Se indlæg
 Udskriv debat
SAS bashing
rinpoche
Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg er ansat i et datterfirma hos sas.

Jeg skal ejheller lægge skjul på, at deres afgang SK973 passer mig fint såvel med hensyn til afgangstidspunkt 22.45 som den direkte tilgang til BKK.

Hvad jeg kunne tænke mig at høre fra medlemmerne her på dtw, som er vidt berejste med allehånde flyselskaber er følgende:

Og lad mig tilføje dette er en ganske uofficiel undersøgelseSmile Og dette kan meget vel lugte af firma-loyalitet.
Hvis i tager anstød heraf, fair nok.
Vi er blot mange der håber på at sas består.
Jeg håber på jeres forståelse.

Opfylder sas jeres forventninger? Og hvis ikke, hvad ville i ønske anderledes?

Jeg er ikke kun ansat, jeg er en del af firmakulturen på godt og på ondt.

Kritik er velkommen, håber at høre fra jer. Dette kan vi lære af.
 
vandango
Jeg syntes at de lukker gardinerne af så snart de kan, og gemmer sig væk.
Man får de indtryk at vi helst skal passe os selv.

Andre flyselskaber holder køkkener åbent, så man selv kan gå ud og forsyne sig, at man ikke finder alkoholiske drikke er så ok. Personalet er også til rådighed i køkkenerne.

En gang under start var det dårligt vejr, andre flyselskaber går op med det samme, SAS flyver gennem uvejret, de har ikke så travlt med at komme op, det giver en fandens ubehagelig rutschetur.

Nåh ja - SAS har også nogle hampre priser.
Redigeret af vandango d. 15/04-2010 00:17
 
sas sene afgang fra København er da helt sikkert at fortrække i stedet for thai som først lander i Bangkok på det tidspunkt jeg plejer at falde i søvn, hvilke giver mere jetlag de første par dage.
men begge selskaber er så dyre at jeg de sidste mange gange er fløjet med andre europæiske selskaber som også bruger aften afgange.
sas er ligesom thai er i thailand, et alt for dyrt selskab, dog har begge et OK kvalitets stempel, men alligevel noget man fravælger, da der findes billigere alternativer.
Sas bør kigge på de mere end halvtomme ruter de flyver flere gange dagligt i Skandinavien, og se på om nogen af dem ikke kunne skæres ned.
De kunne også prøve at udfordre thai endnu mere og sende flere fly af sted til thailand i højsæsonen.
 
chris70
Gamle sure overvægtige stewardesser der ikke gider at røre sig og aldrig giver dig et smil. Bliver tit sure hvis du spørger efter noget, udenom når de servere.

Forsinket afgange, mistet baggage, dårlig service når man kontakter dem.
Meget dårlig service på deres business class som jeg rejste med i 3 år hver anden måned til Singapore.

Aldrig mere SAS, jeg hører at Austrian Airline er god og billig.








 
pdrhan
Har aldrig fløjet med SAS til BKK...Foretrækker SQ Yo baby
ankommer om morgenen - passer mig fint,så har man dagen til sin rådighed , omend man er en smule "brugt" men det er ok...god service , masser film på egen skærm ,gratis drikkevarer mm...
Redigeret af pdrhan d. 15/04-2010 06:35
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
tuktuk
Skal flyve med SAS snart for første gang mellem Bangkok & København, jeg glæder mig faktisk, jeg har rejst med mange andre, og glæder mig til at se hvordan de er, det jeg især ser frem til er at de flyver om natten begge veje, jeg har ikke nemt ved at sove i et fly, men tidspunktet man flyver på kan forhåbentligt hjælpe...

Jeg skal nok komme med en update når jeg returnerer til Thailand igen...
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...
 
www.tuktours.dk
krydolf
Det er vel ikke så mærkeligt at du gerne vil beholde din arbejdsplads, så din private "undersøgelse" er vel i orden.

Jeg har fløjet med SAS i en del år, også til BKK. På de korte ruter har jeg ikke de store problemer med at der er for lidt benplads og mad og drikke er alt for dyrt. Som regel er det man gerne vil ha' udsolgt. Jeg plejer at købe/lave mad selv til at ta' med, så er det problem løst. At en dåse Hof eller Tuborg koster ca. 40,- kan jeg leve med, da jeg ikke drikker noget særligt.
Noget ganske andet er at flyve med SAS til BKK. Her betyder de tommer mindre benplads end f.eks. Thai, rigtigt meget. Jeg er en stor dreng (ikke fed) så mindre sæder og benplads er virkeligt slemt, når man skal flyve i så mange timer.
Da jeg lider en del af ledgigt, er det vigtigt for mig at komme op at gå et par gange i timen. Det ta'r personalet meget ilde op hos SAS, da jeg åbenbart, uanset hvor jeg befinder mig uden for mit sæde, går i vejen. Jeg får bemærkninger og vrede blikke, selv om jeg forklarer hvorfor. Hos Thai får jeg smil og bliver spurgt om jeg ønsker noget smertestillende.
Med hensyn til servicen om bord, ved jeg ikke om det er retfærdigt at sammenligne med Thai, som jo har lavere omkostninger. Man kan hos Thai få mad og drikke alt efter behov under hele turen. Hos SAS skal man, bortset fra drikkevarer til de to måltider der serveres, betale for alt undtagen postevand.
Jeg rejser med Thai her om 14 dage og glæder mig til at flyve nogenlunde komfortabelt.
Held og lykke med at bevare din arbejdsplads.
Man kan godt drikke uden at more sig.
 
Locturian
Jeg er ked af det, men jeg ser ingen grund til at bevare SAS som det ser ud i dag. De har ikke formået at følge med tiden, en tid hvor komfort, sikkerhed, service og pris er en kombination man er nød til at mestre.

Det der taler FOR afgangen SAS-BANGKOK

- Afgang sent på aftenen så muligheden for at sove foreligger
- Underholdning i sæderne. Film/Spil/Musik. Når det ellers virker...
- Dansk/svensk personale

Det der taler MOD afgangen SAS-BANGKOK

- 2 gratis drinks på hele turen. Efterfølgende koster.
- Stort set ikke-eksisterende service
- Meget dårlig kundeservice/købe-betingelser
- Meget lidt benplads ved sædderne - De er bygget til børn og mennesker under 170cm.

Tilføj de manglede smil og manglende tilstedeværelse af personale til ovenstående og så har du opskiften på et døende flyselskab. Det er meget muligt at opkostningerne ved at drive et personale hos et asiatisk selskab er lavere, men dyr eller billig, de får alle deres løn. Og så er det sq gratis at smile! Som nævnt før, så ser man meget lidt til kabinepersonalet hos SAS. De er der når der er mad, ellers er de der slet ikke.

Jeg har været med SAS til Bangkok 2 gange. Senest for 2 måneder siden - Og det var udelukkende af nød jeg gjorde det.

Jeg flyver med Thai Airways når jeg kan. Ikke fordi de er perfekte. Deres fly er gamle og deres billetter kan findes billigere hos konkurrenterne. Men de har en direkte rute, og deres service er ganske glimrende uden at være prangende. Der mangler aldrig noget...

Jeg ville dog gerne starte en underskriftsindsamling, og bede dem ændre deres morgenmad. Det er simpelthen den værste i verden. Og de har haft den samme morgenmad i 5 år nu. Kunne de for fanden ikke købe 500 rundstykker hos en dansk bager og tage med? Ville langt hellere have en grovbolle med ost end en gang pulver-æggekage kl. 6 om morgenen Sad

Hvem man tager med er en smagssag, men SAS står meget langt nede på min liste... sorry
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
swedmark
Da jeg kun ønsker og flyve direkte (Kbh.- BKK), er der ikke så mange valgmuligheder.

Flyver altid med SAS. Har aldrig haft grund til at klage over noget (skulle lige være prisenSmile).

Afgangen passer mig perfekt. Servicen er fuldt ud på højde med andre selskabers.

Har prøvet Thai-Air en gang, det gør jeg så ikke mereSad.

Jeg håber SAS består mange år endnu. Jeg tror på at lukker SAS, så bliver der en direkte rute mindre.
 
VIP
Jeg har ikke benyttet mig af SAS på de lange ruter i mange år.

Men I følge de sidste informationer, jeg har fra venner som flyver SAS Bkk-Cph, er deres morgenmad nu, en papir pose med noget uspiseligt.

Hvis det er rigtigt, så kan det fra nu af kun gå frem...

Klager over manglende benplads er også en genganger.

Samt surt personale.

Men, der er ros til deres priser. Måske er det sæson korrigeret, men det bliver tit nævnt, at SAS havde den bedste pris.

Iøvrigt er min opfattelse den, at SAS næsten altid har udsolgt på deres rute til Thailand. Men skyldes det charter turisterne, er det dog ikke noget som "skæpper" i kassen.


>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
 
Lung Yao
pdrhan skrev:
Har aldrig fløjet med SAS til BKK...Foretrækker SQ Yo baby
ankommer om morgenen - passer mig fint,så har man dagen til sin rådighed , omend man er en smule "brugt" men det er ok...god service , masser film på egen skærm ,gratis drikkevarer mm...

Hej pdrhan,
Hvorfor gører du ikke som Rinpoche og "bekender kulør" m.h.t. din loyalitet imod SQ. Headbanger
Hvor mange af DTW medlemer ikke ville også foretrække SQ, selv om man er 13 til 15 timer undervejs til BKK, MEN når man kun giver 3500kr for (booket billet) og mindre for Sby. Jeg er ikke misunderlig,(har jo selv også nydt af SQs "gavnmildhed" før i tiden), men sandheden skal frem for at give et rigtigt billede af din loyalitet, og jeg er overbevist at du ville sikkert også flyve med andre selskaber hvis du skulle betale "fuld normal pris". Og du har også fløjet med TG selv om du er ansat i SQ. Tuttelu Tralla
Jeg skal også lige tilføje at der er intet ondt at sige om SQ, tværtom, gode flyvemaskine, gode pladser, god service, god underholdning, god mad, fri drinks under hele turen.
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
fjelle123
Jeg vil hellere flyve med SAS en med Thai air og Lufthansa.

SAS

Jeg har aldrig oplevet dårlig service, altid sødt og rart personale.

Jeg syntes det er total i orden at der kun er begrænset drikkevarer med alcohol - hader at flyve med stive stoddere som ødelægger turen for alle andre.

Perfekt afgangstidspunkt, ingen kø ved checkin, ingen kø ved security god plads i taxfree området - og man lander i bangkok udvilet og med mindre jetlag.

Inflight entertainment system - dejligt at falde i søvn til.

Servicen - jeg har absolut ingen problemer med IKKE at blive vækket under flyvningen for at blive spurgt om jeg vil have noget at drikke - det jeg glæder mig mest til under når flyet er lettet er at de får slukket for lyset så man kan sove - har jeg brug for noget at drikke kan jeg enten trykke på knappen hvor jeg så kan bestille hvad jeg vil, har aldrig oplevet at betale for drikkevarer (non alcohol) eller jeg kan benytte chancen for at strække benene og selv gå ud til stewardesserne.

Jeg har ikke problemer med pladsen selvom jeg er 195 høj.

Thai air

Jeg syntes deres afgangstidspunkt er skod.

Flyene er slidte og gamle.

Jeg bliver af ukendte årsager altid (de 2 gange jeg har fløjet med dem) placeret ved siden af en halv fordrukken gammel stodder som elsker at tylle tubog og sidder og bøvser og lugter Sad

Nævnte jeg at jeg syntes det er irriterende at der er fri drikke da det tiltrækker nogle helt andre mennesker end jeg gider at sidde sammen med i 11 timer.

De har ikke skærme i sæderne og jeg kan aldrig falde i søvn så jeg sidder bare og vrider mig i sædet indtil vi lander.

Top 2 over bedste ture til thailand ..

SAS - jeg faldt i søvn lige efter aftensmaden (pisse irriterende at de belæmre folk med at man skal spise kl. 24!! - de kunne sku godt bare lette og så slukke lyset) og vågnede da vi landede i bangkok - tror du lige at turen gik stækt :-)

AA - flyet var halvtomt og jeg havde 4 sæder for mig selv, jeg kunne ligge ned og sove, og når jeg var vågen kunne se en film på de indbyggede skærme :-).

 
fjelle123
Ups glemte lige lufthansa...

Syntes deres fly er lige så gamle som thai - ingen skærme - tysk personale Sad

Billetterne var dog billige 3700 t/r
 
rinpoche
Jeg takker for jeres input.

Det er højt værdsat.
Som sagt mener jeg, at jeres oplevelser er meget interessante, da mange af jer er bekendt med en lang række flyselskaber, og i således har et solidt grundlag for at anstille relevante sammenligninger.

De undersøgelser der lejlighedsvis udføres af flyseskaber er som regel noget med en lap på papir med afkrydsningsfelter.
De er efter min mening ikke særlig oplysende.
Her i denne tråd er der sat ord på oplevelsen.

Iøvrigt er min opfattelse den, at SAS næsten altid har udsolgt på deres rute til Thailand.


Dette oplever jeg også i lange perioder. Selvom der i de kommende 2 måneder vil være en nedgang pga lavsæsonen.

Selv går jeg ikke ret meget op i hvem jeg flyver med. Jeg skal bare fra a til b så hurtigt og smertefrit som muligt.

Jeg har prøvet mange selskaber, det eneste jeg ikke kunne drømme om at benytte igen er PIA! Aeroflot er en sand fornøjelse i sammenligning.

mvh
rinpoche










 
poulditlev
når man lider af søvnabnø er det meget bedre at flyve om dagen da der ikke er strømstik til luftmaskinen så kan man flyve med thai eller finair det er om dagen
 
pdrhan
Lung Yao skrev:
pdrhan skrev:
Har aldrig fløjet med SAS til BKK...Foretrækker SQ Yo baby
ankommer om morgenen - passer mig fint,så har man dagen til sin rådighed , omend man er en smule "brugt" men det er ok...god service , masser film på egen skærm ,gratis drikkevarer mm...

Hej pdrhan,
Hvorfor gører du ikke som Rinpoche og "bekender kulør" m.h.t. din loyalitet imod SQ. Headbanger
Hvor mange af DTW medlemer ikke ville også foretrække SQ, selv om man er 13 til 15 timer undervejs til BKK, MEN når man kun giver 3500kr for (booket billet) og mindre for Sby. Jeg er ikke misunderlig,(har jo selv også nydt af SQs "gavnmildhed" før i tiden), men sandheden skal frem for at give et rigtigt billede af din loyalitet, og jeg er overbevist at du ville sikkert også flyve med andre selskaber hvis du skulle betale "fuld normal pris". Og du har også fløjet med TG selv om du er ansat i SQ. Tuttelu Tralla
Jeg skal også lige tilføje at der er intet ondt at sige om SQ, tværtom, gode flyvemaskine, gode pladser, god service, god underholdning, god mad, fri drinks under hele turen.
.

Jamen jeg har skam fløjet med TG til BKK og oplevet dette - hvis jeg skulle vælge mod betaling , tror jeg dog stadig at ville vælge SQ , forskellen i prisen er ca 500-800kr pr billet - det ville jeg gerne give for de nyere fly , entertaiment system mm - det extra stop i SIN betyder jo kun et par timer længere transit tid - bevares når vi skal hjem derudefra har jeg da stået og ville ønske man kunne hoppe på TG for at komme hurtigt hjem - derud betyder det intet...:-)
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
Spaceman
Jeg er fint tilfreds med SAS og de er mit første valg hver gang jeg tjekker tider og priser.
Gode afgangstider, pladsen er som den er på monkey class på langdistance fly, har aldrig oplevet sure fjæs eller lign hos personale, har altid kunne gå ud og få noget at drikke og lidt chokolade bagerst i flyet.
Har det fint med 2 drinks per mand, jeg har ikke brug for mere, drikker dem faktisk sjældent.

Lidt utilfreds med man ikke kan bestille enkelt billet hos dem dvs. kan man godt men koster mere end en retur billet.

Fløj CPH-Frankfurt-Bangkok-CPH sidst jeg var afsted fordi jeg var sent ude og det sparede mig et par tusinde, lykkelig for det var med SAS hjem efter at have fløjet med Lufthansa Frankfurt-Bangkok for det var godt nok ringe og flyver aldrig Lufthansa igen.

Flytter permanent næste måned og napper business class hos Air Berlin over Dusseldorf pris er ca. 7000kr.
Kunne have fået enkelt med Thai for 4500kr. men kan tage 16kg ekstra med fordi jeg flyver business og de ekstra kilo har jeg brug for + er business i stedet for.
Enkelt på monkey kan fås for omkring 3000kr men skulle være meget lidt plads + betal for alt ombord.
Redigeret af Spaceman d. 15/04-2010 18:30
 
rinpoche
chris70 skrev:
Gamle sure overvægtige stewardesser der ikke gider at røre sig og aldrig giver dig et smil. Bliver tit sure hvis du spørger efter noget, udenom når de servere.

Forsinket afgange, mistet baggage, dårlig service når man kontakter dem.
Meget dårlig service på deres business class som jeg rejste med i 3 år hver anden måned til Singapore.

Aldrig mere SAS, jeg hører at Austrian Airline er god og billig.


Sas er nomineret som verdens mest præcise flyselskab.


http://www.boardi...leID=25323


Jeg har også en enkelt gang gået forgæves for at få min bagage med Sas i ankomsthallen. Den kom med taxa dagen efter til min bopæl.
 
rinpoche
Locturian skrev:

Jeg har været med SAS til Bangkok 2 gange. Senest for 2 måneder siden - Og det var udelukkende af nød jeg gjorde det.

Jeg flyver med Thai Airways når jeg kan. Ikke fordi de er perfekte. Deres fly er gamle og deres billetter kan findes billigere hos konkurrenterne. Men de har en direkte rute, og deres service er ganske glimrende uden at være prangende. Der mangler aldrig noget...



Med hensyn til SAS service på strækningen CPH-BKK kontra eksempelsvis Thai.
Så er det måske bare mig, der finder det lidt naturligt at "slik-udsalget" ikke defilerer forbi i pendulfart på SAS afgangen kl. 22.35 kontra Thais afgang 14.35.
Jeg oplever ihvertfald hvorledes langt størstedelen af passagerne på afgangen 22.35 i lighed med undertegnede kun tænker på at sove og få turen overstået.

Dette er ikke sagt, fordi jeg forsøger at posere som firma-luder Angel
Hvis det bliver opfattet som så, så sagsøg mig Cheers
 
rinpoche
Og her et eksempel på, hvorledes forskellige flyselskaber tackler situationen omkring strandede passagerer i forbindelse med lukning af lufthavnen.


http://www.berlin...-dig-i-nat


Men ak, klokken har passeret 16.30, og det sidste fly har forladt lufthavnen. Alvoren er til gengæld gået op for en gruppe amerikanere fra virksomheden Biomérieux. En sky af vulkanaske har lammet luftrummet, deres fly til Frankrig er blevet aflyst, og nu ved de ikke, hvor de skal sove. British Airways, som de flyver med, har endnu ikke været til den store hjælp.

Passagerer, der flyver med SAS bliver effektivt henvist til en check-in skranke, hvor de får udleveret to taxabonner og et navn på et hotel, hvor de kan overnatte.

Andre passagerer må selv forsøge at orientere sig om overnatningsmulighederne. Foran Novias skranke i terminal 2 står nogle af de sidste mennesker i lufthavnen. Køen ser træt og apatisk ud.
 
Spring til debat: