Se indlæg
i bil til Thailand :-)
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 16/04-2010 19:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
God aften DTWer :-) [img]http://blog.novoseek.com/wp-content/uploads/2009/08/free-vector-world-map.gif[/img] is not a valid Image. Jeg ville hører om der er nogle der har prøvet at kører i bil til thailand? Det er noget af en tur, men nok også spændende 555! Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/04-2010 19:34
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Har da tænkt tanken før, men har droppet den igen ligeså hurtigt når tanken har gået på nogle af de lande man skal krydse undervejs. Men der er faktisk nogle som har taget turen den anden vej, fra Thailand til Danmark. Dog i en tuktuk. Se nærmere her: http://www.tuktuk... Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 16/04-2010 20:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
der var også en familie fra Give der kørte der ud i en autocamper. prøver lige om jeg kan komme i tanke om hvad de hedder. |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 16/04-2010 21:18
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
har lige som web tænkt tanken men efter overvejelser og et nærmere kig på atlasset har jeg opgivet igen.. vis man kunne springe over et par lande ville jeg gerne prøve
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 16/04-2010 22:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
For 3 uger siden på Koh Chang Sai khao beach så jeg en MC Offroader af den største model som Yamaha kunne byde på. Den var fra Argentina og totalt pakket med al nødvendig oppakning og reservedele. Jeg glemte selvfølgelig at tage et billede. Derudover skulle jeg også indhente konen som bare var gået videre idet hun ikke syntes at sådan noget var interessant. |
|
|
Rasmus |
Lagt på d. 17/04-2010 03:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 772 |
Næsten hver gang vi er i Thailand, tager vi en lille badeferie på Kho Chang for ungernes skyld. Forrige gang vi var der, tog vi bilfærgen fra Laem Ngob til Kho Chang. Her så jeg på bilfærgens dæk 3 fransk indregistreret Offroader, som tydeligt bar præg af at have kørt hele vejen fra Frankrig til Laem Ngob - Korat. Så det er da helt klart muligt at tage turen til Thailand med bil - hvis man ellers har tid og trang til at udfordre sin skæbne i den retning. Tanken om at pakke bilen og drage østover med kurs mod Thailand er klart tiltalende! Men jeg er ret overbevist om man nok skal være gjort af et specielt stof for at kaste sig ud i et sådant eventyr. Bare tanken om hvilke lande man nødvendigvis skal køre gennem, kan nok få selv den mest hårdkogte globetrotter og campist på helt andre tanker. Og så er der lige det faktum – når man så endeligt helskindet kommer frem til Thailand – Ja! - så er der lige turen tilbage til Danmark igen når den tid kommer. Så mon ikke det bedre kan betale sig at tage ThaiAir til Thailand, og leje sig en bil der? Rasmus |
|
|
moon |
Lagt på d. 17/04-2010 06:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 211 |
For nogle år siden så jeg på i Malaisia en dansk båd der var sejlet fra Hornbæk til Lankawie jeg kan desværre ikke huske hvor længe det havde taget men de havde haft mange stop og havde masser af tid Måske skulle man prøve så kunne man selv bestemme hvilke lande man ville besøge på vejen Men man skal nok have penge og tid nok hvis man har de lyster
|
|
|
Vespa |
Lagt på d. 17/04-2010 09:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Var det dem her? http://www.famili...r/oes.html xxxx skrev:
der var også en familie fra Give der kørte der ud i en autocamper. prøver lige om jeg kan komme i tanke om hvad de hedder. Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/04-2010 10:37
|
Antal indlæg: 3779 |
Jysk Rejsebureaus tuk-tuk kørte via Malaysia og sejlede til Indien for at undgå de væste hard core-områder (men nok også at få Malaysia og Indien med i rejseruten). Men jeg vil sige som Rasmus, når man først er nået til Thailand, så er der sørme da langt hjem igen... Alternativt kan man køre herned i en brugt bil og forsøge at sælge den i Thailand, hvis man kan, når rettet sidder forkert - ellers kan den måske sælges i Laos eller andet naboland? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 17/04-2010 11:29
|
Der er vel 2 ruter.. den ene går fra Danmark og over Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien, Bulgarien, Tyrkiet, Iran, Pakistan, Indien, Bangladesh, Myanmar og til sidst Thailand den anden går over Tyskland, Polen, Ukraine, Rusland, Kazakstan, Kina, Laos g til sidst Thailand.. den sidste må vel være at foretrække Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/04-2010 12:03
|
b_j3ns3n skrev: Der er vel 2 ruter.. den ene går fra Danmark og over Tyskland, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien, Bulgarien, Tyrkiet, Iran, Pakistan, Indien, Bangladesh, Myanmar og til sidst Thailand den anden går over Tyskland, Polen, Ukraine, Rusland, Kazakstan, Kina, Laos g til sidst Thailand.. den sidste må vel være at foretrække Hm, jeg tror selv ikke, at man fx må køre igennem Burma, men det vil jo være noget, som man kan tjekke op med respektive ambassader, selvom det ville være et stort arbejde - tænk at skulle tale med fx den laotiske ambassade i London, eller hvor den nu ligger... sikke et cirkus. Men det vil sikkert være en rigtig spændende tur - dog ville jeg nok vælge tuk-tuk-ruten ned over Indien og så over Malaysia, men den er på 18.000 km... Alternativet er at flyve bilen noget af vejen - der er faktisk et racerbil-rejsebureau, og her flyver både gæster og racerbiler fra Danmark til fx Malaysia, hvor gæsterne så lærer at køre racerbil... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 17/04-2010 12:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Send bilen tilbage i en container. Koster noget der ligner 15.000,- Kr. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/04-2010 13:52
|
Payanak skrev: Send bilen tilbage i en container. Koster noget der ligner 15.000,- Kr. God ide - det er faktisk ikke så dyrt, alt taget i betragtning. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 17/04-2010 14:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
En lidt kortere version, men i øvrigt også en spændende tur, kunne være at køre til Grækenland og derfra sejle til Bangkok med et fragtskib. Sejlturen skulle tage ca. 14 døgn.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 17/04-2010 16:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
Som en del af en pensionist plan (drøm) har jeg overvejet at tagen en Mobil home med den transsibirske jernbane til Kina, og der fra med bil til thailand. Der er udenom de tidligere omtalte lande. Karsten |
|
|
sank |
Lagt på d. 17/04-2010 17:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Det er en god ide ? dem der skal til Thai køber en Bus i Dk og dem der skal hjem køber en i Thai så kan de bytte på ½ vejen ? nogen fortæller at Askeskyen for mange år siden holdt 1½ år |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 17/04-2010 18:01
|
karstenf skrev: Som en del af en pensionist plan (drøm) har jeg overvejet at tagen en Mobil home med den transsibirske jernbane til Kina, og der fra med bil til thailand. Der er udenom de tidligere omtalte lande. Karsten altså du vil have en campingvogn med i toget eller er det din egen kupe i toget.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/04-2010 18:08
|
karstenf skrev: Som en del af en pensionist plan (drøm) har jeg overvejet at tagen en Mobil home med den transsibirske jernbane til Kina, og der fra med bil til thailand. Der er udenom de tidligere omtalte lande. Karsten Og hvis man så køber en billig kassevogn i England, har man rattet i den rigtige side.. Er det muligt som dansker.. vedr forsikring/nr plader. Og hvor længe må man køre rundt i Thailand, uden de vil have import afgift. |
|
|
Lagt på d. 17/04-2010 18:47
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hvad koster et lift på bussen- husk det skal være billigt! |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 17/04-2010 19:23
|
girobank skrev: hvad koster et lift på bussen- husk det skal være billigt! nej nej du er helt galt på den. Du skal jo sidde bag rattet, men vi andre slænger os på de medbragte sofaer omme bag i dytten. |
|
Spring til debat: |