Se indlæg
 Udskriv debat
Hvilken farve skjorte har du på?
[b]Timeshare skrev:[/b]
Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik. Meget få Thai'ere ved hvad der egentligt foregår, og demokratiet har aldrig eksisteret i Thailand. Det kommer det heller ikke til så længe langt størstedelen af Thaier glædeligt tager imod de penge de bliver tilbudt for en stemme.

...

Naturligvis må vi da havde en mening om thailandsk politik, vi ved da alle godt at de thailandske politikker er fuldstændig ligeglade med os, ligesom de i øvrigt, ikke aner vi findes, problemet er at politikkerne også er fuldstændig ligeglade med den befolkning der har valgt dem,ligesom problemet her er, at de siddende magthavere overhovedet er blevet valgt af befolkningen.
I sådan et tilfælde vil jeg normalt altid holde med dem der præsentere de undertrykte,

vandango
Kent27 skrev:
Desuden er det idioti at ophøje danske vælgere over de thailandske ditto - danske vælgere bliver da også købt hver gang der er valg. Folk på overførselsindkomst stemmer på det parti, der vil hæve deres "løn" - millionærer stemmer på dem, der vil give skattelettelser til de rigeste osv.
Det er meget få, der er idealister. Danskere er sgu kræmmere først og fremmest og har altid tænkt med pengepungen.

Nemlig sådan har det altid været. Det sjove er så trods politikkernes overbud, ender det meste ofte i valgflæsk, da der i forvejen ikke kan pilles så meget ved de offentlige budgetter.

Er nogle gange inviteret til politiske diskussioner i Thailand, vælger det dog fra, idet jeg ikke er klædt bare nogenlunde på, ligesom jeg også vil inddrage kongen i diskussionen.

Hælder til de røde, men kun fordi deres flertalsregering blev kuppet.

Locturian
hn skrev:
Locturian skrev:
Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik.

Det her er jo en ren tilståelsessag, knejten indrømmer jo i første sætning, at han intet forstår, hvorefter han bruger resten af sit indlæg til at udtale sig om de emner han ikke forstår.

(Jeg håber da, at han er bedre til at sælge time-share end til at sætte sig ind i politik, men jeg tvivler !)

Min skjorte er rød, men ikke p.g.a. pres fra nogen, det er noget jeg selv vælger.

Var det måske en mulighed at du kunne pakke dine personlige holdninger til mig sammen, og så stikke dem op et sted hvor solen ikke skinner? Jeg er umådeligt træt af dit meget ynkelige forsøg på at svine mig til. Jeg kunne sikkert finde på mange fordomme omkring dig, der sikkert ville passe langt hed ad vejen, men det gider jeg ikke. Jeg beder dig - vær sød - lad være med at kommentere på det jeg skriver hvis ikke du kan undlade at svine mig til som person - Det er for latterligt, ynkeligt og direkte småligt.

Tak.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Locturian
bkk skrev:
[b]Timeshare skrev:[/b]
Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik. Meget få Thai'ere ved hvad der egentligt foregår, og demokratiet har aldrig eksisteret i Thailand. Det kommer det heller ikke til så længe langt størstedelen af Thaier glædeligt tager imod de penge de bliver tilbudt for en stemme.

...

Naturligvis må vi da havde en mening om thailandsk politik, vi ved da alle godt at de thailandske politikker er fuldstændig ligeglade med os, ligesom de i øvrigt, ikke aner vi findes, problemet er at politikkerne også er fuldstændig ligeglade med den befolkning der har valgt dem,ligesom problemet her er, at de siddende magthavere overhovedet er blevet valgt af befolkningen.
I sådan et tilfælde vil jeg normalt altid holde med dem der præsentere de undertrykte,

Ja, gu må vi da have en mening. Vi kan også sagtens debatere. Men jeg er måske bare en smule farvet efter at have debatteret på diverse englishe fora, både Bangkok Post og Thai Visa - Resultatet er jo blot altid det samme, vi snakker og snakker, desværre lytter Thailand bare ikke til vestlige meninger.
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.

Locturian skrev:

Var det måske en mulighed at du kunne pakke dine personlige holdninger til mig sammen, og så stikke dem op et sted hvor solen ikke skinner? Jeg er umådeligt træt af dit meget ynkelige forsøg på at svine mig til. Jeg kunne sikkert finde på mange fordomme omkring dig, der sikkert ville passe langt hed ad vejen, men det gider jeg ikke. Jeg beder dig - vær sød - lad være med at kommentere på det jeg skriver hvis ikke du kan undlade at svine mig til som person - Det er for latterligt, ynkeligt og direkte småligt.

Tak.

Jeg er helt uenig i ovenstående ! ( ikke overraskende vel !)

Jeg prøver at vise sammenhængen i dit indlæg, hvor du først skriver, at du ikke forstår afstemningen og at du ikke kan sætte dig ind i thailandsk politik, hvorefter du frisk og frejdig kommer med den ene påstand efter den anden om netop thailandsk politik, selvfølgelig uden på nogen måde at komme med dokumentation.
Det eneste punkt, hvor jeg kan være enig med dig i det indlæg jeg kommenterede, er, at vi ikke har noget at skulle have sagt i Thailand, men derfor kan man godt debattere thailandsk politik her på DTW.

Selvfølgelig er mine holdninger personlige, da jeg udtaler mig som privatperson, du føler åbenbart, at jeg går efter dig som person, men det gør jeg ikke. Jeg går efter dine udtalelser, som så også siger noget om, hvordan du er som person.

Jeg prøver ikke at svine dig til, efter min mening klarer du det udmærket selv, f.eks. i dine nu slettede indlæg om time share, hvor du selv sviner PL til.

Og jeg vil love dig, at du også fremover kan forvente kommentarer fra mig.
og lad os så komme videre.

Locturian
hn skrev:
Locturian skrev:

Tak.

Jeg er helt uenig i ovenstående ! ( ikke overraskende vel !)

Jeg prøver at vise sammenhængen i dit indlæg, hvor du først skriver, at du ikke forstår afstemningen og at du ikke kan sætte dig ind i thailandsk politik, hvorefter du frisk og frejdig kommer med den ene påstand efter den anden om netop thailandsk politik, selvfølgelig uden på nogen måde at komme med dokumentation.
Det eneste punkt, hvor jeg kan være enig med dig i det indlæg jeg kommenterede, er, at vi ikke har noget at skulle have sagt i Thailand, men derfor kan man godt debattere thailandsk politik her på DTW.

Selvfølgelig er mine holdninger personlige, da jeg udtaler mig som privatperson, du føler åbenbart, at jeg går efter dig som person, men det gør jeg ikke. Jeg går efter dine udtalelser, som så også siger noget om, hvordan du er som person.

Jeg prøver ikke at svine dig til, efter min mening klarer du det udmærket selv, f.eks. i dine nu slettede indlæg om time share, hvor du selv sviner PL til.

Og jeg vil love dig, at du også fremover kan forvente kommentarer fra mig.
og lad os så komme videre.

Jeg synes nu ikke at mine udtalelser på nogen måde fortæller dårligt om mig som person. Selvom jeg gerne vil videre fra den gamle tråd, så var det i den PL der kastede den første sten - Og faktisk blev ved med at bombardere mig indtil jeg fik nok, og gav igen af samme skuffe.

Jeg udtaler mig om den politiske situation i Thailand på ligefod med alle andre - udfra erfaringer, meninger og des lige. Synes det er plat hvis du klantre mig for hver en fejl, jeg var ikke klar over at man skulle være Cand. Polit. for at have en debat omkring politik? Men det har du måske? Nå, ikke.

Du har en forkærlighed for at tage tingene ud af kontekst. Jeg skrev at jeg ikke forstod afstemningen, ikke at jeg ikke forstod situationen. Der er meget stor forskel, det burde selv du med din snævertsynethed kunne se.

Jeg mener, og står ved, at situationen i Thailand er for Thaiere alene. Det er fint at vi kan diskutere situationen, men at vi begynder at klæde os i en ene og den anden farve, synes jeg er latterligt. Det er ikke vores situation, det er deres. Jeg så nogle billeder af en udlænding der stod iklædt en rød trøje i Bangkok forleden. Det er da så ynkeligt som noget kan være - Hvad værre er, at han sikkert ville hyle op hvis han var kommet til skade.

Ovenstående er MIN personlige holdning, og den har jeg ret til at skulle have, uden at skulle fremstille nogen form for dokumentation.

Jeg ville ønske at du kunne gå efter bolden og ikke manden Hn. Når du skriver at du går efter mine udtalelser, så går du også efter mig, fordi du piller det jeg skriver fra hinanden, og vender det imod mig, istedet for at kommentere på det jeg skriver som en helhed.

Det kan godt være at du kalder mig en "knægt", og det skal du da have lov til, jeg er kun 27, men det du burde kigge dig selv lidt i spejlet, og spørge dig selv, om det nu ikke var dig der trængte til at blive lidt voksen...

Tak.

hugoboerge
Det der foregaar er det rene anarki og det er der ingen der kan leve med. Lov og orden findes ikke. Politi og militaer udfoerer ikke deres job. Det er utroligt synd for Thailand og det tror jeg vi alle kan vaere enige om, om man saa er den ene eller den anden farve. Man kan afholde demonstrationer, men det skal vel foregaa paa fredelig vis og det synes jeg ikke er tilfaeldet. Jeg sympatiserer med de fattige thaier, desvaerre er det dem der bliver udnyttet af de hoejere magter, det vaere sig roed eller gul. Dermed ikke vaere sagt at jeg er roed for det er absolut ikke tilfaeldet.

PL
Anarki samt manglende lov og orden, er vel egentlig meget normalt når et land er i startfasen af en revolution!

Det er ubekvemt, ubehageligt, og noget værre rod, fy føj da, for alle vil vel bare ha' lidt fred og ro, ikke?

Forget it, De Røde vil se forandringer, STORE forandringer, og det fortjener de.

PL
Redigeret af PL d. 15/04-2010 13:04

hugoboerge
PL skrev:
Anarki samt manglende lov og orden, er vel egentlig meget normalt når et land er i startfasen af en revolution!

Det er ubekvemt, ubehageligt, og noget værre rod, fy føj da, for alle vil vel bare ha' lidt fred og ro, ikke?

Forget it, De Røde vil se forandringer, STORE forandringer, og det fortjener de.

PL

Det er rigtigt vi vil have fred og ro. Men husk paa at de roede er betalte lejesvende betalt af en vis herre som lever et luksurioest liv og hans familie befinder sig ligeledes udenfor Thailand. De roede har ikke noget program (jo de har eet, og det er at de vil have en korrupt mand tilbage og det faar de deres betaling for). Hvis de havde et program kan de forberede sig til det naeste valg men det kan deres herre og mester ikke vente paa. Han vil have sine penge tilbage og er floejtende ligeglad med Thailand og dets befolkning. Saadan er det.

PL
Jamen, tak for analysen!

Må være rart og bekvemt at ha' et så simpelt syn på sagen.

Tuttelu Tralla

PL

hugoboerge
PL skrev:
Jamen, tak for analysen!

Må være rart og bekvemt at ha' et så simpelt syn på sagen.

Tuttelu Tralla

PL

Hvorfor goere tingene besvaerligt naar det er egentlig er saa enkelt.
Jeg mener ikke det er et simpelt syn paa sagen. Sagen er jo at Mr. T vil have sine penge tilbage og saa til helvede med landet. Turister kommer ikke. Shopping centre/restauranter lukker. Det gaar ogsaa ud over den fattige del af befolkningen. Men hvis PL har en bedre analyse af det der foregaar pt saa sig frem.

bagerbager
jeg er ikke helt med på hvad det er de slås om, hvad har de gule gjort af gode ting ? og af dårlige ? hvad har de røde gjort ? hvad vil thaierne have en regering til at gøre ? hvad vil bønderne i thailand have lavet om ? hvem kam forklare mig det på en overskuelig måde ?

natty
bagerbager skrev:
jeg er ikke helt med på hvad det er de slås om, hvad har de gule gjort af gode ting ? og af dårlige ? hvad har de røde gjort ? hvad vil thaierne have en regering til at gøre ? hvad vil bønderne i thailand have lavet om ? hvem kam forklare mig det på en overskuelig måde ?

bagerbager, jeg tror at alle som vil komme med en forklaring her til dig, vil være mindst en lille smule sympatisk til den ene eller anden side og derfor upartiske i deres forklaringer. Jeg vil ikke engang starte selv, for det vil jeg også være.
Der er flere link her på dtw bla. til en udsendelse på Orientering DR1 (1. time), som giver et godt indblik i situationen.
Det er så kompliceret at en nuanceret og overskuelig forklaring vil kræve mindst 10 A4 sider, da det har udviklet sig over mange år. Der findes masser af websider og diskutionsforums, hvor du selv kan danne dig et overblik.

PL
Det er der nok ingen der kan, bagerbager...Frown

Men kort sagt handler det vel bare om at bønderne, der nu er i kløerne på Thai/Kinesiske lånehajer, og de lavtlønnede - 189 Baht om dagen, også gerne vil til fadet!

Det var der også mange i Danmark der ville, på Louis Pio's tid og "Slaget på Fælleden".

Dengang var der vel også nogen der rystede på hovedet og ønskede dem buret inde.

Glem Thaksin for end stund, nu handler det om klassekamp, og Eliten/Militæret/Amart/PAD (De Gule)- kæmper imod med alle midler der er til rådighed, BÅDE lovlige og ulovlige, især de sidstnævnte.

PL

FCKdk
Locturian skrev:
J....(forkortet)
Det mange herinde ikke fatter, og det mange andre heller ikke fatter, er at man ikke kan vælte en regering hver gang man er uenige i politikken. Det holder simpelthen ikke. ...........

(forkortet)....l...

Nej,nej, der har jo også kun været 18 militærkup siden 1936
i ThailandCool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

PL
Jeg har undret mig over hvorfor vi bliver ved at ævle om det her mærkværdige land, der hævder at være et demokrati, men hvor virkeligheden gang på gang viser det stik modsatte!

I et klart øjeblik, der så jeg pludselig en flig af sandheden:

Der er ikke noget demokrati, det er alt sammen de sædvanlige "Thai-Copy" manøvrer der udføres.

Man kopierer noget fordi det er "In" eller "Chic" eller "Fancy" - men der er ingen substans, ingen sjæl, for man aner ikke en hujende rottens fis om HVAD demokrati er.

Thailand er et militærdiktatur helt ind til marven, men det er genialt dækket til i en sovs af royal marketing der har varet i 60 år nu, og det vil fortsætte sådan de næste mange årtier.

Vidste i det her:

"De ansatte i statforvaltningen var uddannet i Europa, og sammen med militæret udgjorde de efterhånden samfundseliten. Marskal Phibun Songkhram, der var en stor beundrer af Hitler, tiltvang sig gradvis magten og blev diktator i december 1938. Samfundet blev indrettet efter europæisk fascistisk forbillede. Det var Phibun, der i 1939 ændrede landets navn til Thailand. Under 2. verdenskrig samarbejdede Thailand med Japan, og den japanske besættelse af landet blev derfor meget mild. Efterhånden som krigslykken vendte for japanerne, voksede utilfredsheden med styret i den thailandske befolkning, og Phibun blev afsat i 1944 af en USA-støttet modstandsbevægelse."

http://da.wikiped...i/Thailand

Den form for fascisme og en udpræget racisme (selv mod deres egen befolkning, hvis de er så uheldige at være for solbrændte) og macho-magtliderlighed, gennemsyrer hele samfundet den dag i dag, og hver gang jeg ser en BIB (Policen) eller Taharn (militærpersoner) med de typiske Nazi-agtige arrogante holdninger, og kasketter der har det rette "Nazi-schwung" opad, ja så gyser det i mig.

PL
Redigeret af PL d. 16/04-2010 12:05

keniko
PL skrev:
Jeg har undret mig over hvorfor vi bliver ved at ævle om det her mærkværdige land, der hævder at være et demokrati, men hvor virkeligheden gang på gang viser det stik modsatte!

I et klart øjeblik, der så jeg pludselig en flig af sandheden:

Der er ikke noget demokrati, det er alt sammen de sædvanlige "Thai-Copy" manøvrer der udføres.

Man kopierer noget fordi det er "In" eller "Chic" eller "Fancy" - men der er ingen substans, ingen sjæl, for man aner ikke en hujende rottens fis om HVAD demokrati er.

Thailand er et militærdiktatur helt ind til marven, men det er genialt dækket til i en sovs af royal marketing der har varet i 60 år nu, og det vil fortsætte sådan de næste mange årtier.

Vidste i det her:

"De ansatte i statforvaltningen var uddannet i Europa, og sammen med militæret udgjorde de efterhånden samfundseliten. Marskal Phibun Songkhram, der var en stor beundrer af Hitler, tiltvang sig gradvis magten og blev diktator i december 1938. Samfundet blev indrettet efter europæisk fascistisk forbillede. Det var Phibun, der i 1939 ændrede landets navn til Thailand. Under 2. verdenskrig samarbejdede Thailand med Japan, og den japanske besættelse af landet blev derfor meget mild. Efterhånden som krigslykken vendte for japanerne, voksede utilfredsheden med styret i den thailandske befolkning, og Phibun blev afsat i 1944 af en USA-støttet modstandsbevægelse."

http://da.wikiped...i/Thailand

Den form for fascisme og en udpræget racisme (selv mod deres egen befolkning, hvis de er så uheldige at være for solbrændte) og macho-magtliderlighed, gennemsyrer hele samfundet den dag i dag, og hver gang jeg ser en BIB (Policen) eller Taharn (militærpersoner) med de typiske Nazi-agtige arrogante holdninger, og kasketter der har det rette "Nazi-schwung" opad, ja så gyser det i mig.

PL

PL hvis du er så utilfreds med landet hvor du tilbringer så meget tid har jeg kun et råd: kom hjem...(hvis flyveren ankommer i disse tider, hvor der er andre vulkaner i udbrud).

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

PL
IGEN?!!!

Skal jeg jagtes rundt i alle tråde, hva' hva'???

Jamen herregud mand, gå dog udenom, kig væk, drik dig stangstiv og slap af ligesom vi andre!fuck U

Hvad med at kommentere indholdet? Tør du det? Tør du begynde med Nazi-skældsordene? Man kan da ikke fornægte fakta: At Thailand HAR flirtet med det system, og du kan bande på at fascismen gennemsyrer samfundet fra top til bund den dag i dag. Kig på begivenhederne igennem årtierne når folk har fået nok, og kommer med et lille protest-pip: WHAM! Det bliver slået ned med vold og magt. Forskellen er at idag foregår det lidt mere elegant og fyldt med "spin" - men det er samme fascisme der styrer lortet.

PL

PS: Men tak fordi du lavede et indlæg, så tråden ikke gik bort i glemslen som så mange andre hvor folk ikke forstår en skid, eller ikke kan finde ud af, eller ikke vil kommentere.
Redigeret af PL d. 18/04-2010 18:45

Locturian
FCKdk skrev:
Locturian skrev:
J....(forkortet)
Det mange herinde ikke fatter, og det mange andre heller ikke fatter, er at man ikke kan vælte en regering hver gang man er uenige i politikken. Det holder simpelthen ikke. ...........

(forkortet)....l...

Nej,nej, der har jo også kun været 18 militærkup siden 1936
i ThailandCool

Haha, jamen, det er jo nok derfor vi har den berømte forkortning, TiT (This is Thailand). Der sker ting her der ikke burde ske... Amazing Thailand...

PL
Jeg troede sgu' det betød "Tit's in Thailand"!

Hvad med den her:

LOVS - "Land of Vertical Smiles" rol

PL
Redigeret af PL d. 18/04-2010 19:21

Spring til debat: