, som også det blev fortalt i en anden tråd om ulykker, nogen gav helt klart udtryk for at de ville rende langt væk hvis de var vidner, af skræk for at blive anklaget.

Artiklen slutter jo med et notat om skribentens interview med disse vidner og de udtaler at det er på grund af de intet job har. De få læserbreve intil nu viser jo at ingen tror på den version.

Når man som jeg går tur hver morgen, det er tidligt, kl. er ca. 6.30, så møder jeg ikke bare nogle få, men i hundredvis af unge der kommer ud fra karaokee barene eller andre smugkroer efter en lang nats druk, mange af dem har helt tydeligt nydt andet sjovt. Det er piger og det er drenge, mange af dem rene skolebørn. Jeg undrer mig så gang på gang over hvor de får pengene fra. De kan helt sikkert ikke passe et arbejde, de skal hjem og sove den ud, til næste nats udskejelser. Skole kan de slet ikke overkomme og så kører roletten. Politi ser man måske en eller to af, resten er hjem og "sove". Så ingen gør noget.

Og den der med ingen arbejde, den holder heller ikke vand, det er ikke økonomien alene der for arbejdsgiverne til at hente folk fra nabolandene. De unge thaier gider ikke røre den slags, tænk kun 200 Baht om dagen for hårdt arbejde og så bliver man jo snavset.

Og når man så for nogle stjålne Baht kan drømme sig væk i narkotiske tåger så er valget jo så let.

I en anden tråd lige nu omtaler man forsumpningen af Sukhumvit Bangkok, det samme sker her. Men ingen gør noget OVERHOVEDET!

Selvfølgelig skal man ikke snitte hovedet af folk, men en ordentlig gang tæsk er noget alle har respekt for, og en gang sådan en tur så tror jeg at han holder sig langt fra snatching i lang tid. En tur i brummen er for mange jo bare et hak i skæftet på pistolen, se bare på dem der kommer herud fra alverdens lande og praler med deres tidligere kriminalitet. Jeg har sku da i festligt lag hørt danskere sidde og prale med hvor mange domme de har fået og hvor mange år af ders liv de har tilbragt på instutioner af forskellig art.

Thaier er ikke anderledes når de kommer så langt ud, de har så det problem at de i de fleste tilfælde ikke kan komme hjem til landsbyen nogensinde, bysheriffen holder skarp justits med disse typer. så forældre og venner må så tage til en anden by hvis de vil mødes med afkommet.

For mit eget vedkommende ved jeg da, at hvis jeg skulle komme ud for sådan en episode, så vil jeg, alder til trods, gøre alt for at pasificere vedkommende og også bruge de selvforsvars teknikker jeg lærte engang i forrige årtusinde. Nok er jeg mere stiv nogen steder i kroppen, men reflekser fejler ikke noget

Glem alt om den buddhistiske tro eller mentalitet om du vil. Hustruvold er jo almindeligt her ude, lige som daglige slagsmål mellem såkaldte venner er det. Mishandling af dyr det samme og sådan kan man blive ved. Thaier generelt har et iltert sind og der er ikke langt fra tanke til handling.

Hilsen fra en Skeptiker der er ked af at verden har udviklet sig som den har.

b_j3ns3n
jeg synes en på lampen er fint, men samtidig mener jeg også man som offer skal passe på, for unge idag render tit med kniv og andet lort. ikke sagt at man skal lade dem rende med ens penge, bare gi dem en på hatten, og pas godt på idioten ikke trækker en kniv, eller en skruetrækker osv.
ham der skar halsen over på tyven, trænger vist selv til en på hatten, og en længere tur i brummen.
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

J, jeg er selv til dels enig i at de bør få et hurtige, men er samtidig af opfattelsen, det ikke fører noget godt med sig. Ok, man har det lidt bedre efter at have fanget tyven og givet ham en brækket næse eller lign men set ovenfra er det nok ikke det rette at gøre alligevel, for hvis han har en onkel eler lign der er noget stort i thailandm ender du med at tabe alligevel, for du kommer 17,5 år i bangkwang og det sku ikke for småbørn. Kom vidst lidt udenfor tråden, men alligevel, det er på tide folk vågner op. Både hvad angår den måde størstedelen af thailand takler problemer som ovenstående og ligeså den måde de direkte og bevidst undgår at takle problemer feks hvad angår sukumvit rd. Hele den kultur, og ligegylde mai pin rai kultur der efterhånden er kommet for at blive er med til at ødelægge landet og dets smukke mentaltet, kultur, og ånden det er bygget op på.

Jeg ved bare ikke hvordan man ændrer det eller hvor man skulle starte..

Det sku nok til dels derfor ingen gør noget. Problemet er hvor starter mand, da det hele pt er en kæmpe ond cirkel, der hvis den styrtede sammen, ville tage det pengestærke officielle thailand med sig i faldet samtidig.

claus31130
I nabo landsbyen....for et par måneder siden er det vel.....
En mand er ved at banke sin kone gul og blå, ret voldsomt endda, det lykkedes hende at flygte ud på gaden...... Der er der jo så selvfølgelig nogle af landsbyens andre beboere.... Manden kommer jo selvfølgelig farende ud efter sin kone, med en kniv på sig.... hun forsøger at gemme sig.... er ikke helt klar over hvor eller hvordan, men det resulterer i hvertfald i at en af de omkring stående unge mænd bliver hugget ihjel..... så sådan kan det også gå....konen til drabsmanden blev forresten slemt tilredt også...

http://www.cs-web.in.th/
b_j3ns3n
psykopat..
kan godt være han kommer en tur i brummen, men det hjælper desværre, ikke ham der blev slået ihjel. Frown
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Kennyhawk, Bangkwam er kun for fanger med 25 års fængsel og op, til og med dødsstraf, - bor i Nonthaburi og har været der - på besøg.

Skeptikeren skrev:
Min mening er at hvis alle gjorde som disse bystanders så så meget anderledes ud, ikke bare her i Pattaya men overalt i verden. Men publikum har det jo med at gemme sig, som også det blev fortalt i en anden tråd om ulykker, nogen gav helt klart udtryk for at de ville rende langt væk hvis de var vidner, af skræk for at blive anklaget.

Artiklen slutter jo med et notat om skribentens interview med disse vidner og de udtaler at det er på grund af de intet job har. De få læserbreve intil nu viser jo at ingen tror på den version.

Når man som jeg går tur hver morgen, det er tidligt, kl. er ca. 6.30, så møder jeg ikke bare nogle få, men i hundredvis af unge der kommer ud fra karaokee barene eller andre smugkroer efter en lang nats druk, mange af dem har helt tydeligt nydt andet sjovt. Det er piger og det er drenge, mange af dem rene skolebørn. Jeg undrer mig så gang på gang over hvor de får pengene fra. De kan helt sikkert ikke passe et arbejde, de skal hjem og sove den ud, til næste nats udskejelser. Skole kan de slet ikke overkomme og så kører roletten. Politi ser man måske en eller to af, resten er hjem og "sove". Så ingen gør noget.

Og den der med ingen arbejde, den holder heller ikke vand, det er ikke økonomien alene der for arbejdsgiverne til at hente folk fra nabolandene. De unge thaier gider ikke røre den slags, tænk kun 200 Baht om dagen for hårdt arbejde og så bliver man jo snavset.

Og når man så for nogle stjålne Baht kan drømme sig væk i narkotiske tåger så er valget jo så let.

I en anden tråd lige nu omtaler man forsumpningen af Sukhumvit Bangkok, det samme sker her. Men ingen gør noget OVERHOVEDET!

Selvfølgelig skal man ikke snitte hovedet af folk, men en ordentlig gang tæsk er noget alle har respekt for, og en gang sådan en tur så tror jeg at han holder sig langt fra snatching i lang tid. En tur i brummen er for mange jo bare et hak i skæftet på pistolen, se bare på dem der kommer herud fra alverdens lande og praler med deres tidligere kriminalitet. Jeg har sku da i festligt lag hørt danskere sidde og prale med hvor mange domme de har fået og hvor mange år af ders liv de har tilbragt på instutioner af forskellig art.

Thaier er ikke anderledes når de kommer så langt ud, de har så det problem at de i de fleste tilfælde ikke kan komme hjem til landsbyen nogensinde, bysheriffen holder skarp justits med disse typer. så forældre og venner må så tage til en anden by hvis de vil mødes med afkommet.

For mit eget vedkommende ved jeg da, at hvis jeg skulle komme ud for sådan en episode, så vil jeg, alder til trods, gøre alt for at pasificere vedkommende og også bruge de selvforsvars teknikker jeg lærte engang i forrige årtusinde. Nok er jeg mere stiv nogen steder i kroppen, men reflekser fejler ikke noget

Glem alt om den buddhistiske tro eller mentalitet om du vil. Hustruvold er jo almindeligt her ude, lige som daglige slagsmål mellem såkaldte venner er det. Mishandling af dyr det samme og sådan kan man blive ved. Thaier generelt har et iltert sind og der er ikke langt fra tanke til handling.

Hilsen fra en Skeptiker der er ked af at verden har udviklet sig som den har.

Jeg må indrømme, at jeg lige nu også har lyst til lidt selvjustits mod en bestemt thailænder, men, - det lader sig ikke gøre, da jeg ikke kan finde frem til manden !

Min kone ringede til mig for et par timer siden.
Hun er til et møde i Jomtien i denne uge, og her i eftermiddag var hun så henne for at købe en billet til hjemrejsen senere i denne uge.
Hun kørte med songthaw, og da songthaw-en holdt for rødt lys i et kryds nær Tesco Lotus i Jomtien rev en thai mand på motorcykel hendes halskæde af og forsvandt i fuld fart.
Hun var meget chokeret, da hun ringede, og det blødte fra et sår på halsen.

Jeg synes, det bare bliver værre og værre med kriminaliteten i Thailand, hver og hveranden dag hører jeg om indbrud, jeg kender flere enlige kvinder her omkring som ejer et fint hus i nærheden, men de tør ikke overnatte der fordi de er alene.

Det er s.. ved at være for meget !

thaikurt1
i Jomtien rev en thai mand på motorcykel hendes halskæde af og forsvandt i fuld fart.

Det samme har min kone og jeg også være ude for vi skulle køre hjem da en motorcykel kom køre bagfrem og tog min kone halskæde og køre væk i fuld fart.

Min kone ville køre efter ham men jeg sagte at det var det ikke værd at hun skulle være glad at det ikke sket mere at jeg kunne købe en ny til konen.

http://nej
b_j3ns3n
ja det er sørgeligt... men man skal ikke have noget fremme, man ikke kan tåle at miste..
siger ikke det er deres egen skyld, blot at man skal passe meget på, når man flasher sit guld..

joensen
Nu er Pataya News ikke den mest trovaerdige avis, og de jagter jo en gode historier der handler om vold og des lige, lidtala EB i Danmark.

Saa handler det ogsaa om, hvor skidt er kommer skidt ogsaa, ja jeg snakker om Pataya, det er nok det vaerske sted for saadanne ting i hele Thailand.

Tag til hvilket som helst andet land og opsoeg det lokale "Pataya" der og du vil finde det samme.

Generelt er Thailand et fledeligt land og Thaierne er fredelige og venlige mennesker.

Lad mig til sidst sige at jeg ved ikke en skid om Pataya, fordi jeg aldrig har vaeret der, men du behoever ikke at have besoegt stedet for at forestille dig hvad der foregaar.

MM
Jeg er af den overbevisning, at man klart ikke banker sin kone, hund, børn mm. men skulle nogen finde på at gøre det mod mig og mine kære ville jeg forsvare mig selv og dem som står mig nær, jeg har mange gange været i infight, pga. fulde stoddere som tror de kan det hele, jeg kender mine begrænsninger, men finder mig ikke i havd som helst, heldivis har jeg en god og solid baggrud med selvforsvar, men løber gerne bort om der skulle stå flere utilregenlige personer med kniv eller lig. I sidste ende er jeg dog ikke bange for at knække næsen på en stodder.

http://mhhm.dk/sveg
b_j3ns3n
Nu det ikke så nemt at forstå hvad jeg har skrevet, så jeg prøver en gang mere på dansk..
jeg går i Danmark rundt med en guldkæde hvor der hænger et lille kors i, det er noget jeg har fået af 2 personer som betyder meget for mig, jeg har det på hverdag under min trøje eller t-shirt. Men jeg har ALDRIG haft denne kæde på i thailand. for jeg ved at der skal ikke meget til før ravnene ser mit guld under t-shirten..

chris70
Jeg tror ikke jeg ville gøre noget i Thailand da en orientaler ikke kan se en af hans egne blive banket af en falang.

Det har jeg bevis på fra mange steder på østen og vi kan være en torn i øjet på mange Thailændere, de tror vi er rige.

Vi tager deres piger, eller de tager os og det kan lede til meget??

sank
Kick you Ja nu kender jeg ikke joensen så derfor kan jeg jo godt kalde ham et kvaj der udtaler sig om noget han ikke aner noget om Kick you

ingolf
joensen skrev:
Nu er Pataya News ikke den mest trovaerdige avis, og de jagter jo en gode historier der handler om vold og des lige, lidtala EB i Danmark.

Saa handler det ogsaa om, hvor skidt er kommer skidt ogsaa, ja jeg snakker om Pataya, det er nok det vaerske sted for saadanne ting i hele Thailand.

Tag til hvilket som helst andet land og opsoeg det lokale "Pataya" der og du vil finde det samme.

Generelt er Thailand et fledeligt land og Thaierne er fredelige og venlige mennesker.

Lad mig til sidst sige at jeg ved ikke en skid om Pataya, fordi jeg aldrig har vaeret der, men du behoever ikke at have besoegt stedet for at forestille dig hvad der foregaar.

Du har aldrig väret der, men kan forestille dig hvad der sker der:

Det var da noget af det dummeste jeg har set og hört på länge!!

Man kan da ikke beskylde dig for, at du skriver som du gör, fordi det er studenterhuen som strammer!!

Kan kun holde fuldständig med SANK!!
Redigeret af ingolf d. 21/04-2010 23:23
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

thaikurt1
joensen

Jeg vil give dig et god råd hold dig til det du ved og lad os andre der bo i Pattaya fortælle dig hvad der forgår her eller dem der har besøgt byen.

Surmule
Thaikurt1 skrev:
joensen

Jeg vil give dig et god råd hold dig til det du ved og lad os andre der bo i Pattaya fortælle dig hvad der forgår her eller dem der har besøgt byen.

Ja, tro endelig ikke hvad du læser i aviserner, i diverse andre tråde, på nettet eller hvad du hører i nyhederne. Tro kun på de pålidelige invånere. Pattaya er slet ikke den "lastens hule" som alle prøver at fremstille byen som.... det er et rent mekka for uskyldige turister, der kommer til thailand for at opleve den ægte thailandske kultur, det er et rent kvindekloster .... ha ha ha
Redigeret af Surmule d. 22/04-2010 08:29

krydolf
Surmule skrev:
Thaikurt1 skrev:
joensen

Ja, tro endelig ikke hvad du læser i aviserner, i diverse andre tråde, på nettet eller hvad du hører i nyhederne. Tro kun på de pålidelige invånere. Pattaya er slet ikke den "lastens hule" som alle prøver at fremstille byen som.... det er et rent mekka for uskyldige turister, der kommer til thailand for at opleve den ægte thailandske kultur, det er et rent kvindekloster .... ha ha ha

Ja, ironi er en dejlig ting. Men ganske rigtigt, har man ikke været i Pattaya kan man ikke forestille sig hvordan der er. Sjovt nok, så synes de fleste af de fra DTW der bor i byen, at det er en rotterede og et sandt eldorado for kriminelle. Man kan så undre sig over hvorfor de bor der!
Selv er jeg kommet ca. 2 gange om året i Pattaya i de sidste 10 år. Jeg har en lille lejlighed i Pattaya Klang og kommer mest i den nordlige del af byen. Jeg er aldrig blevet frarøvet noget, blevet overfaldet, eller på anden måde lidt overlast. Jeg har nogle få gange været vidne til lokale opgør mellem thaier, men det er intet i mod hvad jeg dagligt ser på Vesterbro, hvor jeg bor. Jeg påstår ikke at Pattaya er en stille og fredelig lille landsby hvor alt er fryd og gammen, men holder man sig væk fra visse dele af byen, sker der ikke noget farligt.
Rejser i øvrigt igen d. 1. maj. Grin
Man kan godt drikke uden at more sig.

thaikurt1
Jeg tro ikke på at Pattaya er mere kriminelle end andre store byer
her er bare en masse barer og pige der tilbud hjemmelig hygge.

Jeg har valgt at bo her fordi her er der mulighed for at få de ting som jeg skal bruge til når jeg skal lave dansk mad.

Og så er der jo strande og det friske pus fra havet som man kan nyde.når det bliver for varmt.

Der er hele ingen der har sagt at Pattaya er en rolig by men en by hvor der hele tiden ske noget er man ikke til den slag skal man nok finde sig et andre sted at bo.

Jeg vil ikke bytte min hverdag i Pattaya med en lille landsby på landet.

Spring til debat: