Se indlæg
Hvilken farve skjorte har du på?
|
|
Suk |
Lagt på d. 13/04-2010 16:15
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Lindyras. Du proeved at redde den, men den gik ikke. Holde lav profil, skal man ikke bare opfoere sig ordentligt. Guldstoev og verdensmester, den klare Thaksin helt fint selv. For mit eget vedkommende taenker jeg ikke med penge, men med hjertet ! |
|
|
Lagt på d. 13/04-2010 16:20
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Suk-suk-suk... Det er lige før jeg kan holde af dig... Er du oven på igen... lindy |
|
|
Suk |
Lagt på d. 13/04-2010 17:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 712 |
Jo tak, blev udskrevet i soendags der skal mere end 2 operationer paa 3 mdr. til at slaa mig ud...........Operationsskjorten var ioevrigt lyseroed..en rigtig lille fraek sag.......... I disse tagiske tider er farven lyseroed vel ikke saa ringe endda. |
|
|
Lagt på d. 13/04-2010 17:53
|
|
Rød skjorte som påklædning er mit valg |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 13/04-2010 19:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
Rasmus---> Dit overskriftspørgsmål og din indledende tekst er vidt forskellige.... Som svar på din overskrift vil Jeg sige, at min skjorte p.t. skal være RØD, altså hvis Jeg skal være i Thailand!!!! Der må gerne være et hvidt tryk med Thaksin's web-addresse bagpå!!!! Jeg støtter gerne gode formål som dette.... __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 13/04-2010 19:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Suk skrev: jo man kan sagtens have mel i bukserne og prutte, har selv haft det op til flere gange............... men det støverHar jeg paastaaet andet............nej vel. Man kan jo ikke baade prutte og ha' mel i bukserne paa en gang...vel ? |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 14/04-2010 01:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Men apropos skjortekulør, er der så snart noget nyt om hvorvidt regeringen vil opløses eller ej? Er valgkommissionens afgørelse videregået til OAG og finder de i så fald ud af noget? Eller har de tænkt sig at bruge alle deres 30 dage til det, som de har til rådighed?
One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 14/04-2010 12:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Min er helt sikkert rød. Så rød som den kan blive. |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 14/04-2010 12:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik. Meget få Thai'ere ved hvad der egentligt foregår, og demokratiet har aldrig eksisteret i Thailand. Det kommer det heller ikke til så længe langt størstedelen af Thaier glædeligt tager imod de penge de bliver tilbudt for en stemme. Dem herinde der siger de er "røde", er det nok fordi de er blevet "farvet" af deres kæreste og hendes familie. Det er nu ikke en kæmpe overraskelse, da de fleste herinde sidder med kærester fra Isan eller lign. Demonstrationerne i Bangkok lige nu har intet med en folkebevægelse at gøre. Det er en vagtkamp på aller højeste niveau, og de stakkels bønder der render rundt i rødt i Bangkok er købt. Det er de samme mennesker der rendte rundt i gult da de røde sad ved magten. Men fair sagt, så nej. De gule er ikke demokratisk valgt, de er købt til den plads af den lille elite der sidder i Bangkok. Var der et RIGTIGT demokratisk valg i Thailand, ja, så ville de røde nok vinde, da der er langt flere fattige bønder i Thailand end rige land-ejere og business ejere. Det mange herinde ikke fatter, og det mange andre heller ikke fatter, er at man ikke kan vælte en regering hver gang man er uenige i politikken. Det holder simpelthen ikke. Tænk om man i Danmark skulle skifte regering hver gang der var en fadæse i Ekstrabladet om en minister der havde drukket for meget, eller kørt for stærkt. Tænk om vi hvert år skulle skifte regering. Det sker ikke, vi er for civiliserede og vi lader os ikke købe. Selvom lindyas sagde det hårdt, så er det rigtigt. Det er skide ligemeget hvad vi synes. Vi har intet at skulle have sagt i Thailand alligevel... |
|
|
Hanuman |
Lagt på d. 14/04-2010 13:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 316 |
Locturian skrev: Vi har intet at skulle have sagt i Thailand alligevel... På baggrund af den udmelding, ka' vi ligeså godt lukke alle tråde der ikke handler om billige flybilletter/hoteller, rejsedestinationer og/eller Thai i Danmark. One night in Bangkok and the world's your oyster...
|
|
|
Kent27 |
Lagt på d. 14/04-2010 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 107 |
Locturian skrev: Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik. Meget få Thai'ere ved hvad der egentligt foregår, og demokratiet har aldrig eksisteret i Thailand. Det kommer det heller ikke til så længe langt størstedelen af Thaier glædeligt tager imod de penge de bliver tilbudt for en stemme. Dem herinde der siger de er "røde", er det nok fordi de er blevet "farvet" af deres kæreste og hendes familie. Det er nu ikke en kæmpe overraskelse, da de fleste herinde sidder med kærester fra Isan eller lign. Demonstrationerne i Bangkok lige nu har intet med en folkebevægelse at gøre. Det er en vagtkamp på aller højeste niveau, og de stakkels bønder der render rundt i rødt i Bangkok er købt. Det er de samme mennesker der rendte rundt i gult da de røde sad ved magten. Men fair sagt, så nej. De gule er ikke demokratisk valgt, de er købt til den plads af den lille elite der sidder i Bangkok. Var der et RIGTIGT demokratisk valg i Thailand, ja, så ville de røde nok vinde, da der er langt flere fattige bønder i Thailand end rige land-ejere og business ejere. Det mange herinde ikke fatter, og det mange andre heller ikke fatter, er at man ikke kan vælte en regering hver gang man er uenige i politikken. Det holder simpelthen ikke. Tænk om man i Danmark skulle skifte regering hver gang der var en fadæse i Ekstrabladet om en minister der havde drukket for meget, eller kørt for stærkt. Tænk om vi hvert år skulle skifte regering. Det sker ikke, vi er for civiliserede og vi lader os ikke købe. Selvom lindyas sagde det hårdt, så er det rigtigt. Det er skide ligemeget hvad vi synes. Vi har intet at skulle have sagt i Thailand alligevel... Tja, folk har heller ikke noget at skulle have sagt om USA. Forhindrer vel ikke, at man kan have en mening om dette og hint. Nogle vil endda påstå, at man ikke har noget at skulle have sagt om, hvad der sker i Danmark ud fra den præmis, at man alligevel ikke kan ændre noget som enkeltperson. Vi er netop enkeltpersoner på et DEBAT-forum. Andre vil mene, at thai'erne har lige så meget at skulle have sagt i deres land som udlændinge - ingenting netop nu. Desuden er det idioti at ophøje danske vælgere over de thailandske ditto - danske vælgere bliver da også købt hver gang der er valg. Folk på overførselsindkomst stemmer på det parti, der vil hæve deres "løn" - millionærer stemmer på dem, der vil give skattelettelser til de rigeste osv. Det er meget få, der er idealister. Danskere er sgu kræmmere først og fremmest og har altid tænkt med pengepungen. Derudover så er dit indlæg én stor selvmodsigelse, for DU har da åbenbart en mening om tingenes tilstand i Thailand lige nu - men det er måske kun tilladt for dig? Hvis situationen i Thailand ikke skal diskuteres på dette forum, så ved jeg sgu ikke hvor den skal.. Redigeret af Kent27 d. 14/04-2010 14:47 |
|
|
juj |
Lagt på d. 14/04-2010 15:07
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
Roed, og har vaerken kone eller kaereste, til at farve min skjorte. Men er helt paa det rene med at min mening ikke betyder en hujende fis her i Disney land. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 14/04-2010 16:34
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Min indsigt i thailandsk politik er til at overskue på et splitsekund. Jeg synes dog det er fint med politisk diskussion uanset om man er fastboende eller på besøg i Thailand, sidder i Danmark eller sidder et andet sted i Verden. Nogen skriver, at at man skal sætte sig mere ind i tingene før man ytrer sig. Det er nok aldrig nogen dårlig idé. Men efter min mening har enhver ret til at debattere ud fra sit vidensniveau. Ser frem til yderligere debat. |
|
|
Lagt på d. 14/04-2010 16:48
|
|
Locturian skrev: Jeg forstår ikke afstemingen. Ingen af os her har noget som helst at skulle sige i Thailand, ej heller kan vi sætte os ind i Thailandsk politik. Det her er jo en ren tilståelsessag, knejten indrømmer jo i første sætning, at han intet forstår, hvorefter han bruger resten af sit indlæg til at udtale sig om de emner han ikke forstår. (Jeg håber da, at han er bedre til at sælge time-share end til at sætte sig ind i politik, men jeg tvivler !) Min skjorte er rød, men ikke p.g.a. pres fra nogen, det er noget jeg selv vælger. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 14/04-2010 20:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
det eneste jeg ved, og det er at min samvittihed er sort som kul.
[img]http://www.boltonmuseums.org.uk/images/geologyimages/coal_group.jpg[/img] is not a valid Image. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 22:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Frank skrev: Jeg synes dog det er fint med politisk diskussion uanset om man er fastboende eller på besøg i Thailand, sidder i Danmark eller sidder et andet sted i Verden. Nogen skriver, at at man skal sætte sig mere ind i tingene før man ytrer sig. Det er nok aldrig nogen dårlig idé. Men efter min mening har enhver ret til at debattere ud fra sit vidensniveau. Ser frem til yderligere debat. Enig, Frank. Og synspunktet omkring at vi (farang) ikke har en skid at skulle have sagt er så selv indlysende at det gør helt ondt. Skulle dette afholde dtw brugere for at lufte deres synspunkter? Det håber jeg sandelig ikke. Detil kommer, er thailandsk baserede danskere uden det ringeste kendskab til thailandsk mere indsigtsfulde og oplyste end os der sidder i DK? Der er højest 2 brugere herinde der kan forstå de thailandske medier. Og som i parentes bemærket har adgang til nøjagtig de samme oplysninger som vi har. Det lyder for mig lidt som om: Jeg er fed, ergo kan jeg sælge bacon. Herved vil jeg gerne ramme en pæl i myten om at (sorry guys) danskere i Thailand skulle have mere indsigt i aktuelle begivenheder end danskere der jævnligt følger begivenhederne fra sidelinjen i DK. Vi taler 2010. Det er en argumentation man til stadighed hører herinde fra. Ihukom dette. Vi er mange der har udstrakte familier i Thailand, hvorfra vi kan uddrage aktuel status på igangværende begivenheder. |
|
|
PL |
Lagt på d. 14/04-2010 22:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Min skjorte er lige nu gul/rød med en nuance af grøn galde, for jeg har lige brækket mig i lårtykke stråler udover min hårdt spændte bug, primært fordi jeg har læst Locturians vanvittigt afslørende indlæg! Det sku' være forbudt at udtale sig om pålitæk inden man er fyldt 55. "Good night and God Bless" PL Redigeret af PL d. 14/04-2010 22:16 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 22:18
|
Mit indlæg var ikke just møntet på dig, PL. Men jeg er sikker på, at du forstår hvor jeg kommer fra. mvh rinpoche |
|
|
PL |
Lagt på d. 14/04-2010 22:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1424 |
Jeg forstår dig, og jeg vil indrømme at jeg IKKE taler Thai, og heller ikke forstår det, så min viden kommer fra aviser, nettet og hvad fruen kan fortælle. Men det virker vel også noget bedre end at spørge en Thai (også konen, som dog har lært at alle de lange vævende sætninger der ikke fører til en skid, dem gider han ikke) om noget som helst, fordi man der kun får snik-snak og "kreng jay" afledemanøvrer, og brede smil sæ'følig! Det piner mig en del, at jeg ikke forstår/taler Thai efter adskillige år på jævnlige ture herud, men det sprog har jeg altså ikke øre for. PL Redigeret af PL d. 14/04-2010 22:33 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/04-2010 22:49
|
Well, PL, du har så til gengæld øre for meget andet! Vi kan som undertegnede ikke alle være the "language guy" som Stuart Ray. Jeg hader ham. Men jeg spiser mine rønnebær |
|
Spring til debat: |